Jump to content
germandutch

[FM20] Hansie Muller - alles of niets

Recommended Posts

Gepost (edited)

banneryzktd.jpg

In plaats van Verlinden (op verzoek van AM Billy) weer een wedstrijd niet op te stellen, heb ik hem twee dagen rust gegeven, want zonder hem scheelt het een slok op een borrel. Bovendien moet hij eens een keer leren, dat die twee wedstrijden per week moet kunnen spelen. De rest kan het ook, dus waarom hij niet?

Voorts heeft de directie weer om mijn handtekening gevraagd op een contractverlenging. Feit is, dat ik ondertussen mijn broer beloofd heb, om samen met hem het avontuur in China en Italië aan te gaan. Ik heb hun weer alleen om uitstel verzocht en dat hebben ze aanvaard. Maar over enkele dagen zullen ze weer komen en dan zal ik toch een duidelijk antwoord moeten geven. Het probleem is alleen, dat als ik nu definitief weiger, dan kan ik vergeten dat ik in januari nog een VVR wil binnenhalen, want volgens mij is een goede VVR noodzakelijk, om voor het kampioenschap te kunnen gaan. Nou ja, we zullen zien waar het schip strandt.

3058yjo5.jpg

Niet slecht toch? En het was alleen maar mogelijk, omdat wij elkaar hebben gevonden. D.w.z. de spelers en ik, want samen werd dit mogelijk en voor het Championship zijn wij de perfecte combinatie.

Onze volgende wedstrijd is een thuiswedstrijd en wel tegen Luton Town F.C., een Engelse voetbalclub, opgericht in 1885.

Spoiler

De club ontstond door het samengaan van Luton Wanderers en Luton Excelsior. In 1897 werden ze toegelaten in de Football League. In 1905 verhuisde ze naar het huidige onderkomen. In 1954/55 wist ze naar de tweede divisie te promoveren. Ze degradeerde daaruit in 1959/60. Niet lang daarna speelde Luton Town in de vierde divisie. In 1967/68 werd ze kampioen in die divisie.

Luton Town speelde in de tweede divisie tot ze in 1981/82 die divisie won. In 1986/87 eindigde de club als zevende in de Football League First Division, de hoogste eindklassering in de clubgeschiedenis tot op dat moment. In 1991/92 degradeerde Luton Town op de laatste dag van het seizoen. In het seizoen 1993/94 wist Luton Town onder leiding van trainer-coach David Pleat de halve finales te bereiken van de strijd om de FA Cup. De club degradeerde daarna nog twee keer, maar promoveerde in 2001/02 weer naar de derde divisie.

In 2004/05 volgde promotie naar de Football League Championship. In het eerste seizoen daarin werd Luton Town tiende. Daarna degradeerde ze drie seizoenen op rij. Door financiële onrechtmatigheden begon Luton het seizoen 2008/09 met dertig punten in mindering. Mede hierdoor speelde Luton voor het eerst in 89 jaar niet meer in de Football League. In het eerste seizoen in de Conference National greep Luton naast promotie naar de Football League Two. Luton werd tweede en verloor in de play offs van de nummer vijf, York City FC. In het seizoen 2013/2014 werd Luton Town kampioen en keerde de club terug in de Football League. Ondanks het niveau speelde de club geregeld voor 10.000 toeschouwers, verreweg het meeste op dit niveau.

In het seizoen 2017/2018 werd Luton Town tweede achter Accrington Stanley in de Football League Second Division en dwong zo promotie af naar de Football League One. Na een formidabel debuutjaar werd Luton Town meteen kampioen en promoveerde derhalve naar het tweede niveau van de Engelse voetbalcompetitie, de Football League Championship.

Luton Town is bijgenaamd ‘The Hatters’. Deze bijnaam is afgeleid van de hoedenindustrie waar de stad Luton lang bekend om heeft gestaan.

Uiteraard was HS Phil weer present met zijn briefing vooraf aan de komende wedstrijd.

‘Het succes van Luton om zichzelf terug te trekken naar de tweede divisie uit de diepten van het niet-liga-voetbal is indrukwekkend geweest, vooral in het beveiligen van back-to-back-promoties in de afgelopen twee jaar. De voor de hand liggende aanpak zou zijn om vast te houden aan de bewezen formule: een hard pressende ploeg met de punt naar achteren en met snelle vleugelverdedigers. Helaas lijkt het onwaarschijnlijk dat zomerse transfers van James Bree, Martin Crainie en Brendan Galloway inderdaad  Jack Stacey en James Justin zullen vervangen, nu respectievelijk in Bournemouth en Leicester. Want ze hebben een nieuwe manager en die zal een nieuwe manier van spelen moeten vinden. Positief zijn onder meer te noemen het binnenhalen van GK Simon Sluga en Andrew Shinnie, die  heeft kampioenschapservaring met Birmingham. Als zij de juiste tactiek weten te vinden, moet overleven haalbaar zijn en kunnen ze het ons nog heel erg moeilijk maken. Hoe dan ook ben ik van mening, dat wij ze kunnen verslaan. Hun team is in opbouw en het zal nog even duren, voordat ze een echt gevaar voor ons zullen zijn.’

Het zal allemaal wel, ik weet het niet. Bovendien ga ik sowieso altijd van eigen kracht uit en thuis spelen wij gewoon aanvallend. Tot nu toe heeft zich elke tegenstander hier aan ons aangepast en niet andersom. Volgens de media zijn wij favoriet en deze rol ligt ons.

306y1k1m.jpg

Spoiler

3076bjob.jpg

3082dko9.jpg

Helaas wederom bij motregen maar wel voor 27.980 toeschouwers, dus net niet uitverkocht, kwamen wij in de gebruikelijke 4-4-1-1 opstelling met zeer aanvallende intenties het natte veld op. The Hatters hadden gekozen voor een voorzichtige 4-1-2-3 opstelling en ja hoor, de match was nog niet begonnen, toen ze zich al finaal terugtrokken. Met 2 bussen voor de 16 probeerden ze onze aanvallen op te vangen. En eerlijk is eerlijk, spits Ngoy kon ondanks zijn snelheid geen potten breken en SS Powell was min of meer onzichtbaar en kreeg geen poot aan de grond.

Gelukkig had ik Verlinden twee dagen rust gegeven en toch opgesteld en dat betaalde hij terug door reeds in de 11de minuut met een slimme steekpass VM Allen in scoringspositie te brengen. Allen nam de bal vol op zijn wreef en knalde hem het doel in. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit. Zo zie ik het graag.

juichenlejbb.jpg

Maar dat was het dan ook. Wij bleven aanvallen en The Hatters verdedigden steeds beter, waardoor wij amper nog kansen kregen. Bovendien waren die aan Ngoy en Powell vandaag niet besteed. Temeer, omdat MR Verlinden conditioneel steeds zwakker werd en MC Woods door Mpanzu en Ireland succesvol in de tang werd genomen en hierdoor niet tot aanvallende acties kon komen.

In de 53ste minuut was het onze Spelmaker voor de defensie Allen, die vanaf randje 16 de bal precies op het hoofd van de inkomende ML McClean plaatste en McClean had geen enkel probleem om de bal in het doel te koppen. 2 : 0 en ik kon de overwinning als het ware al ruiken.

juichenlejbb.jpg

ML Verlinden liep op zijn laatste benen en dus greep ik in. In de 61ste minuut haalde ik hem van het veld en stuurde Diouf erin. Ook haalde ik de ongelukkige Woods eraf en mocht Gerkens zijn kunsten vertonen. In de 67ste minuut haalde ik ook nog ML McClean van het veld, puur uit voorzorg, en stuurde Clucas het strijdgewoel in.

Het gas ging eraf, wij bleven wel aanvallen, maar gematigd en met de nadruk op controlerend en de Hoeden bleven verdedigen en wij kregen geen kans meer om te scoren. Het bleef bij 2 : 0 en ons publiek was tevreden. De drie punten bleven hier.

Spoiler

3091ekiw.jpg

310j3j13.jpg

311fsjuc.jpg

@petervoetbal  @TheRedOne  @komodo25  @ElPrincipito  @Jotew @YoungAssist  @glennix

Bedankt voor jullie reacties.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner0yjh6.jpg

Onze volgend tegenstander thuis is aanstaande zaterdag Reading Football Club, opgericht in 187

Spoiler

Toen de club in 1871 werd opgericht, stond het bekend als de Biscuitmen, vanwege de grote werkgelegenheid in die sector, maar in de jaren zeventig van de 20e eeuw werd de bijnaam veranderd naar de Royals.

Reading werd toegelaten in de derde divisie van de Football League in 1920 en hebben daar het grootste deel van hun bestaan doorgebracht, hoewel het van tijd tot tijd ook uitkwam in de tweede en vierde divisie. Ze hadden voor 2006 nog nooit op het hoogste niveau gespeeld. In het seizoen 1994/95 verloren ze een play-off finale tegen Bolton Wanderers, waardoor ze ruim tien jaar lang de enige club waren uit de tweede of derde divisie, die tweede werd en toch niet promoveerde. Dit kwam doordat de Premier League dat jaar het aantal clubs reduceerde. In seizoen 2002/03 kwamen ze nog een keer in de buurt van promotie. Ze eindigden als vierde, maar verloren in de halve finale van de play-offs tegen Wolverhampton Wanderers.

Readings beste seizoen in de FA Cup was het seizoen 1926/27, toen ze van de uiteindelijke winnaars Cardiff City verloren in de halve finale. Ook in het seizoen 2014/2015 lukte het Reading de halve finale te bereiken, maar verloren ze na een verlenging van de uiteindelijke winnaars Arsenal . In de League Cup kwamen ze nooit verder dan de kwartfinale in het seizoen 1995/96 en 1997/98.

Op 25 maart 2006 wist de club, met nog zes speelronden te gaan, voor het eerst promotie af te dwingen naar de hoogste klasse van het Engelse voetbal. Hoewel algemeen gezien als een kandidaat voor degradatie, draaide de club het hele seizoen mee in de bovenste helft van de competitie en werd uiteindelijk achtste. Het volgende seizoen streed de club tegen degradatie en eindigde op de achttiende plaats en had evenveel punten als Fulham, maar degradeerde evenzeer. Het volgende seizoen probeerde de club meteen terug te keren en plaatste zich voor de play-off om promotie, maar verloor daar van Burnley.

In het seizoen 2011/2012 promoveerde Reading weer terug naar de Premier League, de achterstand van West Ham United was te groot om Reading nog in te halen. Op 11 maart 2013 besloot Reading om trainer Brian McDermott te ontslaan. Opvallend feit is dat hij 33 dagen eerder nog tot Manager van de Maand werd uitgeroepen door de Premier League. Dit mocht echter niet baten, Reading degradeerde na één jaar in de hoogste afdeling te hebben gespeeld alweer naar de Championship.

In het seizoen 2016/2017 eindigde Reading in de competitie als derde, waarna de ploeg onder leiding van hoofdcoach Jaap Stam aan mocht treden in de play-offs promotie/degradatie. In de finale moest het elftal van de Nederlandse trainer na het nemen van strafschoppen zijn meerdere erkennen in Huddersfield Town. De stand na de verlenging was 0-0. Door de nederlaag greep Reading naast een megabonus van ruim 200 miljoen euro aan tv-gelden.

