Jump to content
Krabby

[FM 20] Les rouges et noirs

Recommended Posts

Les Rouges et Noirs - Stade Rennais (banner under construction)

Na lang twijfelen toch ook maar besloten om een novelle te starten, werd erg geïnspireerd door alle mooie novelles en verhalen hier dus ik ga ook maar eens een poging wagen. 

Ik heb gekozen voor Stade Rennais FC, een club met een rijke historie in Frankrijk en ook genoeg spelers die men hier ongetwijfeld allemaal kent. Ik noem een Petr Cech, Ousmane Dembelé, Alexander Frei en ga zo nog maar even door. Dit idee kwam eigenlijk voort nadat ik een tactiek aan het testen was die @Fantasy gebruikt voor zijn Njardvik en ik de ploeg en club zo leuk vond dat ik er gewoon mee doorga en er hopelijk een lang en succesvol verblijf van kan maken. 
Verwacht van mij geen erg lange verhalen of grafische hoogstandjes want daar ben ik simpelweg gewoon geen held in. Het eerste halfjaar zal ik hier in vogelvlucht plaatsen. Daarna zal ik (twee) maandelijkse updates doen met wat printscreens en een korte alinea's met tekst. Mocht je ergens een screen van willen zien of meer willen weten over bepaalde zaken, laat het me dan weten dan kom ik er bij je op terug. Ik sta ook erg open voor tips (ik loop nogal vaak te klungelen met de spoiler en afbeeldingen :D)

Huidige tactiek

Spoiler

image.thumb.png.9b75328221ad8560de0087db22952c96.png

Voorbereiding 

Na de voorbereiding speelde we gelijk de finale van de Trophée des Champions tegen PSG. Na een zindere slotfase maakte invaller Siebatcheu de 2-3 en zodoende pakte we gelijk de eerste prijs van het seizoen. 

Spoiler

1309159768_Voorbereidingseizoen1.thumb.png.b27671bc074efa82924ab9a5f811faf6.png

Huidige competitiestand

Zoals jullie kunnen zien hebben we nog geen potje verloren, wel al 8 gelijke spelen (waaronder tegen PSG). 

Spoiler

Stand.thumb.png.6598c469b9ea69f678fb83762522bf24.png

Huidige Europa League stand
In de Europa League ging het voortvarend, alle wedstrijden werden vrij eenvoudig gewonnen en zodoende mogen we in de volgende ronde uitkomen tegen CSKA Moskou. 

Spoiler

1279168815_ELstand.png.aa373dcb83bccdf064fb86d72ad36530.png

Inkomende transfers

Hieronder wat transfers. Wilke Braams en Nunumete (beide Heerenveen) zijn gekocht met het oog op de toekomst. Palacios en Proper zullen volgend seizoen aansluiten. Proper werd overigens transfervrij aangetrokken en Palacios komt voor een slordige 4,7 miljoen over van San Lorenzo uit Argentinië. Ik hanteer graag een transferbeleid wat gericht is op de toekomst en dit sluit ook erg aan bij de visie van de club. 

Spoiler

796040415_WilkeBraams.thumb.png.91a97b37c2e978cb8205ac433d472675.pngPalacios.thumb.png.18f04323d58fe9cb457afd1c20ff669b.pngNunumete.thumb.png.15d388fddbd7faee6958a230f08062a4.png2091900788_DirkProper.thumb.png.ec39b4c549658974f08f3268e93f2b58.png

Tot slot wil ik jullie heel veel leesplezier wensen en ik hoop jullie te boeien met m'n novelle :) 

Nogmaals alle tips zijn welkom!

Een van de talentenfabrieken in Frankrijk als ik het goed heb. Hoe langer je Camavinga kan behouden hoe beter, met deze resultaten is Champions League voetbal volgend seizoen een feit, iets dat hem wel zal moeten overtuigen. 

Nice, succes met Rennes! Een goeie 'tien' is ook wel welkom lijkt me, maar misschien dat Proper die rol kan gaan vervullen. Succes :shine:

Fijne clubkeuze! En je prestaties zijn al meteen indrukwekkend. PSG onmiddelijk verslaan in de strijd om de supercup is toch een klein huzarenstukje en nu al tweede staan bij de winterstop is toch ook erg knap. De titel wordt waarschijnlijk moeilijk in het eerste seizoen maar CL kwalificiatie zou al erg knap zijn natuurlijk. Goeie zaak ook gedaan met Proper gratis aan te trekken.

