Jump to content
Tim'

[IDS] [FM20] De wereld zal ons vrezen

Recommended Posts

Banner2.png.deacd0788d8d960d08f20860bb917aa2.png

Studio Qatar

Henry Schut: Welkom bij weer een nieuwe aflevering van Studio Qatar. De spanning begint toch echt wel te stijgen, met nog maar één wedstrijd te gaan. De ultieme apotheose, Nederland tegen Duitsland. We kijken nog een laatste keer vooruit, voordat we alleen nog maar kunnen terugblikken. Dat vooruitblikken doen we met vaste gasten Rafael van der Vaart en Hugo Borst, die vandaag teckel Messi als sidekick heeft. Verder een warm welkom aan Co Adriaanse en aan Marten de Roon en Luuk de Jong, EK-helden van twee jaar geleden die nu thuis moeten toekijken. Twee spelers die graag in dit Oranje hadden gespeeld dus.

Van der Vaart: Maak daar maar drie van. Man, wat had ik ervoor gegeven om in dit team te mogen spelen!

Adriaanse: Dat snap ik zeker, Rafael. Henk ten Cate heeft goed begrepen dat voetbal er is voor de supporters en dat aanvallend voetbal beloond wordt. Elke wedstrijd was schitterend om naar te kijken.

Borst: Wat hebben we daaraan als Timo Werner dadelijk met twee counters de wereldbeker voor Duitsland wint?

Adriaanse: Ten eerste zie ik dat niet gebeuren, maar daarnaast is het beter om met mooi voetbal ten onder te gaan. Ik kan me niet herinneren dat het afbraakvoetbal van Bert van Marwijk wel tot een gewonnen WK leidde. Of heb je liever dat we gaan voetballen zoals Italië?

Borst: Ja joh, alleen maar in uitersten denken, daar hebben we wat aan. Mark my words, als we ons spel niet aanpassen aan die Duitsers, verliezen we de finale.

Schut: Even terug naar jullie, Marten en Luuk. Jullie hebben twee jaar geleden allebei een belangrijke rol gespeeld op het EK, maar zijn daarna totaal uit beeld verdwenen bij Oranje. Hoe kan dat?

De Roon: Voor mij is dat eigenlijk heel simpel. Een transfer maken naar China. Ik wist ook wel dat die stap mijn kansen niet groter zouden maken. En gezien de ontwikkeling van Teun Koopmeiners en Ryan Gravenberch vind ik het niet zo gek dat ik er niet bij zit nu. Al speelt dit team nóg leuker dan twee jaar geleden. Dus ik had er graag een onderdeel van uitgemaakt.

De Jong: Mijn reden luistert volgens mij naar de naam Wout Weghorst. Ik denk dat...

Borst: Gaan we het serieus weer over die manke lummel in de spits hebben?

De Jong: Ja, dat gaan we zeker. Elk land zou Wout wel in de punt van de aanval willen hebben. Na het EK heb ik gewoonweg minder gepresteerd en Wout en Myron Boadu hebben het prima gedaan. Dan raak je je plek kwijt. De laatste maanden sta ik wel weer op de radar vertelde de bondscoach, maar helaas koos hij voor anderen nu.

Schut: Kijk je nu anders naar de WK-wedstrijden van Oranje? Met de wetenschap dat jij daar ook had kunnen staan.

De Jong: Nee joh, ik juich thuis gewoon mee. Misschien nog wel harder dan anderen, want ik gun mijn voetbalvrienden hun succes.

Adriaanse: Dat is volgens mij ook de kracht van dit team. Het is een vriendengroep die voor elkaar door het vuur wil gaan. Je ziet het aan alles: iedereen kan goed met elkaar opschieten.

De Roon: Dat hebben Koeman en Ten Cate goed voor elkaar gekregen. Dat groepsgevoel was er niet altijd, hoorde ik van andere internationals.

