Jump to content
StanleyW

[IDS] [FM20] Lekker Wijnen in Frankrijk

Recommended Posts

Wat een start gek. Welkom in de wereld van the big boys. Maar, nu heb je als t goed is wel een reeks met tegenstanders die je iig op papier een stuk beter liggen! Succes met de inhaalslag! 

Banner-new2.png.9e3ed654dc9c13fe75c0c1ec34d591d5.png

Épisode 37 – Kop omhoog, borst vooruit

De moraal binnen de ploeg was laag. Uiteraard was het niet heel gek dat we ergens onderin zouden bungelen na augustus, maar het werkt ook niet motiverend. Dat we na de wedstrijd tegen Rennes even twee weken rust hadden vanwege interlands, kwam dan ook best goed uit. In deze twee weken hebben we veel aan teambuilding gedaan. Wat leuke spellen op de training, een namiddag paintballen met z’n allen en ook een keer goed uiteten met de hele selectie. Na een zeer zware maand, hebben we het nu betrekkelijk eenvoudig met Marseille en vervolgens Nantes, Montpellier en Reims.

Het duel met Marseille betekende een bijzondere mijlpaal in mijn Sochaux carrière. Nadat 95 officiële wedstrijden met een ‘6’ te hebben gespeeld, besloot ik om daar eens van af te stappen. Nog altijd een 4-3-3, maar nu met de punt naar voren. Een ideale rol voor Dimitri Payet. Het begon wat onwennig en zoals verwacht was Marseille de betere partij. Desondanks gaven we weinig weg. Helaas deed Marseille dat ook niet. Zelfs niet nadat Valentin Rongier een directe rode kaart had gepakt. Na de rode kaart kregen we wel wat meer de overhand, maar échte kansen bleven uit. De 0-0 waarmee we de wedstrijd begonnen, was ook de einduitslag.

Dan Nantes. De groen-gelen hebben net als wij de vorm nog niet echt te pakken, met vier punten uit de eerste vijf wedstrijden. Een mooi moment om proberen het verschil in punten gelijk te trekken. Maar dan moet je wel zelf scoren. Sterker nog, kansen creëren. Toen Marega na een weergaloze solo in de 25e minuut de 1-0 binnenschoot, waren we nog geen seconde in de buurt van doelman Costil gekomen. Toen dat na een uur nog altijd het geval was, besloot ik tóch de ‘6’ weer uit de kast te trekken. Het hielp wel iets. We eindigden de wedstrijd met uiteindelijk 3 schoten, waarvan de eerste in de 80e minuut. Daar was ook alles mee gezegd. Sprakeloos.

Met vijftien wedstrijden op rij zonder overwinning, de 2-0 overwinning tegen Marseille op 15 maart was de laatste keer, weet je soms niet meer waar je het moet zoeken. Dan maakt het ook niet meer uit tegen wie je moet. In dit geval thuis tegen Montpellier. Dat duel begon in ieder geval al beter dan het duel tegen Nantes. Al na 14 minuten konden we een eerste schot noteren. De tweede volgde na 23 minuten en was ook een treffer. Thioune liep met geluk tegen de bal en werkte de 1-0 tegen het net. Het doelpunt werkte goed op het vertrouwen, want we kregen de teugels stevig in handen. Geen doelpunten meer, maar ein-de-lijk weer eens drie punten.

Een enkele overwinning, zou dat nou echt meteen vleugels geven? Dat gevoel kreeg ik in ieder geval wel tegen Reims. De club uit het noordoosten van het land staat verrassend vijfde, maar daar was niet heel veel van te merken. We begonnen heel sterk en kwamen na een kwartier zelfs op voorsprong. Een moment van onoplettendheid zorgde voor de 1-1, maar een strafschop van Payet bracht ons in ieder geval een voorsprong met rust. Ondanks dat Reims in de tweede helft beter werd, wisten we het toch over de streep te trekken. Grote held werd Zekhnini, die tien minuten voor tijd zijn eerste doelpunt en daarmee de winnende maakte.

