Jump to content
Thomassje123

[FM 20] Finland, een groot voetbal land?

Recommended Posts

Tot het uiterste gegaan maar uiteindelijk toch nipt het hoofd moeten buigen. Toch kan je terug kijken op een geslaagd Europees avontuur!

Erg jammer dat FC Groningen dan net te sterk is, maar je mag heel trots zijn op dit Europese seizoen!

282b7c51112fc7d614f5dd05f58eca22.png

@Fantasy @ElMarcos @FM_Lesly @Marius @delichris @Tim' Het is een zeer geslaagd seizoen geweest in Europa. Ik dacht Groningen ook wel te kunnen pakken maar het blijkt maar weer dat we niet moeten vergeten waar de we vandaan komen en waar we nu zijn

@komodo25 Ja dat dacht ik al wel ;c Had Postema op het oog als vervanger voor Vainio maar is nu niet meer haalbaar. Danny Buijs zit er nog steeds. Je moet maar eens een hartig woordje met hem spreken.

Balen van de uitschakeling tegen Groningen, had verwacht dat je die wel zou pakken. In de competitie loopt het ook nog stroef, al zijn de verschillen gelukkig nog klein.

Ongeslagen maar een extra overwinning had zeker fijn geweest. Anderzijds is er nog niets aan de hand natuurlijk.

Op zich een prima start van het seizoen, nog altijd ongeslagen. Hopelijk weet je een paar gelijke spelen om te zetten in een overwinning!

Een wat minder sterke start, maar je staat er nog steeds goed voor hoor. Dat ene puntje haal je wel weer in!

Competitie

Tactiek

a4db5f944ec0d63d16e3aa24049a822c.png

Lange tijd ging het erg goed maar de laatste wedstrijden ging het scoren ons weer moeizaam af. Weinig kansen, laat staan goals. Het was voor mij reden om eens goed naar die laatste wedstrijden te kijken. Wat mij vooral heel erg op viel is dat met de tactiek van de laatste wedstrijden de AMC totaal niet uit de verf kwam. Weinig schoten, weinig key passes, weinig goals. En dat terwijl de AMC juist 1 van de belangrijkste spelers is. Deze speler moet juist goed uit de verf komen want hier moet veel creativiteit uit komen. Daarom heb ik besloten om de rol van deze positie te veranderen. Dit wordt nu weer een nummer 10 in plaats van een aanvallende middenvelder. Net zoals eerst

fd56fac5d267ccd83b17dc6bb7684057.png

Of het door die aanpassing komt is moeilijk te zeggen maar het doel werd wel ineens makkelijker gevonden. 4 wedstrijden werden achter elkaar gewonnen en in die 4 wedstrijden werden er 10 goals gescoord,

Wedstrijden van Honka

3b36eb09ade6dc04316196b948b42d35.png

Het leek er op dat Honka eindelijk van zich laat zien en de grootste concurrent zou zijn. Maar FC Honka is het helemaal kwijt. Waar wij 4 wedstrijden op rij wonnen was het Honka dat 4 wedstrijden op rij verloor. Het betekent meteen een gat van 12 punten en Honka is waarschijnlijk al gezien. De volgende wedstrijd spelen we tegen Honka en dan kunnen we de definitieve knock-out uitdelen.

Beker

De weg naar de finale

b34a50fbffc7dc85aa539eddd11375ce.png

Op de weg naar de finale hebben we eigenlijk misschien al 2 finales gespeeld. De 2e ronde was een makkie tegen FC Aland. Er werd maar 1x gescoord maar het was éénrichtingsverkeer. De 2 grote testen waren tegen Honka en KuPS. Het waren beide spannende wedstrijden. Tegen Honka waren we wel veel beter maar wisten we het niet in de score uit te drukken. Een gelijkmaker ligt dan altijd op de loer maar zo ver kwam het niet. In de halve finale was er de spectaculaire wedstrijd tegen KuPS. KuPS speelde erg goed en maakte het mij erg lastig. Het stond 1-1 en KuPS kreeg rood en vervolgens kwamen ze wel 1-2 voor. Ik moest alles op de aanval zetten en zodoende wisten we het om te draaien naar 4-2. Daardoor zitten wij in de finale

Finale

In de finale spelen we tegen FC Haka. We hebben de beker nog niet gepakt onder mijn bewind. Gaat dat dit seizoen dan wel eindelijk lukken?

