Jump to content
Zeus

MU's Eurovisie Songfestival - Finale

Recommended Posts

Songfestival-MoroccanOil-logos-960px.png.4fc865c2ac95a6fe586d95c0d605ddfd.png

MU's ESF - Finale: Televotes (3/3)

Aan alles komt een einde, zo ook aan het MU's Eurovisie Songfestival. In deze allerlaatste update zullen we uitvinden wie de winnaar is. Nog vijf kanshebbers, maar wie zal het worden? Veel kijkplezier! Tevens maak ik ook gelijk gebruik van de kans om alle deelnemers te bedanken voor hun medewerking en voor de snelheid waarmee toch alles gegaan is. Uiteraard gaat mijn grootste bedankje uit naar @QuaLyon, die keer op keer een lekker filmpje in elkaar wist te knutselen en zo toch het hoge tempo bij wist te benen. En dan nu... De ontknoping!

Einduitslag

Spoiler

eindmuesf.thumb.png.f172758d79ea73a6f69383fba7b77dca.png

Uitslag halve finales

Spoiler

sf1res.png.ec43d9f915ae9969b0f48da143bc177c.pngsf2res.png.4dac581957fdeaa50678910f46d21efc.png

Mentions

@bas2204 @QuaLyon @Erwin. @ivago @Jeroen. @komodo25 @chrisje1993 @Chiemel @Titan @007mark @Hwb @KayDeManaager @Tamara84 @Grote Ree @Fabian. @Rogier. @Chimpa @nasje92 @Vilhena @Regis

Oei oei oei, werd het toch nog opeens heel erg spannend.

Terechte winnaar wel in mijn ogen, gunde het Roemenië veel meer dan Italië.

Had het echter nog vetter gevonden als mijn nummer 1 Georgië hier voor een daverende verrassing had gezorgd.

Opvallend verder dat IJsland als winnaar van de tweede halve finale uiteindelijk slechts zevende werd.

Hartelijk dank aan de twee organisatoren. Heb veel leuke nummers gehoord en daarmee toch weer het ouderwetse songfestivalgevoel te pakken gekregen. Had dit dan ook niet willen missen. :)

Zeer blij met de overwinning van Roemenië. Ook de rest van het podium kan ik zeer waarderen. Georgië verrast mij toch enigszins. 

Thanks Zeus en QuaLyon voor de organisatie en visuele ondersteuning.

Georgië kan ik ook niet helemaal plaatsen. Hij heeft een toffe stem zeker, maar het liedje zelf (imo belangrijkste voor een songfestival) vond ik eigenlijk maar meh (zeker qua tekst). Zelf twaalf punten aan Roemenië aan gegeven dus ook zeer tevreden met de Roemeense overwinning. Italië prima tweede. 

Nu ben ik wel benieuwd wat nou iedereens zogenaamde topfavoriet was. Om met mijzelf te beginnen: Denemarken. Ik moet mijn glazen bol dus duidelijk eens een goede poetsbeurt geven. ;c

Veel dank aan de organisatoren. Tof concept en wat mij betreft een absoluut blijvertje. 

Wel teleurstellend ja hoe laag IJsland is geëindigd. Dat Roemenië wint vind ik best verrassend, wel leuk. Kan wel leven met de einduitslag. Mijn lijst was als volgt:

IJsland - 12

Italie - 10

België - 8

Georgië - 7

Bulgarije - 6

Litouwen - 5

Roemenië - 4

Zweden - 3

Zwitserland - 2

Denemarken - 1

Ik had Litouwen hoger ingeschat

Allereerst complimenten naar de organisatie zowel @Zeus als @QuaLyon

Roemenië was niet een persoonlijk favoriet maar meer beetje middenmoot.

Uiteraard @Zeus en aan @QuaLyon bedankt voor het organiseren van het MU's Eurovisie Songfestival!

Dit was mijn lijstje:
Italy 12

Denmark 10

UK        8

Sweden 7

Finland 6

Germany 5

Iceland    4

Austria    3

Romania 2

Lithuania 1

Nu mag ik eindelijk ook eens mijn mening geven! 