1092900575_Schermafbeelding2020-05-21om16_21_35.png.bb841cc6feb0d6fa1ba7dbe01b1bb02e.png

Het ging met hangen en wurgen, deze maand. Met name de wedstrijd tegen Nantes was een schande. Aan de andere kant; we pakten zeven punten uit vier wedstrijden. Ik wil niet heel veeleisend zijn, maar dat is wel het minimale wat ik van m’n jongens verwacht. We ontstijgen voorlopig de degradatieplekken en wat mij betreft gaan we vanaf nu weer omhoogkijken.

Stand Ligue 1

Spoiler

991878611_Schermafbeelding2020-05-21om16_23_15.png.a59aeb7b8e3b08197a53dd292add426c.png

Wedstrijdstatistieken

Spoiler

2114298015_Schermafbeelding2020-05-21om16_22_25.png.d1214affdf945b282192a171a444722c.png

1338644385_Schermafbeelding2020-05-21om16_22_33.png.ff0f4a9869129150b2a033862f0a02c2.png

602787064_Schermafbeelding2020-05-21om16_22_39.png.12b0ce37c96fc051148f1c85902ade13.png

989348759_Schermafbeelding2020-05-21om16_22_46.png.f03da0291bec9da4deec9b2ed5d70599.png

Tegen Nantes lukte het maar niet om grip te krijgen op de wedstrijd. Mijn onervarenheid met een '10' speelde denk ik toch parten. In de daaropvolgende wedstrijden de tactiek lichtelijk getweaked en de '10' laten staan. Gelukkig met succes! We kunnen het nog, winnen...

@delichris / @Titan / @komodo25 / @neva / @ElPrincipito / @Nummerke10 / @toivonen
 @Fantasy / @RSCA_0606 / @Marius / @Vis / @mi3sj / @Jeroen. / @Isco22 / @RubenS2

Mocht je niet meer getagd willen worden, stuur me dan even een privéberichtje.

Het gelijkspel tegen Marseille is een opsteker. Na de mindere partij tegen Nantes heb je je goed herpakt en lijk je de weg omhoog te hebben ingezet.

Gelukkig, de eerste zeges zijn binnen! Op een gegeven moment heb je alles ongeveer geprobeerd en het enige wat dan vaak helpt is een overwinning, hoe die ook tot stand moge komen. Nu de focus op de volgende wedstrijden en hopen dat de goede lijn wordt doorgetrokken.

De resultaten komen nu binnen en nu dit volhouden en dan wordt het wel weer beter.

Met een knap puntje tegen Marseille de weg omhoog ingezet. De maand afgesloten met twee overwinningen, lekker hoor! 

Zeven punten uit 4 wedstrijden is weer wat we misschien stiekem al verwachten van Sochaux. In ieder geval goed dat de negatieve reeks is doorbroken.

Met hangen en wurgen dan wel, maar met zeven op twaalf mag je toch tevreden zijn. Hopelijk kan je nu de weg omhoog verder inzetten.

Banner-new2.png.e5c0d488ff6bdd4aa7722958271650d4.png

Épisode 38

1921828520_EenuniekebandmetSenegal.png.d6ee1382b669cfc8f06f215ec46be72e.png

Even een heel andere update. Zowel grafisch als inhoudelijk. Benieuwd wat jullie er van vinden! Geprobeerd om het, ondanks de achtergrond, goed leesbaar te maken. Tips, tricks en andere feedback is uiteraard welkom!

@delichris / @Titan / @komodo25 / @neva / @ElPrincipito / @Nummerke10 / @toivonen

Toffe update, ziet er goed uit! Wel vond ik het ietwat moeilijk leesbaar, met name bij de overgang van geel naar rood als je ook de kids op de achtergrond hebt. Verder niet storend. 

Leuke inhoudelijke update, Senegal blijft verbonden aan Sochaux en vice versa, hopelijk krijg je wat toppers! 

Leuke update, 25 procent is heel wat. Is virtueel toch makkelijker ;c 

2 minuten geleden zei neva:

Leuke update, 25 procent is heel wat. Is virtueel toch makkelijker ;c 

Ja, in het echt verdien ik ook geen € 52.000 helaas. En het leven in Oost-Frankrijk is niet heel duur, ofzoiets.

