Jump to content
Geppiej

[Sign-up] The American Dream

Recommended Posts

Goede wedstrijd tegen Hondura enniet eens geel. Hoe het was tegen Mexico geen idee. Tegen UAE was het huilen met de pet op van de andere boys

18 minuten geleden zei ElMarcos:

Bij het nationale team.

Zal ik de volgende update meenemen.

Basisplaats en goede prestatie in de halve finale. Jammer dat ik daarna uitval met een blessure.

Een prachtige 8 tegen Honduras, wordt helaas opgevolgd met een kuitblessure. Hopelijk ligt Angus er niet te lang uit.

Zo'n sterk begin en dan zo inkakken :moop: Op naar nieuwe successen!

Als we naar de Emiraten geen business class vliegen kun je natuurlijk wel voorstellen dat Xander geen deuk in een pakkie boter speelt.

v5u63hye4m.thumb.png.309fbd889b865981414

De Transferperiode

We zitten inmiddels in september 2020. De transferperiode is net afgelopen. Er was wederom veel te doen rond de selectiespelers van Amerika. De boys van Gibbs stonden volop in de belangstelling en een aantal heeft daadwerkelijk een transfer gemaakt. We bespreken die met de bondscoach zelf. We willen graag zijn mening weten over de transfers die zijn gemaakt.

Cory, het was een hectische transferperiode voor een aantal internationals.

"Dat kun je wel stellen ja. Sommigen veranderen vaker van club dan ik van onderbroek."

In algemene zin, ben je meer tevreden met deze transfers dan in de vorige transferperiode?

"Absoluut. Een aantal heeft echt ingezien dat het van groot belang is om wel aan spelen toe te komen. Dan kun je leuk veel geld verdienen, maar als je dan op de bank zit, dan kan het maar zo zijn dat ik ze niet meer selecteer. Gelukkig hebben de meesten dat wel begrepen."

Dan specifiek. We zullen de spelers bespreken die in de belangstelling stonden en/of een transfer hebben gemaakt.

"Kom maar op. Ik kan niet wachten..."

Patrick Willis

"Heeft geen transfer gemaakt, ondanks zijn teleurstellende seizoen bij de reserves van Dortmund. Echter, speelt komend seizoen in het eerste van Borussia. Hij zal reservedoelman zijn achter Burki. Ik verwacht dat hij zich snel in de basis gaat spelen."

Wohali Ostenaco

"Geldt hetzelfde voor als Willis. In tegenstelling tot Patrick, speelt hij nog bij de reserves. Stond overigens wel in de belangstelling van Chievo, SPAL en Famalicao. Jammer genoeg is geen van die clubs concreet geworden. Dat heeft wellicht toch gevolgen voor hem."

Super Cam Newton

"Speelt een geweldig seizoen in België. Promoveert zelfs met zijn club. Dan verwacht je een mooie transfer. Zeker als Juventus interesse toont. De Italiaanse topclub wordt helaas nooit concreet. Super Cam heeft bij de club wel aangegeven graag te willen vertrekken naar een grotere club. Daar zal hij wel nog minimaal een half jaar op moeten wachten."

La'vere Corbin-Ong

"Die gozer had over interesse niet te klagen zeg. Zijn club kreeg maar liefst vier aanbiedingen. Van PSV, Borussia Mönchengladbach, VfL Wolfsburg en Racing Genk. Uiteindelijk verkast hij voor maar liefst 12,5 miljoen euro naar Mönchengladbach en mag hij zijn kwaliteiten laten zien in de Bundesliga. Een geweldige transfer voor La'vere."

Thomas Brady

"Was door Bayern München vorig seizoen al uitgeleend aan Heideheim. Kwam daar veel aan spelen toe, maar kwam in de plannen van zijn huidige manager bij Bayern niet voor. Een drietal clubs (red. Hapoel Beer Sheva, Bröndby en FC Mydtjylland) was geïnteresseerd in een verhuurperiode en deden allen ook een bod. Uiteindelijk besloot Thomas te kiezen voor FC Mydtjylland. Dat is een prima vervolgstap voor hem."

Charles Smith

"Ik heb altijd een zwak voor Charles. Wat een gozer is dat toch. Doet alles wat god verboden heeft in Mexico. Speelt verdorie gewoon voor het drugskartel. Maar verdient bakken met geld hé. Toch hoop ik dat ie in ziet dat ie met zijn kwaliteiten hogerop moet. Er was zelfs interesse van Manchester City, Crystal Palace en Tottenham Hotspur maar dat werd helaas niet concreet."

Pepijn Miller

"Van Pepijn hebben we nog niet zoveel gehoord. Speelt zijn wedstrijden dan ook enigszins anoniem bij de reserves van HSV. Ook komend seizoen ziet het er naar uit dat Pepijn daar zijn wedstrijden moet gaan spelen. Toch is er ook wel interesse vanuit Portugal. Braga biedt Pepijn speelminuten aan op huurbasis. Lijkt mij een prima plan!"

Clint Lee

"Mijn vriend. Nee gekheid natuurlijk. Ik heb een haat-liefde verhouding met die gast. Kan zo goed voetballen, maar is daar zelf iets teveel in gaan geloven. Als ie iets meer inzet toont, dan zal hij de wereldtop halen. Ben ik van overtuigd. Er was wat sluimerende interesse in hem, maar er was maar één club daadwerkelijk concreet. Daardoor speelt Clint komend seizoen op huurbasis bij Queens Park Rangers. Lijkt me een prima zet van Clint."

Barry Doolittle

"Onze dierenvriend. Speelde een handvol wedstrijden in Griekenland, maar pakte daar wel de dubbel. Dat is opgevallen in Engeland, want Nottingham Forrest biedt Barry de kans op meer speelminuten op huurbasis. Ondanks de klimaatverschillen is dit een transfer die ik absoluut zie zitten. Goede keuze!"

