Jump to content

[FM20] L'Autre Orange - Stade Lavallois Mayenne FC

Recommended Posts

banner.png.759288f334f02c6b61ae4b12961a9c8b.png

S01E01 - Bienvenue

Toegegeven, ik heb niet zo heel veel met Frankrijk. Het is een ontzettend mooi land, maar het is jammer dat de Fransen er wonen. Ik mag graag naar de Tour de France kijken, Roland Garros ook, maar met het Franse voetbal heb ik eigenlijk net zo weinig als met het land zelf. Ja, er komt nu een toffe en vooral heel goede lichting Franse spelers aan, maar die spelen grotendeels niet (meer) in Frankrijk zelf. 

Door onder andere de novelle van @StanleyW ben ik echter wel wat meer geïnteresseerd geraakt in het voetballandschap van Frankrijk. De Ligue 1 ken ik aardig, in de Ligue 2 spelen ook wat bekende namen, maar alles wat daaronder zit, is een soort ‘black box’. Omdat ik toch graag een game wilde starten in Frankrijk, heb ik de National eens onder de loep genomen. Het logo van Stade Lavallois Mayenne FC sprong direct in het oog. 

Uit wat meer research blijkt dat de club ook nog een verleden heeft in de hoogste Franse voetbaldivisie. En ze hebben Europees gespeeld. In de jaren ’80 van de vorige eeuw werd in de eerste ronde van de UEFA Cup nog gewonnen van Dinamo Kiev, maar was Austria Wien in de tweede ronde te sterk met 3-5 over twee wedstrijden. Verder valt er, buiten wat lokale prijsjes, nog niet veel te bewonderen in de prijzenkast. 

Het is tijd om de successen van de jaren ’80 te doen herleven in Laval. Middels deze novelle wil ik jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen bij Stade Lavallois. Verwacht geen grafische hoogstandjes, maar gewoon een novelle met recht-toe-recht-aan screenshots met af en toe wat onderbouwing. De voorbereiding hebben we inmiddels achter de rug. Daarover meer in de volgende update. 

profiel.png.29091bf6f1eb2ef087ecc4ea1e5c036b.png

Citaat

Een nieuwe novelle van mijn kant. De game met FC Twente loopt na vier seizoenen op z'n eind. Naast mijn Arendal-game ben ik vanmiddag begonnen met Stade Lavallois Mayenne FC. 

Edited by Cicchio

Succes met Laval! Ik heb ook eens naar de stand gekeken ondertussen en ben verrast dat Gazélec Ajaccio gaat degradaren naar de vierde klasse, zaten enkele jaren geleden nog in de Ligue 1.

@Vis De National is de Franse derde klasse.

banner.png

S01E02 - Forme

Een snelle blik op de selectie maakt al snel duidelijk dat vooral defensief de spoeling aan de dunne kant is. Gelukkig hebben we ook nog een tweede elftal en een jeugdteam. Daar blijken nog wel wat oplossing te spelen, zodat we niet direct de transfermarkt op hoeven. En da’s maar goed ook, want transferbudget is er niet en qua loonbudget zitten we bijna aan het maximum.

De National, het derde niveau in Frankrijk, start begin augustus, dus in juli was er genoeg tijd het elftal klaar te stomen voor de competitie. We speelden een hele rits aan oefenwedstrijden met wisselende uitslagen. Over het algemeen kijk ik tevreden terug en ik denk dat we klaar zijn voor de start van de competitie. Ook de basisopstelling heb ik zo goed als zeker uitgedokterd. Enige minpunt van de eerste maanden was het vertrek van Bilal Camara. Deze jonge veelzijdige middenvelder wilde zijn aflopende contract niet verlengen en koos eieren voor zijn geld door naar Clermont te gaan, waar hij waarschijnlijk in de Onder 19 gaat spelen.

We starten de competitie met een uitduel tegen Villefranche. Een makkie, als ik de quoteringen mag geloven. De grote titelfavorieten zijn Red Star (2.00) uit Parijs en Béziers (2.50). Deze ploegen degradeerden vorig seizoen uit de Ligue 2 en maken volgens de wedkantoren een grote kans direct weer te promoveren. Wij moeten mikken op een plekje in de middenmoot en hebben een quotering van 6.00. Hoewel dat natuurlijk niet heel veel zegt, want een paar nederlagen of zeges aan het begin van de competitie kan de verhouding flink wijzigen. 

voorbereiding.png.e4ae866631148b1e96219e92a1c7f99c.png

---

Bedankt voor de reacties, heren. Toevallig start ik de competitie juist tégen Villefranche, @Glenn08

---

@StanleyW @Vis @Netzwerk @Mordurette @Thierryvane @Glenn08 

Klinkt als een leuke club! Sowieso een mooie uitdaging om op een wat lager niveau te beginnen. De voorbereiding leek alvast behoorlijk verlopen te zijn. Benieuwd naar de eerste resultaten. Succes!

banner.png

S01E03 - Magnifique

Dat er op dit forum meerdere novelles in Frankrijk zijn/waren, geeft al aan hoe tof de Franse competitie eigenlijk is. Ik ben de afgelopen maanden verrast. Misschien niet door het niveau, maar wel door het spelplezier. Zeker in de National, waar we met Laval strijden, komen er echt leuke wedstrijden voorbij. En, het gaat ons voor de wind, want als ik nu naar de stand kijk, mag promotie ons eigenlijk niet meer ontglippen.

We zijn de competitie ontzettend goed begonnen en misschien nog wel beter dan dat. Pas op 30 november liepen we tegen ons eerste puntenverlies aan. Dat was direct een nederlaag op bezoek Gazélec Ajaccio werd met 2-1 verloren. Daarna lijkt er wat zand in de motor te komen, want in december werd in de wedstrijden op bezoek bij Le Puy en Dunkerque ook punten verloren. Dat kan natuurlijk een keer gebeuren, maar het is wel jammer.

Uitslagen tot aan winterstop

Spoiler

uitslagen_winterstop.png.652e6ecd7f7ea84395fb0e49f22b5346.png

Maar je hoort deze trainer niet klagen. Zeker niet als we naar de tussenstand kijken bij het ingaan van de winterstop. We gaan fier aan kop en hebben zelfs al een voorsprong van 12 punten op nummer twee Bourg-Péronnas. Om te promoveren zullen we eerste of tweede moeten worden, dus als we kijken naar de voorsprong op nummer drie, Quevilly-Rouen, bevinden we ons echt in een luxepositie. Promoveren lijkt dus geen probleem meer te worden. En da’s een fijne gedachte.

stand_winterstop.png.2f31199362e2e542cddc61d0925fb74b.png

De stand geeft ons geen reden tot klagen.

---

Bedankt voor de reacties!

---

@StanleyW @Vis @Netzwerk @Mordurette @Thierryvane @Glenn08 @delichris @RubenS2 @Isco22 @Fantasy @Marius @DGremlin @Bingbangboem @ElMarcos

Edited by Cicchio