Wat betreft het grafische gedeelte sluit ik me aan bij @ElPrincipito. Inhoudelijk vind ik het een interessante update. Senegalezen in Frankrijk hebben het niet makkelijk en worden ook niet overal goed geaccepteerd. Mooi dat een club dan zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt.

Senegal is een land dat al heel wat toppers heeft voortgebracht en er is een band tussen je club en dat Afrikaanse land. Heel knappe update weer Stanley !

Het is inderdaad moeilijk leesbaar, maar wel mooi om te zien wat er voor band is tussen club en land.

Ach ja even wat moeite doen om zo'n tekst te lezen zorgt er wel voor dat ik nu goed wakker ben. Mooie insteek, de band met Senegal heeft de club al mooie spelers opgeleverd en zal dat in de toekomst zeker ook doen. Ga je alleen in Senegal scouten of ook in andere vroegere kolonies zoals Ivoorkust?

Leuke afwisseling zo een andere update. Geeft het verhaal ook een andere dynamiek.

Banner-new2.png.74c6d797bcedc2565b97376503a3a292.png

Épisode 39 - Wisselvalligheid

Maxence Lacroix begon in 2019 als back-up achter verdedigers Christophe Diedhiou en Adolphe Teikeu, maar al snel wist hij een basisplaats te veroveren. Vorig seizoen kwam hij elk competitieduel in actie en liet hij heel veel indruk achter. Niet alleen op mij, maar ook op clubs als Chelsea, Manchester City, Tottenham en Marseille. Deze interesse en onze slechte prestaties, leidden tot een officieel transferverzoek. Gelukkig werd geen enkele club concreet, dus hij bleef bij de club. Alleen Gus Poyet wist de weg naar Bonal te vinden en bekeek hem enkele keren. Poyet, van Lille. De man die vond dat ik te weinig buitenlanders in m’n selectie had. Hij wil een Fransman kopen... Hoe dan ook. De recente goede prestaties hebben Lacroix van mening doen veranderen; het transferverzoek is ingetrokken!

Spoiler

728620154_Schermafbeelding2020-05-21om21_27_42.png.aa467bba94e93d1a40c00555ffb20c83.png

We begonnen de maand tegen Nice, een ploeg die hopelijk uit vorm is. Tenminste, plaats 16 is niet de plek waar je een club van die statuur verwacht. Zij hopeloos uit vorm, wij beginnen eindelijk iets van vorm te laten zien. Met Virginius opnieuw in de basis, in plaats van Sané, begonnen we sterk. De 18-jarige vleugelspeler speelt goed de laatste weken en liet dat nu ook zien. Na ruim een kwartier spelen, draaide hij zichzelf mooi vrij in de zestien en schoot de 1-0 binnen. Een vrije trap op de paal van Payet was het enige andere hoogtepunt van de eerste helft. En ook in de tweede helft viel er weinig te beleven. Een vreselijk saaie wedstrijd, waarin wij de overhand hadden én de overwinning pakten.

Het duel tegen Strasbourg betekende mijn honderdste officiële duel op de bank bij Sochaux. Gezien de oostelijke locatie in het land, mag deze wedstrijd wel betiteld worden als een derby. Het eerste helft uur gelijk op. Zij kregen wat kansen, wij kregen wat kansen. Een kwartiertje naar rust was het dan toch Bamba die Strasbourg op voorsprong wist te brengen. Op dat moment kantelde de wedstrijd ook direct. Het vertrouwen dat de thuisploeg hiermee tankte, gaf hun volledig de overhand. Bij ons leefde het gevoel van een collectieve off-day. In de laatste tien minuten sloegen ze nog tweemaal toe, waardoor er een afgetekende (en geflatteerde) 3-0 op het scorebord terecht kwam.

