Jump to content
TheRedOne

[LLM/FM20] The World's First Football Club

Recommended Posts

XRGZnPE.png

#1 - Het begin met Sheffield F.C.

Sheffield Football Club, de club wordt door de FIFA erkend als oudste voetbalclub ter wereld. De club werd op 24 oktober 1857 opgericht door Nathaniel Creswick en William Prest. Dit duo maakte ook de regels op hoe het spel gespeeld zou worden, de Sheffield Rules. Voor de oprichting van de Football Association werd er overal met verschillende spelregels gespeeld. Een voorbeeld van de regels in Sheffield was bijvoorbeeld dat er geen buitenspel was en dat spelers van de tegenpartij geduwd mochten worden. Australische voetbalregels die in de volgende jaren tot stand kwamen leken veel op de Sheffield Rules. In 1863 werd Sheffield lid van de FA en pas in 1878 nam Sheffield de voetbalregels van de FA over. In 2004 kreeg de club de FIFA Order of Merit voor zijn bijdrage aan het voetbal. Real Madrid is de enige andere club op de wereld die deze prijs ook kreeg. In 2013 richtte Sheffield FC de Club of Pioneers op, een wereldwijd netwerk van de oudste voetbalclubs per land. De Koninklijke HFC vertegenwoordigd Nederland in deze Club of Pioneers. 

8yosXU1.png

Momenteel speelt Sheffield F.C. in de achtste divisie van Engeland in de Nothern Premier League D. In deze competitie spelen clubs als Cleethorpes Town, Ilkeston Town en Kidsgrove Athletic om maar wat namen te noemen. De club wordt geacht om in de bovenste helft van de competitie te eindigen. We hebben een paar goede spelers in de selectie zitten. Vooral op het middenveld zijn we goed bezet. Adam Chapman is een van de belangrijkste spelers in ons elftal. De Noord-Ier speelt al sinds 2017 bij Sheffield en is heeft goede technische en mentale vaardigheden om zeker van belang te zijn in deze competitie. Een andere belangrijke schakel in dit team is Jordan Chapell. De rechtermiddenvelder is een redelijke snelle flankspeler met een goede techniek. We zullen veel voorzetten van hem kunnen verwachten en hopelijk veel assists. In de spits hebben we ook nog de 32-jarige Marc Newsham. Tevens ook de enige spits in onze selectie. Hij zal voor de goals moeten gaan zorgen in het komende seizoen en hij is op zijn leeftijd nog behoorlijk snel. Dit zijn wel de belangrijkste spelers uit ons team.

We hebben ook nog twee goede talenten in ons team zitten. Onze doelman Dylan Parkin is met 20 jaar nog een jonkie, maar ziet er nu al heel goed uit en hij zal ook onze eerste doelman worden voor de komende wedstrijden. Een goede degelijke doelman zonder teveel poespas. En zoals je kan zien heeft hij nog genoeg ruimte om te groeien. We gaan natuurlijk zijn progressie volgen in de komende seizoenen. Ook hebben we nog een 17-jarig talent genaamd Alex Wonham. Deze middenvelder staat aan het begin van zijn carrière. Hij kwam deze zomer over van Lincoln City waar zijn contract niet verlengd werd. Nu zit hij bij ons en zal hij zeker wel zijn minuten krijgen alleen hij zal nog geen belangrijk deel gaan uitmaken van ons team. Probleem is alleen dat hij voor een 17-jarige een grootverdiener is voor onze club. Hij verdient 100 euro per week, maar veel spelen zal hij nog niet gaan doen. Dit kan natuurlijk een probleem worden, maar we wachten het nog even af. 

12VnYgR.png

We hebben een budget van €575 per week om nog wat aan transfers te gaan doen. Persoonlijk ben ik op zoek naar wat extra snelle spitsen en een aantal snelle centrale verdedigers. Ik wil ervoor zorgen dat het as van het veld goed bezet is en dat de flankspelers capabel genoeg zijn om te kunnen presteren. Maar in mijn optiek zijn de spelers in de as van het veld een stuk belangrijker. Ook zal ik direct op zoek gaan naar een moederclub om op deze manier goedkope spelers te kunnen regelen om ons team te kunnen versterken. Ons doel is natuurlijk de bovenste helft van de competitie, maar met de juiste aankopen denk ik dat we zeker wel kunnen gaan vechten voor promotie. We hebben al een aantal goede spelers dus dat moet mogelijk zijn.