Van der Vaart: Er lijkt ook veel minder onderlinge concurrentie als in mijn tijd. Lees verhalen van Babel en Huntelaar over het WK 2010 nog maar eens terug. Dat was echt hard tegen hard en iedereen voor zichzelf. Dat zie ik Wijnaldum, Stengs en Boadu nu niet doen, wanneer ze op de bank moeten zitten.

Schut: Hoe bang moeten we zijn voor Duitsland? Van Hugo kennen we de mening, maar wat vind jij, Co?

Adriaanse: Ik denk dat de sterkste twee landen van dit WK elkaar nu ontmoeten. Duitsland is natuurlijk alleen echt getest in de halve finale, maar het oogt al het hele toernooi heel solide. En met creatievelingen als Havertz, Gnabry en Werner kunnen ze altijd wel iets voor elkaar boksen.

De Roon: En hoe vet is het dat Robin Gosens daar gewoon linksback staat? Toch een maatje van me, dus die gun ik het allerbeste. Behalve die gouden plak dan, haha.

De Jong: Vooral de kracht om een konijn uit de hoge hoed te toveren, is echt bewonderenswaardig. Een speler als Kevin Volland is misschien geen Ballon d'Or-kandidaat maar er gebeurt wel wat als hij invalt.

Borst: Ik zeg Koopmeiners erbij in plaats van Weghorst, anders word je compleet overlopen.

Van der Vaart: Dat is tegen Uruguay, Argentinië en België toch ook niet gebeurd? Waarom zou dat tegen Duitsland wel zo zijn?

Adriaanse: Het zou natuurlijk niet onverstandig zijn. Dan heb je net even een extra slot op de deur, maar je kunt nog steeds aanvallend voetballen.

De Jong: Nee, man. Gewoon met een echte spits en dan iemand eromheen. Twee jaar geleden werkte dat ook tegen Frankrijk. Let maar op: Wout gaat die finale voor ons winnen.

De Roon: We gaan zeker winnen, maar minder overtuigend dan jij nu schetst. Ik zou ook inderdaad een middenvelder erbij zetten. Maar niet Koopmeiners, eerder een kilometervreter als Wijnaldum.

Schut: Concluderend, hoeveel gaat het worden?

De Roon: 1-2 voor Oranje.

De Jong: Als het maar niet zo spannend wordt als het EK, haha. Ik zeg 0-2.

Van der Vaart: 1-1, en we winnen op penalty's. De winnende van Weghorst, haha.

Borst: 3-0, mede door een grote misser van Weghorst.

Adriaanse: Ik ga met Rafael mee, maar het wordt wel eerst 2-2. Lang leve de goals!

Schut: Dit was Studio Qatar voor vandaag. Bedankt Rafael, Hugo, Co, Marten en Luuk. We maken ons nu op voor het echte werk, de grote finale. Wanneer de wereldbeker binnen is, blikken we in dit programma terug op dit toernooi. Hoe dan ook, zullen in elk geval Henk ten Cate en Virgil van Dijk daarbij aanwezig zijn. Goedenavond!

@Nummerke10 @Fantasy @delichris @Jeroen. @ElPrincipito @DGremlin @Mordurette @komodo25 @Titan @Marius @Milton @ElMarcos @Isco22 @Cicchio @roeliho @Copywriter @OptimistPrima @John Terry @Zorsky @Jotew @Vis @StanleyW @RubenS2 @ArVinna @spaansetukker @Thomassje123 @D.J. @Koenbres @jeffrey koole

Bedankt voor alle reacties. Jeffrey: wat scherp dat je die ontdekt hebt! Inderdaad een slordige fout.

Die Hugo Borst :nono: Snap niet dat die man elke keer weer een podium krijgt om z'n gal te spuwen.

Op naar de finale! Ik zeg 1-0 door Wout in de 90"+2e minuut :D 

Bossie had er gerust ook nog even bij mogen zitten :)

Zeer vermakkelijk stukje verder wel natuurlijk!

Zeer leuk gedaan weer! Hopelijk krijg je Duitsland op de knieën in de finale van het WK!

Leuk gedaan weer! En nu hopen dat je de Duitsers op een nederlaag kan trakteren.

