Jump to content

[IDS] [FM20] The Russian Dream

Recommended Posts

15 minuten geleden zei ElMarcos:

Hopelijk lukt het je dit telefoonnummer te onthouden. Al is het nog maar de vraag of het een echt persoon is of een bandje voor behoefte waar je vermaarde voorzitter doorgaans in voorziet ;)

Denk dat die voorzitter z’n werk wel even voorzet in de gevangenis.

Leuke update weer!

• Replies 372
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben ook benieuwd wat ik voor je kan doen 😅

[23] Doorstart   De spreekwoordelijke hamerklap van de rechter dreunde nog na in onze hoofden: twaalf jaar in hechtenis voor mij en bijna vijf jaar voor mijn ‘handlangers’.  De zaak had

[29]   Je hoort vaak beangstigende verhalen over het douchen in een gevangenis. Met samengeknepen billen en ogen zo alert als die van een havik stapte ik mijn eerste vrijheidsbeperkte ochten

Posted Images

Als je de mogelijkheid hebt om te bellen is het spannend wat je te wachten staat. Meneer Kaloshnikoff lijkt een prima man maar het blijft een Wit-Rus natuurlijk. 

Nu nog aan een telefoon geraken.. maar met de juiste contacten binnen de muren mag dat niet onoverkomelijk zijn. Heerlijk stukje alweer natuurlijk!

Banner-3.png

[26]

Klopt het dan toch wat mensen zeggen? Dat je in de meest deprimerende situaties altijd ergens een zonnestraal op kan vangen? Het lijkt er wel op, want na het ontsmettingsritueel werd ik in een cel gestopt samen met een landgenoot. Hoewel zijn dunne snorretje deed vermoeden dat hij hier zat voor openbare schennispleging, bleek het gelukkig om een journalist te gaan die een kritisch artikel over de binnenlandse politiek had durven schrijven. Ik mocht hem gelijk, wat andersom niet direct gesteld kon worden. Er was hem wijsgemaakt dat hij de komende jaren vrienden zou moeten gaan worden met een gevaarlijke wapenhandelaar en hij had vermoed dat ik in opdracht van het Kremlin een tijdje kwam zitten om hem definitief het zwijgen op te leggen. De pen is misschien machtiger dan het zwaard, maar een knappe jongen die nog kan schrijven na een ongelukkige ontmoeting met een paar druppels novitsjok.

‘Houd je van voetbal?’ Het is hier de ideale openingszin om een gesprek aan te knopen met een willekeurige man. Mijn kamergenoot keek afwachtend en speurde met zijn ogen langs de getatoeëerde muren om oogcontact met mij te voorkomen. ‘Wie niet?’ was zijn zuinige antwoord. Ik besloot hem mijn verhaal te vertellen dat ik had meegemaakt bij Baltika-2003. Naarmate ik bleef praten, leek de journalist steeds verder te ontdooien. ‘Volgens mij heb ik ooit iets daarover gelezen wat door een collega geschreven is. Was er niet een speler van jullie geschorst vanwege drugsgebruik?’ Dat moet na mijn vertrek zijn geweest, al kon ik wel vermoeden om wie het ging; Georgi Enev, onze middenvelder met een voorliefde voor snuiftabak.

Ons gesprek kwam beter op gang en dat bracht me op het punt om hem te vragen of hij wist waar en wanneer ik kon telefoneren. ‘Als je de bewakers wat geld toestopt, kun je hier bellen wanneer je maar wil. Maar let op, geen bedrag is hoog genoeg om het afluisteren van de gesprekken hier te stoppen.’ Dat klonk veelbelovend, maar waar toverde ik plotseling een stapel roebels vandaan? Voor het eerst zag ik de journalist lachen. ‘Nu geloof ik echt dat je onschuldig bent, als je zelfs al niet weet hoe die dingen werken. Geld maak je over via je account; wie het slim speelt en handig is met computers, kan hier genoeg verdienen. Alsjeblieft,’ hij overhandigde me een kaartje met een zescijferige code, ‘gebruik vandaag die van mij maar.’

