Jump to content

[Estafette] Anorthosis Famagusta, Portimonense, Inter Miami

Recommended Posts

• Replies 650
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De finale     De enige wedstrijd in juli is de belangrijkste wedstrijd ooit voor Anorthosis; de Champions League finale tegen Liverpool. Ondanks de karrenvrachten aan gele kaarten

LAATSTE LOODJES In deze (laatste) update van mijn kant voor ik hem overgeef, een kort overzicht van de laatste maanden van het seizoen. Vorige update konden we zien dat we; bovenaan in de competi

Juni & juli 2024     Isaak Zogos kwam voor ongeveer zeven ton over van het Griekse Panionios. Uitstekend scoutingswerk van mijn voorganger(s), wat een heerlijk talent. Mag zic

Posted Images

• 2 weeks later...

Na een week weg geweest te zijn kunnen we eindelijk los!

Het tempo zal wat lager liggen dan bij mijn voorganger. Met twee kinderen is de tijd voor FM wat beperkt.. Na deze week ben ik weer aan het werk en kan de game daarnaast mooi draaien :classic_ninja:Moet wel zeggen dat mijn computer het zwaar heeft met het aantal competities maar het is vooralsnog speelbaar! Ah fijn tot zover de inleiding.

Als eerste een terechte prijs voor deze klasbak!

302444284_Almeida-21Wereldvoetballer.png.149d7305b83c33c5a5b35fa00fdf6dd0.png

Ook heb ik nog een kleine teaser en de reden dat het allemaal nog niet zo snel gaat (buiten de grote Bosman zoektocht uiteraard)

1355179275_BodGabriel.png.4635c2e97d8e38ba0868b75238070d38.png

Met andere woorden de beer is los... Met Chumbinho als alternatief die in mijn ogen nog niet goed genoeg is voor het niveau dat we nastreven wordt dit een lastige deal.. Aan een ontevreden speler heb je niets maar goede linksbacks zijn ook schaars..

Tot zover deze update en een klein teken van leven om te laten zien dat deze game nog zeker niet dood is! Ik duik FM weer in om eens een potje stevig te onderhandelen en te zoeken naar alternatieven.

@Regis @Nom de Guerre @Fantasy @Mordurette @Jespresso @Reflex @Fantasy @spaansetukker

@komodo25 @Vis @van der Water @FMNOOB @Nummerke10 @RubenS2 @Titan @Bingbangboem @Glenn08  @rich ruzzian 

Edited by Reflex
6 minuten geleden zei Reflex:

Ik zie trouwens net dat Gabriel helemaal niet zit te wachten op Bayern wat een held! Het bod kan de prullenbak in en hij blijft zonder te morren

Ik zag het ook en snapte je opmerking dan ook niet :-D maar je bent er zelf ook al achter gekomen, haha.

Succes man!

9 minuten geleden zei Mordurette:

Ik zag het ook en snapte je opmerking dan ook niet :-D maar je bent er zelf ook al achter gekomen, haha.

Succes man!

Ok dan nu echt :classic_blush::classic_laugh:

Rossi.thumb.png.f6714f221cd06813446910b9d10bbbb0.png

3 uur geleden zei Mordurette:

Dat moet je helaas wel accepteren natuurlijk, maar 60 miljoen is een mooi bedrag en kan je een waardige vervanger voor halen, mits die niet al in huis is.

Er zijn trucs om zoiets alsnog te vermijden. :) Wel risicovol.

2 uur geleden zei Mordurette:

Die ken ik dan niet, maar ga je me dan vast vertellen? :classic_biggrin:

Een bod dat zo'n clausule triggert kun je niet weigeren, maar alle andere aanbiedingen kun je weigeren, zelfs als de speler akkoord gaat. Je moet dus een andere club vinden die een lager bod plaatst dan Real Madrid, maar een beter contract aanbiedt. Als Rossi dan Real weigert, cancel je de hele deal. Lastig in dit geval, omdat maar weinig clubs Real kunnen verslaan. Je zou de speler gratis kunnen aanbieden en dan hopen dat een grote club een beter contract aanbiedt.