Gepost (edited)

Banner2.png.cc78f0b1e62b9fcbfe7093e2fabe253e.png

Liveblog WK-finale Duitsland – Nederland

Een beter affiche hadden we ons niet kunnen wensen voor de finale. Nederland mag deze titel gaan binnenslepen tegen aartsrivaal Duitsland. De ultieme wraak voor 1974 en de bevestiging dat Oranje de echte wereldmacht is. Dit liveblog begint wanneer de opstellingen bekend worden. Veel plezier!

EERSTE HELFT

0’: Toch een verrassing in de opstelling van Duitsland. Timo Werner blijkt niet geheel fit en begint op de bank. Ter Stegen keept, in de verdediging staan Gosens, Ginter, Süle en Kimmich. Gündogan en Can zijn de controleurs, met voor hen Brandt, Havertz en Berisha. Volland begint in de punt. Op de bank zien we Leno, Nübel, Henrichs, Kroos, Selke, Gnabry, Goretzka, Werner, Tah, Schulz, Chabot en Weigl.

0’: En daar komen de elf van Ten Cate binnen. Hij heeft maling aan alle kritiek en begint gewoon weer met twee spitsen. De inmiddels vaste elf gaan beginnen. Cillessen; Wijndal, Van Dijk, De Ligt, Tete; De Jong, Van de Beek; Depay, Malen, Weghorst, Promes. Op de bank hopen Zoet, Paes, Wijnaldum, Strootman, Stengs, Koopmeiners, Hateboer, Boadu, De Vrij, Blind, Gakpo en Aké op een invalbeurt.

1’: Berisha speelt de bal naar Havertz. We zijn begonnen!

7’: Geel voor Gosens. De linksback haalt veel te fel door op Weghorst en krijgt direct geel.

9’: Daar was al bijna de 0-1! Malen dribbelde behendig door de verdediging, maar Ter Stegen pakt zijn bal.

19’: Na wat speldenprikjes van Oranje is daar eindelijk Duitsland. Brandt krijgt een goede voorzet maar kopt de bal net naast. Cillessen hoeft nog niets te doen.

20’: DAAR IS DE 0-1! En wie anders dan Wout Weghorst?! Lezen we mee, Hugo Borst? Na een schitterende combinatie tussen Wijndal en Depay vindt die laatste Weghorst in de zestien. De spits heeft aan één kansje genoeg. Een schot recht in de kruising en Ter Stegen mag vissen.

23’: Wat voetbalt Oranje makkelijk zeg. De Duitsers staan nog steeds onder zoveel druk. Malen ziet opnieuw Ter Stegen is andermaal de sta-in-de-weg.

38’: Voorzet Wijndal, Promes kopt over. Nederland blijft maar aanvallen!

45+2’: We gaan rusten. De Duitsers krijgen voor het eerst sinds de aftrap tijd om even adem te halen.

TWEEDE HELFT

46’: Duitsland past zich direct aan. Gnabry valt in, Berisha blijft in de kleedkamer achter.

49’: Oei, Oranje moet gaan opletten. Via-via komt de bal voor de voeten van Kimmich. De rechtsback, die duidelijk aanvallender speelt de tweede helft, vuurt een raket af richting de kruising, maar daar is de hand van Cillessen.

56’: Niet fit genoeg voor de basis, maar hij is nu zeker nodig als invaller. Werner lost Havertz af.

60’: Werner is direct gevaarlijk, maar zijn schot vindt het lichaam van De Ligt op weg naar het doel, dus geen snelle goal van de spits.

67’: De derde wissel van de Duitsers en tegelijk de eerste van Ten Cate. Kimmich moet er geblesseerd af en wordt vervangen door Henrichs. Bij Nederland komt er een nieuwe spits naast Weghorst. Malen wordt gewisseld ten faveure van Boadu.

74’: De wedstrijd dreigt een beetje dood te bloeden. Nederland durft minder aanvallend te spelen, maar houdt de boel achterin goed dicht. De Jong kreeg een klein tikje en vraagt nu om een wissel. Strootman mag zijn opwachting maken.