In het daaropvolgende seizoen (2017/18) stelde Reading zwaar teleur. Trainer-coach Jaap Stam werd ontslagen op 21 maart 2018. In de laatste negentien competitiewedstrijden had de club slechts één keer gewonnen. Daardoor kwam de degradatiestreep in het Championship dicht in de buurt. Hij werd opgevolgd door Paul Clement, die in december 2017 op zijn beurt was ontslagen bij Swansea City.

Bij de gebruikelijke briefing voor de aankomende wedstrijd verbaasde HS Phil iedereen, omdat hij feitelijk geen raad wist wat die met tegenstander Reading aanmoest.

‘In de afgelopen vijf jaar lukte het Reading maar niet, zich in de bovenste regionen van de tweede divisie te handhaven. Slechts incidenteel speelden ze om promotie en meestal alleen om degradatie.

Dit onderstreept hoe ver de Royals de afgelopen jaren zijn gedaald. De positie is verslechterd door buitensporige uitgaven aan gemiddelde selectiespelers, van wie velen dit seizoen zijn vertrokken.

Maar wat wil je, als je continu middelmatige spelers binnenhaalt, kun je niet om de prijzen spelen. Ze hebben van het verleden niet geleerd en ook dit seizoen weer maar liefst 11 transfervrije spelers binnengehaald, die weinig tot niets toevoegen. Zo ook onze oud-speler MC Charlie Adams, inmiddels 34 jaar. Ooit een geweldige speler, die 7 jaar voor ons zijn best heeft gedaan maar nu wel aan het wegzakken is. Tevens hebben ze nog 4 huurspelers gehaald, waaronder Chelsea's Matt Miazga.  Voorts zijn ze er op de een of andere manier in geslaagd 13.75 miljoen euro uit te geven om de spitsen George Puscas van Inter en Lucas João van Sheffield Wednesday binnen te halen. Ze hebben nu dus een degelijke selectie, met veel ervaring en jong talent,  dat het beter zou moeten doen dan vechten tegen degradatie. Waartoe ze feitelijk in staat zijn of zullen zijn, is nog steeds niet helemaal duidelijk, voorlopig staan ze op de 10de plaats en het kan beide kanten uitgaan. Mijns inziens moeten wij ze kunnen hebben, dus ik zeg 3 punten voor ons.’

Om erlijk te zijn, zo denk ik ook, alhoevel een bal rond blijft en alle kanten op kan rollen.

Omdat de conditietrainer weer opmerkingen over de conditie van Verlinden maakte, gaf ik Verlinden weer twee vrije dagen in de hoop om hem tegen Reading alsnog op te kunnen stellen. Ergens begrijp ik het gewoon niet. Verlinden is net 20 jaar en gewoon niet in staat om in een week twee wedstrijden te spelen. Wij trainen heus niet overdreven hard of te intensief, dus daar ligt het totaal niet aan. Hij zou zich een voorbeeld moeten nemen aan  Joe Allen, die is 29 en staat er elke wedstrijd weer.

312cnjn1.jpg

Tja, de kogel is door de kerk. Directeur Coates heeft mij een tweejarig contract aangeboden, tegen een zeer goed salaris, zeker voor 2de divisie begrippen.  Omdat ik al 2x om uitstel heb verzocht, wilde hij deze keer een definitief antwoord weten. Nou dat heb ik gegeven en dus NIET GETEKEND. Zoals u weet, wil ik samen met mijn broer het avontuur in China en Italie aangaan. Misschien geen slim besluit mijnerzijds, maar ik ben nog jong en de familie gaat hoe dan ook voor. Wat er nu gaat gebeuren weet ik niet. In elk geval concentreer ik mij op de komende wedstrijden.

316fnk26.jpg

Spoiler

3175nj7w.jpg

3187tj15.jpg

Bij motregen en voor 29.425 toeschouwers, dus net niet uitverkocht, kwamen wij in de gebruikelijke 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties het veld op. Reading of te wel The Royals verschenen in een 4-1-2-3 formatie. Scheidsrechter was de super pedantische Simon Hooper.

Nou een makkelijke thuiszege werd het niet ofschoon wij van begin af aan vol druk en de tegenstander met de rug tegen de muur hebben gezet. Reeds in de 6de minuut kreeg VVR Edwards een korte pass van MR Verlinden, die hij snoeihard naar binnen schoot. VC Martens Indi had het lef de bal met zijn hoofd te raken en kopte hem onhoudbaar het doel in.  1 : 0 en de openingstreffer was een feit.

juichenbtk92.jpg

En toen begon de one-man-show van mr. Simon Hooper. Ik weet niet aanhand van welk regelboekje deze man wel of niet overtredingen beoordeelde, maar het leek echt nergens op. Voetbal is en blijft een fysieke contactsport, behalve volgens de regeluitlegging en toepassing van mr. Simon Hooper. Hij floot alles af. In de eerste helft verdeelde hij zijn gele kaarten nog netjes, dus eerst een voor ons dan voor de tegenstander enzovoort.

En toen kwam de 47ste en laatste minuut van de eerste helft. Plots floot hij en wees op de penaltystip. Eerlijk gezegd, had ik geen overtreding gezien maar hij blijkbaar wel een aangeschoten hands. SS Powell legde de bal op de stip, een korte aanloop en de bal zat in het doel. 2 : 0 en in mijn ogen een ‘meevallertje’. 

juichen2t7kp2.jpg

Met een voorsprong van 2 : 0 gingen wij de rust in. Tijdens de rust besloot ik MC Woods te wisselen en liet Gerkens de tweede helft spelen.

In de 57ste minuut was het MR Verlinden, die een magnifieke voorzet op het hoofd van zijn tegenover ML McClean plaatste. McClean kopte de bal keihard in het doel. 3 : 0 en ondanks de motregen scheen voor mij het zonnetje.

juichen30qj6k.jpg

In de 64ste minuut haalde ik Edwards en Verlinden, dus de hele rechter flank, uit voorzorg van het veld. Edwards omdat die al geel had en Verlinden om hem te sparen. Diouf kwam voor Edwards en Cousins voor Verlinden. Als je met 3 : 0 voorstaat, moet je de stand in elk geval consolideren en dat deden wij ook. Voorlopig dan.

Nog geen drie minuten later floot de scheids opnieuw en bouwde zich min of meer theatraal voor McClean op. Hij toonde McClean de gele kaart. Dat was zijn tweede en dus volgde automatisch de rode kaart. Wel of niet terecht, ik weet het niet, maar wij stonden ineens met slechts 10 spelers nog op het veld en ik had al alle drie wissels gebruikt. Dus verder kon niets en nu moeten wij dus zien, dat wij de stand zo houden.

Tja, precies 1 minuut konden wij de voorsprong consolideren en toen ging MC Gerkens in de fout. Nou ja, fout? Hij werd in de box hardhandig van de bal gezet door ene Rinomhota en die schoot de bal langs een verbaasde keeper Butland, die blijkbaar op het fluitje van de scheids zat te wachten. Die floot ook maar niet voor de overtreding maar keurde het doelpunt goed. 3 : 1 en deze tegentreffer was volledig onterecht.

tegentrefferc4kzn.jpg

Het protest van VC Martens Indi haalde niets uit, de scheids bleef bij zijn beslissing. Onze fans werden wakker en probeerden de scheids luidruchtig op diens fout te wijzen, maar die trok zich er niets van aan.

Pas in de 91ste minuut gebeurde er weer iets noemenswaardigs, toen VVR Diouf een verdwaalde bal vol op zijn wreef nam en op doel schoot. Ene Moore kopte de bal van de doellijn en precies in de voeten van spits Ngoy, die de bal rustig binnentikte. 4 : 1 en dat was ook de eindstand.  Toen floot de scheids de wedstrijd af.

juichen4zpj8d.jpg

Eind goed, al goed. Ons publiek was met de uitslag en ons spel tevreden. Maar niet met het volgens velen ‘onterechte tegendoelpunt’ en al helemaal niet met de rode kaart voor McClean.

Spoiler

313yxjnp.jpg

3149qjjj.jpg

3158xkab.jpg

@petervoetbal  @TheRedOne  @komodo25  @ElPrincipito  @Jotew @YoungAssist  @glennix

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerr5kpv.jpg

319h5jej.jpg

Vervelend, maar niets aan te doen.

320apju8.jpg

In de kwartfinale van de Carabao Cup spelen wij thuis tegen Norwich City. Even ter verduidelijking: de Carabao Cup is de meest onaantrekkelijke cup voor alle professionele clubs.

Spoiler

In 1961 begon de Engelse Football League met het toernooi, om de clubs (die verplicht werden een lichtinstallatie aan te schaffen) een kans te geven meer avondwedstrijden (dus midweeks aangezien in die tijd alle ploegen competitie speelden op zaterdagmiddag) te spelen. Sinds 1967 gaat de finale over één wedstrijd. Er spelen alleen teams uit de hoogste 4 divisies van het Engels voetbal mee. Topteams stellen vaak niet hun eerste elftal op. In de tijd dat Worthington de cup sponsorde stond de League Cup dan ook wel bekend als de Worthless Cup. Inmiddels heet hij Carabao Cup, genoemd naar de laatste sponsor.

Het Engels voetbal kent nog een ander toernooi volgens een knock-outsysteem: de FA Cup (door de Football Association). De FA Cup staat in veel hoger aanzien dan de League Cup.

Enfin, met Plymouth heb ik niet alleen Norwich met 2 : 1 destijds verslagen maar ook uiteindelijk de Carabao Cup gewonnen. Ik weet dus waarover ik praat, wat deze cup betreft.

Onze tegenstander staat nog steeds onder leiding van ene Daniel Farke, een Duitser, waarmee ik geen goede relatie onderhoud en die ik tijdens onze bekerwedstrijd destijds in gedachten ‘k*tvent’ noemde en in het echt ‘Arschloch’.  Ik heb niets tegen deze gast, maar hij heeft mij toen beledigd en dus reageerde ik. Meer niet. Want feitelijk heeft hij een soortgelijke carriere als ik. Alhoewel, hij was dacht ik speler en coach van o.a. Lippstadt, 6de divsie, amateurniveau van Duitsland. Nadien coach van Dortmund II, Regionalliga dus ook amateurniveau. Hij gold toen als grote belofte op trainersgebied en mede door zijn zaakwaarnemer kreeg hij ineens de kans om manager van Norwich te worden.

En ik? Ik was geen voetballer, maar kreeg per toeval de kans om als een soort interim-trainer en bij gebrek aan iemand anders het eerste team van Guernsey (8de divisie), een eilandenclub, tijdelijk te doen. We werden kampioen en ik verhuisde naar Wales en mocht Wrexham doen. Ook met Wrexham werden we kampioen en toen kwam Plymouth. Weer een kampioenschap en zo kwam ik bij Stoke terecht. Tussendoor heb ik trainerscursussen gevolgde bij de FA en mag me nu een volwaardig professional trainer noemen. Maar daar ging het nu niet om.

Net als Ten Hag, die altijd roept dat hij zoveel geleerd heeft van Pep Guardiola, roept deze Farke dat hij zo geweldig heeft samengewerkt met Tuchel. Nou, ik weet van mijn broer dat de tweede teams, Bayern II en ook Dortmund II, niet samen met de profs trainen en Bayern II en Dortmund II geen tweede elftal (reserves van het eerste team) maar amateurelftallen zijn, die puur in de amateurliga voetballen. Samen trainen is dus niet aan de orde, bovendien trainen ze op verschillende locaties en hun verhalen zijn m.i. kolder. Zo, dat ben ik eindelijk kwijt.

