Geplaatst 27 maart 20205 jr. Hansie Muller - alles of niets Waarom deze titel: Alles of niets? Bij Guernsey, Wrexham en ook Plymouth is het mij, uiteraard met hulp van, gelukt om kampioen te worden en werd het dus ‘alles’. Ook al was het een grote stap van League Two naar de Championship, maar deze club verwacht iets van mij en zeer zeker niet een plek in de marge. Nee, ze willen dat wij voor promotie gaan en ik ben inmiddels ‘inhalig en ambitieus’ en ik wil dus het kampioenschap. Dus alles. Dat is mijn persoonlijk doel en hier ga ik voor. Mijn nieuwe werkgever is dus Stoke City FC (genaamd Stoke FC tot 1925), een Engelse voetbalclub uit de stad Stoke-on-Trent. De club is opgericht in 1863 en, na Notts County FC, daarmee de op een na oudste professionele voetbalclub ter wereld. Sommige overleveringen geven aan dat de club is opgericht in 1868. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Britannia Stadium. Spoiler En voor de liefhebbers: Recente geschiedenis George Eastham, voormalige speler van de club, nam het roer over maar hij hield het maar tien maanden uit. In de FA Cup leed Stoke gezichtsverlies door te verliezen van Blyth Spartans, niet eens een club uit de Football League. Alan Durban werd in februari 1978 trainer en leidde het team het volgende seizoen naar de promotie. Na twee seizoenen werd de club elfde en Durban vertrok naar Sunderland AFC. De volgende seizoenen zweefde de club tussen de middenmoot en net boven degradatiezone. Seizoen 1984/85 wordt door de fans herinnerd als The Holocaust Season. Stoke eindigde afgetekend laatste met slechts 17 punten. De club won slechts drie wedstrijden en telde 23 punten achterstand op de voorlaatste in de stand, Sunderland. Het was een laagterecord in de hoogste klasse sinds de invoering van het driepuntensysteem. Dit record werd in 2005/06 verbroken door Sunderland, dat slechts 15 punten wist te vergaren. Stoke moest het eersteklassevoetbal voor lange tijd vaarwel zeggen. Na enkele middelmatige seizoenen begon de club te slabakken en degradeerde in 1990 zelfs naar de derde klasse. Na twee seizoenen maakte de club kans op promotie, maar verloor in de play-offs van Stockport County FC. Het volgende seizoen werd de club kampioen en in 1995/96 was de club erg dicht bij een promotie naar de Premier League, maar werd in de halve finale van de play-offs gestopt door Leicester. In 1997 verhuisde de club naar het nieuwe Britannia Stadium, dat plaats bood aan 28.000 toeschouwers. Het eerste seizoen in de nieuwe thuishaven verliep niet goed en Stoke degradeerde. West Bromwich gaf de club zelfs een pak slaag door met 7-0 te winnen. In 2000 won de club de Football League Trophy tegen Bristol City FC voor 75.057 toeschouwers. Na enkele jaren derde klasse, met een paar keer een gemiste promotie in de play-offs, kon de club in 2001/02 via de play-offs terugkeren naar de tweede klasse. Het seizoen 2004/05 verliep teleurstellend en een twaalfde plaats was het deel van de club. Op 28 juni 2005 werd trainer Tony Pulis mede daarom ontslagen. Een dag later werd Johan Boskamp aangesteld als nieuwe trainer, maar die vertrok op het einde van het seizoen na onenigheid met het bestuur. Boskamp trok onder andere spelers als Carl Hoefkens en Sambegou Bangoura aan. Hij werd in juni 2006 opgevolgd door zijn voorganger Pulis. In het seizoen 2007/08 werd Stoke tweede en promoveerde, na 23 jaar, naar de Premier League. In het eerste seizoen werd de club twaalfde. Halverwege het seizoen 2017/18 kreeg trainer-coach Mark Hughes zijn ontslag. Directe aanleiding was de nederlaag in de FA Cup bij Coventry City (2-1), de nummer drie van Football League Two, het vierde niveau, op zaterdag 6 januari 2018[1]. De oud-aanvaller uit Wales verloor zes van de laatste acht wedstrijden met Stoke, dat in de Premier League was afgezakt naar de achttiende plaats en daarmee in degradatienood verkeerde. Hughes was sinds de zomer van 2013 hoofdtrainer van The Potters. Onder leiding van de oud-speler van onder meer Manchester United, FC Barcelona en Chelsea eindigde Stoke City drie jaar op rij op de negende plek in de Premier League. Hughes werd in januari opgevolgd door de Schot Paul Lambert. Die wist Stoke niet voor de Premier League te behouden. De club eindigde op de voorlaatste plaats in de eindrangschikking, waardoor degradatie naar de Football League Championship een feit was. Daarop nam de club afscheid van Lambert en nu hebben ze dus mij gehaald en moet ik promotie naar de PL weer mogelijk maken. Het Britannia Stadium is een stadion in de Engelse plaats Stoke-on-Trent. Het stadion biedt plaats aan 28.383 toeschouwers. Doordat het aantal onder de grens van 30.000 zit, komt het stadion niet in aanmerking voor een UEFA-sterrenstadion. De vaste bespeler van het stadion is de voetbalclub Stoke City FC, dat uitkomt in de Football League Championship, de 2 klasse in het Engelse voetbal. Vanaf het Premier League seizoen 2016/2017 krijgt het stadion de naam Bet365 Stadium En dan de plaats waar de club is gevestigd: Stoke-on-Trent. Spoiler Stoke-on-Trent is een unitary authority met de officiële titel van city, en het is een district in de Engelse regio West Midlands binnen het ceremoniële graafschap Staffordshire. De stad aan de rivier de Trent telt 255.378 inwoners. De oppervlakte bedraagt 93 km2. De stad werd gevormd door de samenvoeging van zes plaatsen en een aantal dorpen aan het begin van de 20e eeuw. De plaats die de nieuwe stad (die pas city werd in 1925) zijn naam gaf is Stoke-upon-Trent, want dit was waar het bestuur (en het belangrijkste spoorwegstation) was gevestigd. Na de samenvoeging werd Hanley het belangrijkste handelscentrum, ondanks de concurrentie van Burslem. De andere drie plaatsen