Jump to content
RubenS2

[FM12|FANTASY] Aalst in de Europese (top)competitie

Recommended Posts

Gepost (edited)

azhe598qufe.jpg.63d242579cac88378277b387f29f401e.jpg

Seizoensoverzicht 2015-2016

Premier League

De Premier League werd gewonnen door Lille. In een Frans onderonsje versloeg de promovendus de kampioen van vorig jaar: Lyon. Na drie seizoenen bij de grote jongens degradeert Valencia terug naar het niveau waar ze vandaan kwamen. AS Roma is een team dat regelmatig afwisselt tussen beide niveaus. Voor Arsenal is het de eerste degradatie.

image.thumb.png.bfba917faca76a8a1e65bac255e78f0b.png

Tweede klasse

Na drie seizoenen op het tweede niveau is het Manchester City gelukt om terug op te klimmen naar het hoogste niveau. Saint-Etienne miste vorig seizoen nipt de promotie, maar wist die nu wel veilig te stellen. Shakthar weet na de degradatie van vorig seizoen onmiddellijk terug te keren naar de Premier League. Onderin vinden we onder meer Bordeaux terug. De Fransen waren net gepromoveerd, maar degraderen nu al terug naar de derde klasse.

image.thumb.png.b0710ff8abc1a9c8033fb51a6809a845.png

Derde klasse

Bologna en Nancy promoveerden voor het tweede jaar op rij, terwijl Sporting erin slaagt om na de degradatie van vorig jaar onmiddellijk terug te promoveren. Wolfsburg kon een tweede degradatie in twee seizoenen tijd niet voorkomen.

image.thumb.png.e1191037f7e0638e7da896652b5407ee.png

Vierde klasse

Montpellier, Norwich en Club Brugge wisten voor het tweede seizoen op rij te promoveren. Onderin maakt PSV voor het tweede jaar op rij de omgekeerde beweging.

image.thumb.png.41d05cbc285c936561ea790fd8986855.png

Vijfde klasse

Espanyol promoveert eens niet, dit zal het grootste nieuws zijn. Partizan Belgrado promoveert voor het tweede jaar op rij, terwijl dit voor de Wolves en Atalanta twee jaar geleden was. Na een promotie vorig jaar, maakt Dnipro onmiddellijk de omgekeerde beweging terug.

image.thumb.png.302a16cb69cfb4f425d85eba83b013a9.png

Zesde klasse

Stade Brestois is intussen een zekerheid op het vlak van promotie. Köln van Peter Maes (ex-Cannes) promoveert met een gelukje. AZ, dit seizoen onder leiding van Mark van Bommel, degradeerde voor het tweede jaar op rij. Voor Metalist was het de derde degradatie op rij.

image.thumb.png.8d80cb723effaf87ef55b4e48c613db3.png

Zevende klasse

Legia Warschau zet onder leiding van Hein Vanhaezebrouck zijn opmars verder. Havre promoveert ook opnieuw, na een jaartje te zijn blijven hangen. Nürnberg degradeert onmiddellijk na ene voorafgaandelijke promotie, terwijl Celtic het tweede jaar op rij degradeert.

image.thumb.png.41b7788c4b15623d701528cc69b16307.png

Achtste klasse

Nantes, Dijon en Litex: twee Franse teams en een Bulgaars team promoveren. Onderin zijn ze bij Kopenhagen nog steeds op zoek naar het valscherm om de vrije val te stoppen. Ook Vitesse degradeert.

image.thumb.png.c43dec357337c36e8ecea77ae3ab614c.png

Negende klasse

Voor Southampton is het de tweede promotie op rij, terwijl ze bij Groningen en Bolton voor de derde maal op rij degradeerden. Ook AA Gent moet het een niveautje lager opzoeken: hun tweede degradatie intussen.

image.thumb.png.3bcd359c63a00e8ea80165336e1db473.png

Tiende klasse

Dat Sassuolo opnieuw promoveert mag niemand nog verbazen. Dat Zürich opnieuw degradeert evenmin. Samen met Kuban en St. Pauli mogen ze het volgend jaar tegen Aalst opnemen.

