Jump to content

[Sign-up] The American Dream

Recommended Posts

• Replies 782
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Ik krijg het gevoel dat de bondscoach mij de zwarte Piet wil toespelen. De tactische instructies waren gewoon ondermaats. We moesten schieten als een politieagent die tegenover een ongewapende donker

De aanstelling   Er is nogal het één en ander gebeurt bij de Amerikaanse voetbalbond. Diverse werknemers zijn ontslagen en daarvoor in de plaats zijn er voornamelijk zwarte medewerkers voor

Korte toelichting   Ik heb bij het begin van de game ervoor gekozen om te starten in januari 2019 in Amerika. Vraag me niet waarom, maar kan er niks meer aan veranderen. Dat betekent eigenli

Posted Images

19zrblqc0i.thumb.png.309fbd889b865981414

Samenvatting seizoen 2019-2020 [deel III]

We zitten in juni 2020. De meeste competities zijn afgelopen en dus gaan we evalueren. Hoe hebben de boys van Gibbs het gedaan in hun eerste seizoen sinds ze international zijn geworden? Hebben ze zich kunnen ontwikkelen? Hebben ze kunnen bijdragen aan de prestaties van hun clubs? Hebben ze nog persoonlijke titels op hun naam kunnen schrijven? In het derde deel zullen we de middenvelders nader bekijken.

De middenvelders

We gaan maar eens een kijkje nemen in Griekenland. Bij de topclub Olympiakos speelt immers, sinds 1 januari 2020, Barry Doolittle. Hij is zeker nog geen vaste basisspeler getuige zijn vier wedstrijden die hij gespeeld heeft. Echter, in die vier wedstrijden scoort de verdedigende middenvelder maar liefst drie keer. Dat is toch knap te noemen. Met zijn club wordt hij ook nog eens kampioen van Griekenland en wint hij de Griekse beker. Wellicht komend seizoen een meer bepalendere rol voor Doolittle. 

ca7gzi.png

We blijven nog even in Griekenland. En niet alleen vanwege het gunstige klimaat. Bij AEK speelt immers Khalil Lee. Ook hij speelt sinds januari 2020 voor een Griekse topclub. In tegenstelling tot Doolittle heeft Lee wel een basisplek bemachtigt. In zestien wedstrijden scoort hij drie doelpunten en geeft hij twee assists. Met AEK wordt hij uiteindelijk derde in de competitie en verliest hij de finale van Olympiakos. Benieuwd of Lee volgend seizoen de club nog meer aan de hand kan meenemen.

2g6f69dq4qrr.png

We vertrekken richting Engeland, Blackburn om precies te zijn. Roger Weah besloot in januari om zich te laten verhuren aan de Engelse club. Speelde ook daar absoluut niet alles, maar met acht wedstrijden en twee doelpunten wist ie zich toch enigszins te onderscheiden bij zijn club. Met Blackburn wordt Weah uiteindelijk vierde in de Sky Bet Championship. In de Play-offs winnen ze in de halve finale van Brentford en in de finale wint Blackburn van Stoke City, waarin Weah de belangrijke gelijkmaker scoort.  Daardoor zal Blackburn volgend seizoen uitkomen in de Premier League. Maar wel zonder Weah, die weer terugkeert naar Bayern München.

7edqyovav.png

We gaan vanuit Engeland door naar Amerika. Bij Kansas City speelt Clint Lee. Of spelen? Hij valt meestal in. Clint heeft in totaal zeven invalbeurten (één doelpunt) kunnen bijschrijven in de MLS. Op moment van schrijven is de competitie nog niet afgelopen en staat Kansas op een elfde positie in de Western Conference. Niet bepaald een rooskleurige positie. Misschien moet de ploeg Clint vaker opstellen in de basiself.

gjyei47539o.png

We vertrekken richting Nederland om nog twee spelers te evalueren. Als eerste arriveren we bij Telstar voor Matthew Church. De aanvallende middenvelder is de sterspeler van de club. Hij speelt maar liefst 35 wedstrijden en scoort daarin tien keer en bereidt ook nog eens acht doelpunten voor. Persoonlijk een prima seizoen, maar zijn club wordt slechts tiende. Een anoniem seizoen voor Telstar kun je wel zeggen. Matthew zelf wordt uiteindelijk derde in de verkiezing van Beste Speler van het Jaar, tweede in de verkiezing voor Talent van het Jaar en wordt door de supporters verkozen als Speler van het Jaar. Het lijkt ons duidelijk dat Church klaar is voor een volgende stap.

