Jump to content
Zeus

MU's Eurovisie Songfestival - Finale

Recommended Posts

Songfestival-MoroccanOil-logos-960px.png.4fc865c2ac95a6fe586d95c0d605ddfd.png

MU's Eurovisie Songfestival - Finale

Welkom bij de finale van MU's Eurovisie Songfestival. Hier zullen twintig landen het tegen elkaar opnemen voor de ultieme eer van de winnaar van het MU's Eurovisie Songfestival 2020. Stemmen doe je door mij een PM te sturen. Het land dat volgens jou het beste nummer ingezonden heeft geef je 12 punten, de rest krijgt respectievelijk 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt. De deadline voor het insturen van je punten voor de finale is zondag 19 april 23:59

Deelnemende landen

De twintig finalisten zijn voortgekomen uit de uitslagen van de twee halve finales. Hierbij waren de grote landen, ofwel de big five, mee ingerekend. Omdat Nederland het geboorteland van het merendeel van kandidaten op MU is, is Nederland uitgesloten van deelname. De volgorde van de presentatie van de twintig landen is gemaakt op louter creatieve gronden: er valt van de uitslagen uit de twee halve finales dus niks (bewust) terug te vinden. Voor het gekozen beeldmateriaal is geprobeerd zoveel mogelijk live-optredens te vertonen. Echter, alleen als: a) het gedeeld is door het officiële Eurovisie-kanaal en b) het de nieuwste versie van het nummer betreft. Het kan dus voorkomen dat er live-optredens bestaan van een bepaald nummer, maar als het een oudere, nog onaangepaste versie betreft óf als het niet is gedeeld door het officiële Eurovisie-kanaal, zal het hier niet in de presentatie meegenomen worden. Ten opzichte van de halve finales zal dat betekenen dat enkel de Zwitserse inzending is voorzien van een andere clip. Het staat eenieder uiteraard vrij om, mocht daar behoefte aan zijn, zelf op zoek te gaan naar live-materiaal van kandidaten.

Finale - Inzendingen

1. Germany

2. Poland

3. Sweden

4. Armenia

5. Finland

6. Iceland

7. Italy

8. Lithuania

9. Verenigd Koninkrijk

10. Malta

11. Switzerland

12. Albania 

13. Denmark

14. Bulgaria

15. Austria

16. Romania

17. Belgium

18. Georgia

19. Azerbaijan

20. Slovenia

Mentions

@bas2204 @QuaLyon @Erwin. @ivago @Jeroen. @komodo25 @chrisje1993 @Chiemel @Titan @007mark @Hwb @KayDeManaager @Tamara84 @Grote Ree @Fabian. @Rogier. @Chimpa @nasje92

Goed punt over dat livemateriaal. Heb zelf van een aantal artiesten dat wel gecheckt bij andere nummers om te kijken of het live ook een beetje om aan te horen is ;)

Ga in ieder geval alle nummers nog een keer luisteren. Zou mij niet verbazen als er nog kleine wijzigingen zijn in de volgorde ten opzichte van de halve finales. Best een paar nummers die ik na een paar keer luisteren beter ben gaan vinden en vice versa.

Live is inderdaad wel belangrijk. Was mij eigenlijk halve finale wel opgevallen, maar niet echt naar gekeken. Heb in ieder geval wel alvast een duidelijke nummer 1, dus dat is een goed begin.

Ik heb de punten ingestuurd. Heb enkel de inzendingen zoals die hier staan beluisterd en ben niet op zoek gegaan naar aanvullend live-materiaal. Heb het zo beoordeeld dat live in het voordeel van de artiest kan werken als er tenminste goed gezongen is, maar ook nadelig kan werken als er valse noten te bespeuren zijn.

Was best een grappig proces om mijn stemlijsten van de twee halve finales in elkaar te schuiven. Daarbij viel vooral op dat sommige artiesten die in één halve finale heel hoog in mijn lijst stonden, nu echt bijzonder laag staan. Verder heb ik een zo divers mogelijke top 10 proberen samen te stellen. Vond de meerderheid van de songs echt meer dan prima te pruimen; in een aantal gevallen aanzienlijk beter dan de nummers die in de top 40 staan.

Ben heel benieuwd wie er uiteindelijk met de overwinning ervan door gaat, maar op een aantal uitzonderingen na vond ik het allemaal erg gelijkwaardig. In dat opzicht maakt het me niet zoveel uit.

Ingestuurd! Inderdaad een paar kleine wijzigingen ten opzichte van de halve finales. Toch ook weer genoten van een aantal nummers :classic_smile:

Gepost (edited)

Na nog een keer luisteren zijn er bij mij toch wat aardverschuivingen. Nog ff alles een keer snel bij langs.

Zo is m'n beoogde nummer 4 op basis van scores halve finale uiteindelijk 10e komen te staan en is m'n nieuwe nummer 3 gestegen vanaf de 11e plek. 

Edited by Chiemel

45 minuten geleden zei Chiemel:

Na nog een keer luisteren zijn er bij mij toch wat aardverschuivingen. Nog ff alles een keer snel bij langs.