Dit is de eerste keer in Football Manager 2020 dat ik een LLM carrière ga starten dus ik hoor graag jullie tips en meningen over de acties die ik verricht. Ik weet de basisregels ongeveer wel, maar elk advies is welkom.  Ik wil jullie graag meenemen op dit avontuur van Sheffield F.C. In de volgende update zullen we de transfers van ons bespreken en zullen we de oefenperiode doorlopen om te zien hoever we zijn. Mochten jullie nog screens willen zien dan wil ik die natuurlijk graag aanleveren. Ik hoop dat jullie met veel plezier deze novelle gaan volgen.

Poeh, geen misselijke uitdaging om de oudste club ter wereld weer omhoog te helpen. Succes!

Schitterende banner:) laat ik daar mee beginnen. Succes met deze mooie uitdaging. 

Succes! Snelle spitsen werken altijd goed op een lager niveau

Mooie banner geweldige uitdaging. Een toernooitje met wat oudste clubs per land zou wel grappig zijn 

Ik dacht altijd dat Notts County de oudste voetbalclub ter wereld was :) In ieder geval een fikse uitdaging! Ik kijk nu al uit naar de eerste derbies tegen Wednesday en United.

xQhcEIv.png

#2 - De voorbereiding van Sheffield

We hebben de afgelopen tijd naar heel wat spelers langs zien komen en gekeken of deze spelers een toevoeging zouden zijn voor het huidige Sheffield. In totaal zijn er acht nieuwe spelers bijgekomen. Deze heb ik op de screenshot aangegeven met een groen bolletje achter hun naam. Deze spelers zullen er voor moeten zorgen dat we ons kunnen plaatsen in de bovenste helft van de Nothern Premier League D. In de vorige post had ik vermeld dat ik op zoek was naar een stel snelle spitsen en snelle centrale verdedigers. En die heb ik gelukkig weten te vinden. Mijn aankopen zijn wel allemaal aan de jonge kant, maar ik denk zeker dat zij het verschil kunnen gaan maken voor ons. 

De nieuwe centrale verdedigers zijn George Cleet en Jacob Owen. Deze twee jonge, maar snelle centrale verdedigers zullen de snelle aanvallers van de tegenpartijen moeten gaan tegenhouden. Samen met Lee Cooksey, Rob Darkin en Darryl Winter zal dit onze verdediging zijn voor het komende seizoen. We hebben ook nog Jack Randall weten te strikken. Dit was onze laatste aanwinst en ik heb hem vooral als back-up van Ben Turner gehaald. Met zijn 19 jaar heeft hij natuurlijk nog genoeg tijd om zich te ontwikkelen. Ryan Bell is onze nieuwe verdedigende middenvelder. Deze hadden we hard nodig aangezien niemand echt in deze positie kon spelen. Met zijn 23 jaar is hij een van de oudere aankopen, maar hij zal zeker belangrijk gaan worden in dit seizoen.

Op het middenveld hadden we natuurlijk al Adam Chapman, maar met Ethan Kershaw voegen we een nieuw elan toe aan de ploeg. Deze 18-jarige middenvelder heeft me weten te verbazen in de voorbereiding met zijn sterke spel en zo heeft hij een contract weten te verdienen. Pluspunt is dat hij ook op de middenvelder rechts positie uit kan komen. We hebben ook Jake Buckle naar Sheffield weten te halen. Hij zal samen met Ted Cribley moeten gaan strijden om een basisplaats voor dit seizoen. Hij is zeker een aanwinst waar ik blij mee. Een snelle vleugelspeler die ook nog eens heel behendig is. Ik verwacht dat hij wel wat hoge ogen gaat gooien in dit elftal.

Dan komen we aan bij de twee nieuwe spitsen. Laten we beginnen met de 18-jarige Costelus Lautaru. Deze snelle spits heeft zich niet echt laten zien in de voorbereiding, maar toch heb ik vertrouwen in hem. Hij is een snelle spits die goed kan afwerken en dat zijn de belangrijkste aspecten voor in deze divisie natuurlijk. Ik verwacht dat hij dit seizoen toch al gauw 20/25 doelpunten gaat scoren voor ons. Onze andere nieuwe spits is Kayle Price. Deze vliegensvlugge spits van 1.61 meter heeft zich enorm laten zien in de voorbereiding. Hij wist in vijf wedstrijden vijf doelpunten te maken en daarmee verdien je natuurlijk een contract. Ik denk dat we met Kayle Price en Costelus Lautaru een van de sterke spitsenduo's hebben in deze competitie. Beide snelle spitsen met een goed gevoel voor afwerken. Ik ben zeker trots op de transfers die ik verricht heb. 