image.thumb.png.51f6940237ebe89373f4acf116039ba2.png

Elfde klasse

Met Lierse en Heracles ontlopen twee streekgenoten (in de ruime zin van het woord) ons volgend seizoen. Het probleem van AS Monaco zullen we evenmin ondervinden. ADO Den Haag zal komend seizoen onze dichtste tegenstander worden.

image.thumb.png.a30d9d09a48609c1cf0b3268f0e91651.png

Dertiende klasse

Om de een of de andere reden mag Shamrock Rovers met buitenlandse spelers spelen. Zonde, maar niks aan te doen. Willem II en Preston @Nummerke10 promoveren na een spannende strijd. Onderin gaat Krasnodar verder naar de afgrond.

image.thumb.png.3cf5e6a66c547a32f80f5c228a00ecd4.png

Veertiende klasse

Aberdeen wist, met een gelukje, het jaar na haar degradatie opnieuw te promoveren. Ook de Zweden van Halmstad promoveren. De Graafschap @Titan dong even mee om promotie, maar met druk omgaan is blijkbaar niet hun sterkste kant. Onderin heeft SC Cambuur pech door het onderlinge resultaat tegen Dinamo Brest.

image.thumb.png.ebd74a24c58fe491faea61f98b507d40.png

Vijftiende klasse

Duitsers, Fransen en Belgen: mooie spreiding bij de promovendi. Onderin degradeert Rabotnicki opnieuw, nadat ze twee jaar terug degradeerden op vorig jaar opnieuw te promoveren. Ook Zulte Waregem en MK Dons zakken naar de laagste divisie van de piramide. KV Mechelen @Bingbangboem heeft geluk gehad.

image.thumb.png.2806a5f28ed97e82d23fabd51d07587e.png

Zestiende klasse

FC Brussels, Lommel United en Hartlepool zijn nog nooit het laagste niveau ontstegen, maar mogen het nu gaan bewijzen.

image.thumb.png.23a925e729f95acf46fdeeddc5a08978.png

Europese beker

In de finale van de Europese Beker werd Sporting Lissabon eenvoudig aan de kant gezet door Manchester United.

image.png.fc470d51b0cd8d6dca82ee8c241b0f3f.png

Europese tweede beker

Inter Turku, dat promotie op een haar na misliep, wist in de promotie nipt te winnen van Dynamo Dresden.

image.png.6e22868dea60c50b20612a9459629444.png

@Titan @ElMarcos @komodo25  @delichris @Fantasy @ElPrincipito @007mark @Nummerke10 @spaansetukker @germandutch @StanleyW @Bingbangboem @Zorsky @Vis Bedankt voor de reacties en de like! Ik vermoed komende seizoenen opnieuw te promoveren inderdaad. Gok dat het vanaf de zesde klasse pas echt lastig zal worden om bovenin mee te strijden, al mogen we niet beginnen zweven natuurlijk. De reputatie van Aalst groeit enorm en de verwachtingen van het bestuur groeien gezellig mee. PS: geen idee hoe die eindstand hier onderaan bij komt te staan, ik krijg hem niet weg.

image.png

Edited by RubenS2

Het wordt hoog tijd dat je wat van je reservespelers richting Mechelen stuurt, dit kan zo niet verder. Een mooiere satellietclub kan je niet hebben, toch? 

Dat die eindstand onderin staat, komt waarschijnlijk doordat je die screen twee keer in je post hebt gehangen. Als je hem in de post verwijdert, blijft die nog wel in de bijlage staan. Erg leuk weer die overzichten, elk jaar volgen er verrassingen! 

azhe598qufe.jpg.63d242579cac88378277b387f29f401e.jpg

Zomernieuws

Voorafgaand aan het EK werd ik benaderd door Tottenham. De nummer dertien in de Premier League van vorig seizoen bood me een contract van vijf jaar aan. Ik bedankte vriendelijk. Hetzelfde aanbod kwam van de nummer negen uit de Premier League van vorig seizoen: Parma. Opnieuw bedankte ik vriendelijk.

