Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

LOSC LILLE 

In november 2019 Football manager aangeschaft met de intentie om mij te amuseren tussen de dagelijkse dingen door (kids, werken, sporten). Ik had niet de intentie hier een novelle te starten. COVID 19 heeft ervoor gezorgd dat ik economisch werkloos ben en dus wel wat tijd heb om hier en daar enkele matchen te spelen in FM2020. Ik speelde eerder al met Anderlecht (4 x kampioen en verder geen platte prijs) en 1 seizoen RB Salszburg (1 x kampioen en 1 x de beker). Helaas kwam die laatste abrupt aan een einde door 1 of andere fout in mijn laptop. Problem solved nu. Sorry aan diegene die daarvoor al een header maakte. :( 

Mijn oog viel al snel op LOSC Lille om tal van redenen: 

- Ik woon in België op zo'n 40 km van Lille 

- Veel jong talent waaronder Osimhen, Bradaric en 

- Veel tegenstand voor de Europese plaaten met Lyon, Marseille, Bordeaux, Monaco en zonder twijfel PSG

- Goeie jeugdopleiding 

De bedoeling is om met Lille een rol van betekenis te spelen in Frankrijk en elk jaar mee te doen voor de titel. Dit zal een enorme uitdaging worden, maar ik deins daar niet voor terug. Verder hopen we op 1/8ste finales in Champions League en kwartfinales of misschien zelf halve finales Europa league binnen enkele seizoen. 

Nog een ambitie van mij persoonlijk is om op termijn met zoveel mogelijk Fransen te gaan spelen onder de 25 jaar.

Verwacht van mij geen ellenlange verslagen maar gewoon korte updates met resultaten en transfers .

Transfers in 

Het bestuur wenst dat ik spelers aankoop van -23 jaar om klaar te stomen voor grotere clubs en zo geld binnen te rijven. Volgende spelers werden aangetrokken

Thomas Foket: Jonge Belg die samen met çelik de rechts back zal worden. Foket is gekend omwille van zijn aanvallende impulsen en goeie voorzetten (4 miljoen euro)

Ait - Nouri: Ik drong aan bij het bestuur om deze links back aan te kopen. Ze stemden hier mee in en kwamen over de brug met 16,5 miljoen euro. Een echt talent en samen met Bradaric bulken onze linke backs van het talent. 

- Thomas Ouwejan: Hij komt pas over op 01/01/2020. Hij kan de volledige linkse flank bestrijken. Remy is al aan de oudere kant en onze jonge Bamba is vrij blessuregevoelig. Benieuwd wat deze jonge Nederlander kan brengen. 

Competitieverloop / Champions league 

Het seizoen begon wisselvallig met 2 x winst en 2 x verlies op vier wedstrijden. Vanaf dan werd er niet meer verloren in onze eigen Franse competitie. Dat resulteert in een mooie tweede plaats op kleine achterstand van PSG.  

We krijgen weinig doelpunten tegen en krijgen veel kansen. Een tevreden manager momenteel. Er heerst bij mij wel het besef dat we dit elan niet kunnen (hopelijk wel) volhouden. In de Champions League zitten we in de poule met Benfica, Club Brugge en Liverpool. Er resten ons nog 2 wedstrijden waarvan 1 thuis tegen Club Brugge. Het ziet er dus naar uit dat we ons zullen plaatsen voor de volgende ronde en dat stemt het bestuur HEEL tevreden. 

Tot binnenkort! 

6436ylt73u.png

Geplaatst

Lille vind ik een geweldige club om mee te spelen en er zit veel potentie in de selectie.

Een prima start van het seizoen, hopelijk kan je dat doorzetten.

Geplaatst

Leuke club. Mooie prestaties tot nu toe ook al in ieder geval. PSG het moeilijk maken in seizoen 1 is sowieso al erg moeilijk. Bovendien doe je het ook Europees erg goed.

Ik kan wel aanraden om een logo pack te installeren, dan ziet het er allemaal wat strakker uit.

Geplaatst

Een goede start, benieuwd of je uiteindelijk net zo kan stunten als Lille in het kampioensjaar deed.

Geplaatst
  • Auteur

''We doen gewoon verder'' zegt Joran Vuye 

We blijven goed presteren in elke competitie. In de Champions League stoten we door naar de volgende ronde waar we wel meteen een heel stevige tegenstander loten, Juventus. Het voordeel is dat we naar die wedstrijd gaan zonder enige druk. Wij haalden reeds onze doelstelling. Je weet maar nooit.. 

In onze eigen competitie loopt het fantastisch. We verliezen niet één wedstrijd! Net op het moment dat ik begon te twijfelen aan Osimhen jast hij er 4 binnen tegen Olympique Lyon. We zijn de enigste ploeg die in het zog kan blijven van PSG. Ik heb wel geen zin om mij te focussen op de titel. Voor mij is het zeer belangrijk om ons nu zo snel mogelijk te plaatsen voor het Europees voetbal. Het liefst Champions league. Verder ga ik me ook toespitsen op het verder uitwerken van de stilstaande fases. 

Wij bekeren ook verder en de doelstelling van het bestuur is hier om de halve finale te halen. Dat moet lukken, denk ik dan? 

f6dzk889cgh.png

blsfjiqlsxcm.png

@glennix: zeker een club met mogelijkheden! 

@delichris: Bedankt! 

@komodo25: Merci, hopelijk blijven we schoon voetbal op de mat brengen.