En nu onze tegenstander: 

Norwich City Football Club is een Engelse voetbalclub die werd opgericht in 1902. De thuishaven is Carrow Road in Norwich.

Spoiler

Bij de oprichting speelden The Canaries op Newmarket Road. In 1908 verhuisden ze naar een kalkput die niet meer werd gebruikt en bekend werd als The Nest. In 1935, toen bleek dat de capaciteit te klein werd, verhuisde de club naar het huidige onderkomen. De eerste grote prijs werd behaald in het seizoen 1961/62, toen de League Cup werd veroverd; een prestatie in het seizoen 1984/85 werd herhaald.

Norwich speelde decennialang op het tweede en derde niveau in de Engelse voetbalcompetitie. In het seizoen 1971/72 werd voor het eerst promotie naar het hoogste niveau afgedwongen. Tot medio jaren 90 speelde de club veelal op het hoogste niveau. In het eerste seizoen van de Premier League (1992/93) leidde Norwich een groot deel van het seizoen. Een slechte eindreeks resulteerde uiteindelijk in een derde plaats voor de ploeg onder leiding van trainer-coach Mike Walker. In het seizoen erop (1993/1994) speelde de club voor het eerst in Europa. Norwich overwon eerst Vitesse. In de tweede ronde voltrok zich het grootste sprookje uit de clubgeschiedenis. Bayern München werd uitgeschakeld. Op 19 oktober 1993 versloeg de club Bayern München op verplaatsing met 1–2 dankzij doelpunten van Jeremy Goss en Mark Bowen. De terugwedstrijd eindigde op 1–1, waardoor Norwich doorstootte. Norwich werd uiteindelijk geëlimineerd door Internazionale.

Twee seizoenen na het spelen in Europa degradeerde de club. Delia Smith, een Engelse tv-kok, nam het merendeel van de aandelen over. Langzaam maar zeker ging het daarna weer beter met Norwich en dat resulteerde in een terugkeer naar de Premier League in het seizoen 2004/05. In de ontknoping van het seizoen wist Norwich zich op de laatste speeldag niet veilig te spelen. De club verloor met 6-0 van Fulham. Door onder meer een overwinning van West Bromwich Albion was dit niet genoeg voor lijfsbehoud.

In 2009 degradeerde de club naar de Football League One. Daarin werd Norwich in 2010 kampioen met negen punten voorsprong op Leeds United. Het daaropvolgende seizoen werd Norwich tweede in de Championship en promoveerde het opnieuw naar de Premier League. In 2014 degradeerde de club naar de Championship, maar al na één seizoen keerde de ploeg weer terug naar het hoogste niveau. In de finale van de play-offs om promotie/degradatie was Norwich op Wembley met 2-0 te sterk voor Middlesbrough.

Het avontuur op het hoogste niveau duurde echter maar één seizoen. Vanaf 2016/17 speelt Norwich weer in de Championship. Na twee seizoenen als middenmoter dwong Norwich in het seizoen 2018/19 opnieuw promotie af, waardoor The Canaries in het seizoen 2019/20 opnieuw uitkomen in de Premier League.

En momenteel staan ze op de 20ste en laatste plaats en hebben slechts 10 punten en 16 wedstrijden gespeeld. Dus moeten wij nu bang zijn voor Norwich? Nee toch. Ze zijn bezig met een diepe val en de eerste degradatiekandidaat. Wat de heer Farke betreft, zo vrees ik dat die een moeilijke tijd tegemoet gaat.

Spoiler

3217ok1s.jpg

322vmjal.jpg

Spoiler

3236vkxj.jpg

324mtjjv.jpg

Voor de wedstrijd in de catacomben maakte ik dankzij Bruno Martens Indi kennis met keeper Tim Krul. Krul gaf toe dat de club het momenteel ontzettend moeilijk heeft en dat even niets meezit. 

Enfin, na een kort gesprek maakten we ons op voor de belangrijke match. Het weer zat niet mee, we werden geteisterd door regenbuien, maar het stadion was wel volledig  uitverkocht. Voor McClean speelde op ML Clucas en Afobe stond weer in de spits en kon minimaal een helft meedoen.

Scheidsrechter was de ons vaak niet goed gezinde Martin Atkinson.

Wij begonnen goed en The Canaries speelden zoals verwacht met poep in de broek en heel erg defensief. Uit een van onze corners in de 24ste minuut gaf MR Verlinden de bal strak naar binnen en Martens Indi was bij de tweede paal ter plekke en kopte de bal feilloos binnen. 1 : 0 en dat zie ik graag.

juichenxhjj5.jpg

Na dat doelpunt werd Norwich plots wakker en durfde eindelijk meer naar voren te spelen.  Ineens kregen wij toch ietwat meer tegenweer en counters te verwerken. Bij rust was de stand nog steeds 

1 : 0 en haalde ik MC Woods eruit, die in de eerste helft onze zwakste speler was. Voor hem kwam Gerkens.

Hoe dan ook wij waren en bleven het betere team en in de 69ste minuut kreeg SS Powell een slimme pass van Verlinden, die hij in een keer doorspeelde op de inkomende ML Clucas. Clucas treuzelde niet en schoot de bal ijskoud in het doel. 2 : 0 en wij waren op de goede weg.

juichen26ljoa.jpg

In de 75ste minuut haalde ik VVR Edwards naar de kant, die zich kapot had gelopen, en bracht Cousins. De laatste wissel was er een uit voorzorg, ik haalde in de 85ste minuut Verlinden eraf en Ince mocht de tijd volmaken.

12eman58jjk.jpg

En dat was het dan. The Canaries bleven nog wat fladderen maar niets lukte en wij controleerden en speelden de wedstrijd rustig uit. Het bleef 2 : 0 en op ons wacht de halve finale van de Carabao Cup. Als ik rancuneus zou zijn, dan zou ik nu tegen de heer Farke zeggen: ‘Auf Nimmerwiedersehen Herr Farke’, maar zo ben ik natuurlijk niet. Die arme man heeft het nog moeilijk genoeg en het is te hopen dat hij een behoorlijke afkoopsom in zijn contract heeft staan.

Spoiler

32568kgd.jpg

3262mj3l.jpg

327q8kn0.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannertkjic.jpg

331ugkuq.jpg

330s2jib.jpg

Dit is jammer. We zullen ze in de halve finale missen.

335usk9p.jpg

Aanstaande zaterdag moeten wij naar Middlesbrough.

Spoiler

Middlesbrough is een stad en gelijknamige unitary authority in Noordoost-Engeland, gelegen langs de Noordzeekust aan de rivier de Tees. Er wonen ruim 140.000 mensen.

Middlesbrough werd een stad in 1830 als resultaat van de industriële uitbreiding van de ijzerproductie aldaar en de opkomst van de spoorwegen. Om de scheepvaart een onbelemmerde toegang te verschaffen tot de industrie langs de Tees werd begin 20e eeuw een zweefbrug gebouwd over de rivier. Die is nog steeds in gebruik.

Middlesbrough heeft een groot winkelcentrum dat uit verscheidene kleinere centra is samengesteld. Het centrum van de stad heeft de laatste jaren een metamorfose ondergaan.

De stad heeft als een van de weinige Britse steden een direct-verkozen burgemeester.
Middlesbrough maakt gebruik van installaties waar camera's en luidsprekers gecombineerd worden om hun burgers te berispen wanneer zij overtredingen begaan, zoals het op de grond gooien van een peuk.

32961jv4.jpg

De zweefbrug over de Tees te Middlesbrough

Middlesbrough F.C., ook wel bekend als Boro,  opgericht in 1876. De thuisbasis is het Riverside Stadium in Middlesbrough. Ze staan op de tweede plaats en zijn dus onze directe concurrent.

Spoiler

Middlesbrough kon in het seizoen 1996/97 geschiedenis schrijven toen de club wist door te dringen tot de finale van de FA Cup. Boro, een van de oudste voetbalclubs in Engeland, won sinds de oprichting nooit een beker of titel van belang, maar kon een dramatisch seizoen alsnog van een happy end voorzien. Middlesbrough had ruim 80 miljoen gulden in spelers als Juninho, Fabrizio Ravanelli, Emerson, Gianluca Festa en Mikkel Beck gestoken, maar kon onder leiding van trainer-coach Bryan Robson nooit een rol van betekenis spelen in de Premier League. Integendeel zelfs: Middlesbrough belandde al vroeg in het seizoen in de degradatiezone, waar de ploeg een wanhopige strijd voerde en op de laatste speeldag, na een 1-1-gelijkspel bij Leeds United, ten onder ging.

De beker ging echter voor de tweede keer in de clubgeschiedenis naar Chelsea, dat onder leiding stond van trainer-coach Ruud Gullit en op zaterdag 17 mei 1997 in het (oude) Wembley Stadium in Londen met 2-0 won van Middlesbrough door goals van Roberto Di Matteo en Eddie Newton. Middlesbrough had in de halve finales twee wedstrijden nodig gehad om derde divisionist Chesterfield te verslaan. Op de valreep kwam Boro in de eerste wedstrijd op Old Trafford op gelijke hoogte met Chesterfield (3-3) om het karwei daarna in het tweede duel af te maken: 3-0. Middlesbrough keerde na één seizoen alweer terug op het hoogste niveau in Engeland.

In het seizoen 2002/03 dreigde de club een triest record in handen te krijgen, nadat het elftal met daarin onder anderen de Nederlandse middenvelder George Boateng al acht uitduels op rij niet meer had gescoord. De doelpuntloze periode bedroeg al ruim 12,5 uur aan de vooravond van de uitwedstrijd tegen Liverpool FC op 8 februari 2003. De opdracht was om binnen 56 minuten te scoren. Zo niet, dan zou het record overnemen van Sheffield United. Die club bleef tussen 18 oktober 1993 en 3 januari 1994 in acht uitwedstrijden 807 minuten zonder uitdoelpunten. Een treffer van Geremi in de 38ste minuut tegen Liverpool (1-1) voorkwam dat Boro de boeken inging met een triest record. Men sloot de competitie af als elfde.

Middlesbrough speelde voor de Tweede Wereldoorlog steevast in de Premier League en in de decennia erna bivakkeerde het tussen de twee hoogste klassen in. Vanaf midden jaren negentig speelde het weer in de hoogste klasse en tot aan 2004 won Middlesbrough nog nooit een prestigieuze prijs. In de finale van de League Cup werd Bolton Wanderers verslagen en zo mocht Middlesbrough in het nieuwe seizoen voor het eerst in zijn geschiedenis deelnemen aan Europees voetbal.

Via een zevende plek in de competitie plaatste Middlesbrough zich voor de UEFA Cup voor het komende seizoen. Die zevende plek was de beste naoorlogse prestatie tot dan toe. Niet alleen in de competitie ging het voortvarend, dankzij de een jaar eerder gewonnen League Cup mocht Middlesbrough zogezegd meedoen aan de UEFA Cup en bereikte hierin tot grote verrassing de finale. In de knock-out fase schakelde het achtereenvolgend VfB Stuttgart, AS Roma, FC Basel en Steaua Boekarest maar werd in de finale met ruime cijfers verslagen door Sevilla. Met Michael Reiziger, George Boateng, Boudewijn Zenden en sterspeler Jimmy Floyd Hasselbaink speelden er vier Nederlanders bij Middlesbrough. Laatstgenoemde werd clubtopscorer.