Met de thuiswedstrijd tegen Angers, één van de mogelijke degradatiekandidaten, hadden we de eerste ‘deze zou je echt moeten winnen’-wedstrijd van het seizoen. Nadat Santamaria in de vierde minuut de 0-1 in het doel wist te werken, kreeg ik toch het gevoel dat dit wat lastiger werd. Die inschatting klopte aardig. Het werd zo’n typische wedstrijd waarbij de tegenstander redelijk effectief is voor de goal, terwijl wij moeite hadden met scoren. Nou hielpen wij hun aardig in het zadel bij de 1-2. Lacroix greep heel slecht in, waardoor Alioui het één-tegen-één kon afmaken. Gelukkig bracht Pellissard ons in de 89e minuut op 2-2, waardoor we in ieder geval een puntje aan het duel over hielden.

Op de laatste dag van oktober mochten we afreizen naar het westen van het land. Toulouse, dat degradeerde in 2020, won vorig jaar met overmacht de Ligue 2. Op het hoogste niveau hebben ze het een stuk lastiger en staan ze 18e. Hopelijk kunnen we profiteren van hun slechte vorm én het vertrek van hun manager, Ricardo Gomes. Hij besloot om een overstap te wagen naar de nummer 19 van de competitie; Nice. Of het nou ligt aan hun defensieve kwaliteit of ons gebrek aan aanvallende kwaliteit, we kwamen er totaal niet doorheen. Andersom overigens hetzelfde. Na negentig minuten voetbal, vielen er tien schoten te noteren. Hiervan waren er slechts drie op doel. 0-0, meer valt er niet van te maken.

1276428443_Schermafbeelding2020-05-21om22_08_48.png.2929df7f4fd7de34bc78137e3e5b6a16.png

We eindigen de maand op plaats 17, drie punten boven de play-off plekken. De weg naar boven is korter, want drie punten boven ons staat Monaco, op de tiende plaats. In het rechterrijtje zijn een paar opvallende ploegen te vinden, namelijk Marseille en Lille. Beide ploegen begonnen best aardig aan het seizoen, maar bleven deze maand zonder overwinning. Sterker nog, Lille heeft sinds 11 september al geen overwinning meer gepakt. De slechte resultaten zorgden voor het einde van het dienstverband van Gus Poyet. Zijn we daar ten minste ook van af…

Stand Ligue 1

Spoiler

810384060_Schermafbeelding2020-05-21om22_11_02.png.2f9ee56c9b8540a128cc3293867e6985.png

Wedstrijdstatistieken

Spoiler

1730800493_Schermafbeelding2020-05-21om22_10_00.png.0349dbad87c2932179b7186794ea909e.png

1385693068_Schermafbeelding2020-05-21om22_10_11.png.95a833273aac5c7d20cdadba1ba739b1.png

958205805_Schermafbeelding2020-05-21om22_10_18.png.2e1c167faf4f0eaf75ac948abd74fbf6.png

1093269928_Schermafbeelding2020-05-21om22_10_25.png.231188e664c2fb1dc6501cfd97321fd9.png

Bedankt voor de feedback. Voor m'n gevoel viel het qua leesbaarheid wel mee, maar dat komt wellicht ook doordat ik de tekst al kende.

Na drie overwinningen op rij hebben we in ieder geval de weg naar boven geopend, helaas werd die gevolgd door een collectieve off-day en twee gelijke spelen. We moeten helaas achterom blijven kijken. Toulouse en Nice zijn twee ploegen die hier niet horen te staan, dus ik verwacht dat die nog wel een opleving gaan krijgen.

/ @True_Legend

Een goede reeks kan je ook binnen no-time naar de zevende plek op de ranglijst brengen, dus hopelijk weet je de weg snel omhoog in te zetten!

Top dat Lacroix Sochaux toch trouw blijft! In de Ligue 1 is het nog altijd behelpen. Misschien is het maar goed ook dat het bestuur voorafgaand aan het seizoen bij het standpunt bleef rondom de doelstelling om degradatie te voorkomen.

Het nieuws van Lacroix is het beste nieuws deze maand, hoewel 5 punten in 4 duels na zo'n zware start gewoon redelijk goed is. De top 6 is weg maar de rest staat allemaal op steenworp afstand van elkaar.

Dat Lacroix wil blijven is goed nieuws. Verder valt het wat tegen op sportief vlak, maar zoals je zelf al aangeeft is er geen kloof naar boven toe.