dba7i3.png

Als laatste stop; Doetinchem. Bij de Superboeren speelt onze dansende gekkie Benjamin Aidoo. De middenvelder is vaste basisspeler bij De Graafschap. Hij speelt maar liefst 33 wedstrijden (één doelpunt). In de competitie wordt de ambitieuze club teleurstellend zesde, maar mag daardoor wel deelnemen aan de Play-offs. In de eerste ronde schakelt de club Excelsior uit. In de tweede ronde volgt een daverende verrassing als de Superboeren Eredivisionist Heracles Almelo uit. En als in de finale dan ook nog eens Roda JC wordt verslagen mag Aidoo zijn dansje laten zien aan Doetinchem en omstreken. Voor de laatste keer, want hij vertrekt richting Italië om voor Lazio uit te komen. 

7zj46n.png

@Jeroen. @QuaLyon @FlyD @Kowet @nasje92 @jenskee @Adesanya @StanleyW @ElMarcos @komodo25 @Koenbres @neva @Netzwerk @Reflex @Titan @capelle1212 @van der Water @Fantasy @Christian. @Fabian. @D.J. @Zeus @Richarð. 

c3ckdj5mbl.thumb.png.309fbd889b865981414

Samenvatting seizoen 2019-2020 [deel IV]

We zitten in juni 2020. De meeste competities zijn afgelopen en dus gaan we evalueren. Hoe hebben de boys van Gibbs het gedaan in hun eerste seizoen sinds ze international zijn geworden? Hebben ze zich kunnen ontwikkelen? Hebben ze kunnen bijdragen aan de prestaties van hun clubs? Hebben ze nog persoonlijke titels op hun naam kunnen schrijven? In het vierde deel zullen we de aanvallers nader bekijken.

De aanvallers

Het ene moment ben je basisspeler bij het eerste elftal van Nashville, het andere moment sta je te ballen bij de reserves van Bayern München. Het overkwam linksbuiten Kenny Score in januari 2020. Met een transfersom van 8,25 miljoen dacht de Duitse topclub wel een gokje te kunnen wagen met deze talentvolle Amerikaan. Kenny speelt uiteindelijk slechts vijf wedstrijden en scoorde daarin twee doelpunten. Meer kunnen we er niet van maken. Een gevalletje; volgend seizoen beter.

b4wmaa8ukoy9.png

Zijn concurrent in het Nationale Elftal werd ook al voor een mooi bedrag verkocht in de winterstop. Ólgeir speelt sinds januari 2020 voor Liverpool. Hij speelde echter geen enkele wedstrijd. Was dit wellicht een stap te ver? We zijn enorm benieuwd naar zijn tweede seizoen. Overigens werd Liverpool derde in de Premier League. Ze prolongeren uiteindelijk wel de Champions League door in de finale Manchester City te verslaan na verlenging. Kan Ólgeir volgend seizoen aanhaken bij dit niveau?

hvmli5begof.png

.

We blijven in Engeland en nemen een kijkje bij Derby County waar rechtsbuiten Xander Bogaerts vaste basisspeler is. In 39 wedstrijden scoort Xander negen keer en levert hij zes assists. Zijn club deed lange tijd mee om promotieplekken in de Sky Bet Championship maar kwam uiteindelijk tekort en eindigde op een negende plek. Xander zelf werd overigens wel verkozen tot Talent van het Jaar van de competitie. En bovendien door de supporters verkozen als Beste Speler van het Seizoen. Een prima seizoen voor de rechtsbuiten.

fyxj05l5mh20u.png

Nog één stop te gaan in Engeland. Bij Stoke City om precies te zijn. De club, nog wel, van spits Micah Jordan. Speelde uiteindelijk 28 wedstrijden voor Stoke en scoorde daarin zeven keer. Niet slecht natuurlijk, maar de fans hadden op meer gehoopt. In de laatste wedstrijd wordt een tweede plek, en dus promotie naar de Premier League, verspeeld door Stoke door gelijk te spelen tegen Nottingham Forrest. In de Play-offs gaat het uiteindelijk fout tegen het Blackburn van Roger Weah. Een seizoen om gauw te vergeten voor Stoke City. Het maakt Micah allemaal bar weinig uit. Die zat vlak na het laatste fluitsignaal al in het vliegtuig op weg naar New York.