In het seizoen 2005/06 eindigde Middlesbrough slechts als veertiende en plaatste het zich niet voor Europees voetbal. Daarnaast werd Middlesbrough het slachtoffer van de grootste nederlaag van het seizoen: uit werd er met 7-0 van Arsenal verloren.

Trainer Steve McClaren werd na dit seizoen trainer van de nationale ploeg en oud-aanvoerder Gareth Southgate werd benoemd tot zijn opvolger. Onder hem eindigde Middlesbrough als twaalfde.

In 2008 eindigde Middlesbrough als dertiende. In de wintermaanden ging het slecht en het stond zelfs even op een degradatieplaats. De laatste competitiewedstrijd won men met liefs 8-1 van Manchester City.

Het seizoen daarna was een regelrecht rampenjaar voor de club. Aangetrokken spelers functioneerden niet en met een een na laatste plaats degradeerde het naar de tweede klasse. Na de dertiende speelronde won het nog maar twee wedstrijden.

In het jaar dat volgde kwam Middlesbrough niet verder dan een elfde plaats. Ondertussen vertrok trainer Southgate. Ook in 2011 kwam Middlesbrough er niet aan te pas en eindigde het twaalfde. In het jaar erop plaatsten zij zich net niet voor de play-offs door als zevende te eindigen. Nadien eindigde het als zestiende en twaalfde.

Na vijf grijze jaren werd er in 2015 toch weer eens een goed seizoen afgesloten. Men eindigde als vierde en werd pas in de finale uitgeschakeld door Norwich City.

In 2016 promoveerde de club weer naar de hoogste klasse. In een strijd om twee promotie tickets met Burnley en Brighton & Hove Albion trok na Burnley Middlesbrough aan het langste eind. Voorafgaand aan de laatste speelronde stonden Middlesbrough en Brighton & Hove Albion met 88 punten op een gedeelde tweede plaats en in een onderlinge confrontatie moest men bepalen wie het tweede ticket pakte. Uiteindelijk had Middlesbrough aan een gelijkspel in eigen huis genoeg om na zeven jaar weer in de Premier League uit te mogen komen.

Het verblijf van Middlesbrough in de hoogste afdeling bleef beperkt tot één seizoen. De ploeg die in de zomer van 2016 onder anderen de Nederlandse middenvelder Marten de Roon had ingelijfd, verloor op maandag 8 mei 2017 met 3-0 bij de latere kampioen Chelsea. Boro, onder leiding van interim-trainer Steve Agnew, keerde daardoor weer terug naar het Championship. Eerder degradeerde Sunderland al. Later blies ook Hull City de aftocht.

Als een verrassing kwam de degradatie niet. Op 16 maart hadden Middlesbrough en trainer-coach Aitor Karanka al besloten "in onderling overleg" niet samen verder te gaan. De gepromoveerde club bezette op dat moment de negentiende en voorlaatste plaats in de Premier League. De Spanjaard was in november 2013 zonder noemenswaardige ervaring aangesteld als manager van Boro en had de club in 2016 teruggebracht naar de hoogste afdeling.

Middlesbrough nam op 23 december 2017 afscheid nam van trainer Garry Monk, ondanks een 1-2 overwinning op Sheffield Wednesday. Monk was sinds de zomer werkzaam bij de nummer negen op van de Championship. Zijn taken zouden tijdelijk worden overgenomen door assistent Craig Liddle, maar de clubleiding stelde al snel de bij West Bromwich Albion ontslagen Tony Pulis aan als definitieve opvolger.

Het Riverside Stadium is een stadion in de Engelse plaats Middlesbrough. Het stadion biedt plaats aan 34.742 toeschouwers en is de thuishaven van Middlesbrough FC sinds 1995. In de periode daarvoor, tussen 1904 en 1995, werden de thuiswedstrijden afgewerkt op Ayresome Park.

De eerste wedstrijd in het Riverside Stadium werd gespeeld op 26 augustus 1995 tegen Chelsea. De uitslag was 2-0. Het eerste doelpunt werd gemaakt door Craig Hignett. De wedstrijd werd gespeeld voor 28.286 toeschouwers.

Het recordaantal toeschouwers in het Riverside Stadium werd bereikt tijdens een Premier League-wedstrijd tegen Norwich City op 28 december 2004, toen er 34.836 toeschouwers aanwezig waren.

De club heeft van de gemeente toestemming gekregen om het stadion indien nodig uit te breiden naar ongeveer 42.000 plaatsen.

328qwkfo.jpg

3323qkih.jpg

Spoiler

333bukbw.jpg

334w6klo.jpg

Bij motregen en voor 26.141 toeschouwers kwamen wij in een 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties het veld op. Onze tegenstander verscheen in een 5-2-3 formatie.

Waarom ik voor 4-4-2 heb gekozen?  Omdat onze tegenstander bekend staat voor zeer fysiek spel en ik dus vanuit een compact geheel over de vleugels en door het midden onze twee snelle spitsen aan het werk wilde zetten. Bovendien was ML McClean en VVR Edwards er niet bij en speelde Ince ML en Smith VR. Als rechtsback is Smith ijzersterk, maar als hij als VVR moet spelen, wordt die door de ruimte in zijn rug onzeker en dan gaat het altijd mis.

En wij begonnen slecht. Dat wil zeggen VR Smith ging in de 5de minuut gruwelijk in de fout en gaf ene Roberts een 100% scoringskans, die deze benutte. 1 : 0 en wij stonden achter. Bovendien hadden wij in de 12de minuut ongekende mazzel, omdat de scheids een doelpunt van Boro, wel of niet terecht, afkeurde.

tegenslag4vjpg.jpg

In de 21ste minuut maakte Smith zijn fout weer goed, door een strakke voorzet precies op het hoofd van spits Afobe te spelen, die deze feilloos binnenkopte. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit.

juichenifjz3.jpg

Tot de rust gebeurde niets noemenswaardigs behalve het feit, dat alle 3 spelers, die in de persconferentie vooraf aan de wedstrijd door mij als drijvende krachten genoemd werden, in de eerste 45 minuten keihard werden aangepakt. Nou je kunt rustig spreken van het feit, dat hun het spelen onmogelijk werd gemaakt en dat ze min of meer op een soms schandalige manier werden getackeld. In de rust heb ik ze dan ook uit voorzorg gewisseld en dan bedoel ik MC Allen, MR Verlinden en spits Ngoy. In hun plaats mochten in de tweede helft Gerkens, Diouf en Vokes opdraven.

Voor een gelijkspel waren wij niet gekomen, wij wilden de punten mee naar huis nemen en dus ging het gas erop en speelden wij vol op de aanval. In de 71ste minuut was het wederom VR Smith die een prachtige lange boogbal op het hoofd van spits Afobe plaatste, die deze met een simpele hoofdbeweging zuiver in het doel kopte. 1 : 2 en gelijk raakte Boro in paniek.

juichen34ojgh.jpg

Toch duurde het tot de 87ste minuut toen MC Gerkens met een slimme steekpass de opkomende VR Smith in scoringspositie bracht. Smith  treuzelde niet en schoot de bal binnen. 1 : 3 en ik kon de overwinning ruiken.

juichen42dk7n.jpg

Drie minuten later lukte het ene Morrison met een straf schot nog tegen te scoren, maar het was te laat om het ons nog moeilijk te maken.  2 : 3 en de scheids floot af. Het was geen mooie overwinning, meer een zakelijke en je mag rustig stellen dat wij toch wel met een behoorlijk portie mazzel alsnog de overwinning over de streep hebben getrokken. Maar mazzel of niet, wij hebben de drie punten in de knip.

12emane5jmx.jpg

Spoiler

336twjny.jpg

337kpkqn.jpg

338pnku9.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannera8j9p.jpg

Spoiler

3390ajzl.jpg

340zskps.jpg

Sheffield Wednesday is onze volgende tegenstander thuis. Uit hebben wij ze in oktober met 3 : 1 klopp gegeven, of we ze nu weer kunnen hebben, is de vraag. Wel volgens onze HS Phil, want ze verkeren in zwaar weer en staan momenteel op de 21ste plaats. Met 3 overwinningen in 23 wedstrijden.

341ujkyx.jpg

Spoiler

342t2jmc.jpg

343nikkr.jpg

Bij nat weer en voor volledig uitverkocht huis, dus voor 30.089 toeschouwers, kwamen wij in de

4-4-1-1 opstelling het veld op. The Owls verschenen eveneens in een 4-4-1-1 formatie, echter met een defensief staartje. Scheidsrechter was ene Tim Robinson, volgens AM Billy was deze man beslist geen vriend van onze club.

Enfin, reeds binnen 10 minuten was duidelijk, wat het tactisch concept van de Spaanse manager van The Owls inhield. Het elimineren van onze belangrijkste spelers en het onmogelijk maken van ons vloeiend aanvalsspel. In de 12de minuut werd SS Powell door Sam Hutchinson uit de wedstrijd geschopt, die daarvoor niet eens een kaart zag. Gerkens nam Powells positie over en ook hij werd onmiddellijk bestookt en met een paar wilde tackles lamgelegd.

Met verbazing moest ik toezien, hoe onze rechterflank door onze tegenstander werd aangepakt, waardoor ze niet meer gevaarlijk kon worden. MR Verlinden en VVR Diouf kregen de ene naar de anderen wilde sliding te verwerken en de scheids liet het doorgaan. Alles mocht bij hem, mits het tegen ons gericht was. Blijkbaar had die goede man voordien alleen maar rugbywedstrijden gefloten, want hij was duidelijk een voorstander van fysiek geweld, mits het niet van onze kant kwam.

MC Woods ontvluchte de harde tackles en durfde geen duel meer aan te gaan. AML McClean kreeg geen ballen, want VVL Olsson werd regelmatig door zijn belagers in de tang genomen en vond het welletjes.

Bij rust stond het 0 : 0 en AM Billy probeerde op weg naar de kleedkamer de scheids duidelijk te maken, dat hij een voetbalwedstrijd floot en dat ook hij zich aan de regels moest houden.

In de rust mocht MC Woods gaan douchen en zijn bloeduitstortingen laten verzorgen. Voor hem kwam Clucas.

Uit de eerste corner in de tweede helft, viel quasi de beslissing.  AML McClean gaf een strakke bal in de box en bij de eerste paal was het Bruno Martens Indi, die de bal precies voor de voeten van spits Afobe kopte. Afobe nam de bal volley en ramde hem als het ware in  het netje.  1 : 0 en de langverwachte openingstreffer was een feit.

juichen47bj2o.jpg

In de 71ste minuut haalde ik de verdienstelijk spelende VC Chester eruit en bracht Shawcross, die dringend spelpraxis nodig had en die voor dit soort wedstrijden zijn hand niet omdraaide. Het bleef bij 1 : 0 en na afloop waren wij 3 punten, maar ook 4 gele kaarten rijker en hadden wij een zwaar aangeslagen SS Powell, die wij minimaal 2 maanden zullen moeten missen.