zijn Tunstall, Longton en Fenton. De stad vormt een conurbatie met Newcastle-under-Lyme met samen circa 362.403 inwoners. Stoke City is afkomstig uit de stad en is na Notts County de oudste profvoetbalclub ter wereld. Ook Port Vale is afkomstig uit de stad. Deze club speelde net als Stoke meer dan veertig seizoenen in de Engelse tweede klasse, maar kon nooit in de hoogste afdeling spelen, waar Stoke wel al meer dan zestig seizoenen vertoefde. Ook de darters Phil Taylor, Adrian Lewis, Andy Hamilton, Ian White en Ted Hankey komen uit Stoke-on-Trent. Eddie Hall, winnaar van de World's Strongest Man 2017 finale woont hier ook. En niet te vergeten Robert Peter (Robbie) Williams (Stoke-on-Trent, 13 februari 1974) is een Brits popzanger. Van 1990 tot en met 1995 maakte Williams deel uit van Take That. Na die periode werd hij een succesvol solozanger. In 2010 werd hij weer kortstondig lid van de boyband. Williams heeft meer dan 55 miljoen platen wereldwijd verkocht. Hij is de best verkopende Britse soloartiest in het Verenigd Koninkrijk en de best verkopende niet-latino-artiest in Latijns-Amerika. Zes van zijn albums staan in de top 100 meest verkochte albums in het Verenigd Koninkrijk. Hij won vijftien BRIT Awards (meer dan enig andere artiest) en zeven ECHO Awards. In 2004 werd hij opgenomen in de UK Music Hall of Fame, toen werd hij betiteld als de "grootste artiest van de jaren negentig." Voorlopig verblijf ik in het Holiday Inn hotel in Stoke-on-Trent. Een luxe onderkomen, dat in elk geval een tof verblijf garandeert. Bovendien ik hoef geen ‘huisman’ te spelen, alles wordt prima geregeld en daar hou ik van. Morgen is mijn eerste werkdag en om 8 uur dien ik op de club te verschijnen. Trouwens wat de samenwerking met zaakwaarnemer Mino Raiola betreft, die is voorlopig zeer beperkt, kan ik u vertellen. De advocaten van mijnheer Raiola hebben mijn contract gecheckt en dat was het dan ook voorlopig. Want er zijn problemen met mijn broer, voor wat betreft zijn samenwerking met Raiola. Tianjin, de Chinese werkgever van mijn broer, wenst dat hij zo spoedig mogelijk terugkeert naar China en aldaar straks de competitie afmaakt. Het verhuurcontract met Bari hebben ze geannuleerd, omdat Bari voorlopig niet aan spelen toe komt door de lockdown in Italië. Een ingewikkelde kwestie kan ik u vertellen. 27 maart 20205 jr. bewerkt door germandutch
Geplaatst 27 maart 20205 jr. Succes bij Stoke City! Even een kleine tip, wellicht is het ook voor jezelf leuk jouw novelle eens anders te presenteren. Dit is dezelfde stijl zoals je dat ook hebt gedaan in je andere novelle, wellicht zorgt wat afwisseling (grafisch, qua presentatie of inhoudelijk) ook voor nieuwe volgers van jouw novelle.
Geplaatst 28 maart 20205 jr. Succes bij Stoke. Ik heb wel eens door je andere novelles gekeken maar het is me simpelweg gewoon veel te veel leeswerk om dat continu bij te houden. Misschien daarom handig om het iets meer bij de kern te houden aan de hand van grafische weergaves (screens?) met wat info qua tekst daar bij naast.
Geplaatst 30 maart 20205 jr. Auteur Nog even ter verduidelijking: toen ik met deze Muller-cyclus begon, heb ik duidelijk aangegeven dat ik geen zin heb in pure wedstrijdverslagen maar een niet clubgebonden novelle wil maken met als hoofdpersonage ene Hansie Muller. Middels een combi van fictie en realiteit wil ik de belevenissen en de trainerscarrière van Hansie Muller belichten. De cyclus begon met Guernsey, divisie 8 UK (Als god je niet mag stuurt ‘ie je naar Guernsey), dan deel 2 Wrexham ( The Red Dragons fight back), nadien deel 3 Plymouth Argyle FC (The Pilgrims are coming) en nu dus: HM – ALLES OF NIETS (Stoke City). Stoke City Dit is mijn eerste werkdag en die begint voor mij altijd eerst in de kleedkamer. Ook al verschillen kleedkamers weinig tot niets van elkaar, maar het is en blijft het uitgangspunt van mijn job. Mijn laatste club was Plymouth, een behoorlijke club. Maar Stoke is een echt grote club of beter gezegd een miljoenenbedrijf en circa 150 miljoen waard. Mijn broer heeft mij geadviseerd, te allen tijde de eigenaar en of directie van de club door te checken, als ik erachter wil komen hoe de clubcultuur in elkaar zit en wat mogelijk is. Nou dat heb ik met behulp van het internet gedaan en weet nu, waarom ik de eigenaar Peter Coates niet gezien heb. Spoiler Peter Coates (Goldenhill, 13 januari 1938) is een Brits zakenman uit Stoke-on-Trent (Staffordshire) die rijk werd met gokbedrijf bet365. In 1989 werd Coates grootaandeelhouder van voetbalclub Stoke City FC. Hij was er de voorzitter totdat hij in 1997 aftrad na kritiek van de fans op de slechte prestaties van de club. Hij bleef grootaandeelhouder, maar Keith Humphreys werd aangesteld als voorzitter. In 1999 werd de club opgekocht door het in Luxemburg gebaseerde "Stoke Holding SA", een consortium van IJslandse zakenlui. Zij betaalden ongeveer 3,5 miljoen pond voor de club. Aan het eind van het seizoen 2005-06 begon Stoke Holding onderhandelingen met Coates over het terugverkopen van de club. Deze verkoop werd een feit op 23 mei 2006, waarbij nu 1,7 miljoen pond werd betaald door Coates. Verder werden IJslandse schulden ter waarde van 3,3 miljoen pond kwijtgescholden. Peter Coates is weliswaar op papier de voorzitter van de club, maar hij is ondertussen wel 81 jaar en verschijnt alleen nog bij speciale gelegenheden. Zijn zoon is John Fitzgerald Coates, een Engelse zakenman en mede-directeur van hun online gokbedrijf Bet365. Hij staat vermeld op de 29ste jaarlijkse rijke lijst van het Forbes-tijdschrift, met een geschat persoonlijk vermogen van $ 1,3 miljard In juli 2015 werd Coates benoemd tot vice-voorzitter van Stoke City, waar zijn vader voorzitter is. John