Tijdens het EK gebeurt er ook in Aalst nog wat natuurlijk. Zo werd Olivier Martin door de supporters verkozen tot speler van het jaar. De spelers zelf beaamden deze beslissing.

Het bestuur verwacht dat we volgend seizoen op z'n minst promoveren. Ik heb me neergelegd bij deze verwachtingen. Volgens de bookmakers zijn we titelfavoriet.

Na de wedstrijd tegen Duitsland moest ik even terugvliegen naar Aalst. We zijn namelijk officieel verhuisd naar ons grotere stadion. Van de vroegere 9300 zit- en staanplaatsen gaan we nu naar 18660 zitplaatsen in het Aalst Stadion. Enorm origineel.

Het bestuur heeft eindelijk de jeugdscouting verbeterd, waardoor we nu op een gemiddeld niveau zitten. Een satellietclub willen ze nog steeds niet.

rodeduivels.jpg

EK 2016

Nog voor we hebben kunnen oefenen, moet ik kiezen wie afvalt. De ongelukkigen zijn Vertonghen, Geens, D'Haene, Wuytens, Odjidja, Batshuayi en Suarez.

Voorbereiding

Hierna gaan we drie oefenwedstrijden spelen. De eerste wedstrijd is in Ierland, tegen het land Ierland zelf. Ik probeer de basiself uit zoals ik ze in mijn hoofd heb voor op het kampioenschap en na zeven minuten zet Vossen ons al knap op voorsprong. Ook hierna blijven we dominant voetbal op de mat leggen en na een goal van Boyata en een owngoal van de Ieren staat het bij de rust 0-3. Bij de rust worden een hele hoop spelers gewisseld om ook andere jongens de kans te geven te bewijzen dat ze in de basis horen. Boyata is één van de jongens die mag blijven staan en hij maakt zijn tweede van de wedstrijd. Na een combinatie tussen Martin en Chadli belandt de voorzet van Chadli bij Dembélé, die de forfaitcijfers op het bord zet. Na een corner krijgen we wat later nog een knullige tegengoal. Wanneer Vanden Borre later nog eens een idiote tweede gele kaart neemt (Anthony en zijn hoofd erbij houden, erg realistisch van FM) lijken we even volledig de pedalen kwijt, maar uiteindelijk blijkt dit enkel goed voor de statistieken. Ook de tweede tegengoal na alweer een corner in de toegevoegde tijd mag geen reden zijn tot paniek. We winnen met 2-5 van een volgens de bookies gelijkwaardige tegenstander. Netjes.

Vervolgens oefenen we tegen twee plaatselijke ploegjes. Eerst komt Vannes OC aan de beurt. Hier ga ik wat experimenteren met een "B-team", omdat we drie dagen later opnieuw oefenen. Die wedstrijd wordt de laatste voor het EK, dus dan wil ik met mijn eerste keuze spelen. Enkel Mignolet en Fellaini blijven staan. Fellaini is namelijk de eerste wedstrijd geschorst, waardoor Imbula zal spelen. Na vijf minuten zet Varin ons al op voorsprong door de rebound volgend uit de poging van Merceron binnen te tikken. Tien minuten later kopt Vermaelen een hoekschop binnen. Nog eens tien minuten later glijdt Chadli een hoekschop binnen. Eenrichtingsvoetbal, maar verder dan 0-3 komen we niet bij de rust. Na de rust gaat het plots erg snel: in twee minuten tijd staat de forfaitscore op het bord via Chadli en Merceron. Voor laatstgenoemde is het zijn eerste goal voor de hoofdmacht van België, al telt deze niet mee voor de officiële telling. Wanneer wat later Dembélé ook zijn goaltje meepikt zijn we helemaal los. Lukaku mag ook nog dertig minuten meevoetballen, maar het is Dembélé die de 0-7 maakt. Op het uur bedient Varin Lukaku uitstekend en jawel: 0-8. Luttele minuten later maakt Merceron op aangeven van Chadli zijn tweede. Een kwartier voor tijd kopt Lukaku de voorzet van Chadli binnen en staat het 0-10. Hier blijft het bij. Een geslaagde oefenwedstrijd van het "veredelde B-team".

