Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

BEGIN.thumb.PNG.c978076bf24816978afdca97485dea04.PNG

Het begin is er.

Ik heb mijn eerste contract getekend in Laos, een totaal onbekend land voor mij.

Ik ben akkoord gegaan met een contract zonder inkomsten bij een club op het 3e niveau.

Geheel gekozen voor de club door de leuke naam, want geschiedenis hebben ze niet.

Waar ben ik aan begonnen? Ik snap de vraag, alleen heb ik er geen antwoord op.

Er zijn weinig tot geen voetballers in het land die interesse hebben in het spelen voor de club.

De club waar ik voor heb getekend telt wel geteld 1 spits, de 29-jarige Teuang Vongsackda.

Al gauw ga ik zelf opzoek naar jongens/mannen die willen voetballen voor een trainer uit Nederland.

Ik kom er een paar tegen, maar al zouden deze namen voor de club tekenen heb ik net genoeg voor een basiselftal zaalvoetbal.

Er moet veel gebeuren wil ik een 'volwaardige selectie' maken, of beter gezegd überhaupt een selectie.

Ook qua staf is er eigenlijk niks. Alleen is er een assistent-manager, Inkhatep Inthavongsa. Ik zet dan ook direct voor alle mogelijke banen een vacature uit.

Met succes. Er is een hoofd scouting aangetrokken, Saysana Souksavath. Hij brengt totaal geen ervaringen met zich mee maar op dit moment heb ik liever iets dan niets.

Verder is het op dit moment nog even afwachten of er mensen zich aanmelden voor de verschillende functies.

2045073011_EERSTETRANSFERS.PNG.b6558e4c2da3b7e46795d058fb33d36f.PNG

De eerste transfers zijn na een paar dagen ook een feit. Het zijn verre van top transfers maar het begin is er. 

De achterhoede krijgt vorm met een keeper en twee man verdediging. Verder is er nu een aanvallende middenvelder die onze spits moet laten scoren.

We zijn nog lang niet compleet maar de zoektocht naar geschikte spelers verloopt heel moeizaam.

BEGINSTAND.PNG.71037a8f8248f56a55a35baee20c7bd4.PNG

354513342_EERSTEWEDSTRIJD.PNG.9f0e67781ea5c44e5b6ca3a34a705292.PNG

In alle stress zoekende naar een selectie zie ik pas laat dat ik ingestroomd ben aan het einde van het seizoen.

Ze spelen hier maar twee keer tegen elkaar dus dat betekent 12 wedstrijden. De nummer 1 promoveert. De nummer 2 speelt play-offs.

De volgende wedstrijd is binnen 2 weken dus ik hoop toch wel dat er wat spelers zijn die ons willen helpen. 

We staan er goed op in de competitie en hebben nog zicht op de play-offs.

Wie weet gaat het ons lukken.

Chonhod khangtopai !

• Antwoorden 55
  • Weergaven 794
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Wat een avontuur. De derde divisie van Laos  Dat is nog eens een uitdaging van de lange adem.   "Cable TV Vientiane" als clubnaam, dat zegt al genoeg haha! En dan nog de bouwvakkers van Cons

• Bruhvlowski
    Bruhvlowski

Gaat Thongkhankham Tai de play offs halen? Zonder enige moeite wordt de eerste wedstrijd onder leiding van trainer Kemp gewonnen. Er zijn hier echter geen beelden van, de tweedehands camera'

• Bruhvlowski
    Bruhvlowski

Allereerst, mijn excuses voor het niet meer updaten van de Thongkhankham Tai Save! Er is laatste tijd veel tussendoor gekomen en werk heeft op dit moment de prioriteit gekregen, de centjes moeten binn

Geplaatst

Wat een avontuur. De derde divisie van Laos :D Dat is nog eens een uitdaging van de lange adem.

"Cable TV Vientiane" als clubnaam, dat zegt al genoeg haha! En dan nog de bouwvakkers van Construction en een plaatselijke frisdrankmaker als tegenstanders om het compleet te maken.

Geplaatst

Lao soft drink. Sponsors aan de lacht blijkbaar. Jij bent zelf bij de laose cobra kai terecht gekomen zo lijkt het. Weten ze wel dat ze moeten voetballen?