Fitzgerald Coates werd geboren in januari 1970, de zoon van Peter Coates, voorzitter van Stoke City F.C. en directeur van Bet365. Hij studeerde rechten aan de Bristol University en woont in de buurt van Stoke-on-Trent met zijn vrouw en twee kinderen. John Fitzgerald Coates nam de honneurs waar en ontving mij op zijn kantoor. Wij hadden een onderhoud van een klein uur, alhoewel ‘onderhoud’ kon je het feitelijk niet noemen. Het was meer een uitvoerige mededeling, die in een simpele eis uitmondde. Om het verhaal kort te maken: zijn mededeling kwam erop neer, dat ze na hun degradatie van de PL naar de Championship in 2018 alles op een snelle terugkeer naar het Premiership hadden gezet en er bedrogen uitkwamen. Ze eindigden verleden seizoen maar liefst op de 16de plaats en konden vernieuwde degradatie net voorkomen. De paniek sloeg toe en in juni haalden ze maar liefst 14 nieuwe spelers binnen. 8 transfervrije, 4 huurspelers en 2 spelers voor een totaalbedrag van 2,5 miljoen. Aan de andere kant lieten ze 8 spelers transfervrij vertrekken, verkochten 1 speler voor 1,2 miljoen en hebben 6 spelers verhuurd. De directie en vooral mr. Coates sr. en Coates jr. vroegen zich af, of de ploeg inderdaad sterker was geworden, omdat de meeste nieuwe aanwinsten transfervrije en huurspelers waren met uitzondering van Tommy Smith en Liam Lindsay. Coates jr. twijfelde bovendien aan de manager, die volgens hem teveel bouwde op keeper Jack Butland en de ervaren Joe Allen, die volgens hem aan vervanging toe waren en op hem een versleten indruk maakten. Coates sr. en jr. en ook de RVC waren van mening, dat mijn voorganger met zijn te behoudende speelwijze niet in staat zou zijn, om een promotie te bewerkstelligen en de play-offs niet zou halen. Vandaar dat ze, feitelijk alleen Coates jr. want de rest had twijfels, met mij in zee wilden gaan. En dus eiste mr. JF Coates simpelweg het halen van de play-offs en indien mogelijk promotie. Het doel was duidelijk. Voor mij telt sowieso maar een doel, namelijk kampioen worden of rechtstreekse promotie. Of het überhaupt mogelijk is om deze doelstelling te halen, ik weet het niet. In elk geval weet ik wel, dat in mij de olympische gedachte ‘meedoen is belangrijker dan winnen’ totaal niet leeft. Integendeel, ik doe uitsluitend mee om te winnen. Na mijn gesprek met de vice-voorzitter mocht ik kennis maken met de staf. Nou ja, staf? Zeg maar de restanten van de staf of wat er van over is gebleven. Stoke heeft veel werknemers, maar een aantal belangrijke staffuncties zijn helaas niet bezet. O.a. missen wij of hebben wij niet, dat mag ik nu zeggen als manager, een TD, een keeperstrainer en een conditietrainer. Wat wij wel hebben zat in de vergaderkamer op mij te wachten. Wat volgde was een ouderwetse voorstelling, waarbij iedereen zichzelf in het kort presenteerde. Assistent-manager Billy McKinlay William James Alexander McKinlay is een Schotse voetballer en coach, die speelde als middenvelder en assistent-manager is bij Stoke City. Hij begon zijn carrière bij Dundee United en maakte meer dan 200 competitiewedstrijden voordat hij in 1995 bij Blackburn Rovers in dienst trad voor £ 1,75 miljoen. Later speelde hij voor Bradford City, Clydebank, Leicester City en Fulham. McKinlay verscheen 29 keer voor Schotland en speelde op Euro 1996 en het WK 1998. Als coach werkte hij voor Fulham, het nationale team van Noord-Ierland en Watford. Hij werd in september 2014 aangesteld als hoofdcoach van Watford, maar verliet de post na acht dagen. Na een periode als assistent-hoofdtrainer bij Real Sociedad in Spanje, trad hij in november 2015 toe tot de Noorse club Stabæk, voordat hij in juli 2016 werd ontslagen. En nu is deze ervaren Schot van 50 jr mijn assistent. Ondanks het feit dat hij te pas en te onpas vloekte als een ketter, was het toch een zeer aimabele man. En niet te vergeten: een echte vakman. Manager 023 Kevin Russel Kevin John Russell is een Engelse oud-profvoetballer die als spits speelde voor Brighton & Hove Albion, Portsmouth, Wrexham, Leicester City, Peterborough United, Cardiff City, Hereford United, Stoke City, Burnley, Bournemouth en Notts County. Geboren: 6 december 1966 (53 jaar), Paulsgrove, Portsmouth. Gezien het feit dat ik Wrexham kampioen had gemaakt, had ik bij hem gelijk een streepje voor. Manager O18 Richard Walker Richard Stuart Walker is een Engelse oud-voetballer die speelde als verdediger. In een elfjarige carrière speelde hij 185 competitieve wedstrijden, waaronder 158 wedstrijden in de English Football League. Maar ook bij hem kon ik niet meer kapot, want ook hij had in 2007 als huurspeler bij Wrexham gespeeld. Geboren: 17 september 1980 (39 jaar), Stafford Hoofdscouting Phil Chapple Philip Richard Chapple is een voormalige Engelse profvoetballer. Chapple begon zijn carrière bij Cambridge United nadat hij door de jeugdteams in Norwich City was gekomen. Hij maakte deel uit van de Amerikaanse verdediging die opeenvolgende promoties kreeg in 1989-1990 en 1990-1991. Na het stoppen met spelen, nam Chapple coachingrollen op bij Peterborough United en West Ham United voordat hij hoofdscout werd bij Charlton. Na een korte periode bij Fulham werd Chapple benoemd tot Europese scout bij Brighton & Hove Albion. In 2019 trad Chapple toe tot Stoke City als hoofd van de scouting. Geboren: 26 november 1966 (53 jaar), Norwich Hoofdjeugdopleiding Garet Owen Gareth David Owen is een in Engeland geboren voormalige voetballer, nu werkzaam als academiedirecteur bij Stoke City. Een verdediger, hij vertegenwoordigde Wales op niveau onder 19. Hij begon zijn carrière bij Stoke City en tekende als professional in augustus 2001. Geboren: 21 september 1982 (37 jaar), Cheadle Hij had dan weliswaar nooit