Jump to content
KeZZaaaa

[FM20] Voetballen in Tsjernobyl

Recommended Posts

Heel erg zonde van de CL, maar in de competitie doe je het heel erg goed.

Helaas heb je je niet weten plaatsen voor Europees Voetbal na de winter, maar misschien was dat gelet op de tegenstand nog iets te veel. Bizar ook dat Shaktar nog steeds zo dichtbij staat zo'n goede reeks tot de winter.

Aguero verwelkomen voor hij zijn schoenen aan de wilgen hangt is natuurlijk geweldig. Hopelijk kan hij er nog een paar goede maanden voor jou uitpersen! 

Balen dat je net die derde plek niet te pakken kunt krijgen. Je hebt je echter netjes getoond aan Europa en je bent niet als lachertje de CL-geschiedenisboeken ingegaan. Aguero, 35 of niet, is weer een ware publiekstrekker voor de Pripyaters!

Inderdaad jammer dat je die derde plek misloopt, maar je hebt zeker indruk gemaakt. In eigenland ben je ook weer goed bezig!

Met vijf punten uitgeschakeld worden is natuurlijk erg zuur, maar je kan nu wel vol focussen op de competitie en dat is misschien ook wel nodig aangezien Shaktar stevig druk blijft zetten. Dat Aguëro zijn carrière zal beëndigen bij jouw club is wel mooi voor het prestige!

Zonde van de CL maar absoluut geen schande. Kum in Pripyat wie had dat ooit verwacht. 

Erg jammer van de Champions League. Maar in zo'n poule vijf punten pakken is niet niks en daar mag je positief op terug kijken. Sergio Aguero contracteren is een buitenkansje!

45.jpg

De winterstop is weer achter de rug en zoals aangekondigd werd er heel veel geoefend. Het werden uiteindelijk zelfs 22 oefenduels, omdat de competitiewedstrijd tegen Dinamo Kiev is verplaatst vanwege hun Europese verplichtingen. Wel met wisselende resultaten, mede omdat in tegenstelling tot vorige keren ook veel jeugdspelers in actie zijn gekomen. Sommigen lieten zien voor de toekomst zeker in aanmerking te komen voor een plek in het eerste elftal, terwijl dat voor enkele andere spelers toch net te hoog gegrepen lijkt. Ook werd er weer een editie van de Tsjernobyl Trophy gespeeld met nu Borussia Mönchengladbach, River Plate en Flamengo als tegenstander. Vooral de Duitsers bleken een pittige tegenstander, want uiteindelijk werd het duel na strafschoppen pas beslist. Het betekende dat ook de vijfde editie gewonnen werd.

Spoiler

oefen12.jpg

Op de transfermarkt bleef het buiten verwachting erg rustig. Op Emiliano Gómez kwamen enkele biedingen uit China die niet te weigeren waren, maar dat zag hij zelf niet zitten. Maar het is ook bepaald geen straf als een spits die in bijna drie jaar een op een loopt in de competitie bij de selectie blijft. Rondom Akaki Esebua waren heel veel geruchten, maar er werd geen enkel bod uitgebracht. Vanwege de vele geruchten werd er wel al met Josh Maja een vervanger vastgelegd. De Nigeriaan werd overgenomen van Olympique Marseille. Omdat zijn contract bijna afliep, kostte hij slechts 155k. Het gevolg nu is dat FC Stroitel Pripyat de beschikking heeft over vier absolute topspitsen, aangezien Sergio Aguëro uiteraard ook nog bij de ploeg zit. Bovendien is ook Wissam Ben Yedder er nog altijd.

#35 Josh Maja

Spoiler

35.jpg

Met oog op de toekomst werden er ook nog twee talenten vastgelegd. Abdul Suei-Sakul is een 20-jarige rechtsback uit Thailand en speelde al 17 interlands. Elbek Qosimov is een 19-jarige jeugdinternational uit Oezbekistan en is een middenvelder. Beide spelers werden transfervrij binnengehaald. Gezien hun kwaliteiten zouden ze al in aanmerking kunnen komen voor een basisplaats, maar vanwege de buitenlandersregel zit veel speeltijd er dit seizoen voor ze nog niet in.

#6 Elbek Qosimov

Spoiler

06.jpg

#28 Abdul Suei-Sakul

Spoiler

28.jpg

Even leek het er op dat er wel gezocht moest worden naar een nieuwe keeper, aangezien Bournemouth een bod uitbracht van 15 miljoen op Caoimhin Kelleher. De international van Ierland verkoos een nieuw contract in Pripyat echter boven een transfer naar de nummer acht van de Premier League. Ook erg welkom, want Kelleher is eigenlijk de enige speler in de selectie die onvervangbaar is. Er stonden wel enkele keepers op het lijstje om hem te vervangen, maar dat zou wel een flink verschil in kwaliteit zijn geweest. Iets waar niemand op zit te wachten met de strijd die met Shakhtar staat te wachten om de landstitel.

@delichris @Glenn08 @ElMarcos @John Terry @Marius @spaansetukker @Fantasy @Titan @Isco22 @ElPrincipito @Bingbangboem@RubenS2 @komodo25 @FlyD @TheRedOne @Krabby @Mordurette @Cicchio @StanleyW @ErikEagles @DGremlin

Mocht iemand niet (meer) getagd willen worden, laat het weten en ik haal je er uiteraard uit

Die hele lange winterstoppen vind ik eigenlijk het enige wat minder is aan de Oost-Europese en oud-Sovjet-competities. Je hebt er met al die oefenpotjes in ieder geval het beste van gemaakt! Zelf ben je ook nog lekker de wereld overgevlogen op zoek naar talent! Wat een topspelers moeten de Oezbeek en Thai nu al voor hun land zijn.

Hoeveel oefenwedstrijden kan je spelen om de winterstop te overbruggen :D

Eens met @Titan: die lange rustperiodes in de winter zijn niet echt bevorderlijk voor de speelvreugde.

19 minuten geleden zei Marius:

Hoeveel oefenwedstrijden kan je spelen om de winterstop te overbruggen :D

Eens met @Titan: die lange rustperiodes in de winter zijn niet echt bevorderlijk voor de speelvreugde.

Sluit ik me ook helemaal bij aan. Het is niet voor niets dat het ruim drie dagen duurde voordat ik weer een update plaatste hier. Nu wordt het wel weer leuk, haha

Aan scorend vermogen geen gebrek in de selectie. Die lange winterstop.. niets aan te doen helaas. Nu wordt het weer leuk :D 

Ik vrees dat er plotsklaps een einde komt aan dit verhaal:classic_mellow: Iedere keer als ik op dezelfde datum kom (1 mei 2025) krijg ik een database error. Of ik nu gewoon doorklik of op vakantie ga. Ik probeer het nog een paar keer, maar vrees dat het afgelopen is

1 uur geleden zei KeZZaaaa:

Ik vrees dat er plotsklaps een einde komt aan dit verhaal:classic_mellow: Iedere keer als ik op dezelfde datum kom (1 mei 2025) krijg ik een database error. Of ik nu gewoon doorklik of op vakantie ga. Ik probeer het nog een paar keer, maar vrees dat het afgelopen is

Jammer @KeZZaaaa misschien kan men op het forum van SI helpen of heb je een save dat verder terug gaat en dat je dan opnieuw kan beginnen?