Geplaatst
  • Auteur
54 minuten geleden zei D.J.:

Succes! Wat is je ambitie? Via Laos naar de top? Is het een journeyman-save?

Ik wilde in eerste instantie echt voorlopig alleen focussen op deze club de beste maken en lang de beste zijn. Wie weet plak ik er een journeyman aan vast of iets dergelijks! Leuke vraag! 

Geplaatst

Heerlijke clubkeuze! Breng Thongkhankham Tai en daarmee ook Laos maar even internationaal op de kaart :classic_biggrin:

Geplaatst

Een avontuur is me dit wel zeg! Succes in ieder geval!

Geplaatst

Veel succes daar in Laos! Heerlijk om in een totaal onbekend voetballand te beginnen.

Geplaatst
  • Auteur

Gaat Thongkhankham Tai de play offs halen?

Zonder enige moeite wordt de eerste wedstrijd onder leiding van trainer Kemp gewonnen.

Er zijn hier echter geen beelden van, de tweedehands camera's werden nog aangelegd.

Ons team werd aangesterkt met wat lokale bevolking omdat we nog altijd geen volwaardige selectie op de been kunnen krijgen.

We blijven op zoek en onze hoofd scouting daarom ook overuren.

Transfers

Eindelijk kunnen de vlaggen uit, we hebben spelers gevonden die willen uitkomen op ons niveau.

Onder hen zitten zelfs ex-internationals met wat mooie ervaring. Alle spelers komen op amateurbasis want ja... Er is niks mogelijk met budget. We klimmen langzaam in budget en kunnen toch al een mooie €7.500 omgerekende euro's noteren. We blijven op zoek naar meer versterkingen want we zijn er nog lang niet. 

1670469077_TRANSFERSAUGUSTUS.PNG.a3008647a139a51dfce07f67b15727a0.PNG

FINANCE.thumb.PNG.a6799d6e183ce6d49752a17dc77f6718.PNG

Moment van de waarheid

Daar is dan de dag... De laatste wedstrijd voor ons in de competitie. 

Winnen we deze pot dan plaatsen we ons voor de play offs, wat we heel erg graag willen. 

De tegenstander is dan ook de nummer 3. De nieuwe aanwinsten zijn nog niet helemaal fit maar we gooien ze toch voor de leeuwen. De lokale trots heeft haar best gedaan, het is nu de tijd voor de echte profs. 

We trappen heel aanvallend af, dat is namelijk het spel dat ik graag zie. Het werkt nog niet helemaal, er gebeurt niet wat ik had verwacht. Na wat aanpassingen begint het te lopen en vallen de goals! 

3-0 Wordt er gewonnen en de play offs is een feit. Er zijn wat versterkingen nodig want conditioneel stelt het nog niet veel voor. 

1189101801_SPEELRONDE12.PNG.6d84cb1b237e30098f6c86e1209b1a64.PNG

Op naar de play offs en daarmee promotie naar het tweede niveau. 

Ik ben benieuwd tot waar we in staat zijn met deze schrale selectie. 

Let's get it! 

528903129_PLAYOFFS.thumb.PNG.314f83d5c3871e1f9a8c43eb98d36af6.PNG

@Fantasy @komodo25 @Vis @D.J. @boydjoman @RubenS2 @r4vje @jonaz91 @Titan @Isco22 @Kowet @Swelley @Marius @StanleyW @mi3sj @Zorsky

Bedankt voor het reageren en liken! Voor een eerste verhaal op dit platform ben ik leuk ontvangen ondanks ik niet de beste schrijver ben. Tot de volgende keer !

Chonhod khangtopai !

Geplaatst

Play-offs gehaald, maar al wel zeker van promotie? Nuttige Play-offs dan ?

Desondanks een mooie start van een mooie tijd op Laos!

Geplaatst
  • Auteur
1 minuut geleden zei Vis:

Play-offs gehaald, maar al wel zeker van promotie? Nuttige Play-offs dan ?

Desondanks een mooie start van een mooie tijd op Laos!

Had ik inderdaad beter moeten verwoorden, we gaan er van uit dat we de play offs gewoon winnen haha! ??