Jump to content
Isco22

[FM20] Die Roten Bullen

Recommended Posts

image.png.081f6c4daf702b87b78268dc43c5f216.png

Mei

Met het kampioenschap op zak gaan we de laatste maand van het seizoen in. De bekerfinale en de eindfase van de Champions League staat op ons te wachten. Door een uitoverwinning (0-2) op Manchester City staan we al met anderhalf been in de finale van het toernooi. Thuis moeten we het nog even afmaken tegen de Engelsen. 

Bundesliga

Onze kampioenswedstrijd was vorige maand de 0-0 tegen Mainz 05. Dat betekent dat we deze maand de competitie op het gemakje uit kunnen spelen. Net als vorige maand spelen veel reservespelers op de momenten dat het kan zodat we zo fit mogelijk richting de Champions League wedstrijd(en) kunnen. We hebben wel het geluk dat onze reservespelers ook vrij sterk zijn dus in kwaliteit gaan we niet heel erg achteruit. 

Wedstrijden

Spoiler

1477270164_Schermafbeelding2020-06-26om13_24_43.thumb.png.c4da98b9118a97e92fde31470ac50037.png

We hebben tegen Bayern München het seizoen in stijl af kunnen sluiten. Der Rekordmeister moest winnen om kans te maken op Europees voetbal volgend seizoen. Voor ons dus nog een extra motivatie om ze even te kakken te zetten. Daarnaast hadden we met Alphonso Davies, Yusuf Güler en Hans-Martin Wenzel drie ex-Bayern spelers in de basis. De laatste twee scoorden tegen hun vorige club en juichte uitbundig met het publiek. 

Stand

Spoiler

692366242_Schermafbeelding2020-06-26om13_24_22.png.723dae4d78ef133c32b43dc9f3a6f3fc.png

Dit is de eindstand van het seizoen 2025/2026. Wij eindigen op de eerste plaats met een gat van 30(!) punten op de nummer twee. Voor Borussia Mönchengladbach was de slotdag erg teleurstellend want zij grijpen naast Champions League voetbal. Zij waren lang de enige ploeg die ons nog een beetje kon volgen op de ranglijst maar door een zwakke tweede seizoenshelft eindigen ze nu als zesde. 

Ook onderin was het tot de allerlaatste van het seizoen ontzettend spannend. Augsburg stond voorafgaand aan deze speelronde op 22 punten, Bayer Leverkusen op 23 punten, VFL Bochum op 24 punten en Union Berlin op 25 punten. Augsburg en Bayer Leverkusen mochten in een onderlinge wedstrijd afdwingen wie er waar zou eindigen. Het werd 3-0 voor Augsburg, daardoor eindigt Leverkusen op de laatste plaats @komodo25.

Omdat VFL Bochum niet verder kwam dan een gelijkspel tegen Gladbach eindigen zij ook op 25 punten en dus onder Union Berlin. Op onderling resultaat eindigen zij ook boven FC Augsburg (2-3 verlies, 0-2 winst). Zo degraderen dus Leverkusen, Bochum en Augsburg. Onze satellietclub Kaiserslautern (kampioen), Holstein Kiel en Paderborn komen daarvoor in de plaats (weer geen Werder Bremen dus @Tim', ze werden vijfde). 

DFB Pokal

We wisten weer eens op penalty's een knock-outwedstrijd te winnen. Dit keer was het in de halve finale van de beker en VfB Stuttgart was het slachtoffer. Nu mochten we in de finale tegen FC Köln spelen, in de competitie wisten we twee keer nipt te winnen. 

RasenBallsport Leipzig - FC Köln

Spoiler

849291058_Schermafbeelding2020-06-26om13_25_00.png.2613985d665588dc30cb1f770b61c03a.png

We waren de betere in deze finale en we hebben terecht met 3-0 gewonnen. Ramón Camacho kreeg de voorkeur boven Timo Werner die de laatste weken in slechte vorm steekt. De Mexicaan beloonde dit vertrouwen gelukkig met twee goals. 

