Jump to content
FMNOOB

Mijn eerste avontuur en dan meteen de wereld rond!

Recommended Posts

Zonde dat FM niet realistisch is wat betreft deze lotingen en prijzen. Je houdt echter knap vol! Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft Brunei: lekker tot het einde bewaren en nu kijken of je bij 'grotere' landen binnen kunt komen, voordat de reputatie te ver is gezakt.

Je blijft maar knap presteren met Jordanië. Best lijkt me inderdaad nu om gewoon de grotere landen verder af te gaan.  Bepaalde landen hebben zo'n zwakke selectie dat er echt bijna niets mogelijk is.

Ik sluit me aan bij de heren boven me. Gewoon doorgaan met je game, andere opties afvinken. Brunei als laatste klusje!

Gepost (edited)

Terug naar Europa

Ik heb naar jullie geluisterd en laat Brunei nog even links liggen. Na het EK kwamen er wat vacatures vrij. Ik stuurde brieven naar Engeland (nummer 1 van de FIFA-Ranking) en Kroatië (nummer 38) en beide landen reageerden positief. Ik koos voor de laatste. Normaal gesproken opmerkelijk, maar ik heb een bijzondere reden. Kroatië doet mee aan de Olympische Spelen en Engeland niet.

Olympische Spelen

Doordat er nu veel regens zijn en veel landen een tekort hieraan hebben had ik geen flauw idee wat mijn elftal zou gaan presteren. Uiteindelijk had ik mijn doel gehaald en de laatste medaille binnen gehaald. Normaal gesproken zou ik juichen als mijn tegenstander in de finale Japan of Ivoorkust zou zijn, maar ik wou verliezen. Dus ik had een fantasieopstelling gemaakt (speler op goal, etc), maar de spelers van Ivoorkust wisten blijkbaar niet hoe ze hiermee om moesten gaan.  Er waren zelfs penalty’s nodig.

Spoiler

1471467469_CroatiaUnder23s_Fixtures.png.b0b1293a90448e15cc2fb793d6ea6d6c.png

Nations League

Wij zaten in Divisie B en de bond hechtte geen waarde aan dit toernooi. Wie weet kan ik dit elftal naar een divisie hoger brengen.

Spoiler

1084204575_EuropeanInternationalLeague_Profile-5.png.60b8fbbd1ca2acb955da331449c0644b.png

WK-Kwalificatie

Kroatië eindigde in het EK op een laatste plek in haar groep en het vorige WK wist men niet te bereiken. Italië was de grote favoriet, maar we moesten echt diep de strijd aangaan met Slovenië. Op naar het WK in de VS.

Spoiler

313160632_WorldCupEuropeanQualifyingSection_Profile-4.png.6d3f23a8372a338c05fe9912818de753.png

In mijn volgende post gaan wij het hebben over het WK. Daar mag ik starten tegen de titelverdediger Colombia en Oezbekistan. Na het WK ben ik van plan om weer naar een ander land te verhuizen. Gaat dat ook lukken?

@komodo25@delichris@DGremlin@Marius@Titan@KeZZaaaa@Tim'@StanleyW

Edited by FMNOOB

Knappe prestaties met een leuk gekozen land! De Olympische Spelen helaas net niet gewonnen, maar ja, die Ivorianen waren vast al 26 ;)

Goede uitslagen in Croatie! Wel heel erg zonde van de OS finale, zeker als je Brazilie en Spanje al hebt weten uit te schakelen. 

Succes op het WK! 

Nieuwe bestemming en meteen weer topresultaten!

Wie verliest nu opzettelijk een Olympische finale.. Ik zie het in het echt nog niet meteen gebeuren :D 

Voor de rest alweer prima resultaten natuurlijk.

Ik zou zelf toch liever een extra gouden medaille hebben :classic_laugh: Zou wat zijn geweest dat je opzettelijk probeert te verliezen en dan alsnog de finale wint :-D

Haha proberen te verliezen en toch penalties moeten nemen :D

Ik weet dat het raar is dat ik de finale wou verliezen, maar zilver was nog de enige prijs van de Olympische Spelen die ik nog niet had. Mijn pech was alleen dat de zwakkere broeders allemaal bij elkaar zaten en ik het maximale moest presteren om te verliezen. Echt ongekend :-D .