@Nummerke10: Dat hoop ik ook, maar nog niet dit seizoen

@Marius: Ik heb er 1 gedownload, maar mijn screenshots dateren al van eventjes. Komt dus in orde! Thanks for the tip.

@petervoetbal: Dank u! 

Geplaatst

Heerlijke prestaties afgelopen periode. Je lijkt nu al op weg naar de tweede plaats. Slim om momenteel nog niet op de titel te focussen, dat is bijna onmogelijk in seizoen 1 met een tegenstander als PSG. In de CL zat het niet echt mee met de loting maar je kan wel vrijuit je kans gaan natuurlijk.

Geplaatst

Weer goede resultaten, PSG lijkt dit seizoen weer een maatje te groot maar wat niet is kan nog komen. Vorig seizoen was je met focus op EL verrassend dichtbij gebleven. 

Geplaatst
  • Auteur

''PSG is gewoon (nog) een maat te sterk''

We doen het goed met Lille. Oshimen knalt er tot dusver 29 binnen in alle competities samen, dus aan scorend vermogen ligt het niet bij ons. Er is gewoon 1 tegenstander te sterk dit jaar en dat is PSG. De hoop op een eventuele titel is gaan varen op het moment dat we er een rechtstreeks duel tegen verloren. Toen werd het 8 punten achterstand! Nu kijken we er echt niet meer naar (stiekem wel :) ). 

We hebben ook nog eens de pech dat we in de halve finale van beide bekers 2 x PSG uit de pot loten en hier ook 2 keer tegen verloren hebben. De laatste match was een echte thriller dat eindige op een 4-5 stand. Het bestuur is tevreden, want de halve finales halen waren de doelstelling. Ik, daarentegen had toch gehoopt om 1 van de twee finales te mogen spelen. 

dksm45ys.png

Juventus in de heenwedstrijd te sterk, maar...

In deze fase van de Champions League zijn er niet veel kleine tegenstanders meer. Juventus is misschien wel kandidaat eindwinnaar? Het versloeg ons met 0-4 in eigen huis (3 x Cristiano Ronaldo). Echter is de score een verkeerd beeld. We deden goed mee en hadden steeds de kans op de 1-1 of 1-2. Ik zei de jongens ook om de kopjes niet te laten hangen en te genieten van de volgende match. Niets te verliezen, dus! 

1bzylrdyw.png

Yann Godart komt over van Metz

Transfers doen met deze selectie is niet echt nodig. Merendeel van onze spelers zijn jong en hebben nog heel veel groeipotentieel. Ik koos ervoor om €2,4 miljoen uit te geven aan een 18-jarige Fransman genaamd Yann Godart. Deze rechtsback heeft het potentieel om door te breken. Het past binnen onze visie om jonge spelers aan te trekken. We zullen hem volgend seizoen nog een jaartje uitlenen, om zijn ontwikkeling niet af te zwakken.

v6qzwpfoxo6hw.png

@John Terry Bedankt! 

@petervoetbal: Denk nu toch dat PSG weg is. :) 

@Krabby: Merci! 

@ElPrincipito: Dankjewel hoor. :) 

@komodo25: Juventus nog een maatje te groot voor ons.

Geplaatst

PSG is nu nog gewoon een maatje te groot voor de rest, maar je hebt met een tweede plaats tot nu toe al een prima resultaat neergezet. Hopen dat je Marseille voor je kan houden.

Geplaatst
  • Auteur

''PSG is een terechte kampioen, en wij een terechte tweede"

Het was niet echt meer spannend voor de titel. PSG bleef zijn wedstrijden winnen. Wij werden vermoeid van het lange seizoen. Hier en daar lieten we punten liggen. We verloren zelf tegen Metz (dat degradeert) zonder enige aanspraak te kunnen maken op winst. Het werd zelf zeer spannend om de tweede plaats! Het kwam op doelpuntensaldo aan, gelukkig waren wij daar iets beter in dan Lyon. Wij gaan dus volgend seizoen rechtstreeks naar de Champions League. Goed nieuws voor onze financiën. 

Let ook vooral op de ploegen die niet in de top 6 zitten --> Rennes, Bordeaux en Monaco. Dijon is een verrassende vijfde. 

r45ig61tilie6.png

Volgend seizoen, verwachtingen? Werken aan de financiën.

Volgend seizoen willen wij vooral proberen onze kern te behouden. Hij bulkt van de jonge talenten: Osimhen, Bamba, Sanches, Yazici, Aït - Nouri, Ikoné en Xeka. 

Wat we wel zullen doen zijn de oudere spelers 'afdanken'. Zo is er geen plaats meer voor Remy en Fonte, beiden zijn te oud en wegen te veel door op mijn salarisbudget. Wij willen op termijn mee kunnen draaien met de absolute top en daarvoor heb je geld nodig. Dat geld gaan we genereren op verschillende manieren:

- Onze talenten verder ontwikkelen en verkopen wanneer nodig

- Elk jaar groepsronde en meer spelen in de Champions League 

- Proberen van spelers aan te kopen en die met winst te verkopen op korte termijn (1 à 2 spelers per seizoen) 

- Loonlasten laag houden 

Zonder duidelijke visie kunnen wij PSG, Monaco en Lyon niet bijbenen. 

Geplaatst

Lyon kwam nog sterk opzetten maar gelukkig heb je wel de tweede plaats kunnen vasthouden. Goed om ook een duidelijke visie te hebben voor de toekomst in ieder geval.

Tip: tag al je volgers bij een update. Anders verdwijnt je verhaal misschien te eenvoudig in de massa :)