Champions League

Een 0-2 uitoverwinning in de halve finale van de Champions League. Ik denk dat het een tijd terug was dat een ploeg er zo lekker voorstond in de Champions League. In de Red Bull Arena mochten we het nu afmaken tegen Manchester City.

RasenBallsport Leipzig - Manchester City

Spoiler

1309751405_Schermafbeelding2020-06-26om13_25_20.png.a81a50459c1ae9b66011a215a0912dfd.png

Ook thuis waren we veel beter dan de Engelsen. We winnen over twee wedstrijden met 5-0 en worden na de wedstrijd direct als favoriet gebombardeerd door de media. Ik denk dat dit anders zit omdat we tegen Manchester United spelen. We zaten bij hun ook in de poulefase en toen pakte we een punt in twee wedstrijden. Daarnaast schakelden zij ons ook uit op het WK vorig jaar, ik denk dat wij de underdog zijn en dat bevalt me wel. 

@Marius @Titan @komodo25 @TheRedOne @delichris @Fantasy @Krabby @Mordurette @petervoetbal @glennix @germandutch @FlyD @RicardoKaka8 @ElMarcos @mattihamstra @ElPrincipito @Nummerke10 @John Terry @Cicchio @YoungAssist @Srangaman @StanleyW @Tim' @ArVinna@Thomassje123@Mathijs92

Tips zijn altijd welkom!

Enorm bedankt voor het lezen en reageren!

Ik heb inderdaad sinds het kampioenschap de reservespelers genoeg minuten laten maken. Tegen Atletico Madrid was dit iets meer nodig dan tegen Manchester City. Door het rouleren hebben we denk ik wel op zo'n manier kunnen winnen van Manchester City. 

Vijf ploegen de CL in (wat dus betekent dat een Duitse club de CL ook wint, wie zou dat gaan worden :classic_ninja:), Op het gemakkie de competitie uit kunnen spelen en tot slot nog even Bayern verslagen. Geslaagd seizoen, nu al!

Heerlijk om zo nog even te kunnen uitpakken tegen Bayern op de slotspeeldag. Leverkusen is wel ver teruggezakt zeg. Benieuwd naar de CL finale, al krijgen we sowieso dus een Duitse winnaar inderdaad :)

Gefeliciteerd met de winst in de beker. Nu op naar de CL finale! 

4 minuten geleden zei Marius:

Heerlijk om zo nog even te kunnen uitpakken tegen Bayern op de slotspeeldag. Leverkusen is wel ver teruggezakt zeg. Benieuwd naar de CL finale, al krijgen we sowieso dus een Duitse winnaar inderdaad :)

Het feit dat er vijf ploegden de CL in gaan kan ook betekenen dat een Duitse Club de EL wint toch? ;) 

Nipte voorsprong in de competitie, de beker gewonnen en als ik zo de theorieën mag geloven is ook de CL binnen. Laten we het een redelijk seizoen noemen?

Bijna Bayern Europees voetbal zien mislopen, dat was ook iets moois geweest! Je bent hard onderweg om het jaar helemaal in stijl af te sluiten!

Had mooi geweest als Bayern geen Europees had gepakt. Leverkusen wel hard gevallen zeg

image.png.3eb1047c302c68945f168d7d9a1cecc4.png

Slotakkoord

Na een uitstekend seizoen waarin we nationaal de dubbel hebben gepakt rest ons momenteel alleen nog de finale van de Champions League. Het zal best een uitgebreide update worden denk ik dus pak er wat te drinken bij.

Champions League

Na een 5-0 overwinning op Manchester City in de halve finale zijn we door de media gebombardeerd als favoriet voor deze finale. Zoals ik de vorige update ook al zei zie ik dit anders. We hebben in een jaar tijd drie keer tegen Manchester United gespeeld. Hierin hebben we twee keer verloren en een keer gelijkgespeeld. 

Daarnaast heeft Manchester United met 5-3 van Paris Saint-Germain gewonnen in de halve finale. De selectie van de Fransen is indrukwekkend, om daar met 5-3 van te winnen is erg knap.