bij Wrexham gespeeld, maar hij was van origine een echte Welshman en ook met hem klikte het gewoon. Sommige van die gasten, de jongeren dan, zagen mij als hun kleine broertje en de ouderen als het jonkie, dat ze bij de hand moesten nemen. Maar alleen kenden ze maar een doel: promotie. Met zijn allen hebben wij afgesproken, dat het binnenhalen van een keeperstrainer, conditietrainer defensietrainer prioriteit geniet. Volgende update: kennismaking met de selecties @petervoetbal @TheRedOne @komodo25 @ElPrincipito = Als je midden in zo een cyclus zit, dan kun je niet plots van stijl veranderen en voorlopig ga ik dan ook op de oude voet verder. Wel zal ik alle adviezen verwerken in een eventueel nieuwe novelle met een ander hoofdpersonage. @Jotew = Wat is volgens jou ‘de kern’? De kern van mijn verhaal (verhalen) is het hoofdpersonage HM en niet de club(s). En bij een verhaal of te wel novelle hoort tekst en daar gaat het mij juist om. Zonder tekst had ik mij weer tot het creëren/testen van tactieken kunnen beperken, alleen geeft mij dat geen voldoening meer. De novellen wel en zeker nu. Goed of slecht, wat maakt het uit, ik vind het leuk en het houd mij van de straat. Bedankt voor jullie reacties. 30 maart 20205 jr. bewerkt door germandutch
Geplaatst 30 maart 20205 jr. Het is wel veel leesvoer ja voor de vluchtige lezer. Ben ook niet heel erg benieuwd naar je staf maar meer naar de voorbereiding met je club
Geplaatst 1 april 20205 jr. Auteur AM Billy McKinlay, ondanks het leeftijdsverschil mocht ik Billy zeggen, stelde mij aan de complete selectie van het eerste elftal voor. 26 spelers, waarvan maar liefst 17 ouder waren dan ik. Die gasten keken elkaar verbaast aan en wisten duidelijk niet, wat ze met mij aan moesten. Allicht dat ze verbaast waren, want ik ben pas 23 en sinds 3 jaar trainer, dus kom pas kijken. En hoe moet ik, in wie de meeste spelers nog een ‘snotneus’ zien, hun laten promoveren naar de hoogste divisie? Enfin, het was Bruno Martins Indi, die spontaan op me afkwam, mij de hand schudde en mij eerst in Engels ‘welkom’ heette en nadien in zuiver Nederlands met een licht Rotterdams accent. Toen was het ijs gebroken en kwam iedereen los en in beweging. Spoiler Selectie 1ste elftal AM Billy had nog ene Nathan Collins, 18jr en VC, uit de O23 opgeroepen, die aan de voorbereiding met het Eerste mocht deelnemen. Reden: het nog lange uitvallen van VC Shawcross. Dus zal ik met een voorlopige selectie van 27 spelers beginnen. Geen slechte selectie, op het eerste gezicht. Wij krijgen dik 5 weken en 7 oefenwedstrijden om tot een definitieve selectie, de juiste tactieken en tot een complete staf te komen. Bovendien zal ik, op advies van mijn broer, deze keer alle tegenstanders goed bekijken en laten analyseren. De onderlinge verschillen per team zijn heel klein en dus is het noodzakelijk, de sterke en zwakke punten van je tegenstanders te kennen. Het zal een moeilijk seizoen worden, want we spelen niet tegen koekenbakkers maar tegen echt grote clubs, die allen willen promoveren. Als ik iets doe, dan wil ik het perfect doen. Vandaar dus dat ik me onmiddellijk heb opgegeven voor het hoogste trainersdiploma, want wie weet kom ik ooit bij Willem II terecht. Volgend update: voorbereiding @petervoetbal @TheRedOne @komodo25 @ElPrincipito @Jotew @glennix Bedankt voor jullie reacties. 1 april 20205 jr. bewerkt door germandutch
Geplaatst 1 april 20205 jr. Veel leukere update. Prima selectie zo op het oog! Hoop wel dat BMI speelt, de held!
Geplaatst 1 april 20205 jr. Toch een selectie waar iets mee mogelijk moet zijn, outsider voor promotie.
Geplaatst 2 april 20205 jr. Auteur Onze eerste oefenpot is morgen en wel tegen onze O23. Getraind hebben wij nog niet en voor deze eerste match vertrouw ik helemaal op de spelerskennis van AM Billy, die de opstelling zal maken. Als eindverantwoordelijke bepaal ik de tactiek en voor deze keer puur op basis van het selectieoverzicht. Wij hebben 9 aanvallend ingestelde spelers en normaliter speel ik de laatste tijd maar met 1 spits. Dus moet ik wat anders verzinnen, om zoveel mogelijk aanvallende spelers in actie te kunnen zien. Bovendien heeft Kevin, de O23 manager, mij erop gewezen, dat ik na een zevental spelers van de O23 moest kijken, die mogelijkerwijs voor het 1ste elftal interessant kunnen zijn. Allicht dat er geen ‘rozengeur en maneschijn’ heerst in de kleedkamer. Die gasten hebben de doelstelling niet gehaald en in plaats van weer te promoveren zijn ze na hun degradatie uit de PL maar liefst 16de in de tweede divisie geworden. Om het duidelijk te zeggen: ze hebben gefaald en niet zo een klein beetje ook. De manager werd ontslagen en het schuldgevoel knaagt bij hun. Aan mij de taak om ze weer op de rails te krijgen en voor successen te zorgen. Enfin, voor onze eerste oefenwedstrijd tegen ons tweede team, heb ik gekozen voor een puur aanvallend 4-1-4-1….. en me als het ware zwart zitten ergeren in de dug-out. Reeds in de 17de minuut keken wij tegen een achterstand aan, nadat Pemberton de achterhoede en keeper Federici met een volley verraste. 0 : 1 en dat was een zeer slechte binnenkomer. De O23 van Manager Kevin speelde in de zelfde tactiek en ik had het gevoel dat zijn team op de brommer en wij op de omafiets waren. Dankzij een mazzeltje kon ML McClean in de 44ste minuut de gelijkmaker binnen schieten. 