Jump to content
Isco22

[FM20] De macht uit handen - FC Volendam

Recommended Posts

image.png.ba34c7f006414d34a719a7641da13dfb.png

Hoofdstuk 31

“Wes, ik wil je mijn toekomstplannen bij deze club vertellen. Je contract loopt af en ik wil je op deze manier laten zien wat we van plan zijn bij de club.” Voorzitter Piet Kemper had grootse plannen met FC Volendam en wilde dat graag aan mij laten weten. Nog steeds had ik mijn twijfels over volgend seizoen want kunnen we dit kunstje herhalen? Toulouse had inmiddels ook interesse getoond in mijn diensten. 

“Luister, we gaan twee miljoen in het trainingscomplex steken om het te verbouwen. Dit seizoen was natuurlijk geweldig maar we moeten zorgen dat dit geen incident was. We moeten een stabiele ploeg worden in de Eredivisie. 

Trainingscomplex

Spoiler

1725877341_Schermafbeelding2020-08-02om15_09_39.thumb.png.ef24157b4b6d497282ec87380c72f29b.png

Daarnaast gaan we een nieuw stadion bouwen. We hebben dit stadion bijna het hele seizoen uitverkocht en daar hebben we een hoop geld mee verdiend. Bijna een half miljoen meer dan vorig jaar!”

Nieuw stadion

Spoiler

719875990_Schermafbeelding2020-08-02om15_09_29.thumb.png.d915e91397ae778fb12634cf000abe0b.png

Mijn mening over een contractverlenging veranderde hierdoor wel. Ik vond dit allemaal erg interessant klinken want blijkbaar ben ik niet de enige die een stap wil maken. Piet Kemper en Jasper van Leeuwen willen ook omhoog. Hoe het stadion er verder uit gaat zien is nog niet bekend, maar de plannen zeggen in mijn ogen al genoeg.

Bij FC Volendam hebben we een vrij sterke jeugdopleiding. Micky van der Ven, Sam Lautenschutz, Jari Vlak en Ibrahim El Kaddiri zijn vier voorbeelden uit onze selectie die hier de jeugdopleiding hebben doorlopen. Joey Veerman is een andere speler uit de Eredivisie die hier is groot geworden. 

Ook afgelopen seizoen speelde er in ons -19 elftal weer een aantal grote talenten waar ik er drie van wil belichten. Daarnaast waren de prestaties van het team ijzersterk want in een competitie met PSV -19, Feyenoord -19 en Ajax -19 eindigde FC Volendam als eerste. In veertien wedstrijden werd er alleen van FC Utrecht en SC Heerenveen verloren. 

Stand

Spoiler

270686770_Schermafbeelding2020-08-02om14_48_02.png.63a177b99527a686f14c613df897fb3f.png

De eerste speler die zich vanaf komend seizoen bij het eerste elftal mag gaan melden is René Paul. De centrale verdediger voegde zich vorig jaar bij ons -19 team en speelde dit seizoen elk wedstrijd. De 18-jarige Duitser heeft naast zijn bijna twee meter ook nog een sterke sprongkracht waardoor hij in de lucht heerst. Kan hij het ook tegen meer ervaren spitsen?

Statistieken

Spoiler

1836015670_Schermafbeelding2020-08-04om10_35_01.thumb.png.4bb949cb576c69ee8b3cabc9ee8522e3.png

Als we een linie opschuiven komen we bij Enes Erol terecht. De Turks jeugdinternational mocht aan het eind van het seizoen al drie keer invallen in de Eredivisie. Kan Erol door het aankomende vertrek van Melvin Visser, Nick Runderkamp en Thijs Oosting succesvol doorstromen naar het eerste elftal?

Statistieken

Spoiler

623273844_Schermafbeelding2020-08-04om10_35_20.thumb.png.33e1dc99a91e76011c96defc4c0e24ab.png

Sten de Jong is de laatste speler die ik laat doorstromen naar de hoofdmacht. De 18-jarige spits schoot er afgelopen seizoen niet alleen bij de -19 veel in maar ook bij Jong Volendam. Aan het eind van het jaar speelde hij 14 wedstrijden bij het tweede waarin hij 11 keer scoorde. Wordt hij de opvolger van Dylan Vente?

Statistieken

Spoiler

943182302_Schermafbeelding2020-08-04om10_35_40.thumb.png.93f3c6e55a6c8bd8bb360fa310114058.png

Tips zijn altijd welkom!

Spoiler

@delichris Een verdediger erbij had wellicht handig geweest maar dat is voor de volgende keer. 

@ElMarcos FC Groningen was wederom te sterk voor ons helaas.

@spaansetukker De potentie is er zeker. Nu ervoor zorgen dat het er ook uitkomt.

@Vis Leuk dat je er veel moeite hebt ingestoken om het bij te lezen. Dankjewel! Ik zal me ook eens in de Faröer eilanden gaan verdiepen.

@Marius Het is een goede leerschool voor de volgende keer, als we het weer weten klaar te spelen.

@Nummerke10 Jep.. 36 wedstrijden was teveel voor ons.