Sterk begin, zowel in de competitie als Europees. Raphinha is natuurlijk een buitenspeler, helaas komt hij op deze manier niet tot zn recht. 

Gepost (edited)

Ligue Europa. Le Stade Rennais soigne son baroud d'honneur face à ...

- Janvier'20 -

Ligue 1 Conforama 

In de maand januari werden er slechts twee potjes gespeeld, de rest stond in het teken van bekervoetbal. In Frankrijk zijn er ontiegelijk veel bekerrondes die doorlopen moeten worden dus dit heeft voornamelijk allemaal in deze maand plaatsgevonden. 

Twee potjes dus maar, wel te noemen Dijon FCO en Olympique Marseille. Al doet de uitslag tegen Dijon eenvoudig vermoeden was dat het absoluut niet. Lang bleef de brilstand op het bord staan, maar na een rode kaart van Dijon was de ban snel gebroken. 3 goals van Hunou en 1 van Raphinha deed ze uiteindelijk de das om. 

Het omgekeerde gebeurde twee weken later tegen Marseille, na een vroege goal van Steven 'N Zonzi in de 8e minuut was de rest van de wedstrijd eigenlijk heel saai en domineerde Rennais volledig. Twee afgetekende overwinning zonder tegengoals. 

image.png.f453fb55cd7a1d91ae37a7cf484c08a3.png

Dat brengt ons vervolgens bij onderstaande stand. Ook PSG wist haar twee wedstrijden te winnen in Januari en zo hebben we dus nog steeds een achterstand van 6 punten op de mannen uit Parijs. 

image.png.e29dcc7f23818501bddfcc7dc2f93453.png

Coupe de France

Dan door naar de Coupe de France en zoals ik al aangaf werd er erg veel bekervoetbal gespeeld in de maand Januari. We begonnen deze maand dus met een uitwedstrijd bij FC Ouest Tourangeau 37 (wie kent ze niet). Een wedstrijd waarin voornamelijk het B-elftal zijn kunsten mocht vertonen werd een eenvoudige overwinning, 4-0. Slechts 10 dagen later mochten we op bezoek bij Lille, hier moest een flink tandje worden bijgeschakeld. Binnen 17 minuten stond er al 2-2 op het scorebord maar nadat Hunou in de 50e minuut de 2-3 maakte zijn we geen moment meer in gevaar geweest. We sloten Januari af met een uitwedstrijd bij Pau FC een op het oog ''makkelijke'' tegenstander. Een foutje zullen we maar zeggen, het blijkt een duur foutje en uitschakeling in de Coupe de France. Chapeau naar Pau FC, we zijn geen enkel moment in de wedstrijd gekomen en dus mag dit verlies terecht genoemd worden. 

image.png.cca2ad5cfb64abeba484884cc5b8207f.png

Coupe de la Ligue BKT

Ook speelde we nog voor de Coupe de la Ligue BKT. Nadat we in December voor deze trofee al Lille hadden uitgeschakeld, mochten we nu aantreden in het Stade Louis II, tegen AS Monaco. Raphinha en Niang (strafschop) schoten ons naar de volgende ronde. Toulouse FC stond hier op het programma en ook deze wedstrijd eindigde in een 2-1 overwinning. Rechtsback Traoré opende de score maar Toulouse wist vrijwel meteen de 1-1 binnen te schieten. Niang wist vervolgens alweer voor de 21e goal keer dit seizoen het net van de tegenstander te laten bollen en zo de wedstrijd op slot te gooien. We mogen ons gaan opmaken voor de finale van deze cup tegen Paris Saint-Germain op 4 April. 

image.thumb.png.635526aaeafb621114b2c5eff0c63e9d.png

Transfergekte

De laatste dagen van Januari leveren altijd het een en ander aan transfergekte op. We wisten ons al vroeg in de maand te verzekeren van de diensten van Matias Arezo. Dit wonderkind komt voor 1,2 miljoen euro van River Plate en sluit volgend jaar januari aan. Verder werd Manuel Ugarte aangetrokken, een 18-jarige spelmaker voor de defensie die na dit seizoen de positie van 'N Zonzi kan gaan overnemen die momenteel op huurbasis bij ons speelt. Ik ben niet van plan hem over te nemen omdat ik verwacht dat Ugarte dit prima kan opvangen. Ugarte zal voor 2,6 miljoen de overstap maken van Fenix uit Uruguay.