@Tim' @delichris @FM_Lesly @Isco22 @ElMarcos @Marius @Mordurette @komodo25

Het 'iedereen kan van iedereen winnen' gehalte in deze competitie is erg hoog. Dat is maar weer eens gebleken. 1 goede reeks en meteen 6 punten los

Alleen maar goed nieuws! Alles gewonnen en de koppositie teruggepakt. Ook in de beker twee goede overwinningen en de finale bereikt.

Zo zie je maar wat voor verschil een kleine tactische aanpassing kan maken. Je staat nu weer netjes waar je thuishoort, op plekkie één!

Speelronde 14

Opstellingen FC Honka - HJK

a9cd7ff6c3872752600f830a0ebf10a0.png

Wedstrijd tegen FC Honka

20d97c252a496ed1c1eec0ec6f4699f6.png

Deze wedstrijd was de uitgelezen kans om Honka de genadeklap toe te geven. Ze verloren al 4x op rij voorafgaand aan deze wedstrijd. Dat was ook te zien op het veld want wij waren een heel stuk beter. Toch waren wij erg slordig en gaven we Honka steeds meer de kans om in de wedstrijd te komen. We moesten er vandaag in ieder geval hard voor werken. Door een gelukje kwamen we wel op een 0-1 voorsprong dankzij een eigen doelpunt van de tegenstander. Maar Honka was taaier dan vooraf gedacht. Ze speelden met veel passie en maakten het ons wel degelijk moeilijk. In de tweede helft hadden ze dan ook kans om op gelijke hoogte te komen. Dat lieten zij na. 8 minuten voor tijd zorgde de individuele klasse van Williams voor de 0-2 waarmee het beslist was. Maar makkelijk was het niet, eerlijk is eerlijk

Speelronde 15 en 16

09889e99f92248d196b6c2e120dd8b06.png

De wedstrijd daaropvolgend was tegen Inter Turku. We kwamen aanvankelijk op een 0-1 achterstand. Dit wisten we nog gelijk te trekken maar het lukte niet om de wedstrijd te winnen. Gelukkig werd er uit bij Lahti wel gewonnen

Stand na 16 wedstrijden

2380af379b843581ebb651edee5465a7.png

De goede reeks heeft ons geholpen om ruim bovenaan te staan. Het 'iedereen kan van iedereen winnen' gehalte sloeg wederom toe. We speelden in 3 wedstrijden 1x gelijk en de voorsprong is van 6 naar 9 punten gegaan. De concurrentie zal toch iets moeten verzinnen want als dit zo langer door gaat zullen we elk seizoen met het grootste gemak kampioen worden.

Bekerfinale

d415f5235bb6bb25f0982fb169c870b7.png

In de bekerfinale troffen we de nummer laatst in de competitie FC Haka. Een bekerfinale is toch altijd anders, het is een wedstrijd op zich. Toch was het verschil tussen de koploper en degene met de rode lantaarn erg duidelijk. Wij vielen aan en Haka verdedigde, precies zoals je zou verwachten. Maar ik baalde een beetje van het gemakzucht van mijn ploeg. Ik snap het ergens wel als je zo veel zo makkelijk wint maar de concentratie moet wel hoog blijven. Ondanks meerdere pogingen lukte het maar niet om te scoren. Gelukkig gaven we ook niet veel weg, je zou zo'n wedstrijd maar met 0-1 verliezen. Het bleef wel bij 0-0 na 90 minuten. Een verlenging moest er aan te pas komen. Hoe langer een wedstrijd duurt hoe frustrerender het wordt, hoe lastiger het wordt om alsnog te scoren. Gelukkig was daar na 99 minuten voetballen McCann die de bal er lekker van afstand er in schoot. Eindelijk was daar de dik verdiende 1-0. De beker werd eindelijk voor het eerst door mij gewonnen

feb63d52d5a65e331481bffa0ce1e062.gif

De goal van McCann in de verlenging die ons de beker zou gaan opleveren

Transfers

Uit

d8b784360cf2943701d383780431fa64.png

Helaas zijn we wederom een speler vanuit eigen jeugd kwijt. Meriluoto was bezig met een slecht seizoen en als je voor zo'n speler 1 miljoen kunt krijgen is dat niet te weigeren. Ook Mohamed raakten we kwijt. Hij hoefde niet per se weg maar 1 miljoen voor een speler die prima te vervangen is (sterker nog, zijn vervanger was er al) kon ik ook niet weigeren. Zo is er 2 miljoen verdiend deze transferperiode