12emanhtk8u.jpg

Na afloop hoorde ik, dat de scheids een waarderingscijfer van 5.3 heeft gekregen, omdat hij toch wel zeer partijdig had gefloten.  Bovendien heeft onze persvoorlichter de redactie van Goal gebeld, omdat hun journalist zich als een bezopen drankorgel in onze VIPbar had gedragen.

Spoiler

344yek74.jpg

345orkhs.jpg

346cnk5w.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannertfjos.jpg

349wskcc.jpg

350sbjp4.jpg

3549dku5.jpg

Het tijdelijk wegvallen van Gregory is jammer, maar erger vind ik dat wij Edwards en Powell voorlopig kwijt zijn en dat Tymon nog niet volledig hersteld is. Bovendien is Verlinden weer niet okselfris.

Onze laatste wedstrijd deze maand en dit jaar is uit en wel tegen onze grootste concurrent, namelijk

Fulham Football Club, een Engelse voetbalclub uit Fulham, een wijk in West-Londen.

Spoiler

Fulham is een gebied in Londen in het district Hammersmith en Fulham. In Fulham ligt de thuishaven van de voetbalclub Fulham FC, het Craven Cottage en het stadion van voetbalclub Chelsea FC, Stamford Bridge.

348b0k9b.jpg

Putney Bridge, rivier

Over de geschiedenis van deze club heb ik het al in oktober gehad, toen wij thuis met 2 : 1 van hun hebben gewonnen.  Wat u nog mist is waar wij moeten spelen. En dat is in Craven Cottage, een voetbalstadion in Londen. Het is de thuisbasis van Fulham FC. Om die reden worden de spelers van deze club ook wel The Cottagers genoemd. Het stadion, met een capaciteit van 25.700 toeschouwers, ligt direct aan de rivier de Theems, en telt vier tribunes: Putney End, Hammersmith End, Johnny Haynes Stand en Riverside Stand. De eerste wedstrijd op Craven Cottage vond plaats in 1896. Tussen mei 2002 en juni 2004 is het stadion uitgebreid gerenoveerd. Het stadion is het beste bereikbaar met de London Underground. Vanaf metrostation Putney Bridge is het ongeveer 10 à 15 minuten lopen.

347yyjsp.jpg

351cckms.jpg

Spoiler

352ocjb3.jpg

353u7k96.jpg

Vergezeld van 950 fans vertrokken wij naar Fulham, uiteraard bij motregen. Inclusief onze fans zaten er 19.000 toeschouwers op ons te wachten, die deze clash tussen de 1ste en de 2de live wilden aanschouwen. The Cottagers verschenen in een 4-2-3-1 opstelling en ik had gekozen in een simpele 4-4-2, met aanvallende intenties.

Het werd een soort ‘schaakwedstrijd’ van twee min of meer gelijkwaardige teams. Fulham had weliswaar meer balbezit, maar dat was logisch, omdat ze de bal tot vervelens toe achterin rondspeelden. In de eerste helft bleven wij geduldig, afwachtend, controlerend en zo weinig mogelijk weggeven.

Wel lukte het Fulham de angel uit ons spel te halen, ze hadden dus hun huiswerk gedaan.  Onze twee vleugelspelers Verlinden en McClean, kregen geen poot aan de grond en tweede spits Ngoy kwam eveneens niet aan te pas. In de rust haalde ik MC Allen eraf en stuurde de snellere Cousins het veld in. Werd het daardoor beter? Nee, totaal niet. 6 minuten later verloste ik tweede spits Ngoy en bracht Vokes. Door zijn inbreng kon Afobe wat meer vrijlopen, maar een doelpunt kwam er niet uit. De derde en laatste wissel deed ik enerzijds puur uit voorzorg en anderzijds omdat Verlinden get giga moeilijk had. Ik bracht allrounder Thompson om wat meer druk naar voren te creëren.

Twee minuten later hadden wij succes. VVL Olsson kreeg het op zijn heupen en haalde de achterlijn. Hij gaf een strakke voorzet naar binnen en Afobe reageerde onmiddellijk, maar dat deed ook keeper Rodak. De timing van Rodak liet te wensen over, want hij miste de bal en Afobe kon hem in alle rust volley nemen en in het doel schieten. 0 : 1 en de openingstreffer was een feit.

juichen4wvjln.jpg

Heel Fulham baalde en wij genoten. Niet omdat het zo een geweldige wedstrijd was, maar puur en alleen omdat wij toch wel min of meer gelukkig voorstonden. Ofschoon Fulham nog een dik half uur had, lukte het ze niet, om ons echt in de problemen te brengen. Het bleef bij 0 : 1 en de punten zaten in onze knip. Wij hebben, weliswaar met mazzel en veel moeite, onze directe concurrent voor de tweede keer verslagen en daar mogen wij terecht trots op zijn.

12emannsjae.jpg

Spoiler

355tykcs.jpg

3569djza.jpg

357mcj3n.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banneruekz7.jpg

Spoiler

3618cke4.jpg

3620ukpy.jpg

363dvj1x.jpg

3603ckof.jpg

Deze maand begint dus met 3 uitwedstrijden, waaronder Arsenal, voor de 3e Ronde FA Cup. Dat wordt dus smullen.

367x4jfv.jpg

Normaliter zou ik deze mededeling juichend ontvangen, maar omdat ik al voor een avontuur met mijn broer heb gekozen, begin ik dus weer met het vragen om uitstel. Uit ervaring weet ik, dat ze dat 2x zullen accepteren en bij de derde keer krijg je de mededeling, dat ze niet op je zullen wachten. In hun plaats zou ik dat ook doen. Alleen rest dan nog de vraag, of ze tot seizoenseinde met mij door willen?

Nou, wij zullen zien wat er gaat gebeuren.

368vekpc.jpg

Hier zitten de meeste clubs op te wachten, maar helaas wij niet. Wij hebben geen cent te makken en bovendien heb ik het salarisbudget overtrokken. Nieuwe spelers kunnen wij niet halen en onze toppers wil ik niet kwijt. Huurspelers van topploegen, die ons niets kosten, zijn schaars en helaas niet goed genoeg en voegen niets toe. Onze mindere goden mogen weg, maar voor hun is geen belangstelling.  

Spoiler

369wskol.jpg

Hier weer een blijmakertje voor het plakalbum van pa.

370rnkrh.jpg

Natuurlijk is de baas blij met die prijsjes, want als ik die krengen krijg, staan wij nog bovenaan en daar is het juist om te doen.

Onze eerste tegenstander deze maand is dus Huddersfield Town Football Club, opgericht in 1908 en uitkomend in de Championship. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het John Smiths Stadium, dat plaats biedt aan ongeveer 25000 toeschouwers. Voorheen werd op Leeds Road gespeeld. De naam van de club werd op 2 februari 2005 veranderd van Huddersfield Town Association Football Club naar Huddersfield Town Football Club.

Spoiler

Huddersfield is een plaats in het bestuurlijke gebied Kirklees, in het Engelse graafschap West Yorkshire. De plaats telt 146.234 inwoners.

Huddersfield is een universiteitsstad en bekend door haar textielindustrie, de Choral Society en oprichter van de Rugby League. De stad heeft 146.234 inwoners, waarvan ongeveer 80% autochtonen. De allochtonen komen vooral uit de Caraïben, Afrika en Oost-Europa.

3581njbe.jpg

Het Kirklees Stadium, sponsornaam John Smith's Stadium, is een multifunctioneel stadion in de Engelse stad Huddersfield. Het stadion doet dienst als thuishaven van de voetbalclub Huddersfield Town en de Rugby League-club Huddersfield Giants. Bovendien worden er regelmatig popconcerten gehouden. Het stadion bestaat uit vier losstaande tribunes met een markant halfrond dak, en biedt tijdens sportwedstrijden plaats aan 24.500 toeschouwers.

Het stadion werd in 1994 gebouwd door het aannemersbedrijf Alfred McAlpine, dat in de eerste tien jaar van het bestaan van het stadion ook zijn naam eraan verbond. Het won in 1995 de RIBA Building of the Year Award. In 2004 werden de naamrechten gekocht door het farmaciebedrijf Galpharm en werd het stadion ook zo genoemd. In 2012 kwamen de rechten in handen van Heineken en veranderde de naam in John Smith's Stadium, naar de plaatselijke brouwerij die in handen van Heineken is.

De eerste voetbalwedstrijd in het stadion werd gespeeld op 20 augustus 1994, toen Huddersfield Town met 1-0 verloor van Wycombe Wanderers ten overstaan van 13.334 toeschouwers. Het eerste doelpunt van Huddersfield in het nieuwe onderkomen kwam op naam van Andy Booth. Hij scoorde op 30 augustus 1994 in de wedstrijd tegen Leyton Orient.

Het stadion was het decor van de voor het Nederlandse rugby historische WK-kwalificatiewedstrijd tussen grootmacht Engeland en Nederland. Het duel eindigde in 110-0 voor de gastheer. Het is de grootste nederlaag uit de geschiedenis van de nationale ploeg van Nederland, die destijds onder leiding stond van de Nieuw-Zeelander Geoff Old.

359wsjop.jpg

364dxjx3.jpg

Spoiler

365inku5.jpg

366dqk6g.jpg

Bij winderig weer en natuurlijk motregen verschenen wij in een ietwat aangepaste 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties. Waarom aangepaste tactiek? Omdat VVR Edwards geblesseers en back-up Diouf te vermoeid is om te spelen. Dus heb ik Smith opgesteld. Die kan uitstekend verdedigen, maar voegt aanvallend niets toe en wordt onzeker met ruimte in zijn rug. Dus mag hij als rechtsback opereren en zal MR Verlinden wat meer loopwerk moeten verrichten.

Er waren maar liefst 19.666 toeschouwers, waaronder 1216 trouwe fans van ons, die op een doelpuntenspektakel hoopten.  

Onze tegenstander, The Terriers, kwamen in een verdedigende 5-4-1 formatie op en aan de gelaatsuitdrukking van de scheids, Keith Stroud, kon ik aflezen, dat het vandaag geen makkie voor ons zal wezen. Deze man mag mij blijkbaar totaal niet en eerlijk gezegd is hij niemand die ik graag mijn rug zal toedraaien. Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening en ik kan alleen maar hopen, dat die fatsoenlijk fluit.

De wedstrijd was net begonnen, toen  The Terriers zich al helemaal terugtrokken en twee bussen voor de 16 posteerden. Het duurde dan ook tot de 13de minuut, toen MR Verlinden met een prachtige crosspass zijn tegenover ML McClean in de loop aanspeelde. McClean treuzelde niet, nam de bal volley en knalde hem in het doel. 0 : 1 en dat was het begin, waar ik op hoopte.

juichenejkpk.jpg

Welnu, plots veranderde de sfeer op het veld. Manager Danny Cowley had zijn huiswerk gedaan en blijkbaar een mogelijkheid gevonden, waarmee hij onze aanvalsdrift kon indammen. En The Terriers deden hun naam eer aan en beten zich in ons vast. Spits Afobe, SS Gerkens en VVL Tymon werden plots als het ware ‘aangepakt’ en kregen geen poot meer aan de grond. De scheids liet het toe en floot alleen maar voor lichte vergrijpen, vooral als ze van onze kant kwamen. 