Ook Ole Gunnar Solksjær hoeft niet te klagen over de kwaliteit die hij ter beschikking heeft. We komen bij United met Wuilker Fariñez een oude bekende tegen. Voor hem staan Grimaldo, Gimenez, Semedo en het 22-jarige jeugdproduct Konstantinou. Op het middenveld is er keuze genoeg Lorenzo Pellegrini, Paul Pogba, Bruno Fernandes en Kristoffer Ajer zijn de vier spelers die het meest spelen op het tweemansmiddenveld. 

Als we naar de aanval van Manchester United kijken is het helemaal om te smullen. Mason Greenwood, Marcus Rashford, Joāo Félix en Anthony Martial hebben dit seizoen de meeste minuten gemaakt. Daarachter zijn Federico Chiesa en de Brazilianen Everton en Rodrygo jongens die de druk er goed ophouden bij hun collega-aanvallers. 

RasenBallsport Leipzig - Manchester United

Na het Wembley en het Luzhniki Stadium mogen we dit jaar aantreden in het Santiago Bernabéu. Met RB Leipzig hebben we nog niet veel in dit stadion gespeeld dus hopelijk raken we niet onder de indruk. Misschien dat ik na dit seizoen wel wat vaker in dit stadion te zien ben want ik kreeg in aanloop naar deze wedstrijd het volgende gerucht binnen.

Spoiler

2130960603_Schermafbeelding2020-06-26om11_38_04.thumb.png.fbaeab5a68f9faabb2ea87c171f53b34.png

Opstellingen

Spoiler

RasenBallsport Leipzig

1717238427_Schermafbeelding2020-06-29om10_20_00.png.2e674fec291608296e2e9c33cbe7c44d.png

Manchester United

1706759971_Schermafbeelding2020-06-29om10_20_13.png.33e95ee5f5560bd9538e0cd76badcc04.png

Wij kunnen in principe in onze sterkste opstelling aantreden. Camacho krijgt namelijk de voorkeur boven Timo Werner omdat de Duitser niet in goede vorm is de laatste maanden. 

Wedstrijd

Spoiler

208641182_Schermafbeelding2020-06-26om13_25_34.png.d6d782c7cd8e57c965d1f86794751e55.png

Voor de derde keer spelen wij een Champions League finale en voor de derde keer winnen we hem op penalty's. In de 118e minuut wisselde ik Timo Werner en Thiago Almada erin voor de pingels. Dat Werner niet in vorm is kunnen we aan de penalty's zien, hij mistte.

Spoiler

1641911516_Schermafbeelding2020-06-28om13_30_51.thumb.png.7a5ecaa4244deb8acc74869bc0489444.png

Jullie hadden al gezien dat er vijf Duitse ploegen naar de Champions League gaan volgend jaar dus dit is geen verrassing meer natuurlijk. Wel zei @ElMarcos terecht dat er ook een Duitse ploeg de Europa League had kunnen winnen, we gaan dus even kijken hoe het daar is gegaan.

Europa League

Spoiler

1862493738_Schermafbeelding2020-06-28om13_31_27.thumb.png.a559fe7513ba3669317ab7c9fef8a1df.png

Eintracht Frankfurt versloeg op hun weg naar de finale Tottenham Hotspur en AS Roma met duidelijke cijfers. In mijn ogen een terechte winnaar. Als je het zo bekijkt hadden we misschien zes ploegen in de Champions League moeten krijgen. 

Conference League

Spoiler

619594244_Schermafbeelding2020-06-28om13_32_16.thumb.png.77e3d93d09a75583d9450740e7847b13.png

Dit nietszeggende toernooi is door Liverpool gewonnen. Kijk eens naar de teams die meedoen, verschrikkelijk zeg. 

Rondje langs de Europese velden

Dan gaan we nu even kijken naar de andere competities van Europa. Op jullie verzoek zal ik Frankrijk maar even kort behandelen, PSG werd met 95 punten en een voorsprong van 26 punten kampioen. 

Premier League

We beginnen bij de Premier League, vanaf het seizoen 2017/2018 is het een tweestrijd tussen de clubs uit Manchester. Onder Solksjær is United weer een club aan het worden die het onder Ferguson was en zij werden dit seizoen dus ook kampioen van Engeland. 