@komodo25 Altijd dat Groningen dat roet in het eten gooit...

@Tim' Mijn contract is met een jaar verlengd. Ik ben benieuwd of er komend jaar nog een mooie kans komt.

@Titan Dat is waar. Een dubbel programma was ongelofelijk zwaar geworden voor ons.

@FM_Lesly Ondanks het einde hebben we een mooi seizoen gehad.

@Bruhvlowski @Jeroen. @T10 @GAE EAGLES @mi3sj @Krabby @ElPrincipito @Cicchio @Mathijs92 @BuJo @RubenS2  @FlyD @Copywriter @Fantasy @jeffrey koole @StanleyW @Kowet @Adesanya @Peppie

Iedereen weer bedankt voor het lezen en reageren!

Mocht je geen tag meer willen krijgen, laat het me maar weten.

Edited by Isco22

Genoeg aanwijzingen dat het goed gaat met de club. Alles wordt vernieuwd of verbeterd en de jeugd is lekker bezig. Snap dus wel dat je nog even blijft!

Grootse plannen daar in Volendam. Je bent erg goed bezig daar. Daarnaast een paar hele fijne talenten die je hebt doorgeschoven, benieuwd of zij hun talent kunnen laten zien bij je selectie. Lijkt mij een goede keuze om te blijven bij Volendam.

Heerlijk om te zien dat Volendam het zo goed doet. De club zit in de lift. Ik zou gewoon blijven, want er is veel mogelijk bij de palingvissers.

De club wil duidelijk vooruit. Maar de trainer wil dat ook. En zo'n lokroep van een club als Toulouse is natuurlijk aantrekkelijk. Ik zou eerlijk gezegd ook twijfelen.

Voldoende aanwijzingen dat de club ambitie heeft. Misschien mooi om te blijven en te kijken of je de komende jaren de aansluiting met de subtop kunt vinden.

De jeugd doet het alleraardigst; mooi dat je dan ook de uitblinkers van de generatie een kans wil gaan geven in het eerste elftal!

Op alle facetten groeit de club, altijd goed om te zien. Ben benieuwd of er nu snel concrete plannen gemaakt gaan worden voor het stadion! Dat zou wel helpen in het nemen van een beslissing ook lijkt me.

image.png.55d4a514aefb1c8ddd08051adb2b34d4.png

Hoofdstuk 32

“Het voorkomen van degradatie is de doelstelling voor komend seizoen Wesley. Heb je er vertrouwen in dat het gaat lukken?”

‘Eerlijk gezegd ben ik erg bezorgd voor het komende seizoen.’

“Want?”

‘Kijk naar de voorbereiding Jasper. We hebben alleen tegen MVV vaker dan een keer gescoord en in totaal wisten we maar drie keer te winnen. We hebben moeite op het middenveld en in de aanval.’

“Hmm”

‘En jij blijft maar verdedigers aantrekken. Er moet iets veranderen anders wordt het een erg lang seizoen ben ik bang.’

“Wat moet er veranderen? Robin Pröpper, Ruud Vormer en Julian Lelieveld zijn spelers die geweldig zijn voor FC Volendam begrippen.”

‘Ja dat weet ik. Ruud Vormer met een verhuurperiode binnenhalen is een erg sterke move geweest van je.’

“Maar?”

‘Maar die andere twee hebben we niet nodig, samen met Denzel Hall. We hebben 1,6 miljoen uitgegeven aan een rechtsback terwijl we daar met Mohamed Betti, Moreno Rutten en Radinio Balker al genoeg opties hebben. Denzel Hall is een rechtsback die wordt gehuurd van Feyenoord en vervolgens haal je dan ook nog Julian Lelieveld als rechtsback.’

“We moeten zorgen voor een solide defensie in de Eredivisie”
‘Ja dat klopt maar wat moet er gebeuren als we de bal veroveren? Dylan Vente scoorde vorig seizoen bijna vijftien keer. Dit kunnen we niet intern opvangen.’

Oefenwedstrijden

Spoiler

1288645939_Schermafbeelding2020-08-03om11_00_29.thumb.png.d8315c97a762a43022f86aa3a776d743.png

Aankopen

Spoiler

Overzicht

196477193_Schermafbeelding2020-08-04om11_14_12.thumb.png.a477721f38434bb59dbae89b9c1e81e2.png

Denzel Hall

1241166561_Schermafbeelding2020-08-02om16_37_10.thumb.png.a0a90bbd5e342ec3711d9aeec41e6f2a.png

Robin Pröpper

384296352_Schermafbeelding2020-08-02om18_41_11.thumb.png.d08e49b4343141fdcaca5b589d6275a5.png

Ruud Vormer

1500464440_Schermafbeelding2020-08-04om11_16_15.thumb.png.66f8f4938083845d55fa9691ddcdd0be.png

Julian Lelieveld

946404275_Schermafbeelding2020-08-04om11_16_34.thumb.png.5c9bacbe1b7200c1e173d01b36c0b1ce.png

Ik voel me in aanloop naar de eerste competitiewedstrijd tegen Cambuur niet erg lekker. Het vertrouwen dat ik in de club had na het gesprek met Piet Kemper is momenteel ver te zoeken. Jasper van Leeuwen heeft tot nu toe bijna alleen nog maar verdedigende spelers aangetrokken terwijl daar toch al twee seizoenen onze zwakte niet ligt. 