Voor meer dirty tricks >>> https://strikerless.com/2020/08/11/shithousing-the-transfer-market/

Januari

Ja het is gelukt! De eerste maand van mijn sessie zit erop;c Het was een drukke en vreemde maand maar daarover later meer.

Wat hebben we zoal gedaan deze maand.. Nou ik ben druk bezig geweest met het zoeken naar interessante spelers. Het eerste wat ik doe rond deze periode is uiteraard op zoek naar Bosmannetjes. Dit viel vooralsnog tegen. Er zijn wat interessante spelers maar die wachten hun kansen voorlopig af dus hopelijk later meer. Ook de spelers op de transferlijst verdienen in mijn optiek wat aandacht. Hier staan nog wel eens wat pareltjes tussen voor een zacht prijsje. Hier had ik wat meer succes (voor de ongeduldige lezer zie de inkomende transfers). Helaas werd er ook flink getrokken aan onze spelers en kon ik dus ook beginnen met het opstellen van de zo geheten schaduwlijstjes. 

Uiteraard werd er ook nog gevoetbald deze maand dat verdient naast al het transfergeweld ook aandacht natuurlijk.

De uitgaande transfers

Ik moet zeggen dat ondanks de vele interesse in onze spelers is het mij meegevallen hoeveel spelers er zijn vertrokken:

542304792_Transferuit.png.84e6b8c90a162c4bf4b73b500e7c9639.png 

Mirko Rossi had een clausule van 60 mil in zijn contract staan en Real was bereid dit af te tikken. Gabriel had eerder aangegeven niet zoveel zin te hebben in een transfer naar Bayern maar toen Barca voor de deur stond wilde meneer toch wel erg graag weg. Na wat onderhandeld te hebben met onze Spaanse vrienden zijn we een bedrag van 50 mil aan Spaanse staatssteun overeengekomen. Gustavo Fubá was 3/4 keus voor de positie centraal achterin en volgens de assistent zat er niet voldoende rek in zijn ontwikkeling om echt een gooi te kunnen doen naar een basisplaats. Dortmund kwam in eerste instantie met een bod van 10 mil. Dat was wat aan de lage kant maar voor 20 mil hebben we denk ik een prima deal gesloten. Mmabi, Lorenzo en Ely mogen ervaring opdoen op het hoogste niveau. Hun salaris wordt volledig overgenomen, ze zijn gehaald voor de basis en zowel Lorenzo als Ely spelen bij clubs met top faciliteiten. 

De inkomende transfers

Ja wat kan ik zeggen.. het is niet helemaal geworden wat ik ervan verwacht had. Spelers waren te duur, niet goed genoeg, werden voor mijn neus weggekaapt of waren simpelweg onhaalbaar. Dan heb ik het vooral over de posities van onze vertrekkende topspelers. Iets met oude schoenen weggooien voor men nieuwe heeft.

993589256_Transferin.png.1028c154b8bedf16abc15f121f58c13c.png

Ricardo Quinteros is nou zo'n parel die op de transferlijst stond en ook de reden dat Ely tijdelijk kon vertrekken. Leuke speler voor de toekomst voor een van de posities op het middenveld. Aan hem gaan we sowieso wel geld verdienen.

Spoiler

1645558102_RicardoQuinteros.thumb.png.2fdc8f821a7a8d8cc19c73fbdcb08fb5.png

Van Villagra heb ik niet de moeite genomen om een screenshot te maken zie ik :blush:. De scouts kwamen met hem aanzetten. Hij is vooral gehaald voor de doorverkoop en eventueel de selectieregels van de Champions League.

Rui Rei heb ik in eerste instantie gehaald omdat ik van Diakhaby af wilde, wat zoals jullie zien niet gelukt is. Maar met het vertrek van Fubá komt zijn transfer goed van pas. Volgens de assistent kan hij even goed worden als onze beste centrale verdediger.

