Jump to content
Karlo

AC MILAN - I ROSSONERI

Recommended Posts

Heerlijk seizoen! Ben zelf ook met Milan. In het 1e seizoen 4e geworden en de beker gewonnen. Het 2e seizoen is net begonnen, met een aardige renovatie van mijn selectie. Vraag me even af welke tactiek je precies gebruikt. Heb je daar wat screenshots van?

8 minuten geleden zei troovers:

Heerlijk seizoen! Ben zelf ook met Milan. In het 1e seizoen 4e geworden en de beker gewonnen. Het 2e seizoen is net begonnen, met een aardige renovatie van mijn selectie. Vraag me even af welke tactiek je precies gebruikt. Heb je daar wat screenshots van?

Bedankt voor je reactie! Ik heb als basis de 451 Preachin Blues VOL5 P109 ALL CUPS tactiek van Knap (SI forums) gebruikt en heb deze gaandeweg wat getweakt naar mijn selectie. Kessié is bijvoorbeeld een klassieke Box to box midfielder, dus die rol heb ik aangepast. En Lucas Paquetá rendeert in mijn ogen beter als Advanced playmaker (A). Hakan speelde IF support in plaats van attacking. 

Spoiler

image.png.9ef200b075bb7e00258eb90e5770b139.png

Bedankt weer voor de reacties!

@Fantasy @Nummerke10 @Mordurette @RubenS2 @Tim' @Marius @ElPrincipito @Cicchio @Vis @StanleyW
@DGremlin @Titan @Isco22 @OptimistPrima @delichris @Zorsky @denman84 @ArVinna @Elano @troovers
(als je geen tag meer wil, laat het me even weten)

JUNI 2020

Zoals jullie zien is Brescia gedegradeerd. Dit zorgde er natuurlijk meteen voor dat wij contact opnamen met ze in verband met Sandro Tonali. Brescia hield lang vast aan een transfersom van rond de 40 miljoen euro. Na stevig onderhandelen, kwamen we er uiteindelijk uit voor €38,5M en hadden we onze gedroomde aanwinst binnen.

image.png.a66493574a58e893969ea0a8abe93313.png

Daarnaast zijn we op zoek naar een vervanger van Zlatan. Aangezien Rafael Leão potentie heeft maar nog niet alles kan gaan spelen, wilden we een spits er bij in de leeftijdscategorie tussen de 24 en 28 jaar. Onze scouts kwamen uit bij:

image.png.33096350f515ea158fbf0e1eea8d0bba.png
Was op de transferlijst geplaatst voor €12M

Zo is ons transferbudget wat we kregen voor het seizoen 2020/21 er al zo goed als doorheen. Wellicht dat er de komende weken nog wat interesse in bepaalde spelers komt, zodat we ook nog kunnen kijken voor een breedte-versterking voor het middenveld.

Dan komt er ineens interesse vanuit Engeland van Arsenal voor Hakan Çalhanoglu. Het vervelende is dat hij nog maar één jaar contract heeft (tot 2021) en ik niet het idee heb dat wij wil verlengen voor een redelijk salaris. Zijn waarde is momenteel €23M dus ik besluit vast te houden aan een vraagprijs van €40M. Arsenal komt over de brug en dus vertrekt onze linksbuiten naar Londen.

image.png.543f58e0895a1e57f218234b026505f0.png

We zullen de komende weken bekijken hoe we dit gaan oplossen. Met Rebic, Maldini (U20) en Gabriele Capanni (was verhuurd aan Catania) of door toch nog iemand aan te trekken.

JULI/AUGUSTUS 2020

EURO 2020

image.png.9269accf91751469a5790470e056650b.png
Duitsland won in finale door goals van Werner en Reus, Griezmann scoorde voor de Fransen
Topscorer van het EK werd Harry Kane met 8 goals

Dan krijgen we plots bericht dat er zich een buitenkansje voordoet. Sergio Gómez, die onze scouts hoog op het lijstje hadden staan werd door Borussia Dortmund voor €3.4M op de transferlijst geplaatst. We twijfelden geen moment en legden de talentvolle Spanjaard vast voor vijf seizoenen.

image.png.8a7135a6157fcfb23d6ead75f7431930.png
Hopelijk gaat hij fysiek nog wel wat stappen maken.