Spoiler

857362802_Schermafbeelding2020-06-28om13_29_29.thumb.png.5176b326507b3ee5535407264c565123.png

La Liga

Jullie konden al zien dat Barcelona hun manager, Ronald Koeman, heeft ontslagen. De Nederlander vond voor het tweede jaar op rij zijn Waterloo in de kwartfinale van de Champions League. Daarnaast werd hij ook voor de tweede keer op rij geen kampioen van Spanje want dat werd weer Real Madrid. 

Spoiler

1850623286_Schermafbeelding2020-06-28om13_29_06.png.8cd89ca8e433df28155e0689676c2f6e.png

Serie A

Vorig seizoen konden we zien dat AC Milan, net als Manchester United, weer aan het groeien is als topclub. Zij werden drie keer op rij kampioen van Italië en Juventus was in de verste verte niet te bekennen. Dit jaar eindigde het allemaal iets dichter op elkaar maar AC Milan wist wederom aan het langste eind te trekken.

Spoiler

923206139_Schermafbeelding2020-06-28om13_29_44.png.fbb76425790f6b14d399733b078b590f.png

Eredivisie

Net als in Frankrijk was het in Nederland de afgelopen jaren ook eenrichtingsverkeer. Ajax werd vanaf het seizoen 2018/2019 onafgebroken kampioen met Erik ten Hag aan het roer. Hij vertrok echter afgelopen juli richting AS Roma en Roger Schmidt nam het van hem over. Het grootste verschil tussen beide managers is het aankoopbeleid, Erik ten Hag zocht het vooral bij Nederlandse spelers en Roger Schmidt trekt ervaren Buitenlanders aan. Dit heeft voor de eindstand van de Eredivisie echter geen verschil gemaakt.

Spoiler

422065054_Schermafbeelding2020-06-28om13_30_22.png.4eebe0ccafbad863dc2e520e4672dc69.png

Liga NOS

Als vervanger van de Ligue 1 kwam ik deze keer uit bij de Liga NOS, de competitie van Portugal. Ik dacht namelijk dat er in Portugal vaak stuivertje gewisseld werd wat betreft het kampioenschap maar dat blijkt vies tegen te vallen. SL Benfica is vanaf het seizoen 2013/2014 de grote meneer in het Portugese voetbal en FC Porto werd tussendoor maar drie keer kampioen. Ook dit jaar was het verschil erg groot.

Spoiler

1935090627_Schermafbeelding2020-06-28om13_30_10.png.76fc59e9dfe122ce078e7a9491be68fc.png

Dan rest mij alleen nog het WK te behandelen. Nederland wist zich als vanouds niet te kwalificeren voor het toernooi, maarja wat wil je ook met Mitchell van der Gaag als trainer. Het was een toernooi met ontzettend veel teams en kende een verrassende winnaar. 

Spoiler

1373836460_Schermafbeelding2020-06-28om13_33_37.thumb.png.a0189752c89b707eb80494f69be635d1.png

In de kwalificatie eindigde Oekraïne boven Nederland en in de poulefase van het WK lieten ze Brazilië onder zich. Ze presteerden erg knap het verdere toernooi, Chili, Italië en Engeland werden verslagen voordat ze in de finale Frankrijk versloegen. Een verrassende winnaar maar gezien het toernooiverloop niet onterecht. 

Einde RasenBallsport Leipzig

Aan het begin van deze update liet ik al zien dat Barcelona, en hun supporters, interesse hadden om mij als manager aan te stellen. De afgelopens seizoenen was het vooral Liverpool die dat heeft geprobeerd en dat wist ik elke keer wel te weerstaan. Een verschrikkelijke club vind ik dat maar nu kwam Barcelona. 

Jullie hebben het waarschijnlijk al gezien, misschien in het FM-Café en zeker in deze update, maar ik kon dit niet afwijzen. Ook ben ik bondscoach van Brazilië geworden. Dit betekent ook het einde van deze novelle. Ik heb er nog even over nagedacht om door te gaan bij Barcelona maar ik vind het wel mooi geweest. 