1 : 1 en toen verpeste scheidsrechter Mark Howes voor de O23 de hele wedstrijd. Op de een of andere manier voelde hij de match totaal niet aan en wist blijkbaar niet meer, dat die een simpele oefenwedstrijd stond te fluiten. In de 45ste minuut gaf die ene Scott Wara een gele kaart voor een ‘luchtig duwtje’ en een minuut later plots een rode kaart, omdat die jongen protesteerde. Dit sloeg werkelijk nergens op. Wat ook nergens op sloeg was de matte en bijzonder trage manier van spelen van mijn team. In de kleedkamer heb ik de heren toen verteld, dat ik in de tweede helft een snel voetballend team wilde zien, met veel pressie, hoog drukzetten en vooral met kansen creëren en afmaken ervan. Maar ja, in de tweede helft speelden wij nog maar tegen 10 tegenstanders en toen de scheids in de 49ste minuut weer een gele kaart voor een flut overtreding gaf, deze keer aan Dunwoody, vond ik het welletjes. Samen met Kevin vervoegde ik me bij de 4de man en wij gaven duidelijk te kennen, dat wij de wedstrijd af zouden breken als de scheids op die manier doorgaat. Enfin, in de 54ste minuut scoorde Tom Ince de 2 : 1 uit een toch wel op buitenspel riekende situatie, maar de scheids keurde het doelpunt goed. Verdediger Will Forrester protesteerde en kreeg in de zelfde minuut eveneens een gele kaart. Hoofdschuddend nam ik dat ter kennis en omdat die jongen maar tegen de scheids aan bleef praten, trok scheids Howes in de 57ste minuut plots rood en mocht Forrester vertrekken. Terwijl Kevin woest was en naar de 4de man toeliep, nam MC Allen de vrije trap en schoot hem richting 2de paal, waar VC Batth opdook en de bal onhoudbaar binnenkopte. 3 : 1 een makkelijke treffer tegen een negental, die bezig waren hun achterhoede te reorganiseren. Wederom uit een vrije trap kopte Powell de bal in de 66ste minuut in het doel. 4 : 1 en dat was het dan ook. Beide teams vonden het welletjes en speelden de ‘wedstrijd’ zonder verdere inspanningen uit. Waarom die vervelende scheidsrechter in de 85ste minuut Rachid Balde nog een gele kaart moest geven, begreep niemand. En dat Kevin na afloop van deze ‘oefenpot’ de scheids ‘tot de orde riep’, begreep wel iedereen. Ik kon alleen maar hopen, dat zulke scheidsen niet bij competitiewedstrijden worden ingezet. Het enige wat ik van deze match heb geleerd, is dat wij voor een andere tactiek zullen en moeten kiezen. Spoiler @petervoetbal @TheRedOne @komodo25 @ElPrincipito @Jotew @glennix Bedankt voor jullie reacties. 2 april 20205 jr. bewerkt door germandutch
Geplaatst 2 april 20205 jr. Prima selectie maar dat hebben de meeste ploegen wel in het championship. Eerste oefenwedstrijd zegt niet veel natuurlijk
Geplaatst 3 april 20205 jr. Auteur We hebben niet alleen de trainingen aangepast, maar ik heb ook de tactiek veranderd en wat positionele wijzigingen doorgevoerd. Of het voldoende is, zal nog moeten blijken. De komende tegenstander is Crewe Alexandra FC, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1877. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Alexandra Stadium. Het verhaal gaat dat de club zijn naam te danken heeft aan prinses Alexandra. Crewe was een van de oprichters van de tweede divisie in 1892 en nu zijn ze dus onze volgende tegenstander. Momenteel spelen ze in League Two, dus in de vierde divisie en op papier moeten wij ze makkelijk kunnen hebben. Bij motregen en samen met 2528 fans van ons arriveerden wij in Crewe. De thuisploeg had ook 3556 fans opgetrommeld en dus waren, volgens mijn berekening, 6084 toeschouwers aanwezig. Toen ik de scheids zag, kreeg ik een beetje een raar gevoel. Het was de arrogante kwal Mark Howes, die al onze eerste oefenpot totaal het verpest. Ik weet niet wie bepaalt, welke scheidsrechter onze oefenwedstrijden moet of mag fluiten, maar ik dacht dat altijd een andere scheids wordt aangewezen. Nu dus niet. Ik ga dus uit van een extra handicap bij deze wedstrijd. Welnu, om het verhaal kort te maken, het werd voor ons een makkelijke wedstrijd en ondanks het rare gedrag van mister Howes kreeg Crewe geen poot aan de grond. De uiteindelijke uitslag was tevredenstellend, onze prestatie eveneens, alleen de scheids hoop ik in de toekomst niet meer te ontmoeten. Spoiler Onze volgende tegenstander is Stafford Rangers FC, een Engelse voetbalclub uit Stafford, Staffordshire. De precieze oprichtingsdatum van de club is niet langer bekend. De officiële documenten gingen verloren tijdens de Eerste Wereldoorlog, maar door een artikel in een plaatselijke krant denkt men dat het 1876 is. Een club uit de 7de divisie en dus helemaal een makkie. Ondanks de op papier oh zo zwakke tegenstander vergezelden ons toch nog 3600 fans en was het stadionnetje van Stafford volledig uitverkocht. In totaal wilden 6000 toeschouwers het evenement bijwonen. Scheidsrechter was ene Lee Probert. Tot mijn verbazing voldeed iedereen in de eerste helft en bij rust stonden wij met 0 : 5, zoals verwacht, voor. VC Batth maakte waarschijnlijk zijn eerste hattrick in zijn loopbaan. 2 x per kop en een mazzelballetje, dat die in het doel punterde. ML James McClean was ook twee keer succesvol. De scheids floot redelijk, ook al begreep ik de gele kaart voor VM Allen niet. In de tweede helft wisselde ik het hele team en ik moet bekennen, het werd een teleurstellende vertoning in de tweede 45 minuten. Weliswaar waren wij de betere en dominerende ploeg, maar een aantal spelers stelden mij gewoon teleur. Hun passing en wedstrijdinstelling liet behoorlijk te wensen over en dan heb ik het over MC Clucas en VM Oakley-Boothe. Deze twee zaten totaal niet in de wedstrijd. Spits Vokes deed zijn best, zijn veldspel was tevredenstellend maar zijn ‘doelpogingen’ sloegen werkelijk nergens op. Sorry, dat ik het zeg, maar hij had nog uren door kunnen spelen zonder ook maar een keer te scoren. De ene na de andere mogelijkheid verprutste hij. In de 57ste minuut kregen wij een vrije trap tegen en ene Horton schoot de bal in ons doel. 1 : 5 en een zwakke prestatie van de defensie en de keeper Federici. Gelukkig hadden wij ook nog MR Diouf, die in de tweede helft de beste speler was en tenminste