Alleen toptalent Yann Gboho vertrok, namelijk op huurbasis naar Hertha BSC. Ik wilde hem eigenlijk houden maar hij wilde ontzettend graag verhuurd worden dus ach ja waarom ook niet.

Screen Arezo

Spoiler

image.thumb.png.d614deee8137cb008090ca06a1302b21.png

Screen Ugarte 

Spoiler

image.thumb.png.1f911fbe0f6fbc6d1679766377c5951a.png

Spoiler

@Marius@Fantasy@Mordurette@petervoetbal@RSCA_0606@Nummerke10 bedankt voor de reacties! 
Ik heb bewust gekozen voor Raphinha op de aanvallende middenvelder positie. Ik ben hem aan het omtrainen tot aanvallende middenvelder omdat ik vind dat hij hier de eigenschappen voor heeft. Hij doet het vooralsnog uitstekend met 9 goals en 6 assists. Ik heb Guitane nog achter de hand (4,5 star rating) en Gboho dus net verhuurd. 

Edited by Krabby

Gepost (edited)

Gaaf dat je ook een novelle gestart bent! Een weloverwogen keuze, aangezien je al een aantal wedstrijden met Rennes erop had zitten. Het begin mag er zijn. PSG is de absolute grootmacht en je hebt een leuke club gekozen om die hegemonie te gaan doorbereken (hopelijk :D ) !

Edited by Titan

Voorlopig een heerlijk seizoen met Stade Rennes. Benieuwd of je op korte termijn de hegemonie van PSG kan gaan doorbreken. 

Lekkere transfers gedaan voor minimale prijzen. Prestaties blijven uitstekend op die ene match tegen Pau na.

Heerlijke transfers weer, met name die Arezo ziet er goed uit. Daar ga je nog veel plezier aan beleven!

Keurige prestaties in eigen land. Een verdiende tweede plaats en het gat op de achtervolgers is al gemaakt. Het zal lastig zijn om PSG nog voorbij te streven, maar wellicht maken zij nog wat foutjes. Arezo is natuurlijk een bekend talent maar daarom niet minder interessant. Die andere jongen ken ik niet, maar zijn eigenschappen zien er ook echt goed uit! 

Hoe zit dat eigenlijk in Frankrijk met spelers buiten de EU? Mag je er een maximaal aantal opstellen of zijn daar niet veel regels voor? 

Nette resultaten! Jammer van het schoonheidsfoutje tegen Pau...

2de plek lijkt al weggelegd voor je, laat ons hopen dat PSG nog misstappen begaat en je nog erover kan springen

Veel bekervoetbal inderdaad. Die uitschuiver tegen Pau heeft natuurlijk weinig gevolgen aangezien je het al zo goed doet in de competitie en het er ook nog eens uitstekend hebt afgebracht in dat andere bekertornooi.

Leuke club! Camavinga is een grote baas natuurlijk! In de competitie draai je heerlijk mee om de titel. 

UEFA Europa League J6 : le groupe du Stade Rennais face à la Lazio ...

- Fevrier 20' & Mars 20' - 

Ligue 1 Conforama 

In Februari stond er wederom een druk programma voor de boeg, met 5 wedstrijden in de competitie. We starten de maand thuis tegen AS Monaco. Na de bekerblamage tegen Pau is een goed resultaat wel gewenst. Dit lijken de mannen begrepen te hebben en zodoende worden de Monegasken met 4-1 naar huis gestuurd. 2x Gélin, 1x Gnagnon en Hunou namen ons elftal op sleeptouw. 
De maand werd vervolgd bij FC Metz waar een keurige 3-0 overwinning werd behaald, waarna ook Amiens SC voor ons geen partij bleek, 0-2. 