Spoiler

639834591_RuiRei.thumb.png.a10a6af75aca9a0e15868523d01cacfb.png

Stefan Alm kwam ik toevallig tegen bij Dortmund en trok direct mijn aandacht. Toen ik zag dat ze niet eens zoveel voor hem vroegen besloot ik hem op huurbasis te halen. We kunnen hem op ieder moment voor 7 mil vastleggen. Best ironisch dat ze Fubá halen voor 20 mil en Alm laten gaan voor 7 mil. Iets met goed beleid voeren.

Spoiler

1986812079_StefanAlm.thumb.png.46f4ecc0ae0c1a031c1248c317063444.png

Als we het dan toch over goed beleid hebben. Cleitinho is ook zo'n mooi verhaal. In eerste instantie wilde ik een vervanger halen voor Gabriel. Er was alleen niemand beschikbaar die goed genoeg was en dus mag Chumbinho zich bewijzen. We hadden echter geen andere linksback in de selectie als back up dus vroeg ik aan onze vrienden van Porto of ze nog iemand hadden. Nou ik mocht Cleitinho wel gratis huren van ze. Zeer attent van ze en zo hebben wij een mooie overbrugging tot en met het eind van het seizoen dan komt er namelijk een links back gehaald door mijn voorganger.

Spoiler

Cleitinho.thumb.png.4d2d34f67ff1d793e6ebff6f7f98adfb.png

Ik was voornemens om ook nog een goede linksmid te halen om het vertrek van Rossi op te vangen maar de juiste kandidaat dient zich nog niet aan. Daarbij moet ik ook zeggen dat de spelers die wel al hebben het verlies verdienstelijk opvangen!

De wedstrijden

Er werd ook nog gevoetbald deze maand. Niet alleen in Portugal maar ook in Zuid-Amerika. Ze hadden besloten om een kwalificatie te organiseren voor de olympische spelen. Je raadt het al hierdoor ontbraken er zo nu en dan wat topspelers.. 

Jan.png.0e6e73815e5afb8c32b86c1c9f729ac4.png   

Gelukkig hadden we hier niet al teveel last van. Assis Almeida blijft scoren en wij blijven daardoor winnen en wanneer hij er niet is neemt Humberto die rol over.

Alleen tegen Benfica in de beker hadden we een totale off-day en veel afwezigen waardoor we uit de beker zijn. Verder verloopt het allemaal zeer voorspoedig!

@Regis @Nom de Guerre @Fantasy @Mordurette @Jespresso @Reflex @Fantasy @spaansetukker

@komodo25 @Vis @van der Water @FMNOOB @Nummerke10 @RubenS2 @Titan @Bingbangboem @Glenn08  @rich ruzzian 

Edited by Reflex

Go or no go?

Om niet al het gras onder de voeten van mijn opvolger weg te maaien (wat ik al gedeeltelijk heb gedaan maar daarover later meer in de februari update) doe ik het eens op deze manier. Rossi is vertrokken voor aardig wat miljoenen en nu heb ik vervanger op het oog die dan in de zomer aan zal sluiten. De vraag is vinden jullie deze speler het geld waard gelet ook op de huidige spelers of zeggen jullie niet doen.

Renan Tonet is de naam en hij is voor 20 mil op te halen in Brazilië.  

Spoiler

291920147_Goornogo.thumb.png.6d2dec9d50053e7b746e707342f5faa3.png

1346490744_Goornogo2.thumb.png.769d64a6045c24eda1e1f2612c7d78cf.png

Momenteel strijden Falcao en Bauman om de erfenis van Rossi. Falcao doet dit niet geheel onverdienstelijk met 2 assists en een doelpunt in de eerste 3 duels als basispeler echter weet hij dan de 3 duels daarna geen potten te breken.Bauman weet mij echter in geheel nog niet te overtuigen maar heeft wel de potentie volgens onze assistent.

Falcao.thumb.png.efd47985b0953e74d760e1f626bb818a.png

Bauman.thumb.png.78d710ece5017a110ea0c5c36f71a192.png

Dus zeggen jullie het maar! Go or no go, deal or no deal?