De laatste oefenwedstrijd spelen we op bezoek bij Evian. Ik treed aan met de jongens die normaal tegen Noorwegen zullen starten, want deze wedstrijd vindt al over zes dagen plaats. Na vijf minuten kopt Boyata op voorsprong, maar enkele minuten later hangen de bordjes terug in evenwicht. Hierna domineren we, maar de bal wil er gewoon niet in. Tot tien minuten voor de rust Eden Hazard hard op de paal trapt en Vossen de rebound weet binnen te trappen. Helaas valt wat later Romelu Lukaku, de drager van dit elftal voorin, geblesseerd uit. Zijn vervanger, Merceron, trapt nog voor rust de 1-3 tegen de netten. Na een dribbel waarmee hij twee verdedigers en de doelman belachelijk maakt, trapt Merceron vlak na de rust de 1-4 binnen. Een paar minuten later is hij na een knappe actie de aangever voor de goal van Nainggolan. Vijf minuten later is Nainggolan de aangever, Mirallas met het plaatsballetje de afwerker. Wanneer Merceron wat later opnieuw gaat sollen met de verdediging, mag De Laet van hem voorzetten. De poging van Mirallas wordt in eerste instantie nog gekeerd, maar Vossen is goed gevolgd om hem binnen te tikken. Ook de ingevallen Dembélé pikt zijn goaltje mee. Het blijft 1-8, een knappe score. Enige smet is de blessure van Lukaku. Gelukkig is het maar een lichte elleboogblessure en is hij binnen tien dagen terug inzetbaar, maar hij mist wel de eerste wedstrijd.

image.thumb.png.c864c0d5dce70c5a7644b6665a2deced.png

Groepsfase

Terwijl Kompany gaat schreeuwen in de pers dat ze rekening met ons moeten houden, focus ik liever op het echte werk: de wedstrijden. We starten tegen Noorwegen met Imbula in de plaats van de geschorste Fellaini en Merceron in plaats van de geblesseerde Lukaku. Dit geeft volgende basiself.

1810579_Belgium.jpg

De wedstrijd begint gelijkopgaand, tot op het half uur Vandevoorde een enorm lichte strafschopovertreding begaat. De bal gaat op de stip en de Vikingen zetten hem om: 0-1. Tien minuten later is Sandro zijn maatje Boyata aan de overzijde gelukkig doeltreffend na een hoekschop. Bij de rust worden de ondermaatse Mirallas en Nainggolan geslachtofferd voor Dembélé en Varin. Hierna spelen we opmerkelijk beter, maar op de counter blijven de Noren enorm gevaarlijk. De bal wil er maar niet in en net wanneer hij niet meer lijkt te gaan vallen stuurt Merceron Varin het straatje in, maar die vindt de Noorse doelman op zijn weg. Jelle Vossen is echter goed gevolgd en ramt de 2-1 keihard tegen de touwen. Jelleuh! Jelleuh! Jelleuh! De beslissende goal in het slot: wat een wedstrijd. In de andere wedstrijd won Duitsland met 2-0 van Polen.

Vijf dagen na de wedstrijd tegen Noorwegen wacht Polen ons op. Fellaini mag terug starten na zijn schorsing van vorige speeldag en Vandevoorde krijgt (mentale) rust. Pocognoli start op linksachter. Bij de Polen is Lewandowski de bekendste naam. Na transfervrij Dortmund te hebben verlaten, maakt hij het mooie weer bij Legia Warschau. Ook Szczensny, doelman bij Arsenal, zal bekend in de oren klinken.