YIr6Jb5.png

In de voorbereiding speelden we zeven wedstrijden. We wonnen vijf wedstrijden en verloren er twee. De twee verloren wedstrijden waren wel tegen betere tegenstanders. Sheffield Wednesday is natuurlijk een rivaal van ons, maar een 0-2 verlies tegen een Championship team vind ik totaal geen schande. Sterker nog, we waren wel de onderliggende partij, maar we kregen gewoon onze kansen en hadden er in mijn mening wel een doelpunt verdiend. Helaas gebeurd dat dan niet, maar we mogen er alsnog trots op zijn. Tegen Buxton boden we ook goed tegenstand, maar bleek het net te weinig te zijn. Dat is dan jammer, maar het is natuurlijk de voorbereiding dus moet het kunnen. 

In de andere wedstrijden gingen we als winnaar van het veld. We zien dat Kayle Price heel wat doelpunten op zijn naam heeft staan en ook met gemak de topscorer was in de voorbereiding. We lieten gewoon een sterk spel zien in de gewonnen wedstrijden en als we hierop vooruit borduren denk ik zeker wel dat we hoge ogen kunnen gaan gooien in de competitie. Het bestuur wil dat we in de bovenste helft van de competitie eindigen en onze prognose schommelt een beetje tussen de 9e en 8e positie in, maar ik denk dat we beter kunnen. We hebben ons goed versterkt en hebben laten zien wat we kunnen in de voorbereiding. Ik ben er klaar voor. 

zh5bbcQ.png

We hebben nu alle stappen gehad richting de start van het seizoen. Ik heb ook aan het bestuur om een moederclub gevraagd, dit accepteerde ze alleen werd er geen geschikte kandidaat gevonden. Ik kreeg daarentegen wel mijn eerste trainerscursus van de club. Dus als ik slaag heb ik over vier maanden het diploma Trainer/Coach II. Dit zou natuurlijk geweldig zijn om zo snel mogelijk mijn kennis te verbreden en om mijn trainerseigenschappen te verbeteren. Dit zal ook zeker Sheffield helpen voor in de toekomst. Ook Jamie Yates die zowel speler als trainer is bij ons heeft deze trainerscursus gekregen van het bestuur. Dit kan ik natuurlijk alleen maar aansporen want hoe meer kennis, hoe beter. 

In de volgende update zal ik jullie meenemen in de eerste twee maanden in de Nothern Premier League D. Dit zijn negen competitie wedstrijden in totaal. Ik verwacht dat ik jullie om de twee maanden een update zal geven over de vooruitgang met Sheffield. Dan gaan we lekker vlot door de seizoenen heen, maar hebben we ook genoeg tijd om samen te optimaliseren waar mogelijk en ook om de echte vooruitgang te zien. Mochten jullie nog ideeën hebben dan hoor ik deze natuurlijk graag. 

Spoiler

George Cleet:

DwILLXz.png

Jacob Owen:

E1DqofM.png

Jack Randall:

MZ8NG0u.png

Ryan Bell:

FxcqpzS.png

Ethan Kershaw:

E1CLpZR.png

Jake Buckle:

41CKIuJ.png

Costelus Lautaru:

Ew4G9MZ.png

Kayle Price:

YVDNxCq.png

@Mordurette @AFCA90 @petervoetbal @RubenS2 @FlyD @komodo25 @Marius

Bedankt allen voor de reacties! De derby met Sheffield Wednesday waar Marius op hoopte is al uitgekomen als was dit natuurlijk vriendschappelijk. Ook het idee van Komodo om een toernooi te organiseren met wat oudste clubs uit andere landen zal ik zeker onthouden want dit is een heel leuk idee. Het avontuur met Sheffield gaat nu echt beginnen. 

Leuk om al die spelers voor te stellen, ik ken er welgeteld nul van hen :classic_ninja:.

Die Lautaru heeft nog behoorlijke stats voor dit niveau, je mag er inderdaad wel vanuit gaan dat hij de nodige doelpunten gaat maken dit seizoen.

De voorbereiding ziet er zeker degelijk uit, met inderdaad al een eerste derby, maar een eerste echt duel met inzet zal natuurlijk veel specialer worden. Je lijkt in ieder geval klaar voor het grote werk.

Voorbereiding gaat prima zo te zien. Kleine opmerking: zou het mogelijk zijn om je lettertype iets groter te zetten? Ik heb soms moeite om het goed te kunnen lezen.