De eerste bladzijde is omgeslagen, we gaan ons voorbereiden op het nieuwe seizoen. Een aantal spelers zijn uitgezwaaid en we hebben vier nieuwe spelers verwelkomd.

Nieuw
image.png.f5463184571b3a036283ba84cc9a0852.png
Saelemaekers stond al vast.

Vertrokken
image.png.5c3bd25210941bccf15ec172ea7e5bd7.png
image.png.b076c409d4a8e5a257ad551c9dacda9d.png
Gustavo Gómez stond al vast.

Dan word ik ineens verrast met Pepe Reina bij mij op kantoor. Die besluit ineens van de één op de andere dag zijn handschoenen aan de wilgen te hangen. Daar gaat onze ervaren reservedoelman, die ook invloedrijk was in de kleedkamer. Hierdoor schuiven A. Donnarumma en Plizzari een plek op in de rangorde.

Na een uitgebreide analyse samen met mijn technische staf, komen we tot de volgende selectie:

image.png.7041f9bde5a9aed763d0514d280f58a7.png

Een iets bredere selectie, omdat we komend seizoen natuurlijk wél Europees spelen en op meerdere fronten goed mee willen doen. Caldara en Halilovic zijn niet gekocht door hun clubs waar ze aan verhuurd waren. Voor Caldara heb ik zelfs een basisplaats in gedachten, naast Romagnoli. Halilovic zal op rechtsbuiten moeten concurreren met Castillejo en Saelemaekers. Ook komt Daniel Maldini (zoon van) vast bij de selectie.

image.png.c4d581f791ec1245c21016a677b92df6.png
Daniel Maldini vast bij de selectie

Voorbereiding:

image.png.f7e40a41c7103df2fdcf83dc3fef6d01.png
(laat ik altijd mijn assistent doen)

Ondertussen heeft Gianluigi Donnarumma zijn contract verlengd, deze zou aflopen in 2021.

En we hebben een grote groep spelers verhuurd, die vanwege hun leeftijd niet speelgerechtigd zouden zijn voor het 2e.

image.png.4e1732723d17778684d3d00996c21e8f.png

We gaan los in de Serie A, als eerste staat er een uitwedstrijd tegen het gepromoveerde Juve Stabia op het programma. Caldara scoorde twee keer uit een corner.

image.png.3df95f96f852cbf3044c1bb45cbcbc5c.png

CL loting

image.png.a0aacb815a7c92830379dd7c2de10a92.png
Een hele zware loting

De eerste thuiswedstrijd van het seizoen werd een deceptie. De kansenverhouding was 13-5 maar het lukte niet om de doelman te passeren. Uit een messcherpe counter scoorde Gómez een prima doelpunt.

image.png.31c048bdaf67ebbc443cd1a9699fa7bc.png

We kunnen rustig zeggen dat Juventus het seizoen goed is begonnen, zij versloegen deze speeldag Sassuolo met 9-1 met 5 (!) goals van Cristiano Ronaldo.

image.png.b30e2ff018fe55cefa023eecacedf013.png

image.png.80f751994f5669335a7184266a1ac266.png
Je kunt wel zien waar het geld zit

Goede transfers wel jammer van de eerste wedstrijd. Dybale naar City, Bentancur naar United.. Juve heeft toch wat kwaliteit ingeleverd ondanks de 9-1 

The Batsman in Milaan zowaar :D

Mooie transfers gedaan en een goeie kern samengesteld.

Wel een heel stevige loting in de CL zeg!

Jammer ook van het verlies tegen Atalanta.

Die nederlaag tegen Atalanta is toch wel een smetje op verder een prima nieuws update. Knappe transfers gedaan, die Tonali is een hele fijne om er bij te hebben!