Edited by Reflex

Budget is er voldoende alleen moet een speler het wel waard zijn. Dit zijn de 3 beste spelers voor de ML positie die ook haalbaar zijn en nog jong:

Spoiler

659862618_Optie1.thumb.png.8e4587d819cc1035c42a4d521c9dbf33.png

Spoiler

364272357_Optie2.thumb.png.832919372e4742c2ec8b67c80d6e7227.png

Spoiler

1821689105_Optie3.thumb.png.4bf13d204cdc9d71d3e7e24f99c38e08.png

Kaarsbaan is de topspeler van Benfica dus in dat opzicht leuk om te halen maar qua prijs en salaris niet reëel denk ik. Machado is beter dan wat wij hebben maar heeft niet de potentie om te groeien. Huurman is een interessante speler maar is niet beter dan wat wij hebben en heeft ook niet dezelfde potentie. 

Ik ben dan ook voornemens om deze beslissing over te laten aan mijn opvolger ook omdat Bauman ineens begint te voetballen (zou hij stiekem meelezen hier op het forum)

Baumannetje.png.61476bebdda598593bdaf296726abe22.png

Februari/maart

En de trein dendert vrolijk verder. In deze update de wedstrijden van februari en maart en nog wat transfers. Geld moet rollen dus daar draag ik graag mijn steentje aan bij.

Ik zal deze keer beginnen met de wedstrijden en de transfers komen als laatst.

Feb.png.92ae5bce6f796f0222a5d160f8d893ca.png

Ook deze maand verliep weer voorspoedig met een aantal goede overwinningen. Tegen Benfica loopt het wederom wat moeizaam wat ook niet gek is als je hun selectie eens goed bekijkt. Kaarsbaan hun sterspeler (zie hierboven en ja sorry voor de dubbelpost) schoot na 1 minuut na een fantastische solo de 0-1 al binnen en niet veel later kregen we uit een corner ook nog de 0-2 voor onze kiezen. Gelukkig wisten we alles voor rust alweer recht te trekken. Tegen Inter ging het fantastisch, Bauman had het net als de wedstrijd daarvoor op zijn heupen en speelde een voortreffelijke wedstrijd. 3-1 in een uitwedstrijd dat kan niet meer fout gaan zou je denken.

Maart.png.d3599f400ff32818197a5114468b09f4.png 

Het ging inderdaad ook niet fout al was het wel zeer spannend. Niet de wedstrijd zelf was heel spannend maar de blessures bij onze doelmannen zorgde voor het nodige angstzweet, Onze reserve doelman raakte in februari geblesseerd en lag er een aantal weken uit. Die zou sowieso niet fit zijn voor de return. Nou sloeg het noodlot bij onze eerste doelman ook nog toe met een kleine blessure zo'n 5 dagen voor de wedstrijd. Aangezien deze wedstrijd van dusdanig belang was besloot ik hem met zijn lichte blessure gewoon op te stellen. Dit heeft gelukkig niet gezorgd voor meer schade. 

De maand maart verliep verder vrij soepel. Alleen tegen Braga wilden het vanwege de vele wisselingen in de selectie niet lukken om te winnen. 

Dit brengt ons de volgende stand in de competitie:

1april.png.f8c71582eaacd5554900494ef46ab9ca.png

Zoals jullie zien kan ik op vakantie gaan en de spelers onderling de opstelling en tactiek laten bepalen en zelfs dan worden we nog kampioen.

Uiteraard gaan we dit niet doen en wel vanwege het volgende affiche wat op de planning staat:

CL.png.ea8e6a4fc0b0d517b3d61d7ce735b6ef.png

PSG wordt (hopelijk) het volgende slachtoffer in de Champions League. Een ploeg van een hele andere orde dan Inter dus daar gaan we het nog zeer lastig tegen hebben. 

Transfers

Ook op de transfermarkt heb ik niet stil gezeten. Ik had eerder al een aantal toekomstige transfers gedaan die ik helemaal vergeten ben te delen met jullie. Daarnaast viel het mij op dat we moeite hebben om te voldoen aan de Home Grown regels van de CL en onze jeugdploeg en jeugdopleiding is ronduit dramatisch. Nou ben ik niet vies van een beetje kinderhandel dus ik dacht 1 + 1 = 2. Zo heb ik ook nog wat jong talent gehaald om aan te sluiten bij de jeugdploeg zodat we in de toekomst verzekerd zijn van een aantal spelers met de o zo belangrijke Home Grown status.