Prima voorbereiding. Pfoe ff schrikken hoor zulke spelers. Selectie lijkt wel aardig sterk te zijn

xQhcEIv.png

#2 - Een goed begin is het halve werk

De eerste wedstrijden in de Nothern Premier League D zijn gespeeld en we doen het wonderbaarlijk goed. We hebben natuurlijk een prognose van 9e gekregen van de media, maar we staan momenteel op de eerste plaats in de competitie. Onze aankopen werpen zeker hun vruchten af en we spelen hele sterke wedstrijden. Als we even apart kijken naar de vijf wedstrijden in augustus dan zien we veel groene bolletjes. Onze eerste tegenstander van het seizoen was Market Drayton waar we met heel veel geluk wegkwamen met drie punten. Ook onze tweede overwinning was een nipte overwinning, maar deze had ik niet verwacht. Frickley Athletic is een van de kampioenkandidaten. Dan krijgen we nog net het doelpuntje van Ethan Kershaw voor rust mee en dan is het in de tweede helft een totaal andere partij. En we trokken de drie punten over de streep. 

We zien goals van onze twee nieuwe spitsen Kayle Price en Costelus Lautaru. Deze twee snelle jongens ontglippen steeds maar weer de verdedigers van dit niveau. Maar ook ons middenveld is zeker niet verkeerd. Deze zorgde voor vijf doelpunten in totaal in de maand augustus. Ik moet nog een beetje gaan kijken waar we nou echt staan met Sheffield, maar ik denk dat een plek richting promotie misschien wel haalbaar is. Het is natuurlijk pas de eerste maand en de overwinningen zijn nou niet heel groot, maar ik zie op het veld dat we gewoon beter zijn alleen dan net het laatste stukje finesse missen.

Vw3sZXL.png

In september speelden we vier wedstrijden en ook in deze vier wedstrijden waren er geen verliespartijen te zien. We kregen wel elke wedstrijd één doelpunt tegen en dat frustreert me, maar ik denk ook dat het iets te maken heeft met dit niveau. Het blijft natuurlijk een kwestie van één goede steekbal geven en je staat voor open goal. Zolang we winnen valt er niks te klagen, maar we moeten het wel in de gaten houden. De overwinningen werden wel wat groter in deze maand. We zagen drie keer een 3-1 overwinning op de borden en eenmaal een 1-1 gelijkspel. Ook in deze maand waren Kayle Price en Costelus Lautaru goed waard voor ons team. 

De wedstrijd tegen Stockbridge was wat teleurstellend. In de 6e minuut schoot Danny Frost Stockbridge op voorsprong en keken we alweer vroeg uit op een achterstand. Gelukkig hadden we in de 17e minuut een uitbraak waarin Kayle Price het net wist te vinden en zo de gelijkmaker wist te maken. Net na de rust in de 48e minuut krijg Danny Frost een rode kaart en moest Stockbridge verder met 10 man. Dit hebben we niet weten uit te spelen en dat had natuurlijk wel gemoeten. We zijn in goede vorm en dan hoor je zeker te winnen van een team die één helft met 10 man moeten spelen. Dat zijn kleine punten waar ik me druk om maak, maar vooralsnog loopt alles op rolletjes in Sheffield.

aQHPuF1.png

Als we dan naar de stand gaan kijken zien we dat wij bovenaan staan met 23 punten uit negen wedstrijden. We worden op de voet gevolgd door Spalding die 20 punten wisten te halen uit de eerste negen wedstrijden. We zijn als enige team nog ongeslagen in de competitie en we hebben ook de meeste goals voor. In de volgende update spelen we tegen Spalding en dat is een wedstrijd die we natuurlijk graag willen winnen om nog verder uit te lopen op de concurrentie. Ook treffen we de nummer drie Belper Town en de nummer vijf Cleethorpes. Het word nog een spannende periode. 

mPJDHWI.png

@Mordurette @Marius @delichris @petervoetbal @RubenS2 @komodo25

Bedankt voor alle reacties! We hebben een goede periode achter de rug. Ik heb het lettertype een tikkie groter gedaan zodat het misschien wat beter leesbaar is! 

Met zo'n start kan je natuurlijk niet anders dan tevreden zijn. Als je de komende periode goed doorkomt kan de situatie er helemaal rooskleurig uitzien.

In deze vorm zit promotie er zeker in. Van de overige 19 clubs had ik nog nooit gehoord overigens

Hele leuke club gekozen voor een langdurige carrière. Je start is erg goed, maar net zoals @RedwingsQlu ben ik ten zeerste benieuwd naar je tactische aanpak en je motivaties daarachter. Speel je in een 4-4-2 met 2 vroegstorende spitsen of verdedig je juist super laag op het veld en peer je die ballen in de ruimte achter hun verdediging met de gok dat je spitsen er met hun snelheid van profiteren? Ik ga je zeker volgen, kan je mij taggen in je volgende updates?