phpwh2.png

Door naar Duitsland. Sandhausen. Nooit van gehoord, maar schijnt er fantastisch te zijn. Daar speelt de jonge spits Zion Williamson. Is verhuurd aan de 2. Bundesligaclub door Bayern München. Zion scoort uiteindelijk twaalf keer in 23 wedstrijden. Een prima moyenne voor de Amerikaan. Met Sandhausen wordt de spits uiteindelijk slechts zevende, nadat ze twee wedstrijden voor het einde nog op een vierde plek stonden. Zion wordt echter wel uitgeroepen door de supporters als Speler van het Jaar. We zijn benieuwd waar hij volgend seizoen zijn kunsten mag vertonen.

r06lxea97e.png

Als laatste komen we aan in Lens. In het noorden van Frankrijk speelt Freddy Adu. In 34 wedstrijden scoort de rechtsbuiten maar liefst 14 keer en bereidt hij ook nog eens 7 doelpunten voor. Dat zijn nog eens cijfers om trots op te zijn! Met zijn club verloopt het niet zo crescendo. RC Lens wordt teleurstellend 18e in Ligue 2. Meer dan terecht wordt Adu uitgeroepen door de supporters als Speler van het Jaar. Wij zijn er van overtuigd dat Adu toe is aan een stapje omhoog.

630hua924zt4.png

@Jeroen. @QuaLyon @FlyD @Kowet @nasje92 @jenskee @Adesanya @StanleyW @ElMarcos @komodo25 @Koenbres @neva @Netzwerk @Reflex @Titan @capelle1212 @van der Water @Fantasy @Christian. @Fabian. @D.J. @Zeus @Richarð. 

22 uur geleden zei Geppiej:

Als allerallerallerlaatste kijken we nog even in Duitsland bij Thomas Brady. De jonge centrale verdediger wordt in januari 2020 verhuurd door Bayern München aan FC Heidenheim. Thomas is direct basisspeler en speelt uiteindelijk wedstrijden waarin hij niet scoort. Met Heidenheim wordt hij uiteindelijk slechts veertiende in de 2. Bundesliga. Wellicht kan hij volgend seizoen verhuurd worden aan een betere club.

Helaas geen doelpunten, maar wel mooi minuten gemaakt. Hoeveel kaarten heb ik gepakt met deze statistieken? :P 

fnrajr3jqcmu.thumb.png.309fbd889b8659814

The Nations League

Doordat Amerika zijn groep had gewonnen in de Nations League mochten ze in juni 2020 deelnemen aan het toetje van het toernooi. De eerste horde is Honduras in de halve finale. De winnaar neemt het op tegen Mexico of Curaçao. We zijn enorm benieuwd naar de resultaten van Gibbs en zijn mannen.

Cory, we zijn inmiddels een paar maanden verder zonder dat er interlands zijn gespeeld. Gaat het gebrek aan automatisme jullie opbreken tegen Honduras?

"Tegen Honduras? Al zou ik nu elf willekeurige zwarte mensen van de straat plukken en opstellen, dan nog winnen we van Honduras! Zonder dollen; ik werd helemaal gek toen ik begreep dat we zolang geen interlands konden spelen. Schijnt er op de burelen van de voetbalbond toch nog één witte medewerker te zitten die doodleuk vergeet om interlands te regelen. Dat is toch om gek van te worden? Amateur!"

Een paar dagen na de eventuele finale van The Nations League staat er wel een oefeninterland gepland tegen de Verenigde Arabische Emiraten. Wat is daar dan het idee achter?

"Ik had eigenlijk gehoopt dat jij mij dat zou kunnen vertellen. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee waarom dat zo geregeld is. Alhoewel, ik kan maar één ding bedenken. En dat is dat Xander Bogaerts z'n airmiles op zijn."

3kq4jsugkoos4.png

Weinig verrassingen in de opstelling. Wel valt op dat Super Cam Newton het doel vandaag verdedigt.

"Dat klopt We hebben drie fantastische doelmannen, maar Super Cam speelt als enige zijn wedstrijden bij zijn club. En dat beloon ik vandaag met een basisplek."

js5xsf.png

Fantastisch resultaat! Een finale plek in de Nations League, gefeliciteerd!

"Dit was een heel mooi resultaat. Al moet ik natuurlijk wel toegeven dat de tegenstander er bar weinig van kan. Als onze gekke eskimo al na twaalf minuten er twee in heeft liggen, dan weet je dat het een makkelijke wedstrijd gaat worden. Daarna doen we het verder kalmpjes aan en pikt Micah Jordan in de tweede helft ook nog zijn doelpuntje mee. Prima resultaat."

In de finale neem je het op tegen de eeuwige rivaal; Mexico.