nog een keer scoorde. En ook AMC Ngoy lukte het nog te scoren, waardoor de eindstand 1 : 7 werd. Geen slecht resultaat zult u zeggen, maar ik ben nog steeds van mening, dat ons team het in de tweede helft heeft af laten weten. Tegen zo een zwakke tegenstander hoor je als tweede divisieclub minimaal 10 keer te scoren. En wat doen onze spitsen? Ze scoren niet. Spoiler Onze 4de oefenpot is feitelijk een testimonia wedstrijd en wel tegen FC Lorient-Bretagne Sud, een Franse voetbalclub, afkomstig uit de gelijknamige Franse havenstad Lorient. In het seizoen 1998/99 speelde de club voor de eerste maal in de Ligue 1, maar degradeerde de ploeg onder leiding van trainer-coach Christian Gourcuff aan het einde van het seizoen meteen weer. Dus nu in divisie twee, een beetje soortgelijk zoals wij en een echte krachtmeting. Omdat wij thuisspelen, wil ik nog wat meer aanvallend voor de dag komen. Verdediger Shawcross, voor wie deze wedstrijd feitelijk gepland werd, zal nog zeker 6 maanden absent zijn. Bovendien is hij al 31 jaar en of hij ooit weer op zijn oude niveau terugkomt, is twijfelachtig. Spoiler Bij sterke wind, maar wel droog en warm weer, verschenen wij in een aangepaste 4-4-1-1 opstelling met hele aanvallende intenties. De tegenstander had gekozen voor een voorzichtig 4-2-3-1 en scheids was ene Peter Bankes. Er waren maar liefst 9881 toeschouwers, waaronder 62 verdwaalde Fransen. Al met al mag ik zeggen, dat het min of meer een gelijkwaardige match was, zonder grote voordelen aan welke kant dan ook. Wel waren wij slimmer en effectiever en in geval van twijfel floot de scheids gewoon tegen ons. En of die het leuk vind of niet, hij had wel vaak heel veel twijfels. Bij rust stond het 2 : 1 en in de tweede helft heb ik 9 spelers gewisseld. Alleen Allen en Olsson (proefspeler) liet ik staan. En ook in deze oefenpot heb ik onze spitsen niet gezien. Het systeem met 1 spits werkte bij Plymouth uitstekend, maar hier, al zeg ik het zelf, totaal niet. Verdedigend doen wij het goed tot uitstekend, maar aanvallend duidelijk minder. We zijn, wat scoren betreft, veel te afhankelijk van stilstaande situaties (vrije trappen en vooral corners) . Kansen creëren wij wel, maar de spits verzilverd ze niet. Dus dat wordt weer veel brainstormen en extra huiswerk. Spoiler @petervoetbal @TheRedOne @komodo25 @ElPrincipito @Jotew @glennix Bedankt voor jullie reacties. 3 april 20205 jr. bewerkt door germandutch
Geplaatst 5 april 20205 jr. Auteur Onze twee komende oefenwedstrijden vinden in Nederland plaats. Tegen AZ, de momentele medelijstaanvoerder van de Eredivisie met een aantal supertalenten in hun gelederen, en tegen VVV, die altijd tegen degradatie vechten. Mijn broer en pa heb ik al verwittigd en gezorgd dat er kaartjes voor hun klaar zullen liggen, want het spreekt vanzelf, dat zij zullen komen kijken. Als zich koopjes aandienen, dan ben ik er als de kippen bij. Deze jongen, Martin Olsson, weliswaar al 31 maar razendsnel en maar liefst 48 interlands op zijn naam, te gebruiken als VL of VVL. Een ervaren kracht die transfervrij was. Hij speelt al sedert 2005 in Engeland. Eerst bij Blackburn, dan Norwich en de laatste jaren voor Swansea. Zonder een wedstrijd voor ons gespeeld te hebben, is zijn transferwaarde nu al € 3,6 mln. Niet slecht toch? Spoiler En ik heb ook nog snel twee huurspelertjes voor de breedte (en onze O23) binnengehaald. Ik ben geen geldverkwister en koop niet om te kopen. Nee ik ben, wat de Belgen noemen een echte ‘gierige Hollander’. Nou ja dus en wat heb ik gehaald? Ene Largie Ramazani, een 18jr Belgische Burundees. Vliegensvlug en inzetbaar als AMR/AMC en AML. Onze eigen ‘kleine Robben’. Uit de jeugd van Manchester United. De tweede huurspeler is ene Tyler Magloire. Een 20jr VC, type Süle, razendsnel, die je 3 keer moet passeren om er een keer langs te komen. Spoiler Nog 4 goede oefenwedstrijden en dan verwacht ik toch nog wel een paar honderd extra seizoenkaarthouders. En toen werd het tijd voor de trip naar Nederland. Of u het geloofd of niet, maar liefst 318 trouwe fans vergezelden ons naar Alkmaar. Voor een gewone oefenpartij, die totaal niets voorstelt, want het gaat feitelijk om niets. Nou ja, niets? Trainer Slot wil niet verliezen als mederanglijstaanvoerder van de Eredivisie en zeker niet van een tweede divisieclub uit Engeland. En ik? Zeg maar wij. Wij willen gewoon winnen, want verliezen staat niet in mijn regelboekje. In Alkmaar was het mooi weer, AZ kwam in een 4-3-3 opstelling en in bestbezetting het veld op en wij in een 4-4-1-1 formatie met aanvallende intenties. Waarom toch maar met 1 spits ofschoon ik vind dat alleen een spitsenkoppel succes kan en zal hebben. Zeker als je naar mijn spitsen kijkt. Maar goed, ik wou niet experimenteren, want ik wou hier winnen. Vooral ook, omdat mijn pa en broer op de tribune zitten. Scheidsrechter was Bas Nijhuis, de enige en echte. En er waren in totaal 4441 toeschouwers, inclusief onze 318 fans. Enfin, ik vrees voor trainer Slot dat die morgen een hoop aan zijn meerderen en de media uit moet leggen, waarom AZ met poep in de broek en volledig defensief speelde. Onder 4-3-3, de door grootmeester Johan Cruijff gepropageerde tactiek, versta ik een totaal andere spelstijl en een volledig andere veldinvulling. In plaats van 4-3-3 speelde het team van Slot een vlakke 4-1-4-1 door de flankspelers Gudmundsson en Stengs tot de twee VM’s terug te trekken, waardoor ze achterin 2 bussen voor de 16 posteerden en alleen spits Boadu af en toe in de middencirkel kwam. Sorry dat ik het zeg, maar het leek er op, dat Slot met zijn AZ vooral niet wilde verliezen en op de Mourinho manier speelde. Enkele dagen geleden had mijn broer mij telefonisch geadviseerd: ‘schakel Stengs uit en