Slim spelen en geld verdienen, daar wilde ik meer van weten. Eerst moest er gebeld worden, voordat ik het nummer zou vergeten dat ik van mijn Wit-Russische beveiliger had gekregen. 7-495-728-5000. Het kwam er verrassend soepel uit. Na een ruis van zo’n twintig seconden – waarschijnlijk werd de opnameapparatuur ergens aangezet – kwam de verbinding tot stand. Zes keer ging de wachttoon over, waarna een Amerikaans aandoende stem opnam. ‘Mr. Orlov, I’ve been expecting your call. You’ve already met Sergey. I’m Fish. Please press 2 if you want to hear more.’

Spoiler
Op 21-7-2020 om 10:25 zei ElMarcos:

Hopelijk lukt het je dit telefoonnummer te onthouden. Al is het nog maar de vraag of het een echt persoon is of een bandje voor behoefte waar je vermaarde voorzitter doorgaans in voorziet ;)

Dat was ook nog een optie geweest, al denk ik dat de voorzitter even niet met mij in contact wil komen de komende jaren ;) Probeer het nummer zelf, en je weet het, hehe.

Op 21-7-2020 om 10:33 zei komodo25:

Kijk nu al weer uit naar het vervolg. Zal binnen de muren vast nog wel wat gebeuren. 

Twaalf jaar helemaal stilzitten is ook zo wat...

Op 21-7-2020 om 10:42 zei StanleyW:

Denk dat die voorzitter z’n werk wel even voorzet in de gevangenis.

Leuke update weer!

Nou, die is niet opgepakt, maar waarschijnlijk heeft hij wel wat inspiratie voor een achtdelige filmreeks opgedaan na de reeks arrestaties :D Dank!

Op 21-7-2020 om 10:50 zei Chimpa:

Spannender dan menig boek dat ik heb gelezen.

Haha, dank! Zegt misschien ook wel iets over je boekkeuze ;) 

23 uur geleden zei Isco22:

Als je de mogelijkheid hebt om te bellen is het spannend wat je te wachten staat. Meneer Kaloshnikoff lijkt een prima man maar het blijft een Wit-Rus natuurlijk. 

Vooralsnog lijkt het me geen verkeerd figuur, al is het de vraag waar hij me nu naartoe heeft geleid.

23 uur geleden zei Grote Ree:

Wanneer komt de verfilming hiervan? :D

Misschien dat de ex-voorzitter de rol van regisseur wel op zich wel nemen :D Dankje!

22 uur geleden zei neva:

Wat een spanning.. Heerlijk!

Thanks man!

22 uur geleden zei RubenS2:

Hulp uit onverwachtse hoek. Ik ben benieuwd waar dit telefoonnummer je heen kan brengen en of je uberhaubt mag bellen in de gevangenis daar.

Bellen lukt altijd, zo lang er iets tegenover staat uiteraard. Er is gebeld; het nummer bestaat gelukkig echt.

19 uur geleden zei Tim':

Echt mooi hoe je het zo beeldend kunt opschrijven, echt complimenten waard. Benieuwd waar het nummer je naartoe leidt.

Bedankt voor de complimenten! Het is in ieder geval een bestaand nummer; je zou het ook zelf kunnen proberen uiteraard :D 

3 uur geleden zei Marius:

Nu nog aan een telefoon geraken.. maar met de juiste contacten binnen de muren mag dat niet onoverkomelijk zijn. Heerlijk stukje alweer natuurlijk!

Een eigen telefoon zou absoluut fantastisch zijn; voorlopig zal ik nog het bakelieten toestel van voor de Koude Oorlog moeten gebruiken. Dank!

@Fantasy @spaansetukker

Banner-3.png

[27]

Eerst het meest slechte nieuws: door op 2 te hebben gedrukt heb ik geen get ouf of jail-kaart gekregen en moet ik nog altijd Start passeren zonder geld te ontvangen. Natuurlijk, het was ijdele hoop, maar het had gekund. Of is zoiets alleen bestemd voor in films? Nadat ik op de knop had gedrukt, hoorde ik een korte, mechanische klik aan de andere kant van de lijn, wat later een omleiding voor de afluisterapparatuur van de Russische overheid bleek te zijn. Waarschijnlijk zat ene Ivan of Vladimir in een grauw gebouw plots te luisteren naar één of andere Noord-Koreaanse kampbewaker op het moment dat Fish mij zijn intenties uitlegde.