Benjamin Aidoo

"Dansmarieke. Feestbeest. Gangmaker. Benjamin is zo'n type die je nodig hebt in je team. Is altijd positief. Iedereen gunt hem het beste. Daarom was iedereen blij met zijn transfer naar Lazio. Toch was ik wel enigszins bezorgd om de grote stap die hij nam. Ik had beter moeten weten. Benjamin weet heel goed wat ie doet namelijk. Er was namelijk enorm veel interesse om hem tijdelijk over te nemen. FC Lorient, Houston, Seattle, Portland en Heerenveen toonde interesse. Uiteindelijk boden alleen de Friezen en zodoende gaat Benjamin terug naar Nederland om uit te komen voor Heerenveen op huurbasis. Slimme man is het ook!"

Matthew Church

"Dat was wel ff een transfer die ik in eerste instantie niet helemaal begreep. Vanaf het begin van de transferperiode was er slechts één club actief geïnteresseerd in Matthew. Topclub Ajax nam hem over voor 725.000 euro van Telstar. Met slechts één maar stemde zijn club in met die transfer. Als hij voor nog een seizoen zou worden gestald in IJmuiden. En daar gingen de Amsterdammers en Matthew mee akkoord. We gaan zien hoe dat gaat uitpakken voor hem."

Kenny Score

"Speelde natuurlijk veel te weinig bij de reserves van Bayern München. En daar moest verandering in komen. Gelukkig zag Kenny dat zelf ook in en liet zich op de huurlijst zetten door de club. Ook voor hem was er slechts één club gelijk concreet en dat betekent dat hij komend seizoen uitkomt voor promovendus Blackburn Rovers. Hij mag zijn kunsten vertonen in de Premier League. Mooie move!"

Ólgeir Árni Sigurðsson

"Ik doe soms laatdunkend over Ólgeir, maar ik geniet van zijn kwaliteiten hoor. Een echte ouderwetse vleugelflitser. Dat is ook waarom hij onder contract staat bij Liverpool uiteraard. En toch ben ik blij dat ie zich heeft laten verhuren. Want om in de basis te komen bij de Engelse topclub, dat lijkt mij nog een beetje te hoog gegrepen. Er was interesse van Club Brugge, Nantes, Chievo, Cremonese, Fenerbahce, VfL Wolfsburg, Besiktas, Cagliari en Real Zaragoza. En toch werd er maar één club daadwerkelijk concreet en dus speelt onze favoriete eskimo komend seizoen op huurbasis voor Wolfsburg. Ook dit is een prima keuze!"

Freddy Adu

"Freddy kon uitmuntende statistieken overleggen vorig seizoen bij een teleurstellend RC Lens. Ik vond dat hij daarvoor beloond zou moeten worden met een mooie transfer. Hij is er aan toe. Toch was er slechts interesse van Valencia. Die werden niet concreet en dus rest er niks anders dan nog een seizoen op het tweede niveau in Frankrijk."

Xander Bogaerts

"Xander Airmiles. Zo staat ie bekend bij de jongens. Mooie gozer. Speelde een mooi seizoen bij Derby County. Dat leverde interesse op van RB Leipzig. De Duitse topclub werd jammer genoeg niet concreet en dus mag hij proberen Derby te laten promoveren naar de Premier League. Is ook een mooie uitdaging uiteraard!"

Next: WK-kwalificatie tegen Honduras (uit) en Costa Rica (thuis).

@Jeroen. @QuaLyon @FlyD @Kowet @nasje92 @jenskee @Adesanya @StanleyW @ElMarcos @komodo25 @Koenbres @neva @Netzwerk @Reflex @Titan @capelle1212 @van der Water @Fantasy @Christian. @Fabian. @D.J. @Zeus @Richarð. 

Stap naar het eerste gezet. Nu volle druk op Burkki zetten en we zijn waar we zijn willen.

Wolfsburg, dat lijkt er al meer op. Liverpool is nu nog wel iets te hoog gegrepen, maar de subtop van de Bundesliga lijkt me een mooi podium om verder te ontwikkelen. 

Nog een (half)jaartje bij Union in de basis in eerste klasse lijkt me ideaal voor de ontwikkeling van Super Cam!

5 minuten geleden zei neva:

QPR. Hopelijk is Clint Lee er mans genoeg voor.

Beetje vechtvoetbal heeft Clint wel geleerd van broer Bruce toch?

Eerst even mijn kunsten vertonen op het hoogste niveau van Mexico. Al zet ik daarna liever een stap naar een topclub binnen de grenzen om mijn levensstijl te kunnen volhouden, Want die genoemde Engelse clubs heb ik helemaal niets mee. Van die 3 dan nog het liefste Tottenham

Als ik moest kiezen tussen het tweede van Dortmund en een Italiaanse laagvlieger, wist ik het wel. Nu ben ik vierde keeper ofzo? 

Prima binnenlandse transfer met een terugverhuur. Klinkt als een goeie 'stap'. Veel wedstrijden spelen en belangrijk worden voor telstar 

De liefde voor Go Ahead Eagles zal blijven. Gelukkig hebben ze goed aan mij verdiend en ben ik

erg tevreden met een stap naar het hoogste niveau in Duitsland! 

Ah, een beetje Amerikaans-Ghanese schwung in Friesland; dat kunnen ze daar wel gebruiken! Content met de tijdelijke transfer terug naar Nederland :)

Een aantal mooie transfers zijn er gemaakt overigens!

Een seizoen op huurbasis naar Denemarken lijkt mij een prima stap! Daar ben ik zeer content mee!