Jump to content
Hayder

[FM19/LLM] Die kartoffelkäfer - Alemannia Aachen

Recommended Posts

Ontwerp.png.118529c05456eedfe7fa7dcc51ef457b.png

Die kartoffelkäfer - De bijnaam van Alemannia Aachen, maar meer is het ook niet tegenwoordig. In het seizoen 2006-2007 is Alemannia

nog te zien in de Bundesliga, maar die tijden liggen ver achter ons.  Alemannia is heel erg afgegleden en niet zo'n klein beetje ook.

Tegenwoordig voetbalt men zelf op 4e niveau van Duitsland: ''Regionalliga West'' Terugkeren naar het 3e niveau van

Duitsland lukt al jaren niet meer door de financiële problemen.

De club heeft namelijk in 2009 een splinternieuw stadion laten bouwen met een capaciteit van 33.000 toeschouwers, een stadion 

die Bundesliga waardig is, maar de voetbaltempel bleek een strop.  De aflossing en de hypotheek hingen als een

molensteen om de nek van Alemannia. De financiële problemen stapelden zich op, met enkele

faillissementen als gevolg. Inmiddels is de slapende reus schuldenvrij en kan men gaan bouwen aan de toekomst! 

Citaat

Mijn laatste Novelle dateert alweer uit 2015 waarin ik Leeds United naar de PL wist te loodsen. Bij Alemannia hoop ik de club snel terug te brengen naar het betaalde voetbal.

De bundesliga is een droom, maar we doen het stap voor stap. 

Mijn manier van het verhaal is dat ik eigenlijk niet van lappen tekst ben, maar mezelf op een grafische manier wil presenteren.

Heb er enorm veel zin in en schroom niet om mij te voorzien van feedback!

Edited by Hayder

Hele vette club, kan me nog hun duels in Europa tegen AZ herinneren van toen het nog goed ging met de club. Hopelijk weet je hen er weer bovenop te helpen. Succes met Alemannia!

Alemannia :classic_love: 

Afgelopen zomer nog geweest toen ze voor de beker tegen Leverkusen speelden. Supporters hebben een innige band met die van Roda, altijd jammer gevonden dat ze zo ver zijn afgegleden.

Edited by Le Saux

Tja, Alemmania, een prachtige club, maar helaas niet realistisch genoeg geweest. Waren zij het niet die vanuit de 2. Bundesliga ook in Europa meespeelden?

De eerste wedstrijd die ik in Duitsland zag was er een van Aachen, toen nog in 2. Bundesliga. Mooi stadion dat niet op dit niveau thuishoort. Hopen dat jij ze terug kan brengen.

Gave club, maar zonde dat ze zó ver zijn afgegleden. En toch zitten er wekelijks meer supporters op de tribune dan bij de gemiddelde KKD-wedstrijd.

Succes, hopelijk weet je ze omhoog te loodsen!

Succes met Aachen.

2 uur geleden zei Titan:

Tja, Alemmania, een prachtige club, maar helaas niet realistisch genoeg geweest. Waren zij het niet die vanuit de 2. Bundesliga ook in Europa meespeelden?

Was dat niet Union?

6 minuten geleden zei Rossi:

Succes met Aachen.

Was dat niet Union?

Zou ook wel kunnen hoor, maar herinner met nog een loting tegen AZ zo'n vijftien jaar geleden. Even gegoogeld:

image.thumb.png.4482a3bf28daea9b5cf83d19b0e7e527.png

Alemannia speelde inderdaad een seizoen Europees omdat ze de bekerfinale haalden en speelde dat seizoen als ik het me goed herinner in het stadion van 1. FC Köln de Europese thuiswedstrijden. @Titan @Rossi

Edited by Le Saux

Ontwerp.png.8d104255d5f3c0864c990462998df77c.png

Post-1.png

Zoveel reacties! Dat had ik niet verwacht haha, deze club maakt bij vele toch wat los!

Citaat

@Netzwerk Bedankt! 
@komodo25 Ik hoop het al wordt het pittig!

@Marius Dat is inderdaad wel bizar!  Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Heb nog wel een vraagje voor je. Zoals je ziet is mijn style banner + layout eronder met dezelfde breedte alleen is mijn foto wat breed blijkbaar, want het was een enorme moeite, om de layout groot te krijgen. Heb je nog een tip, want via het uploaden van de foto via het forum, kreeg de onderstaande foto heel klein... Bij de fm forum in 2015 had ik dat probleem niet..Het is dood zonde, het png bestand is zelf van hoge kwaliteit en dan op het forum keldert die omlaag..

@Fantasy Bedankt!

@RubenS2 Thanks!

@jonaz91 Dankje!

@Cicchio Thanks!
@Le Saux Oh met Roda Ja? Wist ik niet. Wel vet dat je bent geweest! Mooi stadion eh?

@Vlonkie Thanks!

@Titan Je vraag is beantwoord inmiddels!

@Nummerke10 Hoop het!

@StanleyW Doodzonde inderdaad, maar wie weet lukt het mij...

@OptimistPrima Thanks!

@delichris Dat klopt! volgens mij zo fox sport presentator, die heeft daar gespeeld.

Edited by Hayder

17 uur geleden zei Le Saux:

Alemannia :classic_love: 

Afgelopen zomer nog geweest toen ze voor de beker tegen Leverkusen speelden. Supporters hebben een innige band met die van Roda, altijd jammer gevonden dat ze zo ver zijn afgegleden.

Ik was daar ook. Ook bij de seizoensopening in Wuppertal en later nog tegen Lipstadt. Hoort idd hoger te spelen dan wat ze nu doen

Tags in een citaat werken inderdaad niet.

Het forum past automatisch afbeeldingen aan op maat van het forum. Screenshots verwerken in een grafische update is daarom niet altijd even eenvoudig. Het is een beetje zoeken naar wat optimaal werkt in het begin meestal. Momenteel is vooral je tekst wat klein.

Goed om zien dat je een paar spelers uit de Bundesliga hebt kunnen lenen. Die moeten zeker een meerwaarde worden voor je team.

Onbekende spelers voor mij, maar ze gaan de selectie ongetwijfeld versterken. Succes in de competitie!

Leuke uitdaging om het stadion weer naar het niveau te brengen waar het thuis hoort :-)