dan is het kat in het bakje voor jullie’. Nou, en dat deden mijn spelers. VL Olsson degradeerde Stengs tot een statist en VM Allen had geen kind aan Boadu en dat was het dan ook. AZ mocht achteraf blij zijn dat het slechts 0 : 2 werd. Spoiler In plaats van het avondeten samen met het team in ons hotel in Alkmaar te nuttigen, mocht ik van de directie ’s avonds met mijn pa en broer in restaurant ’t Stokpaardje gaan dineren. Dat wil zeggen, mijn broer had op voorhand aldaar een tafel gereserveerd en ik mocht als betalende gastheer optreden. Over de wedstrijd konden wij kort zijn. Voor ons was het min of meer gewoon een zakelijke overwinning en zowel mijn broer alsook mijn pa waren van AZ teleurgesteld. Ze hadden meer van hun verwacht. Wel merkte mijn broer op, dat hij drie belangrijke spelers bij AZ had gemist en wel Midtsjo, Koopmeiners en Wijndal. Misschien kwam het door het ontbreken van deze drie spelers, dat AZ niet in hun normale doen was? Hoe dan ook, mij kon het niet schelen. Voor ons telde alleen de winst. Ook MJ was van mening, dat ik misschien beter naar een tweespitsensysteem kon overschakelen, tenminste voor thuiswedstrijden. Waarom? Omdat hij van mijn spitsen weinig tot niets had gezien. Het werd een gezellig etentje en we besloten, ook in Venlo weer samen te komen, maar deze keer in het hotel waar ik met de spelers zou verblijven. Na een kort verblijf in Alkmaar verplaatsten wij ons naar Venlo, waar we donderdags tegen VVV spelen. Ik had wederom voor 4-4-1-1 gekozen, maar omdat VVV geen AZ is, voor een ietwat meer aanvallende versie. ML Ince werd AML, dus op gelijke hoogte met AMC Ngoy (Powel was te vermoeid om te spelen) en met hoger druk zetten en meer aanvallende pressie. Er heerste sterke wind en er waren slechts 2485 toeschouwers, waarvan 218 fans van ons. Een kleine 100 fans waren blijkbaar teruggevlogen, omdat VVV ze niet aansprak. Scheidsrechter was de alom bekende Kevin Blom. Duidelijk is dus, dat ze in Nederland wel moeite doen om ervaren scheidsrechters op te roepen en wij moeten het dus doen met aankomend talent, die meestal maar wat aanprutsen. Welnu, je kunt van VVV zeggen wat je wilt, ze deden hun stinkende best…maar het was duidelijk niet goed genoeg. Bij rust hadden wij al 4x toegeslagen en was de match feitelijk al gespeeld. Na rust kreeg VVV nogmaals 4 doelpunten om de oren en ze ‘mochten’ nog wel een eretreffer scoren. Uiteindelijk werd het maar liefst 1 : 8 en beide spitsen, Campbell en Vokes, scoorden, maar de beste man op het veld was zonder twijfel MR Verlinden, die een heuse hattrick scoorde. Wel had ik mij verbaasd over het feit, dat de onderlinge verschillen in de Eredivisie zo groot zijn. Want laten wij wel zijn, tussen AZ en VVV is een hemelsbreed verschil. Geen wonder dus, dat het kampioenschap altijd tussen Ajax, PSV, Feyenoord en nu ook AZ wordt beslist. Volgens Pepijn van Liverpool is dat in de PL ook zo. Alleen in de Championship zijn de meeste ploegen aan elkaar gewaagd. Maar ja, ik wil niet op de feiten voorop lopen, want wij hebben nog geen competitiewedstrijd gespeeld. Spoiler Na afloop hadden wij in het hotel driedubbel feest. Het team vierde de overwinning, de uit België overgekomen familieleden van Verlinden vierden diens hattrick en ik had weer een gezellig onderonsje met broer MJ en mijn pa. Deze keer hadden ze niets aan te merken op de prestatie van het team, hoewel pa het een slappe voorstelling van VVV vond. @petervoetbal @TheRedOne @komodo25 @ElPrincipito @Jotew @glennix Bedankt voor jullie reacties. 5 april 20205 jr. bewerkt door germandutch
Geplaatst 5 april 20205 jr. Met Olsson heb je een leuke speler gehaald, die 2 andere talenten heb ik mijn twijfels bij of ze nu al een meerwaarde kunnen zijn voor Stoke. En weer 2 goede uitslagen in de oefenwedstrijden erbij.
Geplaatst 7 april 20205 jr. Auteur Bij thuiskomst vanuit Nederland kreeg ik dit overzicht onder ogen. Nou, nou, veel vertrouwen hadden de bookies niet in ons. Noch in mijn team, noch in mijn kunnen. Moet ik mij daar druk om maken? Nee toch, want hun prognose is gebaseerd op de teamprestaties van verleden seizoen. Bovendien stond er toen een andere manager voor de groep. Vervelend is wel dat ‘iemand’ een aantal hele goede spelers voor mijn komst heeft uitgehuurd. En ik kan u vertellen, dat waren niet de minsten. Wat dacht u van MC Badou Ndlaye, MC Peter Etebo, VC Kevin Wimmer en VR Moritz Bauer? Maar ook spits Benik Afobe en MC Ryan Woods. Deze twee laatstgenoemden kan ik mogelijkerwijs volgende maand terughalen en als dat inderdaad mogelijk is, zal ik het niet laten ook. De bookies beweren, dat wij zonder spectaculaire spelersaankopen hooguit op de 15de plaats eindigen. En dan durven ze nog over degradatie te praten ook? Spectaculaire aankopen kunnen wij niet doen, daar hebben wij het geld niet voor en ik zie er het nut niet in. Wij hebben goede spelers en een brede selectie, bovendien kan ik er maar 11 tegelijk opstellen, dus waar praten wij over. Ik ben niet hierheen gekomen om tegen degradatie te spelen, maar om de play-offs te halen en voor promotie te gaan. Als het mij lukt om de juiste tactiek te vinden, waarin elke speler zich prettig voelt en ik uit iedereen het beste naar bovenhaal, dan wil dat nog eens zien. Het gaat er niet om hoeveel goede (en dure) spelers je kunt kopen, maar wat je met je spelers doet. Individueel mogen mijn spelers voor iedereen onder doen, maar niet als team. Als team zullen mijn jongens er straks staan en dan kun je lachen hoor. Let op mijn woorden. Als de bookies je als 15de prognosticeren, dan spreekt het vanzelf, dat geen van mijn jongens tot de topscorers worden gerekend. Maak ik mij daar druk om? Nee, natuurlijk niet. Wat die gasten verleden seizoen