Spring naar bijdragen

Hulp bij tactiek Middlesbrough; wie zet me aan het denken?

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Goedemiddag,

Ik ben sinds lange tijd ook weer eens begonnen met een game, Middlesbrough is de club waar ik mee gestart ben. Na een half seizoen gaat het redelijk, sta in de middenmoot zoals vooraf de voorspellingen waren maar ben nog niet tevreden. Ik heb een aantal guides doorgenomen en zou het prettig vinden als jullie eens met me mee willen denken.

Als eerste moeten we denk ik gaan kijken hoe ons team zich verhoudt t.o.v. de andere teams, waar zijn we sterk in en wat zijn onze zwaktes? 

Vergelijk algemeen:

image.thumb.png.103c3da1e772e3c16b0172c2577d8284.png

In het algemene vergelijk is te zien dat we redelijk goed zijn in het maken van beslissing en erg zwak zijn in felheid. Verder is ook de teamgeest aan de matige kant. Kunnen we nu al aannemen dat een tactiek met veel druk niet optimaal zal werken?

Vergelijk doelmannen:

image.thumb.png.62a46ce29e0add76db4ee00524307147.png

De doelmannen zijn over het algemeen aardig de baas in eigen strafschopgebied en zijn erg matig in hoge ballen.

Vergelijk verdedigers:

image.thumb.png.6411e8658a301df6e5a46706c1fcf02b.png

De verdediging lijkt sterk te zijn maar mist wel kracht, snelheid en versnelling. Kunnen we hieruit opmaken dat het geen zin heeft om met een hoge lijn te gaan verdedigen?

Vergelijk middenvelders:

image.thumb.png.2cfb08c4a4039cdb0ab074ec239dd023.png

De middenvelders zijn erg goed in afstandsschoten en inzicht, passing is aan de zwakke kant.

Vergelijk aanvallers:

image.thumb.png.a6222e5977f50de460eed5f1786dbd4f.png

De aanvallers zijn razendsnel in deze competitie en hebben een zeer goede versnelling. Daarentegen zijn de afstandschoten en het bewegen zonder bal matig.

Conclusie:

Verdedigers zijn niet snel maar wel goed in verdedigen, aanvallers zijn razendsnel, felheid is erg matig. Naar mijn idee passen hier dan 3 soorten tactische stijlen bij:

- vloeiende counter

- directe counter

- catenaccio

Wie is het hier mee eens en analyseert zijn of haar team ook zo? Wat zou nu de logische volgende stap zijn? Ik denk het kiezen van de juiste formatie... maar daar komen bij mij dan de vraagtekens. Wie zet me aan het denken? Wat voor info is er nodig?

Groeten Manuel

bewerkt door Manuel79
excuses voor de vreselijke layout, doe mijn best om het goed te krijgen

Geplaatst

Om heel eerlijk te zijn kijk ik zelden naar al deze rapporten. Ik bedenk een tactiek/formatie op basis van de kwaliteiten van de spelers die ik tot mijn beschikking heb. Daarbij kijk ik dus niet naar andere clubs maar puur naar hoe ik het beste uit mijn spelersgroep kan halen.

Geplaatst

Wel leuk om dit zo te zien! Ik kijk ook nooit naar die rapporten, weet ze zo niet eens te vinden, maar helemaal geen gek idee om daar je tactische plan deels om in te stellen. Het moet natuurlijk ook bij je eigen denkwijze en spelersmateriaal passen.

Ik denk dat een vloeiend counter spel hierbij goed past, waarbij je je team laat inzakken en dan een directe passingswijze hanteert. mooiste zou zijn om een spelmaker voor defensie met een goede traptechniek te hebben, die de ballen over de verdediging legt.

Beetje een late reactie.. hoe zijn je resultaten?

@Manuel79