1810581_Belgium.jpg

Na vijf minuten staat het al 1-1. Boyata kopte ons nog op voorsprong, maar ik was Anthony vergeten zeggen naar welk doel we speelden in de eerste helft. Vijf minuten later staan we alweer op voorsprong wanneer Mirallas de voorzet van Pocognoli binnentikt. We domineren verder, maar doelpunten vallen in de eerste helft niet meer. Bij rust besluit ik Varin erin te zetten in plaats van Nainggolan. De Polen geven niet op en Mignolet moet nog een aantal keer ingrijpen, maar dat doet hij ook met verve. Ons mist het vooral aan scherpte voor doel. Daardoor blijft het spannend tot in de toegevoegde tijd, wanneer Eden Hazard na een lange bal van Boyata via de paal de 1-3 eindstand op het bord weet te zetten. Duitsland versloeg Noorwegen met 3-0, waardoor we zeker door zijn naar de volgende ronde.

Drie dagen later wacht Duitsland ons op. Een duel om de eer en om groepswinst. Voor mij primeert de fitheid, dus besluit ik mijn hele team te roteren. Op de doelman na. Lukaku mag ritme maken na zijn blessure. Dit resulteert in volgende namen in de basiself.

1810651_Belgium.jpg

Na vijf minuten gebeurt wat niemand voor mogelijk hield: Varin met een doorsteekpass tot bij Martin en die maakt zijn eerste doelpunt voor België. Drie minuten later blesseert diezelfde Martin zich echter: hij zal een maand out zijn en Merceron moet invallen. Luttele minuten later weet Merceron op aangeven van alweer Varin ook zijn goaltje mee te pikken (ook zijn eerste voor de Rode Duivels) en staan we op een dubbele voorsprong. Vlak voor de rust wordt het terug spannend wanneer de Duitsers de aansluitingstreffer maken. Bij de rust haal ik Varin er uit voorzorg af. Hij zou wel eens belangrijk kunnen worden in de rest van het tornooi. Nainggolan neemt zijn plaats in. Hierdoor verliezen we grip op de wedstrijd, al was het resultaat toch niet mijn prioriteit. Vlak na de rust krijgen we een strafschop tegen. De bal gaat op de stip, maar Big Si redt! Op het uur besluit ik Big Rom te wisselen voor Vossen: voldoende wedstrijdritme opgedaan voor vandaag. Vossen mag als enige spits spelen, Merceron gaat op het middenveld naast Radja spelen in de hoop zo meer grip te krijgen op de wedstrijd. Twintig minuten voor tijd gebeurt het onvermijdelijke: de Duitsers maken gelijk. We laten de kop niet hangen en tien minuten later staan we bijna terug op voorsprong, maar we stuiten op de Duitse goalie. Op de tegenaanval krijgen we dan nog het deksel op de neus: 3-2. Wat een afgang. Voetbal is een simpel spel: 22 mannen lopen achter een bal gedurende 90 minuten en op het einde winnen de Duitsers.

image.thumb.png.32d9cbaeb1eb602005fcaa87be45b902.png

In de tweede ronde komen we Engeland tegen: een zware kluif. Hieronder de eindstanden van de verschillende groepen en het schema voor de tweede ronde.

image.thumb.png.ad89add2a73ca1c1f99e760315523a45.png

image.thumb.png.da32744f9daaa21a0abf786d474dbb55.png

image.png.dd9679d828d4c8567ef046a05bc48537.png

@Titan @ElMarcos @komodo25  @delichris @Fantasy @ElPrincipito @007mark @Nummerke10 @spaansetukker @germandutch @StanleyW @Bingbangboem @Zorsky @Vis Bedankt voor de reacties! Ik zou graag KV Mechelen als satelietclub nemen, maar het bestuur wil er momenteel nog niet van weten. Het EK gaat vlot, maar lang niet van een leien dakje. Elke overwinning is al fel bevochten geweest, dus ik houd mijn hart al vast voor de confrontatie met Engeland.

Resultaten zijn prima, hopelijk groei je inderdaad nog in het toernooi. Denk dat je zo maar eens hoge ogen kunt gooien met dit Belgie. 

Op het randje, maar je bent door! Engeland is een zware tegenstander, dan heeft Duitsland het een stuk beter getroffen als groepswinnaar.