Dan de transfers zelf om te beginnen haalde ik in januari al een spits. Paulo Marcos is de naam. Aangezien wij 2 geweldige spitsen hebben waar de nodige clubs achteraan zitten leek het mij verstandig om alvast iemand vast te leggen die zich kan ontfermen over die erfenis. Uiteraard hebben we hier ook Humberto voor die ook al is vastgelegd. Maar met een 2 spitsen systeem kon een extra potentiële topper geen kwaad in mijn optiek. Volgens de scouts is Paulo Marcos de 3e spits en heeft hij de potentie om het niveau van onze basisspelers te halen. 

Spoiler

1760613203_PauloMarcos.thumb.png.22057466d2809ee10ff55862919a55d9.png

Ok... Dan de volgende transfer.. beloof mij dat jullie niet gaan lachen.. Ik was een beetje aan het rondneuzen en kwam een zeer interessante jonge spits tegen waar een groot gedeelte van de Europese top achteraan zat. Nou leek het mij verstandig om vast een spits aan te trekken om het toekomstige verlies van Almeida en Cesar op te vangen. Ik was helemaal vergeten dat ik Paulo Marcos ook al had aangetrokken met deze zelfde reden.

Per Kehling is de naam. Ook een klasbak in wording waar we zeker nog plezier aan gaan beleven. We hoeven ons in ieder geval geen zorgen te maken over het aantal spitsen in de selectie:blush:

Spoiler

1611144395_PerKehling.thumb.png.64f1a64b27ca1dc6718f646801510590.png

De volgende speler die ik vast wil voorstellen is Jackson. Ik heb deze save weer iets nieuwe geleerd, voor het eerst dat ik met de Braziliaanse competitie geladen speel). Jackson heeft een ontsnappingsclausule van 11 mil voor buitenlandse clubs. Dat is mij iets te gortig. Nou kunnen binnenlandse clubs hem voor slechts 600k oppikken. Wat weer bizar weinig is. Nu was er een binnenlandse club die dit bedrag op tafel legde voor hem. Dus ik dacht eens kijken hoe slim de AI is en ik biedt gewoon 1 mil niet onderhandelbaar en tot mijn verbazing werd dit geaccepteerd. +1 voor de makers van FM. Aan Jackson gaan we sowieso geld verdienen maar kan qua potentie ook prima een basisspeler worden of stand in voor de linksmid positie. 

Spoiler

Jackson.thumb.png.6fe77c7eeb8625baa777fe46d95e02ea.png

Afonso Aguiar heb ik gehaald van Sporting. Een leuke buitenspeler met potentie en een top karakter. Kan een prima back up zijn in de toekomst zeker ook met het oog op de CL selectieregels.

Spoiler

2034448842_AfonsoAguiar.thumb.png.0026e57dcfc9048a182e1ca19db92037.png

Hier laat ik het voorlopig bij, prachtige cliffhanger waar ze bij GTST nog wat van kunnen leren ik weet het. Ik zal alle jeugdspelers die ik gehaald heb in mijn laatste update op een rijtje zetten want er zullen er allicht meer volgen. Dat brengt mij bij het volgende, tot welke datum mag ik doorspelen? Niet dat ik al zo ver ben maar het kan ineens hard gaan natuurlijk.

Tot de volgende update!

26 minuten geleden zei Reflex:

Nou ben ik niet vies van een beetje kinderhandel

Soms is het verstandig om niet teveel over je hobby's weg te geven :D

Mooie resultaten, kampioenschap is in the pocket en PSG zal gewaarschuwd zijn.

Ik heb mijn seizoen afgerond en zal maandag de resultaten delen. Is er nog animo om door te gaan hierna?

Zo ja, dan maak ik er een uitgebreide update van inclusief overdracht. Zo niet dan deel ik gewoon de resultaten met jullie. 

• Fantasy changed the title to [Estafette] Anorthosis Famagusta, Portimonense, Inter Miami