In de Keuken Kampioen Divisie hadden we al moeite met scoren en kansen creëren. Dylan Vente, Cheick Touré en Thijs Oosting waren vorig seizoen aanvallend erg belangrijk voor ons maar die zijn alle drie vertrokken. Met Sten de Jong hebben we een groot talent voor de spitspositie maar ik mag van een 18-jarige niet verwachten dat hij het hele seizoen belangrijk zal zijn voor ons. 

Zakaria El Azzouzi is transfervrij vertrokken en Marijn Kaars en Jim Beers hebben in mijn ogen niet het niveau voor de Eredivisie. Achter Sten de Jong hebben we dus ook niet echt iemand waar we op terug kunnen vallen. Als vleugelaanvallers hebben we Roy Tol en Ibrahim El Kaddiri die ons de afgelopen twee seizoenen een aantal goals hebben bezorgd. Zij zijn helaas ook erg blessuregevoelig en Nick Doodeman heeft het nog geen moment echt laten zien onder mijn hoede. 

Het huren van Ruud Vormer is een erg sterke zet geweest van Jasper van Leeuwen. Dat moet gezegd worden, maar het is wel weer een middenvelder zoals we er al twee hebben. Ruud is als middenvelder die verdedigend is ingesteld het beste en laten we er daar nou juist al een aantal van hebben. 

Ik hoop dat mijn gesprek met Jasper van Leeuwen heeft geholpen om de selectie te versterken. De transferperiode is nog een maand geopend dus er is volgens mij nog tijd genoeg om wat aanvallende impulsen aan te trekken. Als dit niet gebeurt en de selectie blijft zo, dan zal ik moeten gaan puzzelen.

Voorlopige selectie 

Spoiler

1230179493_Schermafbeelding2020-08-03om11_56_00.thumb.png.6d2128a5f1f0fcdee12fa8c9625d1e17.png

1283518873_Schermafbeelding2020-08-03om11_56_13.thumb.png.9981c5733e0b6e0f79ceccc2e9f1d857.png

Tips zijn altijd welkom!

Spoiler

@Tim' Buiten het veld gaat het erg goed bij de club. Hopelijk weet de TD ook iets moois op het veld neer te zetten.

@Kowet Dankjewel! De talenten zijn enorm sterk hier in Volendam. We hebben helaas ook wel wat ervaring nodig daarbij. 

@delichris De vooruitzichten zijn goed hier in Volendam. 

@Marius Toulouse is een hele leuke stap. Mooie competitie, leuk team, het scheelde niet veel of ik had kunnen verhuizen.

@FM_Lesly De voorzitter heeft grootse plannen. 

@ElMarcos Het is afwachten hoe lang ik hier bij de club blijf. De toestroom vanuit de jeugd is in ieder geval goed. 

@Titan De talenten uit de jeugd zijn goed maar door het gebrek aan goede transfers is er ook weinig andere keus natuurlijk. 

@Adesanya De vooruitzichten zijn er goed bij de club. Nu de uitvoering nog.

@Vis Zeker! Nu de uitvoering nog.

@spaansetukker Competitief de beste -19 van Nederland afgelopen seizoen, dat is niet niks voor een club als FC Volendam.

@Nummerke10 Inderdaad, zijn clubs als Willem II en FC Twente nog wel een stap vooruit?

@komodo25 Het ziet er op papier allemaal goed uit in Volendam.

@Fantasy Inderdaad, de ideeën zijn goed en ambitieus. Nu de uitvoering nog.

@Peppie Ik ben ook benieuwd wat ik hier neer kan zetten. Maar ik ben ook benieuwd of ik hier nog lang aan het roer sta. 

@Bruhvlowski @Jeroen. @T10 @GAE EAGLES @mi3sj @Krabby @ElPrincipito @Cicchio @Mathijs92 @BuJo @RubenS2  @FlyD @Copywriter @jeffrey koole @StanleyW  

Iedereen weer bedankt voor het lezen en reageren!

Mocht je geen tag meer willen krijgen, laat het me maar weten.

‘Nu de uitvoering nog’, dat is wel een understatement zeg. Als er nog wat aanvallende versterkingen gaan komen, dan kan het een mooi seizoen gaan worden. Als er geen scorende spelers komen, dan wordt het vooral tegenhouden en kaarsjes opsteken gok ik. 

Leuk dat er sterke spelers komen, maar je hebt behoefte aan goals. Probeer te kijken naar Ennis. Die scoort bij mij als een malle. 

Defensief zit het wel goed, maar tenzij je echt ouderwets Catenaccio wil gaan spelen heb je aanvallend wel wat impulsen nodig.

Pfoe, voorin is het nogal smal. Dus ik hoop dat er nog jongens gaan verrassen. Met Ruud Vormer heb je wel een goede aanjager erbij op het middenveld.