Door Tymon aan te pakken, kreeg ML McClean weinig tot geen ballen meer en kwamen van hem geen voorzetten meer richting Gerkens en Afobe, die beiden ondergeschoffeld werden.  Enfin, het lukte ons niet meer, de bal over de doellijn te krijgen en het bleef dan ook tot de rust bij 0 : 1.

In de tweede helft hadden wij uiteraard het meeste balbezit, maar zodra wij over de middenlijn kwamen, werden wij aangepakt. Op de helft van de ‘niet alleen blaffende maar vooral ook bijtende Terriers’ werd het een slachtveld.  Een-op-een duels over de hele helft en mijn jongens begonnen een vuist te maken. Scheids Stroud kreeg het steeds moeilijker om de match correct te laten verlopen.

In de 56ste minuut haalde ik VC Chester eraf en bracht Shawcross, die minuten moest maken. Mijn tweede wissel was in de 56ste minuut, toen haalde ik de murw getrapte  MC Woods eraf en mocht Cousins zijn opwachting maken. MR Verlinden, die ik helaas na elke wedstrijd minimaal 1 dag rust moet geven om hem op de been te houden, haalde ik in de 78ste minuut uit voorzorg eraf en stuurde Ince voor nog wat minuten het veld in. Aan de stand veranderde niets meer. Het bleef 0 : 1 en uiteindelijk waren wij de terechte winnaar.  

Nou als dit een goede generale repetitie voor onze komende wedstrijd tegen het grote Arsenal was, dan hou ik mijn hart vast.

Spoiler

3711gk0n.jpg

3725dkun.jpg

373vckj3.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banneri2k9v.jpg

37531jkb.jpg

Maar gelukkig is hij tegen Arsenal beschikbaar.

376nokha.jpg

Arsenal zal hoogstwaarschijnlijk deze reeks doorbreken. Lukt hun dat niet, dan zal zich Mikel Arteta moeten schamen.

Over drie dagen moeten wij weer naar Arsenal. Ik zeg weer, omdat wij op 24 september jl. het grote Arsenal bij hun thuis met 1 : 4 hebben geklopt en uit de Carabao cup hebben gegooid. Maar deze keer geloof ik niet, dat wij ze nogmaals kunnen verrassen.

Spoiler

Arsenal Football Club is een voetbalclub uit Highbury, Londen, die speelt in de Premier League, de hoogste divisie van het Engelse voetbal. De club won dertien League titels, dertien FA Cups (een record), twee League Cups, vijftien FA Community Shields en voorts een Europacup II en Jaarbeursstedenbeker.

374hxk0e.jpg

377mejjb.jpg

Spoiler

378h5jl8.jpg

379n4jbz.jpg

Maar liefst 3.021 fans vergezelden ons naar Arsenal en op de een of andere manier betwijfelde ik, dat wij nu nogmaals tot een stunt in staat zouden zijn. Want manager Arteta had wel spelers van een veel hoger niveau ter beschikking en deze keer zou Arsenal wel scherp zijn. In elk geval was het stadion volledig uitverkocht en er zaten 60.432 toeschouwers bij motregen op deze wedstrijd te wachten.

Arteta had gekozen voor 4-2-3-1 en ik voor een bijzonder aanvallend 4-4-2  met een ruit. Want ook deze keer was ik van plan ze te verrassen en met Hau-Ruck voetbal er overheen te knallen. En ja hoor, wij knalden er onmiddellijk erop, maar niet eroverheen. In tegendeel, ze vingen ons op en hoe. In de meeste van onze wedstrijden zijn wij fysiek de betere ploeg, maar nu niet. Ik zal het zo zeggen: we werden fysiek ‘gewoon afgedroogd’ en kregen het soms wel heel erg moeilijk.

Hun spelmaker Özil, vroeger was mijn pa fan van hem, totdat die na het WK14 plots op het foto met een dictator moest en volledig van het padje afraakte. Juist deze Özil, die al enkele seizoenen als een drol speelde, was nu ineens de heerser op het middenveld en zette met een bijzonder slimme steekpass hun Griekse verdediger Papastathopoulos, of hoe die ook heet, alleen voor de keeper en die sirtakidanser kopte de bal onhoudbaar binnen.. En dus holden wij vanaf de 15de minuut plots achter de feiten aan.

tegentreffer39jcy.jpg

Ons trio voorin, Afobe + Ngoy + Gerkens, speelde niet eens slecht, maar ze kregen te weinig of geen bruikbare ballen.  Beide flanken brachten te weinig en hadden hun handen vol aan de tegenstanders en VM Allen en VC Chester ‘verzopen’ door de snelheid van Aubameyang en de plots herboren slimmigheid van Özil. Wij probeerden het wel, maar het lukte niet en wij kregen in de eerste helft geen poot aan de grond. Omdat het bij de rust nog steeds maar 1 : 0 stond, had ik nog hoop.

In de rust liet ik VC Chester en tweede spits Ngoy alvast douchen en bracht Shawcross en Vokes.

De wissels zorgden ervoor, dat wij wat meer druk naar voren konden maken en ook wat kansjes kregen. In de 53ste minuut lukte het MR Verlinden eindelijk een keer, om met bal en al in de box te komen en toen werd aan de noodrem getrokken. Penalty.  Ingevallen spits Vokes was hiervoor de aangewezen persoon en hij deed wat die moest doen.  Hij schoot de bal onhoudbaar binnen en toen werden onze fans eindelijk wakker en lieten zich horen.

12emanc6kj8.jpg

Wij leefden nog of alweer en dus haalde ik MR Verlinden eraf, omdat die totaal vermoeid leek en kramp kreeg. Cousins mocht invallen en zijn kunsten vertonen. Nou ja, hij probeerde het wel, maar het leek nergens op. Achteraf had ik spijt, dat ik Ngoy had gewisseld en niet de slaap spelende Allen. Ik dacht dat die met de geroutineerde Shawcross en Martens Indi in zijn rug beter ging voetballen, maar helaas, dat was niet zo.

Ok, ik geef toe, wij waren de hele wedstrijd de onderliggende partij en wij mochten van geluk spreken dat het slechts 1 : 1 stond, maar een mogelijke verlenging zouden wij niet overleven.

Toen ik al met mijn gedachten bij een eventuele verlenging zat, sloeg alsnog het noodlot toe. De razendsnelle Aubameyang schakelde in een hogere versnelling en schudde zijn belager Allen alsof het niets was van zich af, naderde onze 16 en speelde een perfecte breedtepass in de voeten van vleugelspits Pepe, die niet treuzelde en de bal met een loepzuiver schot in ons doel schoot.  2 : 1 in de 86ste minuut.

tegenslag1tjsl.jpg

Wij hadden nog 4 minuten om weer gelijk te maken, maar dat zat er gewoon niet in. Arsenal gaf geen kans meer weg en vuurde elke bal, die te dicht bij hun doel kwam, gelijk de tribunes in. En hun publiek genoot ervan.

Onze droom van de FA Cup was over en sluiten. En onze zogenaamde onoverwinnelijkheid eveneens.

Jammer maar niets aan te doen. De tegenstander had verdiend gewonnen.

Spoiler

380hzjf3.jpg

38160ktg.jpg

382epkjv.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banneryoj3r.jpg

385blkee.jpg

Jammer, maar hoe je het keert of draait, Arsenal was de verdiende winnaar. Misschien dat mijn tactiek niet de juiste was, maar ook met een betere tactiek hadden wij ze niet kunnen verslaan. Ze zijn gewoon op alle fronten beter. Dus nu krijgt voor ons de Carabao Cup een grotere betekenis.

Spoiler

386guj0x.jpg

387gskht.jpg

Dat zijn nogal wat spelers, die normaal in de basis horen. Maar geen van deze spelers zal ik opstellen of op kunnen stellen.  Voorlopig kies ik 18 fitte spelers uit en die gaan mee naar Reading. Trouwens, McClean, Verlinden en Tymon zijn te vermoeid om te spelen en Allen is geschorst. Deze jongens zal ik dus ook thuislaten.

388wwk39.jpg

Tja, het aanbod is wel verlokkelijk, maar ik heb mijn broer iets beloofd en daar zal ik mij aanhouden. Dus heb ik weer om uitstel verzocht, want je weet niet hoe ze zullen reageren als ik nu zeg dat ik aan het einde van de competitie op wil stappen? 

Reading Football Club speelt sinds 1998 zijn thuiswedstrijden in het Madejski Stadium in Reading. Voor de competitie hebben wij ze thuis al met 4 : 1 klop gegeven en nu moeten wij 2x tegen ze spelen  voor de halve finale Carabao Cup.

Spoiler

Reading is een stad (city) een unitary authority en een district in de Engelse regio South East England in het ceremoniële graafschap Berkshire met 163.000 inwoners (geschat halfweg 2018). De oppervlakte bedraagt 40 km

Bij Reading vond op 19 december 1688 het beslissende treffen plaats tussen de troepen van koning Jacobus II en die van zijn schoonzoon Willem III van Oranje. Door de overwinning van Oranje lag Londen voor hem open, al zou hij nog tien dagen buiten de hoofdstad wachten totdat de koning was gevlucht.

Van de bevolking is 12,6 % ouder dan 65 jaar. De werkloosheid bedraagt 2,5 % van de beroepsbevolking (cijfers volkstelling 2001). Het aantal inwoners steeg van ongeveer 134.800 in 1991 naar 143.096 in 2001 tot 155.300 in 2011.

Reading heeft een universiteit, The University of Reading, die in de top 10 staat van meest onderzoeksintensieve universiteiten in Groot-Brittannië.

In de jaren zestig was Reading het toneel van een invloedrijk National Jazz & Blues Festival, dat in de jaren zeventig muteerde tot een roerig hardrockfestijn. Er traden onder anderen op: Muddy Waters, The Yardbirds, Rolling Stones, George Melly, Pink Floyd, Cream, Focus, New Order, Blur, Neil Young, en vele anderen.

3830rjlu.jpg

Reading FC speelt haar wedstrijden in het Madejski Stadium.

Het Madejski Stadium is een voetbalstadion in het Engelse Reading. Het is de thuisbasis van Football League Championship-club Reading FC, en werd geopend op 22 augustus 1998, met een wedstrijd tegen Luton Town die met 3-0 werd gewonnen. Grant Brebner scoorde de eerste goal. Het stadion wordt ook gebruikt als thuisbasis van rugbyclub London Irish en als finish van de Reading Half Marathon en verving het oude stadion Elm Park.

Het stadion, dat alleen zitplaatsen kent, heeft een capaciteit van 24.250 zitplaatsen en ligt vlak bij de M4. Op de plaats waar nu het stadion staat was vroeger een vuilnisbelt gevestigd, en om die reden is het terrein omringd door methaanventilatiegaten. Het stadion kostte meer dan £50 miljoen, en het veld bestaat uit natuurlijk gras, gecombineerd met synthetische vezels.

Het Madejski Stadium is ook gastheer geweest van enkele concerten. Onder andere de Red Hot Chili Peppers, Blue, Busted, Craig David, Elton John en Girls Aloud hebben op het veld gestaan.

Het stadion is vernoemd naar de voorzitter van Reading, zakenman en geldschieter John Madejski. Het is echter eigendom van de voetbalclub.