De vermoeidheid begon later in de maand toe te slaan toen we uit bij FC Nantes speelde. 10 minuten voor tijd stonden we nog met 3-0 achter maar in de 94e minuut maakte Hunou toch nog gelijk en daardoor waren we nog steeds ongeslagen. 
Exact een week later werd dat verlies wel geleden, PSG maakte aan het tot dusver ongeslagen seizoen een eind door met 3-4 te winnen. Geen schande natuurlijk en ik ben evengoed trots op de mannen. In de maand Maart werden er 4 wedstrijden gespeeld. 4 afgetekende overwinningen en gezien het overvolle programma ben ik daar erg content mee. Het aantal goals dat we tegenkrijgen mag nog wel iets minder maar er moet altijd ruimte blijven om te verbeteren. 

image.png.3d98a7b0ecbb43506dc122108556b45b.png

Europa League

Voor en na de wedstrijd van PSG stond er nog een ander mooi affiche voor de deur, namelijk het tweeluik tegen CSKA Moskou. Op een koude donderdagavond waarbij de slidingsbroekjes op het kunstgras aangetrokken mochten worden, werd er een nederlaag geleden. Russische spits Fedor Chalov besliste dit duel in de 88e minuut met een harde poeier langs onze goalie Mendy. 

Ach 1-0, geen onmogelijke opgave voor de thuiswedstrijd zou je zeggen en dat bleek wel want de Russen werden met maar liefst 6-0 teruggestuurd richting Moskou. Na 5 minuten was de achterstand al ongedaan gemaakt en zo konden we ons gaan opmaken voor de tweestrijd met Celtic. 

image.thumb.png.b813713d4961f396fa98eea8ffd9d8ab.png

En dat Celtic bleek eigenlijk nooit een echte uitdaging. Nadat er slechts een minimale 1-0 overwinning werd behaald in eigen huis, werd de klus op Celtic Park al voor rust beslist door een goal van centrale verdediger Gélin. Na de rust scoorde Hunou meteen de 0-2 en zo kon de wedstrijd rustig uitgespeeld worden. In April wacht AS Roma op ons, een ogenschijnlijk lastigere tegenstander dan de tegenstanders die we tot nu toe hebben gehad. 

image.thumb.png.e6ee248c9a77efe2536cf7627dcd07c2.png

Spoiler

Nog een update, en gelijk een twee maandelijkse. Ik heb dit gedaan omdat ik anders te ver achter loop in de game en ik de smaak een beetje te pakken begin te krijgen. Allemaal ontzettend bedankt voor het lezen en reageren, dat waardeer ik enorm. 

@delichris@Titan@ElMarcos@Nummerke10@Fantasy@Mordurette@RSCA_0606@Marius@spaansetukker@Isco22

@Mordurette je mag maximaal 4 spelers in je selectie hebben die buiten de EU vandaan komen. Je mag ze alle 4 opstellen als je wilt, anders komt PSG nooit aan hun titels :P 

Een dikke overwinning op CSKA Moskou zeg, erg lekker! In de competitie ook nog steeds prima resultaten maar de nederlaag tegen PSG is wel erg jammer. 

Prima maanden. Misschien wel verstandig om er even een screenshot van de huidige tussenstand erbij te zetten na een update van twee maanden, dan weten wij ook hoe en wat.

Zonde van het verlies tegen PSG, drie doelpunten maken en nog is het niet voldoende, dan was het gat met de koploper weer wat verkleint, wie weet wat er dan nog was gebeurd door de toenemende druk! :)

Zojuist zei Jotew:

Prima maanden. Misschien wel verstandig om er even een screenshot van de huidige tussenstand erbij te zetten na een update van twee maanden, dan weten wij ook hoe en wat.

Zonde van het verlies tegen PSG, drie doelpunten maken en nog is het niet voldoende, dan was het gat met de koploper weer wat verkleint, wie weet wat er dan nog was gebeurd door de toenemende druk! :)

Screentje ben ik vergeten te maken op dat moment, zal er even rekening mee houden bij de volgende post, thanks voor de tip! 

Prima twee maanden natuurlijk! Meer dan zelfs! Je hebt PSG ook het vuur aan de schenen gelegd in de onderlinge partij maar blijkbaar waren drie doelpunten nog niet eens genoeg. Dat je echter al zo dicht komt in seizoen 1 is al een prestatie op zich. Europees blijf je ook erg mooi presteren. Met Roma krijg je nu een uitstekende opportuniteit om je te meten met een club met CL-allures.

Jammer van het puntverlies tegen Nantes, maar een offday kan gebeuren. Het verlies tegen PSG is geen schande, je hebt het hen nog heel erg lastig gemaakt. In de Europa League ben je wel heel lekker bezig.