Dadelijk met een fitte basiself tegen Engeland. Wordt pittig... Als je ziet dat Duitsland aan Schotland gekoppeld is had je misschien wel wat meer moeite moeten doen om groepshoofd te worden.

rodeduivels.jpg

EK 2016

Eerste KO-ronde

Is football comming home? Indien de vraag negatief beantwoord wordt, kennen we het antwoord over (minstens) negentig minuten. Feit is dat Engeland de titelverdediger is. In de onderstaande elf valt één "verrassing" te noteren: Varin vervangt Radja. Na zijn goede prestatie tegen de Duitsers was dit echter te verwachten. Varin is verfijnder dan krijger Radja. Bij Engeland is Rooney geblesseerd. Hun selectie is echter sterk genoeg om dit op te vangen.

1810657_Belgium.jpg

De Engelsen zijn duidelijk: we will win. En dit tonen ze ook: ze lopen ons compleet onder de voet en krijgen kans na kans. Maar toch komen wij op voorsprong: na een half uur spelen belandt de bal voor de rechter van Vossen en die trapt hem onhoudbaar voorbij Hart. Vlak voor de rust werkt Welbeck een corner in doel, waardoor alles te herdoen valt. Varin kan niet goed om met het fysieke spel van de Engelsen, dus vervang ik hem bij de rust alsnog door Nainggolan. Ook na de rust blijven de Engelsen druk zetten. Na mistasten van Mignolet weet Welbeck twintig minuten voor tijd zijn tweede van de avond te maken. Ik besluit nog even alles op alles te zetten en gooi Merceron en Dembélé erop. Vijf minuten later trapt laatstgenoemde nog een dot van een kans recht op Hart. De bal wil er niet meer in en zo verliezen we met 2-1 van Engeland. Een korter avontuur dan gehoopt, een langer avontuur dan de bond had verwacht. Op naar het WK 2018.

image.thumb.png.e07f7d04d19dae265c2f1d401d419d02.png

@Titan @ElMarcos @komodo25  @delichris @Fantasy @ElPrincipito @007mark @Nummerke10 @spaansetukker @germandutch @StanleyW @Bingbangboem @Zorsky @Vis Bedankt voor de reacties! De Engelsen waren gewoon een paar klassen te sterk, niets aan te doen. Deze selectie is gewoon niet zo goed op FM als in het echt. We missen echt goede backs en dat jongens als (met alle respect) Vossen en Mirallas in de basis staan zegt ook wel wat. In de volgende update zal (indien ik eraan denk) de rest van het EK bekeken worden, samen met de voorbereiding, de transfers en de selectie van Aalst. Ik kan al verklappen dat KV Mechelen, De Graafschap en Njarovik niet tegen ons willen oefenen omdat hun kalender al te vol zit.

De IJslandse kalender die te vol zit :mrgy: Er zijn weinig competities waar je zo veel vrije tijd hebt tussendoor haha!

Jammer van de nederlaag, maar zoals je zelf al aangeeft is de selectie ook niet van het niveau wat de Engelsen hebben. Helaas, volgende keer opnieuw proberen!

Aii dat is jammer. Zonder backs zou je nog kunnen overwegen om met 3 centrale verdedigers te gaan spelen natuurlijk. Maar met een beetje geluk komt er nog een mooie lichting Belgen aan.

Engeland wat een maatje te groot is, dat is natuurlijk helemaal geen schande. Een prima EK achter de rug wel denk ik. 

Helaas, net niet, maar het is geen schande om van zo'n groot voetballand te verliezen. Haha, gaaf dat je tegen favoriete clubs van users wil oefenen. De Graafschap heeft denk ik andere zorgen op dit moment :mrgy:

Gepost (edited)

Momenteel een domper op de feestvreugde: heb inmiddels twee maal geprobeerd, maar FM crasht wanneer ik naar 1 juli 2016 wil overgaan. Hopelijk raakt dit nog in orde, ik houd jullie op de hoogte.

image.png.5edc527e46d6d69f7add1ef1b725eee0.png

Edited by RubenS2

Balen van Engeland, hopelijk komen de beoogde goede backs nog eens door. 

Hopelijk werkt de game snel weer. 

Heb jij je crash dump map al leeg gehaald? Dat kan nog wel eens helpen en dan even op vakantie gaan.