77’: De 0-2 zou de wedstrijd in het slot gooien. De Ligt probeert het, maar zijn kopbal eindigt op de bovenkant van de lat.

82’: JAJAJAJAJA! DE 0-2! Na een snel genomen korte corner vindt Wijndal het hoofd van Van Dijk in het zestienmetergebied. NEE! De VAR ziet er buitenspel in. Wij zeggen ‘op één lijn’, maar de videoscheids is onverbiddelijk. Dit was toch echt de beslissing geweest!

83’: De derde wissel aan de kant van Oranje is daar. Uitblinker Depay gaat onder luid applaus naar de kant en Gakpo komt het veld in.

’90: Er komen vijf minuten bij. Gaat Nederland het tot die tijd volhouden? Of komen de Duitsers nog met een slotoffensief? Het blijven toch Duitsers.

‘90+6: HET IS VOORBIJ! Çakir vindt het genoeg voor vandaag. ORANJE IS WERELDKAMPIOEN! WAT EEN WERELDPRESTATIE! Tot zover de kenners die Brazilië en Frankrijk als favorieten zagen, want Nederland is iedereen de baas. En de grote man vandaag: Wout Weghorst! EINDELIJK ZIJN WE WERELDKAMPIOEN! Dit is niet zomaar een goed stel, dit zijn 23 ultieme legendes!

@Nummerke10 @Fantasy @delichris @Jeroen. @ElPrincipito @DGremlin @Mordurette @komodo25 @Titan @Marius @Milton @ElMarcos @Isco22 @Cicchio @roeliho @Copywriter @OptimistPrima @John Terry @Zorsky @Jotew @Vis @StanleyW @RubenS2 @ArVinna @spaansetukker @Thomassje123 @D.J. @Koenbres @jeffrey koole

Ik betwijfel of Borst nog uitgenodigd gaat worden voor Studio Qatar... ;c

Eindelijk is hier de apotheose! Wat een finale. En uitgerekend Woutje die ons naar de wereldtitel schiet. Mooier kon deze finale niet verlopen!

Even een oproepje aan alle volgers: na een korte terugblik gaan we de helden van Oranje interviewen. Heb je een vraag voor de bondscoach of voor een van de spelers? Plaats die dan in dit topic of stuur me een PM. Thanks alvast!

Edited by Tim'

Ghehehe Woutje die het gedaan heeft, Mocht hij dit hier ooit lezen zal hij altijd gaan slapen met een strakke plasser.

Maar gefeliciteerd met de titel. Al met al gewoon terecht

Weghorst die Oranje de wereldtitel bezorgt :D Ik lees graag zijn terugblik op dit avontuur en het gevoel bij het maken van dat doelpunt :) 

Leuke update! Gefeliciteerd met de WK winst. Wout Weghorst de grote meneer op dit toernooi, dat gelooft Wout Weghorst zelf niet eens.

Heerlijk hoor! Ook wel verrassend dat Chabot opgeroepen is voor Duitsland, viel me bij Sparta nou nooit echt op.

Vraag aan Wout Weghorst: Je hebt met deze goal spelers als Van Basten, Van Nistelrooy en Van Persie ver in je schaduw gezet, hoe zie jij dit?

Aan bondscoach: Deze selectie kan nog jaren door, ben je de favoriet voor de komende toernooien? En zijn er nog spelers die op de schopstoel zitten?

WOUT WEGHORST :D Heerlijk.

Vraagje voor Memphis; hoe is het om met een grootheid als Wout Weghorst te spelen?

Heel erg leuk gedaan weer!

Je hebt nu een EK en een WK gewonnen met Oranje. Hoe ga je de groep hongerig houden?

Wordt het richting het nieuwe EK niet tijd om te verjongen?

Heel leuk overzicht! Zit echt knap in mekaar. Opvallend natuurlijk het grote aantal overtredingen, en ook het aantal spelers in het elftal van het tornooi, al is dat voor de wereldkampioen misschien minder verrassend.