Batsman, leuke aankoop! Verder ook kwalitatief erg erop vooruit gegaan. Dat Juve ondanks de vertrokken namen nog zo goed van start gaat is wel opmerkelijk.

Heel erg sterke transfer zeg! Zowel Tonali, Batshuayi als Gomez zijn reuze versterkingen. Jammer dat dit zich niet helemaal vertaald heeft in de competitiestart waar Juve wel meteen haar visitekaartje heeft afgegeven. De CL loting is wel een erg zware.

Uitdagende loting hoor. Je hebt je team mooi versterkt. Misschien wel interessant om voor de voorste posities te kijken naar mogelijke Italiaanse versterkingen.

Gepost (edited)

Bedankt weer voor de reacties!

@Fantasy @Nummerke10 @Mordurette @RubenS2 @Tim' @Marius @ElPrincipito @Cicchio @Vis @StanleyW
@DGremlin @Titan @Isco22 @OptimistPrima @delichris @Zorsky @denman84 @ArVinna @Elano @troovers
(als je geen tag meer wil, laat het me even weten)

SEPTEMBER 2020

image.png.6887f8956edb38f3f98c4229b675d325.png

En dan is het nu tijd voor…

♫Die Meister

Die Besten

Les grandes équipes

The chaaaaaaampions♫

image.png.34f826bc1f231b18e93f21bb8c7b3776.png
We zijn er weer bij en dat was één van mijn doelstellingen. We beginnen met een thuiswedstrijd in het schitterende San Siro. Man Utd heeft zich versterkt met o.a. Cavani, O. Dembélé en Bentancur. Invaller Rafael Leão kopte ons verdiend naar de eerste drie punten na een verder frustrerende wedstrijd waarin we keer op keer op De Gea stuitten.

image.png.c6f07fffb99fab3a5168d81eef712b7d.png

In de volgende competitiewedstrijd, thuis tegen Torino, debuteerde Sergio Gómez. En onze spits Batshuayi maakte zijn eerste goal in het zwart-rood, na vier doelpuntloze wedstrijden.

image.png.4a79db8c4cab28e731868cc6715c6279.png

Tegen Sassuolo geraakten we helaas niet verder dan een gelijkspel. Enkele basisspelers kregen rust vandaag.

image.png.24e0dd4486eb195c1a58d373360d138d.png

Met de promovendi hebben we tot nu toe weinig moeite, op bezoek bij Pescara scoren we maar liefst vijf keer.

image.png.9c30a2dfc726554a148044b1d2ccf6b8.png

image.png.a8a02671899ce705d2f582aee914db56.png
Tijd voor onze tweede wedstrijd in groep D, uit bij Paris Saint-Germain. De Fransen hebben zich o.a. versterkt met Douglas Costa, Kanté, Grimaldo en David Silva. Helaas trokken we aan het kortste eind, de rode kaart van Castillejo hielp ook niet mee tijdens ons slotoffensief.

image.png.5c2b510eb76d0f3652cce6636f4ea33e.png

De tussenstand in de Serie A ziet er aan het eind van de maand als volgt uit:

image.png.910c32a2e3d8f8837141e00c41f59234.png

Edited by Karlo

Jammer van die nederlaag tegen PSG, maar volgens mij hebben meer mensen moeite om van die club te winnen, dus niets om je voor te schamen! Verder een prima competitiestart!

Prima hersteld in de Serie A. Een thuiszege tegen Sassuola had je zelfs mee op kop kunnen brengen. In de CL is 3 op 6 gewoon ook goed gezien deze tegenstand.

Toptransfers gedaan en het is gaan lopen. De achterstand is verwaarloosbaar. Loting CL is zwaar dus overwinning op United is al heel welkom. Nu twee keer vlammen tegen Valencia!

Mooie uitslagen weer gespeeld. Wel zonde van de nederlaag tegen PSG.

In de Serie A gewoon weer sterke resultaten! De overwinning tegen Manchester United is een lekkere en ook een erg belangrijke denk ik. 

Heerlijke overwinning tegen Man U. Twee keer vlammen tegen Valencia en je bent er na de winterstop nog steeds bij :)