Ik vermoed dat de plaatsing van Slovenië in de finale toch wel op mijn conto bijgeschreven kan worden. Ik vond de eerste halve finale zwak en de vrouw van Slovenië zong op z'n minst nog erg overtuigend. Sowieso wel iets waar ik vooral op beoordeelde: vocale kwaliteiten. In de finale viel het echter wat weg tussen betere nummers voor mij. Georgië kende ik al en ook hij is een uitstekende vocalist. Daar komt nog bij dat de opening van het nummer nogal dicht bij grunge kwam en dat vind ik toch wel verfrissend in dit deelnemersveld. Roemenië is wel flink gestegen in mijn rangorde. Eerst vond ik het toch wat puberaal aandoen, maar later zag ik wel meer in dat het een toch best creatieve tekst was (Alcohol You staat niet letterlijk voor alcohol consumeren, voor zij die het zich afvragen) en dat het nummer mij best schoon en gelaagd leek. Zangeresje was ook wel prima. Mijn absolute winnaar was Zwitserland. Zat voor mij in een heel andere categorie en is eigenlijk te 'goed' voor Eurovisie-begrippen. Melancholiek, opbouw, gevoel en ook wederom vocaal imponerend. Bulgarije had daar ook wel wat van, maar vond ik toch iets minder creatief en oprecht nog. Verder zat er weer een hoop typische Eurovisie-rommel tussen. Sketchy of catchy popnummers. Daar reken ik onder andere IJsland, Litouwen, Rusland, Malta en Duitsland onder. He-le-maal niks vond ik het. Verder waren Albanië en Polen nog redelijke nummertjes met prima vocalisten (met name de Poolse) en had ik toch nog wel een guilty pleasure: Armenië. Ja, een ordinaire popsong, maar wel een crimineel geslaagde productie. Die basslijn, de effecten, de videoclip.. De producer mag in elk geval trots zijn. Verder nog wat haat richting Denemarken (ontzettend puberaal, kots) en Zweden en Oostenrijk (heel erg gelikt, gadver). Italië en België waren voor Eurovisie-begrippen echt wel redelijke nummers, maar zou ik typeren als middelmatig. Vond er weinig geur of smaak aan zitten. Oekraïne en Australië waren een wanstaltige vocale aanfluiting. 

Wat betreft verwachtingen had ik toch goede hoop dat men hier de muzikale aspiraties van Zwitserland konden waarderen. Verder dacht ik dat IJsland en Litouwen ook wel op wat steun konden rekenen. Gelukkig viel dat uiteindelijk nog enigszins mee. 

Winnaar die slechts (gedeeld) 8e werd bij de televoters. Vond er ook niets aan, slecht Engels, geen climax in het nummer, beetje voortkabbelend. Daarom niet eens in mijn top-12.

Van het nummer van Roemenië is mij ook vooral bijgebleven dat de Engelse uitspraak erbarmelijk was. Verder dat nummer eigenlijk vergeten binnen seconden nadat ik het had geluisterd. Daardoor ook niet in mijn top 10 gekomen. 

Ik had als winnaars gegokt op Italië of IJsland, met Bulgarije als grote outsider.

Gepost (edited)

Toch IJsland dat het niet geworden is. Ik kreeg begin dit jaar mee dat hun nummer toch wel de topfavoriet zou zijn, maar toen ik het één keer luisterde had ik het gevoel dat het enorm gehypet werd. Catchy clipje erbij, beetje (spontaan) lachend in de camera kijken. Heb het volgens mij een paar puntjes gegeven (1 of 2), omdat er nog veel matiger was. Dit zou echter absoluut niet mijn favoriet zijn. Niet dat zoiets veel zegt, want mijn twaalf puntjes gingen zonder aarzeling naar Azerbeidzjan ;c. Roemenië kan ik ook wel goed mee leven als winnaar. Oh, en tot slot: wat heb ik me dit jaar geërgerd aan de inzending van Zweden met hun poging de meest politiek-correcte inzending ooit in te zenden; zieltjeswinnerij.

Dank voor de prima organisatie en leuke presentatie, heren!

Edited by Titan

Gepost (edited)

@Titan IJsland was inferdaad ook zwaar favoriet bij de bookmakers die jaar. Moet zeggen dat ik het in het begin ook wel geinig vond. Echter na vaker luisteren begon ik mij er een beetje aan te irriteren en te merken dat de 'fratsen' ook meer zijn om de matige zang te verhullen. Vandaar in de finale een stukje gezakt in mijn pikorde. Azerbaijan vond ik ook verrassend goed gedaan inderdaad. 

@Hwb Wie had jij 12 punten gegeven dan?

@Zeus Verbaaade mij inderdaad al dat Slovenië door ging. Verder wel met je eens betreffende Armenië. En Denemarken, maar dat was een beetje zelfde verhaal als IJsland. Flink gezakt in mijn finalepunten.

Hier mijn volledigr volgorde van de finale. Vooral Polen had ik meer gehoopt. Steeg juist steeds meer in populariteit bij mij.:

12 Romania

10 Switzerland

8 Bulgaria

7 Poland

6 Italy

5 Lithuania

4 Belgium

3 Azerbaijan

2 Armenia

1 Iceland

0 Denmark

0 Sweden

0 United Kingdom

0 Georgia

0 Albania

0 Austria

0 Slovenia

0 Germany

0 Malta

0 Finland

Edited by 007mark

13 uur geleden zei Zeus:

Nu mag ik eindelijk ook eens mijn mening geven! 