Reading speelde in het seizoen 2006-2007 voor het eerst in de geschiedenis van de club in de Premier League, de hoogste competitie in Engeland. Dit resulteerde meerdere malen in een uitverkocht huis. Om die reden heeft de club bekendgemaakt dat het stadion zal worden uitgebreid tot 37.000 à 38.000 plaatsen. Reading eindigde zijn debuutseizoen in de Premier League als negende.

384h1jud.jpg

Bij aankomst in Reading had ik de te spelen tactiek al in mijn hoofd. Wel laat, maar veel mogelijkheden heb ik niet. Ik heb voor 4-4-2 gekozen, compact met twee spitsen. Mijn broer adviseerde altijd als je beste spits afwezig is, dan kies je voor twee mindere goden. Nou en dat doe ik dus. Als VL Olsson, die is weliswaar niet topfit, maar als linksback hoeft hij minder te lopen. Het loopwerk doet ML Clucas. VR Smith komt dan eveneens tot zijn recht en MR Ince mag het nu op de rechter flank laten zien, ofschoon hij in mijn ogen te allround en min of meer een momentenvoetballer is geworden. Mijn twee spitsen vandaag zijn Campbell en Ngoy. Die gasten zijn op de brommer en daar zal de defensie van Reading meer dan hun handen vol aan hebben. Bovendien zijn het ‘lopende spitsen’, die veel bewegen, er moeten komen en niet al op hun plek moeten zijn. In theorie een perfecte oplossing, nu de praktijk nog.

Voor 22.086 toeschouwers, waaronder 1208 fans van ons, kwamen wij het door stormachtige regenbuien geteisterde natte veld op in de genoemde 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Reading of te wel The Royals verschenen in een 4-1-2-3 formatie.    

Ondanks het giga k*tweer werd het toch wel een zeer aantrekkelijke wedstrijd. In de eerste 25 minuten was het een gelijkopgaande strijd. Wij maakten iets meer druk en Reading verdedigde ijzersterk. In de 27ste minuut kregen wij een corner.  MR Ince maakte er een korte corner van en speelde de bal op MC Gerkens, die de bal voorgaf. VR Smith kopte de bal door en precies in de voeten van spits Campbell, die zonder te twijfelen de bal in het doel schoot. 0 : 1 en wij waren op de goede weg.

juichen0wjxk.jpg

En ja hoor, Reading nam de aftrap. Loader probeerde hun AMR Masika te bereiken, maar VL Olsson zat ertussen en speelde onmiddellijk een lange bal naar voren. Campbell reageerde als eerste en kreeg die bal in de box voor de uitkomende keeper. Een korte schijnbeweging en Campbell kon de hoek uitkiezen om de bal in het doel te schieten. 0 : 2 en dat zie ik graag en met mij onze 1208 fans.

12emanmuk2l.jpg

Niet slecht in een belangrijke uitwedstrijd. Binnen 2 minuten twee doelpunten.

Nou ja, ik kan niet zeggen ‘uit heldere hemel’ maar wel, dat wij ineens heel verrassend een tegendoelpunt om de oren kregen.. Hun spits Loader kwam in balbezit en van een meter of 21 haalde hij uit …. en zijn zondagsschot dwarrelde zo ons doel in. Keeper Butland had zich er totaal op verkeken.  1 : 2 en de aansluitingstreffer was een feit. Plots kwamen die toeschouwers in beweging en toen het gejuich minder werd, begonnen ze nog te zingen ook.

In de 44ste minuut, een minuut voor rust, speelde keeper Butland de bal op VC Martens Indi. BMI werd totaal verrast, want de afspraak was dat Butland alle ballen op onze  vleugelverdedigers zou spelen. BMI reageerde te laat, kwam niet aan de bal en Loader schoot de bal onhoudbaar binnen. Twee onnodige tegendoelpunten door wel of niet fouten van ons. 2 : 2 en de gelijkmaker was nog net voor het rustsignaal.

tegentrefferoakjf.jpg

Uit de aftrap kreeg BMI de bal en uit pure frustratie peerde hij de bal naar voren. Campbell en Ngoy waren al onderweg. Wie van de twee de bal in het doel heeft geschoten heb ik niet kunnen zien, maar juist toen ik wilde juichen, floot de scheids en keurde het doelpunt af. Joost mag weten waarom, want ik en velen met mij, hadden geen overtreding waargenomen. Wel de scheids en die is helaas bepalend.

Ruststand 2 : 2 en in onze kleedkamer ontstond even een heftige woordenwisseling, die ik al snel de kop indrukte. Een donderspeech was nu en hier niet op zijn plaats. Ik wilde wel even een paar woorden wisselen met keeper Butland, waarin ik hem nogmaals duidlijk maakte, dat hij geen spelers aan moet spelen, die hij in hun rug kijkt. Dat is een beginnersfout die hij met zijn ervaring niet mag maken.

Enfin, met frisse moed begonnen wij aan de tweede helft. In de 56ste minuut haalde ik de steeds minder spelende Chester van het veld en stuurde geroutineerde  Shawcross het strijdgewoel in.

Achterin werden wij door de inbreng van Shawcross weer wat stabieler en 5 minuten later was het ML Clucas, die met een simpele breedtepass MC Gerkens aanspeelde. Gerkens controleerde de bal, keek kort richting de rechter bovenhoek van het doel en vuurde vanaf een meter of 22 een gekruld schot op doel af. Zijn ‘bananenbal’ a la Johan Cruijff sloeg als een raket in de rechter bovenhoek binnen. 2 : 3 en onze hernieuwde voorsprong was een feit.   

juichen4ehkor.jpg

The Royals gooiden hun voorname schroom af en pakten het botte bijl uit. Hun tactisch schaakspel veranderde in harde lijf-aan-lijf-gevechten.  En dus werd het tijd, om de watjes te wisselen. In de 73ste minuut haalde ik MR Ince eraf en bracht Diouf. 5 minuten later mocht de broze Ngoy gaan douchen en rauwdouwer Vokes kreeg nog wat spelminuten.

Het lukte ons, ondanks Readings fysieke drang om te overleven de match te blijven controleren en de tegenstander in bedwang te houden. De match eindigde uiteindelijk in 2 : 3 en wij verheugen ons op de thuiswedstrijd.

Spoiler

3899gkrp.jpg

3907ojdh.jpg

39189jrb.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerpqkyi.jpg

392uyjeb.jpg

Nou ik heb de beelden nogmaals bekeken en eerlijk gezegd: ik weet het niet. Chester duikt ineens voor zijn man op en schuift de bal zo in het doel. Je kunt niet zien, wanneer hij vertrekt. Ik neem aan dat de VAR het bij het juiste eind heeft: dus buitenspel en bovendien is de match gespeeld, dus waar maken wij ons druk over?  

Onze komende tegenstander Millwall Football Club ontvangen wij thuis. In oktober hebben wij The Lions uit al met 3 : 0 verslagen, dus ik ben benieuwd, hoe wij het nu af zullen brengen.

39326ko5.jpg

Spoiler

394jjkbn.jpg

395kwkwp.jpg

Voor een volledig uitverkocht huis, dus voor 30.089 toeschouwers, en bij het gebruikelijke k*tweer of te wel stormachtig en motregen, kwamen wij in een platte 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties het veld op. Waarom 4-4-2? Omdat VR Tommy Smith alleen maar als rechtsback kan en wil spelen en hij op deze positie het beste in hem naar boven haalt. Voor de vleugelspelers Verlinden en McClean maakt het niets uit, dat zij nu wat meer loopwerk moeten verrichten. Wat wel belangrijk lijkt te zijn, er is wat meer stabiliteit achterin omdat wij zo compacter spelen. Op de bank heb ik tevens enkele weer herstelde spelers zitten, zoals Collins, Allen en Afobe en in de basis McClean, Verlinden en Tymon. Dus wij zijn in bestbezetting en The Lions, in een 4-2-3-1 formatie, mogen vandaag laten zien of ze tegen ons opgewassen zijn.

Nou in het eerste kwartier was er nog sprake van een gelijkopgaande wedstrijd, dat wil zeggen toen konden The Lions onze aanvallen nog keurig elimineren. Maar in de 16de minuut was het ML McClean die met een lage voorzet spits Campbell wilde bedienen, toen vleugelspits Wallace de bal uit de gevarenzone wilde trappen en totaal verkeerd raakte. Tot ieders verbazing schoot hij de bal in eigen doel. 1 : 0 en ook dergelijke doelpunten accepteren wij gaarne.

Spoiler

juichen65jxb.jpg

Slechts 4 minuten later kreeg de naar binnenstormende MR Verlinden een pass van MC Gerkens in de voeten gespeeld en hij tikte hem simpel binnen. 2 : 0 en wij waren op de goede weg.

Spoiler

juichen2jfj3p.jpg

In de 29ste minuut kregen wij een corner en in plaats van voor te zetten, speelde Verlinden de bal op de bij de 16 opduikende VR Smith. Iedereen verwachte een voorzetje van Smith, maar die nam de bal op zijn wreef en schoot hem loepzuiver in het doel. 3 : 0 en zo een actie had niemand van Smith verwacht. Vooral niet, omdat hij voor de match nog zat te zeuren over een mogelijk vertrek naar Nottingham. Maar nu had hij het naar zijn zin en gaf mij nog een opgestoken duim.

Spoiler

juichen34wktr.jpg

Binnen een half uur hadden wij deze wedstrijd beslist en het publiek genoot. Niemand stoorde zich aan het feit, dat mijn jongens gas terugnamen en af en toe wat gallery play lieten zien.

Het hele elftal was op dreef en iedereen had het naar zijn zin. Allicht, tenslotte stonden wij met 3 : 0 voor en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft gebeurde niet meer veel. The Lions hadden blijkbaar geen zin meer en wij vonden het welletjes. Dus haalde ik in de 67ste minuut VC Chester en rechterspits Ngoy eraf, om de weer herstelden Collins en Afobe wat spelpraxis te geven. Bovendien mocht MC Gerkens in de 73ste minuut gaan douchen en Allen nog wat minuten maken.

Invaller Allen gaf in de 88ste minuut een strakke pass op spits Afobe, die alleen in balbezit kwam, omdat ene Williams finaal over de bal maaide. Afobe accepteerde het cadeautje en schoot het feilloos binnen. 4 : 0 en de match was definitief gespeeld.

Spoiler

juichen4nxj1o.jpg

Toen de scheids affloot, kregen mijn spelers van het voltallige publiek nog een staande ovatie ook. Iedereen was tevreden en ik vroeg mij af, hoe het zou zijn, om wedstrijden in een land als China te coachen en dan bedoel ik, of het daar ook steeds zo een zeikweer is?

12emank9jss.jpg

Spoiler

396uuj2n.jpg

397brkue.jpg

398r6j5y.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner45krr.jpg

Spoiler

401f4jzi.jpg

402kcjb9.jpg

Nu mag Clucas weer aan de bak, tenzij hij niet WF is, dan speelt Ince.

403k1jnq.jpg

Wat moet ik hiervan zeggen?  Niets toch, het kan gebeuren. Gelukkig kunnen wij het opvangen. Onze selectie is groot genoeg.

404hyk9p.jpg

Ince begint langzaam stinkvervelend te worden. Hij denkt dat die beter is dan MR Verlinden. In mijn opinie is Verlinden zeker twee klassen beter en speelt altijd, mits hij niet fit is, dan behoort Ince samen met Diouf tot zijn vervangers.