In

081522927df35f64aea93802a4391505.png

Veel ingaande transfers, allemaal huurspelers of transfervrije spelers. Een aantal spelers zijn voor de breedte en een aantal spelers die er meteen moeten staan. Door het vertrek van Meriluoto was er een spits nodig, alleen Vainio was nog over. Ibrahim Ani moet de concurrentie aan gaan met Vainio. Ook was er een derde spits nodig en die vonden we lukraak bij Feyenoord. Toshio Lake hebben wij er extra bij gehuurd voor de breedte mochten we te maken hebben met blessures en/of schorsingen. Op het middenveld waren er ook een aantal versterkingen nodig. Leighton ClarksonVincent Marcel en Miko Virtanen moeten met de rest van het middenveld uit gaan vechten wie gaat spelen, concurrentie kan geen kwaad bij deze club. Ook Vornanen heeft concurrentie nodig daarom is Paul Devarrewaere gehaald voor de VMC positie. Ook Jensen krijgt concurrentie en hoe: Florian Wirtz komt op huurbasis over van Leverkusen. Tot slot was er nog versterking op 2 cruciale posities in mijn tactiek. Er werd dringend gezocht naar een centrale verdediger en een VVL. De centrale verdediger werd gevonden in Brazilië. Marcelao is eigenlijk veel te goed voor ons maar toch is het gelukt om hem tegen 10K per maand te huren. Marcelao is een zeer goede speler waarschijnlijk de beste versterking in deze transferperiode. Toch is Luke Daley ook een kandidaat voor deze titel. Kehl werd gehuurd aan het begin van het seizoen maar valt toch een beetje tegen. Murillo wordt ook een dagje ouder dus het was nodig om een nieuwe VVL te halen. 

Spoiler

fe366dc5c2a5b4410cb5dc78173245aa.png

10c1a19d88e06f75399656cecf01a4e4.png

21f48088eee69e7d22947b7b70e60b38.png

d68e98d60911b3fc335941678fb1b9aa.png

5fd8db0e2edf1666440a5af00d2a11cd.png

66f2264d17fcc3da0cdd79d567b03874.png

Loting 1e kwalificatieronde Champions League

1383fbd3a582b8cd5c6257c2604f0ce7.png

We hebben zeer ongelukkig geloot in de 1e kwalificatieronde. Maccabi Haifa uit Israël wordt de tegenstander. Van alle tegenstanders was dit letterlijk de allerzwaarste die we konden krijgen. Het zal hoogst waarschijnlijk geen cakewalk worden, we zullen flink aan de bak moeten. Maccabi Haifa werd kampioen van Israël en staat 289e op de coëfficiëntenlijst.

Coëfficiëntenlijst

0255a82d80774db8aaaeffd5892a86ac.png

06a589ec5b8bd05c0e608ae72da39cc3.png

Over de coëfficiëntenlijst gesproken... Kijk eens waar we staan. De top 100 lonkt! Het is de beloning van de prestaties van afgelopen seizoenen. Dit zal ons hopelijk snel een geplaatste status geven in de kwalificatierondes

@delichris En de concurrentie blijft maar punten morsen

@komodo25 @Tim' Als je creatieve speler goed uit de verf komt creëer je logischerwijs ook meer. Gelukkig pakt het goed uit

@Isco22 @FM_Lesly @Marius @ElMarcos @Mordurette

Concurrentie maakt het ook wel erg makkelijk zo. Als wij zo stoïcijns doorgaan is er niks aan het handje

Proficiat met de bekerwinst, ook al was het moeizaam. Ook in de competitie goede zaken gedaan, op naar het volgende kampioenschap. 

Maccabi Haifa lijkt me inderdaad geen makkelijke tegenstander, maar deze ronde zal hoe dan ook overleeft moeten worden om financieel weer een slag te slaan.

Heb je trouwens nog een screen van die Braziliaan?