"Dat is natuurlijk duidelijk ander niveau. Ook gelijk, wellicht samen met Costa Rica, het enige land waar we het lastig tegen hebben op dit continent."

Ben je zenuwachtig voor je eerste finale als bondscoach?

"Enorm! Ik ben zelfs vergeten om de opstelling mee te nemen. Er zijn drie noodgedwongen veranderingen ten opzichte van Honduras. Patrick Willis vervangt Super Cam Newton (liesblessure), La'vere Corbin-Ong speelt in plaats van Angus Black (kuitblessure) en Khalil Lee vervangt de niet fitte Matthew Church."

kv0kr5jgkagij.png

Hoe zuur! Zo'n knappe comeback en dan toch het verlies moeten slikken.

"Ik ben hier echt kapot van. De jongens hebben gevochten als leeuwen, ze zitten helemaal stuk in de kleedkamer. We beginnen natuurlijk dramatisch! Al na twee minuten schiet zij een bal vanuit de verdediging naar voren, John Doe gaat volledig onder de bal door en daardoor kan Lozano doorlopen en de 1-0 maken. Vervolgens is het alle hens aan dek om de schade tot de rust te beperken. Dat lijkt wonderbaarlijk te lukken, maar dan schieten zij die bal er op een fantastische wijze in vanaf 25 meter."

Wat heb je tegen de jongens gezegd in de rust, want de rollen waren totaal omgekeerd.

"Ik heb tegen ze gezegd dat ze zonder druk moesten voetballen. En vooral met plezier! En dat pakten ze in de tweede helft fantastisch op. We kregen al een aantal kansen, maar scoren lukte helaas niet. Totdat onze grote vriend Clint Lee de bal op z'n pantoffel neemt vanaf 30 meter. Man, wat een pegel zeg! En nog geen vijf minuten later tikt Micah Jordan ook nog eens de gelijkmaker binnen. Daarna krijgen we enorme kansen, maar wil die bal er opnieuw niet in."

En dan acht minuten voor tijd ligt ie aan de andere kant in het net.

"Ongelofelijk! We spelen ze van het kastje naar de muur, maar we halen de trekker niet over. Een geslaagde counter van die dekselse Mexicanen doet ons de das om. Pijnlijk! Misschien moeten we die muur toch maar gaan plaatsen. Wat een vreselijke gasten zeg."

En dan nu nog een potje tegen de Verenigde Arabische Emiraten.

"Enorm veel zin in!"

01rrx2273e.png

Zijn we dan. Aan de andere kant van de wereld. Aan de opstelling te zien geef je vooral de wisselspelers een kans?

"Ik noem ze geen wisselspelers, maar het zijn inderdaad de spelers die de vorige wedstrijden nauwelijks minuten hebben gemaakt. Kan ook niet anders, de anderen zijn namelijk niet fit."

sywpllr1e93.png

Wil je nog iets kwijt over dit gelijke spel?

"Nee."

Heerlijke update weer. Erg leuk hoe je het elke keer schrijft!

Helaas weer geen kans voor Thomas Brady en dat kwam als een verrassing na het zien van mijn eigen Screen Shot waarin ik iets meende te zien wat een primeur was. 

Is er trouwens een overzicht te produceren waarin wij kunnen zien wie hoe vaak heeft gespeeld en hoeveel goals, assists enz. het heeft opgeleverd? 

Edited by ElMarcos

Fraaie goal (uiteraard) tegen de Mexicanen, maar daardoor wat moeite om gemotiveerd aan de aftrap te komen tegen de Emiraten. 

Ik heb een heel donkerbruin vermoeden dat ik er volgende keer weer niet in sta, door het matige duel met de UAE. 

1 minuut geleden zei neva:

Fraaie goal (uiteraard) tegen de Mexicanen, maar daardoor wat moeite om gemotiveerd aan de aftrap te komen tegen de Emiraten. 

Ik heb een heel donkerbruin vermoeden dat ik er volgende keer weer niet in sta, door het matige duel met de UAE. 

Wat ben jij zwartgallig zeg.

4 minuten geleden zei ElMarcos:

Heerlijke update weer. Erg leuk hoe je het elke keer schrijft!

Helaas weer geen kans voor Thomas Brady en dat kwam als een verrassing na het zien van mijn eigen Screen Shot waarin ik iets meende te zien wat een primeur was. 

Is er trouwens een overzicht te produceren waarin wij kunnen zien wie hoe vaak heeft gespeeld en hoeveel goals, assists enz. het heeft opgeleverd? 

Bij het nationale team? Of bij de club?