Trouwens zoals altijd zijn ook nu weer de ontevreden spelers, behalve de geblesseerde Edwards, allen reservespelers en die grijpen alles aan, om zogenaamde ‘onvrede’ kenbaar te maken.

En de wel tevreden spelers zijn uiteraard allen de directe concurrenten van Ince. Welnu, ze bekijken het maar. Wel heb ik Ince op de transferlijst gezet. De onruststoker mag weg als een club onze vraagprijs voldoet.

405drj91.jpg

Nu wordt het toch nog spannend. Nadat de club mij wederom een contractverlenging aangeboden heeft, heb ik wederom om ‘uitstel verzocht’ en nu hebben ze dus een concreet standpunt ingenomen.  Ze willen niet meer wachten en dus kunnen ze twee dingen doen: of ze wachten tot mijn contract is afgelopen of ze zoeken een nieuwe manager en ontslaan mij. Dus de keus is aan hun.

Komende zaterdag spelen wij uit tegen WBA of te wel The Baggies uit West Bromwich, een plaats in het bestuurlijke gebied Sandwell, in het Engelse graafschap West Midlands. De plaats telt 136.940 inwoners.

West Bromwich ligt zo'n vijf kilometer ten noordwesten van het centrum van Birmingham en maakt deel uit van de Black Country. West Bromwich geniet vooral bekendheid via de plaatselijke voetbalclub, West Bromwich Albion, die uitkomt in de Football League Championship

Spoiler

West Bromwich Albion Football Club (kortnaam: West Brom, WBA) is een Engelse voetbalclub, opgericht in 1878 door medewerkers van Salter's Spring Works in West Bromwich, een stad in de West Midlands. WBA speelt zijn thuiswedstrijden op The Hawthorns.

4001skzy.jpg

The Hawthorns is een voetbalstadion in de Engelse plaats West Bromwich. In het stadion, dat over 26.500 zitplaatsen beschikt, speelt de voetbalclub West Bromwich Albion zijn thuiswedstrijden. Het stadion dankt zijn naam aan de meidoornstruiken (Hawthorns) die groeiden op de plaats waar het stadion werd gebouwd.

West Bromwich Albion speelt sinds 1900 onafgebroken in The Hawthorns. De recordopkomst bedroeg 64.815 toeschouwers tijdens wedstrijd voor de kwartfinale van de FA-Cup tegen Arsenal FC in 1937.

39965kn2.jpg

Waarschijnlijk vraagt u zich af, waarom wij geen briefing meer van HS Phil krijgen over onze komende tegenstander?  Nou, heel simpel. Mister Phil wil niet steeds in herhaling vallen en clubteams, die hij al een keer doorgelicht heeft en waarin amper veranderingen zijn geweest, wil hij niet nogmaals doorkauwen. Dit is nu werk van mij en AM Billy. Een beetje een vervelend trekje van onze hoofdscout, die mij als een ‘omhooggevallen snotneus zonder enige praktijkkennis’ ziet en als een ‘passant die niet eens een bal rechtuit kan schoppen’. Of hij wel of niet gelijk heeft, mag Joost weten. Mijn pa zou zeggen: hij is een ‘Arschloch’, maar zolang hij zijn werk goed doet, til ik er niet aan. Bovendien ben ik inderdaad een ‘passant’, want eind van het seizoen ben ik sowieso vertrokken.

4065tj5f.jpg

Spoiler

407s4jfq.jpg

408lkjdj.jpg

Ik heb dan wel geen briefing gehad van HS Phil, maar wel een uitvoerige adviesboodschap van mijn broer gister avond tijdens ons familieuurtje op Skyp. Volgens MJ moest ik er rekening mee houden, dat WBA niets te verliezen heeft en vooral niet verliezen wil. Ze beschikken over een razendsnelle VC Ajayi en een supersterke krachtpatser naast hem, VC Hegazi, die niet zullen schromen om onze spits op het veld te demonteren. Mits hij VM Jake Livermore kan passeren, die er gewoon invliegt en zijn slidings tot kunst heeft verheven. Volgens MJ kunnen wij alleen maar van hun winnen, als wij hun defensie uit elkaar kunnen spelen en uit hun comfort zone halen.

Pa deed ook nog een duit in het zakje. Hij had eind 80er jaren tegen hun huidige manager, de Kroaat Slaven Bilic nog gespeeld, toen hij bij Swarowski Tirol speelde en Bilic bij Hajduk Split. Hij beschouwde hem als een uiterst ervaren en gelouterde manager, die zo link was als de pest en altijd voor een verrassing goed is. Nou en dat zijn de Muller’s  ook hoor. Ik wist genoeg en ook, hoe ik WBA kon kraken.

Voor maar liefst 26.688 toeschouwers, dus uitverkocht huis, verschenen wij bij uiteraard motregen in een aanvallende 5-2-3-0 formatie.  The Baggies kwamen in een 4-2-3-1 opstelling het natte veld op.

In de eerste 20 minuten gebeurde weinig, meer een soort aftasten en de defensie van The Baggies kregen geen vat op onze harmonicaspeelstijl. Het lukte onze drie frontmannen, hun tegenstanders uit hun comfortzone te lokken en in de 23ste minuut was het MC Woods, die met een simme breedtepass MC Allen aanspeelde. Allen nam de bal van een meter of 21 vol op zijn slof en schoot hem onhoudbaar het doel in.  0 : 1 en de openingstreffer was een feit.

Spoiler

juichen9rkgi.jpg

Nog geen twee minuten later was het VC Collins, die uit een corner de bal doorkopte en voor de voeten van ML Clucas. Met een slap schotje of beter gezegd een simpel intikkertje schoof Clucas de bal over de doellijn. 0 : 2  en The Baggies voelden de bui al hangen.

Spoiler

juichen3z0j8r.jpg

Bij rust stond het nog steeds 0 : 2 en was voor ons geen vuiltje aan de lucht.

Drie minuten na herbegin moest ene Gibbs geblesseerd afhaken, nadat hij getracht had, VVR Diouf uit de wedstrijd te schoppen. In de 64ste minuut was het einde wedstrijd voor MR Verlinden, die met een gekneusd scheenbeen de wedstrijd moest verlaten. Voor hem kwam Ngoy.  De tackles werden harder en harder en in de 75ste minuut haalde ik uit voorzorg VC Chester eraf en stuurde Smith het strijdgewoel in .

De scheids deed zijn best, maar kon niet voorkomen, dat VVR Diouf ongeschonden de wedstrijd uit kon spelen. In de 81ste minuut lukte het WBA eindelijk, ook Diouf met een gekneusde enkel uit de match te schoppen. Olsson mocht de wedstrijd uitspelen, ondanks het feit dat hij VVL was en geen ‘rechter been’ heeft.

In de 89ste minuut lukte het WBA nog een aansluitingstreffer te produceren. 1 : 2 en dat was het dan ook. Behoorlijk gehavend, met twee geblesseerde spelers, maar wel met 3 punten in onze knip, konden wij het veld verlaten.

Spoiler

409q9jwt.jpg

4109lk8i.jpg

4118wk31.jpg

@petervoetbal  @TheRedOne  @komodo25  @ElPrincipito  @Jotew @YoungAssist  @glennix @ArVinna

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banner1qjnk.jpg

Spoiler

412fxjpn.jpg

Het moet niet erger worden. Wij hebben wel een zeer redelijke tot grote selectie, maar als het zo doorgaat dan wordt het puzzelen voor elke wedstrijd om een krachtig team op te kunnen stellen.

413xdj75.jpg

Wie had dat verwacht?  Ik zeker niet en ondanks het feit, dat ik niet wil verlengen, zullen ze mij niet zonder meer aan de kant kunnen zetten. Voorlopig staan de fans nog achter mij en zolang de resultaten goed blijven, heeft de directie geen handvat om van mij af te komen.  Hoe dan ook, ze hebben nu alle tijd om naar een nieuwe manager voor komend seizoen uit te kijken.

414egjyi.jpg

415ljj89.jpg

Nou , nou – aller ogen? Als dat zo was, dan was ons stadion nu uitverkocht. Maar ik blijf erbij, deze Carabao cup is veel minder interessant dan de FA Cup. En toch, als je er voor speelt, dan speel je om te winnen en dat willen wij.

Bij droog maar zeer winderig weer verschenen wij voor 29.448 toeschouwers, dus niet uitverkocht, in een aangepaste 4-4-1-1 opstelling. Aangepast, omdat Smith wederom ipv VVR gewoon rechtsback speelde in de achterste lijn. Voor de rest waren wij in bestbezetting. Het getergde Reading, dat een 2  : 3 uitslag uit de heenwedstrijd moest goedmaken, kwam in en 4-1-2-3  formatie op.

Het werd een ‘harde match’ met een-op-een duels over het hele veld en wat mijn pa zou noemen: VOLLE PULLE van beide kanten. Mooi was het totaal niet, maar wel zeer spannend.

Reeds in de 13de minuut kregen wij een terechte penalty, die MR Verlinden voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 1 : 0 en deze buffer hadden wij juist nodig.

Spoiler

juichenkqjey.jpg

In de 31ste minuut was het ML McClean, die met een dom revanchefoul ons aanvallend plan volledig overhoop gooide en mijns inziens terecht van de scheids de rode kaart kreeg. Weliswaar stonden wij voor, maar nu moesten wij het met 10 man zien te redden.

Spoiler

tegenslagxsjby.jpg

6 minuten later kreeg de tegenstander eveneens een penalty. Vraag mij niet waarvoor, want ik weet het niet. In elk geval stopte keeper Jack Butland de penalty van ene Pele. Niet de ‘enig echte Pele’, die samen met o.a. Johan Cruijff tot ’s werelds beste voetballers werd gerekend, maar een gastje wiens ouders blijkbaar fan van de grote Pele waren en hun zoon daarom zo hebben genoemd. Ik klets maar wat, want dat weet ik ook niet.

Bij rust stond het nog steeds 1 : 0 en zag het er rooskleuring uit voor ons.

Allicht dat Reading in de tweede helft meer balbezit had, want wij speelden met 10 man en beperkten ons tot risicoloos controleren en vooral ‘niets weggeven’.

In de rust had ik nog uit voorzorg Allen en Verlinden gewisseld en Olsson en Clucas als verse krachten ingebracht. Voorts in de 52ste minuut Gerkens eraf gehaald en de net weer herstelde Powell het veld ingestuurd.  Hierdoor speelden wij weliswaar niet beter, maar leken in staat de aanvallen van Reading te kunnen elimineren. Of Reading inderdaad het gevoel kreeg, dat er bij ons vandaag totaal niets te halen valt, weet ik niet, maar op een gegeven moment drongen ze niet meer aan en vonden het welletjes. Ze accepteerden hun verlies. Zou ik nooit doen, maar wie ben ik?

Onze toeschouwers waren desondanks tevreden en wij staan binnenkort in de finale van de Carabao Cup.

Spoiler

416rdkm6.jpg

417j3jym.jpg

418h2joe.jpg

@petervoetbal  @TheRedOne  @komodo25  @ElPrincipito  @Jotew @YoungAssist  @glennix @ArVinna

Edited by germandutch