WK

We starten in de VS tegen de titelverdediger Colombia en Oezbekistan en wij komen deze groep goed door. Algerije was te doen en tegen Nederland werd het spannend. We kwamen 0-2 achter, maar kwamen terug en wonnen uiteindelijk nog. Engeland was een maatje te groot. Frankrijk won uiteindelijk de finale van Engeland en Zuid-Korea stuntte door derde te worden. Door het WK stijgt Kroatië met tien plaatsen naar de 28ste plek op de FIFA-Ranking.

Spoiler

2013946899_Croatia_Fixtures.png.79612cae257a021243b770668c8d1378.png

1262366516_WorldCup_CompetitionReview-3.png.0107a6cb6ea7e0228c0fe798b3791702.png

Terug naar Azië

Na het WK had ik de hoop dat ik naar Nieuw-Zeeland kon gaan, maar ik keer toch sneller terug naar Azië. Indonesië had geen coach en staat op een acceptabele 50ste plek van de FIFA-Ranking. Ik kom nu voor het eerst bij een land dat lid is van het ASEAN Football Federation (AFF). Indonesië is het grootste voetballand binnen deze bond op dit moment.

Southeast.thumb.png.65ddbadf9fe5b631778ca304ce5210d2.png

In mijn volgende post ga ik het hebben over de toernooien die Indonesië speelt. De Suzuki Cup en de Azië Cup.

@komodo25@delichris@DGremlin@Marius@Titan@KeZZaaaa@Tim'@StanleyW@FlyD

Wat een goede prestaties met Jordanië en ook netjes de zilveren plak op de OS gehaald. Nu verder Azië veroveren!

Een finaleplek is ontzettend knap! Nu dus Indonesië, dat verrassend hoog op de ranglijst staat. Ik ben benieuwd wat je met hen kunt presteren in een regio waar Australië de favoriet is.

Succes bij Indonsesië.
Gezien je vorige prestaties zal je dit ook wel tot een goed einde brengen..

AFF Championship (Suzuki Cup)

Suzuki.thumb.png.4c09cacf4b7d1c0c78f4509dc506d98e.png

Het kampioenschap van Zuidoost-Azië. Indonesië is één van de favorieten, maar heeft één nadeel. Met dit toernooi nemen kan ik alleen spelers selecteren die in eigen land/regio spelen. Bij alle concurrenten geen probleem, maar bij mij spelen mijn toppers in het Midden-Oosten en mijn eerste keeper is zelfs bankzitter bij Barcelona.  Het scheelt al een hoop dat Australië niet mee doet aan het toernooi.

Spoiler

887115297_Indonesia_Fixtures.thumb.png.c0e829af5bfccabd56d2ccb04464a1d9.png

Azië Cup

Nog nooit kwam Indonesië in de top drie van dit toernooi en de doelstelling was om de groep te overleven. Erg opmerkelijk voor een land dat altijd wel het WK wil halen.

Spoiler

1435536314_Indonesia_SeniorSquad.png.f634c3fb3babf918afd0452df297d267.png

Wat een geweldig resultaat. Indonesië stijgt hierdoor naar plek 44 op de FIFA-Ranking en dat is het hoogste ooit (was 48).

Vertrekken op je hoogtepunt

Door het onverwachte succes kreeg ik toch een apart gevoel. Bij Jordanië kreeg ik al te maken met een te kritisch bestuur en bij Indonesië ben ik bang dat ik het ook weer nooit goed genoeg kan doen.

Ondanks een mooie derde plek op het WK haalt Zuid-Korea voor de tweede keer op rij niet de finale van de Azië Cup.  Ze zijn op zoek naar een nieuwe coach en gaan daarvoor diep. Naast een mooi salaris hoef ik zelf niet meer te bemoeien met het U-23 elftal. Ook heb ik de optie om transfervrij te vertrekken naar India, Nieuw-Zeeland of een land die strijdt om de Solidarity Cup. Het geeft mij de gelegenheid om mijn reputatie in FM hoog te houden en ik kan lekker wachten op interessante vacatures die vrijkomen.

@komodo25@delichris@DGremlin@Marius@Titan@KeZZaaaa@Tim'@StanleyW@FlyD

Alweer snel succes behaald! En niets mis mee om dan te vertrekken op een hoogtepunt.

Ik snap je keuze wel om te vertrekken. Het succes met Indonesië was al snel behaald. Blij trouwens dat de finale uit twee duels bestaat, anders had je nog een jaar moeten blijven.