‘Geloof het of niet, maar we hebben je al een tijdje gevolgd bij Baltika. Het was lang geleden dat Arseny Samsonov zich zo vaak in het openbaar toonde. Blijkbaar kon hij jullie spel waarderen, al weten we dat nog niet zeker.’ Ik wist niet of ik die laatste opmerking moest opvatten als een compliment of als een subtiele belediging. Fish ging verder. ‘Sterker nog, we hadden hem bijna te pakken op het vliegveld van Moskou, maar blijkbaar heeft hij het aan zien komen en ervoor gezorgd dat jij en je vrienden opgepakt werden.’ Mijn vermoeden dat we als onwetende pionnen waren opgeofferd, werd met dit gesprek nogmaals bevestigd.

‘Voordat u verder praat, meneer Fish, wil ik eigenlijk wel weten wie ‘we’ zijn en wat ik er nog aan kan doen dat ik hier zit.’ Normaal ben ik niet het type dat een onbekende snel onderbreekt en ik schrok bijna van mijn eigen directe reactie. ‘Dat zijn terechte vragen, meneer Orlov. Laten we het er vooralsnog op houden dat u nu belt met het Amerikaanse consulaat en dat meerdere landen Samsonov het liefst voor eeuwig achter de tralies zien als vijand van de internationale veiligheid. Om deze grote vis binnen te halen, willen we u als aas gebruiken. Of wilt u niet meer aan het roer van een club staan?'

Spoiler
Op 22-7-2020 om 11:11 zei spaansetukker:

Geweldig verhaal, hoe verzin je dit XD. Als ik het lees lijkt het net of ik er in midden in zit. 

Ik ben blij dat het gewaardeerd wordt! Mede dankzij de inbreng van jullie users, met de nieuwe personages uiteraard :) 

Op 22-7-2020 om 11:19 zei neva:

Ai, hopelijk gooit het afluisterapparatuur geen roet in het eten.

Daar lijkt het niet op, denk ik toch...

Op 22-7-2020 om 11:29 zei Isco22:

Zoals het oud Neerlands spreekwoord luidt: liever een goede celgenoot dan een verre vriend. 

Er is dan ook niets zo charmant, als een spreuk aan de gevanginswand.

Op 22-7-2020 om 11:42 zei Tim':

Ik zou best zelf het nummer kunnen bellen, benieuwd of ik dan ook Fish aan de lijn krijg ;c

En, een goed gesprek gehad? ;c 

Op 22-7-2020 om 13:43 zei ElMarcos:

Haha, heerlijk weer! Benieuwd wat Fish voor je kan doen ;)

In ieder geval een hengel uitgooien, hehe.

Op 22-7-2020 om 14:24 zei Vis:

Ik ben ook benieuwd wat ik voor je kan doen 😅

Je lijkt een belangrijke man te zijn :D 

Op 22-7-2020 om 16:51 zei komodo25:

Heerlijke afsluiter weer. Is zo'n pageturner wat je niet weg kan leggen

Bedankt, hopelijk blijft dat niveau enigszins op peil! 

Op 22-7-2020 om 16:53 zei StanleyW:

Benieuwd of je celgenoot in de loop van het verhaal nog toegevoegde waarde gaat krijgen!

Wie weet; hij is het enige personage dat niet door een user is aangeleverd (maar ik had hem even nodig)!

Op 22-7-2020 om 20:12 zei RubenS2:

Bellen ging enorm vlot. Hopelijk levert het iets op zonder dat er te veel van wordt afgeluisterd.

Vooralsnog lijkt het geen problemen op te leveren, maar je weet het natuurlijk nooit.

22 uur geleden zei Marius:

De eerste kennismaking met en binnen de gevangenismuren verlopen in ieder geval meer dan vlot!

Uiteindelijk blijkt het hier in het gevang best gezellig te zijn!

16 uur geleden zei boydjoman:

Kan alweer niet wachten op de volgende update :classic_biggrin:

Hier is-ie dan :D 

12 uur geleden zei Fantasy:

Snel die 2 indrukken dan maar :D Heerlijk geschreven weer!

Dat leek me ook wel het verstandigste; dank!

@Chimpa

Bedankt overigens voor het aanleveren van een aantal personages. Die gaan er niet allemaal tegelijk in komen, maar ze gaan zeker allemaal gebruikt worden!

51 minuten geleden zei Titan:

En, een goed gesprek gehad? ;c

Ik werd een beetje vreemd aangekeken, met een telefoon aan elk oor :-D

Wat een heerlijke ontwikkeling weer. Over onze vriend Fish wordt steeds meer bekend zo.

• Marius unpinned this topic