hebben laten zien, daar heeft nu niemand meer iets aan. U ziet het. Een keer winnen en gelijk komen er weer wat ‘fans’ bij. Nou ja, dat kunnen wij er ook nog bijhebben. Feit is, dat wij nog wel 1 VVR hebben en wel Edwards en 1 VR en wel Smith, die de VVR positie niet goed kan invullen. Smith is een pure rechtsback en helaas geen vleugelverdediger. Dus zullen wij nog naar eentje uit moeten kijken. Komend seizoen is Moritz Bauer weer terug, die ze uitgeleend hebben. Jammer, maar niets aan te doen. En Diouf is ook maar een noodoplossing, want feitelijk is hij een MR. Ik heb deze noteringen allen in de kleedkamer opgehangen, om de jongens een beetje te stimuleren, dat ze hun best blijven doen. Iedereen wil in de top spelen en zoveel mogelijk verdienen. Om deze status te halen, moeten de jongens laten zien wat ze in huis hebben en dan profiteren wij allen ervan. En let wel: een topspeler hebben is leuk, maar het gaat erom hoe hij in het team past en of hij de anderen beter laat spelen. 1 speler wint niets, een team wel. Onze volgende en voorlaatste oefenwedstrijd is weer een thuismatch en wel tegen het Spaanse Rayo Vallecano de Madrid. Ik weet er niets van en ken ze niet. Volgens Wikipedia hebben ze maar 8800 seizoenkaarthouders en een kleiner stadionnetje, dus mag ik zeggen dat het een kleinere club is. In elk geval spreekt deze Spaanse club ons publiek niet aan, want er kwamen er maar 9751 toeschouwers erop af. Scheids was de mij niet onbekende Constantine Hatzidakis, die ik ooit had beledigd door hem ‘Nepgriek’ te noemen. Inmiddels heb ik hiervoor mijn excuus aangeboden en ik hoop dat hij deze kwestie niet mee laat spelen bij de wedstrijd. Enfin, wij kwamen in de ietwat verbasterde 4-1-4-1 opstelling het droge veld op en de Spanjaarden in een 4-2-3-1 formatie. Het leek een gelijkopgaande strijd te worden, omdat Rayo of te wel Los Franjirrojos duidelijk meer balbezit had dan wij. Maar ja, het gaat erom wat je met het balbezit doet. Onze tegenstander bleef de bal maar heen en weer spelen en blijkbaar hebben ze ‘het op balbezit spelen’ te letterlijk opgevat. Ook al zei Johan Cruijff ooit: ‘als je de bal in bezit hebt, dan kan de tegenstander niet scoren’, maar als je niet vooruit speelt, dan scoor je ook niet. Om het verhaal kort te maken, wij hadden minder balbezit, maar als we de bal in bezit hadden, speelden wij vooruit en deden er alles aan, om de bal zo snel mogelijk in hun netje te krijgen. Wij waren gewoon slimmer, sneller en maakten meer vuile meters. Bij rust stonden wij slechts met 1 : 0 voor en in de tweede helft heb ik maar liefst 10 wissels doorgevoerd. Wie schetst onze en vooral mijn verbazing, toen het pas gehuurde lichtgewicht, plots man van de wedstrijd werd en nog twee keer scoorde ook. Onze eigen ‘kleine Robben’ , zoals ik hem tracht te noemen. 168cm groot en slechts 57 kg zwaar, maar vliegensvlug. Largie Ramazani gaf gas en dat deed voor Rayo de deur dicht. Het lukte ze niet om deze jongen uit de wedstrijd te spelen. Enfin, wij wonnen uiteindelijk met 4 : 0, misschien ietwat geflatteerd, maar daar praat later niemand meer over. Iedereen was tevreden en ook de directie, die deze jongen in eerste instantie niet goed genoeg vonden. Spoiler Over drie dagen hebben wij onze laatste oefenwedstrijd en wel uit tegen Ebbsfleet, een 6de divisieclub. Waarom zo een lichte tegenstander? Gewoon om alle spelers, die tot nu toe niet aan de bak kwamen, te laten spelen en ze het gevoel te geven, dat ze erbij horen. Het was schitterend voetbalweer toen wij, vergezeld van maar liefst 1000 fans, in Ebbsfleet arriveerden. Scheids was ene Simon Mather en in totaal waren 3773 toeschouwers aanwezig, inclusief onze 1000 fans. Wij kwamen in een verbasterde 4-4-1-1 formatie met aanvallende intenties het veld op en onze tegenstander in een 4-1-2-3 opstelling. Het is dat de scheids zich als een gigantische eikel gedroeg, de wedstrijd totaal niet aanvoelde en blijkbaar dacht dat die een non-fysieke korfbalmatch stond te fluiten. Nadat wij al na 9 minuten met 0 : 1 voorstonden, presteerde de scheids, ik zal me maar gematigd uitdrukken, dus halfblind als hij was, onze ‘kleine Robben’ bij het eerste duel om de bal in de 18de minuut gelijk een rode kaart te geven. Als die eikel goed had gekeken, dan had hij moeten zien dat Ramazani de tegenstander te snel af was en de Ebbsfleetspeler veel te laat reageerde, de bal kwijt was en gefrustreerd en schreeuwend naar de grond stortte. Voor deze opzettelijke Schwalbe had hij geel moeten hebben, maar in plaats daarvan gaf de scheids rood aan onze speler. Het sloeg nergens op. Onze 1000 fans scholden de scheids verrot en de overige 2772 toeschouwers lachten zich kapot. Welnu wij moesten met 10 man verder en dus liet ik iedereen staan en wisselde niet. De twee teruggehaalde spelers, spits Afobe en MC Ryan Woods speelden zoals ik van hun had verwacht. Goed en vooral doeltreffend, wat Afobe betreft. Met de rust stonden wij dan ook al 0 : 4 voor, met 10 man, en Afobe had zijn eerste hattrick onder mij gemaakt. In de tweede helft wisselde ik alle 10 spelers en nadat aan weerskanten nog een doelpunt werd geproduceerd, ging het gas eraf en vonden wij het welletjes. 1 : 5 met tien man tegen een zwaar verdedigende ploeg en een verschrikkelijke scheids, die voor elke scheet floot, is toch wel een prestatie. Het enige positieve aan de match was, dat spits Afobe zich met een hattrick terug had gemeld, dat MC Woods een goede helft had gespeeld, invaller-spits Gregory eveneens een doelpunt had gescoord en dat VVR Edwards ook op de scorelijst was gekomen. Spoiler @petervoetbal @TheRedOne @komodo25 @ElPrincipito @Jotew @glennix Bedankt voor jullie reacties. 7 april 20205 jr. bewerkt door germandutch