Ik vermoed dat de plaatsing van Slovenië in de finale toch wel op mijn conto bijgeschreven kan worden. Ik vond de eerste halve finale zwak en de vrouw van Slovenië zong op z'n minst nog erg overtuigend. Sowieso wel iets waar ik vooral op beoordeelde: vocale kwaliteiten. In de finale viel het echter wat weg tussen betere nummers voor mij. Georgië kende ik al en ook hij is een uitstekende vocalist. Daar komt nog bij dat de opening van het nummer nogal dicht bij grunge kwam en dat vind ik toch wel verfrissend in dit deelnemersveld. Roemenië is wel flink gestegen in mijn rangorde. Eerst vond ik het toch wat puberaal aandoen, maar later zag ik wel meer in dat het een toch best creatieve tekst was (Alcohol You staat niet letterlijk voor alcohol consumeren, voor zij die het zich afvragen) en dat het nummer mij best schoon en gelaagd leek. Zangeresje was ook wel prima. Mijn absolute winnaar was Zwitserland. Zat voor mij in een heel andere categorie en is eigenlijk te 'goed' voor Eurovisie-begrippen. Melancholiek, opbouw, gevoel en ook wederom vocaal imponerend. Bulgarije had daar ook wel wat van, maar vond ik toch iets minder creatief en oprecht nog. Verder zat er weer een hoop typische Eurovisie-rommel tussen. Sketchy of catchy popnummers. Daar reken ik onder andere IJsland, Litouwen, Rusland, Malta en Duitsland onder. He-le-maal niks vond ik het. Verder waren Albanië en Polen nog redelijke nummertjes met prima vocalisten (met name de Poolse) en had ik toch nog wel een guilty pleasure: Armenië. Ja, een ordinaire popsong, maar wel een crimineel geslaagde productie. Die basslijn, de effecten, de videoclip.. De producer mag in elk geval trots zijn. Verder nog wat haat richting Denemarken (ontzettend puberaal, kots) en Zweden en Oostenrijk (heel erg gelikt, gadver). Italië en België waren voor Eurovisie-begrippen echt wel redelijke nummers, maar zou ik typeren als middelmatig. Vond er weinig geur of smaak aan zitten. Oekraïne en Australië waren een wanstaltige vocale aanfluiting. 

Wat betreft verwachtingen had ik toch goede hoop dat men hier de muzikale aspiraties van Zwitserland konden waarderen. Verder dacht ik dat IJsland en Litouwen ook wel op wat steun konden rekenen. Gelukkig viel dat uiteindelijk nog enigszins mee. 

Veel eens met wat je hier zegt. Georgië kwam bij ook als nummer 2 doordat het net ff wat rauwer was dan de andere zoete meuk, een echt goed nummer vind ik het nou ook niet. Mijn nummer 1 was dan misschien wel weer 1 van de meest zoete nummers (Italië), maar dat kan je gerust een afwijking noemen. ;c 

In de finale heb ik ook net iets meer op gevoel gestemd dan in de halve finales waar ik meer objectief naar zang en originaliteit heb beoordeeld.

Alleen die vele stemmen op Duitsland snap ik echt niet, dat was zo'n poepnummer. (Malta in mindere mate ook)

Engeland 12 punten

Albanie 10 punten

Italie 8 punten

Denemarken 7 punten

Zwitserland 6 punten

Duitsland 5 punten

Malta 4 punten

IJsland 3 punten

Roemenie 2 punten

Oostenrijk 1 punt

Dit was mijn lijstje. Ik ben blij dat Italië hoge ogen heeft weten te gooien, anderzijds teleurgesteld over de wanprestatie van UK en nog maar niet te noemen dat Frankrijk niet eens de finale heeft gehaald. Anyway, persoonlijke smaak blijkt toch wat te verschillen met die van de rest van de stemmers en dat is ook prima!

Leuk concept, zeker voor herhaling vatbaar. Organisatoren bedankt!

Perfecte organisatie en presentatie @Zeus en @QuaLyon waarvoor dank.

De top aanschouw ik met gemengde gevoelens, maar een winnaar waar ik dik tevreden mee ben.

@Zeus en @QuaLyon inderdaad de credits voor de organisatie.

In meer en mindere mate wel duidelijk dat de muzieksmaak van MU niet mijn muzieksmaak is. Roemenië vond ik maar een beetje dertien in een dozijn, Zwitserland was ook een van mijn favorieten en had die ook als grootste kanshebber voor de winst uit mijn favorieten. 

Als ik dan toch een veeg uit de pan mag geven; het is toch wel een schande dat dat Bulgarije nog in de top 10 staat. Daar was echt niks van originaliteit op te vinden, gevalletje Billy Eilish 2.0 met een andere tekst. Doet het leuk bij het grote publiek, maar in een wedstrijd waar het toch ook een beetje gaat om de originaliteit, heb ik me daar wel groen en geel aan geërgerd.

Lijst was als volgt:

Malta-12

Germany-10

Switzerland-8

Finland-7

Sweden-6

Austria-5

VK-4

Belgium-3

Denmark-2

Iceland-1

25 minuten geleden zei Fabian.:

maar in een wedstrijd waar het toch ook een beetje gaat om de originaliteit, heb ik me daar wel groen en geel aan geërgerd.

Germany-10

;c

IJsland was toch één van de nummers met de meeste originaliteit? 

12 uur geleden zei 007mark:

@Hwb Wie had jij 12 punten gegeven dan?

1 pt - Italië

2 pt - Zwitserland

3 pt - Bulgarije

4 pt - Malta

5 pt - Polen

6 pt - Finland

7 pt - Oostenrijk

8 pt - IJsland

10 pt -Zweden

12 pt - België