Zo is m'n beoogde nummer 4 op basis van scores halve finale uiteindelijk 10e komen te staan en is m'n nieuwe nummer 3 gestegen vanaf de 11e plek. 

Hier de nummer 3 van de eerste halve finale en de nummer 4 en 6 van de tweede halve finale die een duik hebben genomen. Maarja welke landen dat zijn blijft de vraag voor de rest :D

Uitgaande van de uitslag van de gehouden stemming (zie: poll, informatietopic) over het stemmen in de finale zal de verhouding van 50-50 tussen jury en televoters aangehouden worden. Tevens is er een extra jurylid bijgekomen. Hierbij is de keuze gevallen op @007mark gezien zijn toewijding aan het beoordelen van de nummers tot nog toe en de mate waarin hij daar al volgens de veronderstelde criteria in voldeed.

Gezien het gegeven dat de jury nu zeven mensen telt, zou het rekenkundig gezien mooi zijn mochten we tot veertien televoters geraken. Dat zou betekenen dat er twee mensen die vooralsnog niet eerder stemde, dat in deze finale alsnog wél zouden moeten doen. We gaan zien of dat mogelijk is, proberen kan in elk geval! Ik zal nog een aantal leden mentionen, maar mocht je zelf ook nog leden weten die er wellicht voor te paaien zouden zijn: mention die vooral dan ook nog.

Voortgang stemmen

Jury (3/7)

@Erwin. @Jeroen. @QuaLyon 

Televoters (7/12)

@Rogier. @Tamara84 @Hwb @Titan @Chimpa

Mogelijke gegadigden om ook hun kritische oren te laten gelden en een top-10 in te sturen

@Regis @cimbomcu @Acquafresca @Roprop @Laki @Platina32 

De deadline ligt op zondag 19 april 23:59. Mocht echter het heilige getal 14 al eerder aangetikt worden (kleine kans), zal dan de stemming al sluiten. 

Ik ga mijn best doen Zeus, maar kan niet beloven dat het me gaat lukken. Erg druk momenteel

Gepost (edited)
Op 14-4-2020 om 17:21 zei 007mark:

Hier de nummer 3 van de eerste halve finale en de nummer 4 en 6 van de tweede halve finale die een duik hebben genomen. Maarja welke landen dat zijn blijft de vraag voor de rest :D

Hier ook wat zitten te husselen met een aantal landen die bij een extra beluistering toch tegenvielen of juist beter bevielen. De nummer 1 op mijn lijstje is in ieder geval wel een winnaar van zijn of haar halve finale gebleven.

Edited by bas2204

43 minuten geleden zei bas2204:

De nummer 1 op mijn lijstje is in ieder geval wel een winnaar van zijn of haar halve finale gebleven.

Hier ook.

Ben benieuwd naar de presentatie van de finale. Wordt dit zoals bij de echte? Waardoor het spannend blijft tot het einde? 

Verwacht eigenlijk dat de nummer 1 ruim gaat winnen, maar kan er misschien ook wel helemaal naast zitten. 

Gepost (edited)

Ik vermoed ook een duidelijk winnaar. Echter krijgt deze ''slechts'' tien punten in mijn geval, achter een inzending die ik persoonlijk erg mooi vond (maar waar ik tegelijkertijd geen overwinning of iets in die buurt van verwacht). 

Ik moet ook in alle eerlijkheid toegeven dat ik zeker de helft van deze finale echt prima te beluisteren vond. Zelfs de hekkensluiter van mijn eigen samengestelde top tien heeft alsnog een 7 ontvangen. 

Edited by Chimpa

Ben oprecht heel benieuwd op welke duidelijke winnaar jullie doelen. Verwacht van mijn nummer 1 ook geen overwinning, kijkende naar welke muziek veel punten krijgt bij Worldvision, evenals voor mijn nummer 2. Maar ik laat me graag verrassen.

In elkaar schuiven van beide halve finales viel me niet tegen eigenlijk. Heb wel wat gehusseld (onder andere door de, soms verwachting, van live performances), maar over het algemeen wel een beetje wat ik had verwacht. Niveau was ook best prima inderdaad, in tegenstelling tot andere jaren soms.

Nog slechts drie televoters te gaan tot we de 14 aantikken. 

Laatste stem!

Nu ook @Regis nog een lijstje heeft weten op te stellen hebben we nog slechts één kandidaat nodig die een top-10 maakt en instuurt per PM. Wie o wie gaat de grote verlosser worden? Nadat deze persoon zijn stem uit heeft gebracht sluit ik de stemming.

@Lazvic @cimbomcu @ElPrincipito @StanleyW @Jotew @Sophomore @Vilhena @himan @Laki @Christian. @Platina32 @Dysproz @Stefanos @Juca @Roprop @Aaron21

En vergeet niet: juist als je doorgaans typische Eurovisie-muziek niet smaakt, is je stem nu juist verfrissend en des te meer welkom!

Dan 7 juryleden en 14 televoters. Simpelweg kunnen we dan de stemmen van de juryleden verdubbelen en hoeven we niet met vermenigvuldiging van tien cijfers achter de komma te gaan werken. We zitten er nu ook maar één vanaf dus zou zonde zijn om het dan niet te proberen!