Prijzen etc.

De afgelopen zeven seizoenen bij RB Leipzig hebben we niet stilgezeten. Ik wil nog even op een rijtje zetten wat we allemaal bereikt hebben hier. 

De Europese ranglijst voor clubs aan het einde van dit seizoen. We zijn in hun ogen de grootste club van Europa maar in deze zeker van Duitsland. Bayern München staat niet eens in de top-10, weinig ruimte voor discussie in mijn ogen.

Spoiler

963026995_Schermafbeelding2020-06-26om13_39_46.thumb.png.16761fac9fca82e7edbc5b67aaa9d031.png

Dan kijken we even naar onze geschiedenis van de Champions League. In het eerste seizoen werden we direct na de winter nog uitgeschakeld door Internazionale. We kunnen zien dat er een stijgende lijn in zat en dat de tegenstanders ook pittiger werden. Twee finales van Barcelona gewonnen en nu dit seizoen tegen Manchester United.

Spoiler

606353049_Schermafbeelding2020-06-28om11_34_51.thumb.png.1fa65597f05dcb83c86c0224c4c35ff5.png

In de competitie zijn we ook zes seizoenen lang de baas geweest. Het eerste seizoen werden we tweede achter Bayern München dat in dat jaar ook de Champions League won. De zes jaren daarna werden we eerste en hebben we alleen vorig jaar moeite gehad. Toen piekten we op het goede moment namelijk de laatste speeldag. Het is ons een keer gelukt om ongeslagen kampioen te worden.

Spoiler

30107452_Schermafbeelding2020-06-28om11_34_27.thumb.png.c81562b68d91e1d1eba0127720eb53e4.png

Gezien de dominantie die we in de Bundesliga hadden vind ik dat we in de DFB Pokal wel iets beter hadden kunnen presteren. We hebben hem drie keer gewonnen maar we zijn ook vier keer niet verder gekomen van de derde ronde. 

Spoiler

713511174_Schermafbeelding2020-06-28om11_35_09.thumb.png.6b52d0c713670d9e62823b1f9a66eb58.png

Het overzicht van de prijzen die we in zijn totaal gewonnen hebben. 

Spoiler

965716316_Schermafbeelding2020-06-28om11_30_33.thumb.png.d71e57a3d908ecc7554ac9bdebac4c8b.png

Als laatste nog een persoonlijk overzicht van de afgelopen zeven jaar. In totaal wist ik zestien prijzen te winnen bij RB Leipzig. De grens van 250 overwinningen is net niet bereikt maar met een winstpercentage van 70% kan ik denk ik wel tevreden zijn.

Spoiler

32905166_Schermafbeelding2020-06-28om11_32_08.thumb.png.f58d67e1f036649c0d16f1d1f28d6756.png

@Marius @Titan @komodo25 @TheRedOne @delichris @Fantasy @Krabby @Mordurette @petervoetbal @glennix @germandutch @FlyD @RicardoKaka8 @ElMarcos @mattihamstra @ElPrincipito @Nummerke10 @John Terry @Cicchio @YoungAssist @Srangaman @StanleyW @Tim' @ArVinna@Thomassje123@Mathijs92

Tips zijn altijd welkom!

Dit was het dan! Ik wil iedereen enorm bedanken voor het volgen, lezen en reageren de afgelopen maanden. Het was elke keer weer fijn om de positieve reacties te ontvangen. Het einde van deze novelle betekent dat mijn focus nu volledig op die van FC Volendam gaat. Hopelijk kan ik deze overtreffen.

Bedankt!

Mooie carrière gehad bij RB Leipzig met een heerlijk team en heerlijke prijzenkast tot gevolg. Ben nog stiekem wel benieuwd of je Leipzig gaat leegroven maar dat zal je vast wel ergens op het forum laten zien :D

Een mooie carrière gehad met RB Leipzig. Jammer dat het stopt, maar het was een genot om het te volgen.

Prachtige kroon op het werk met de CL-zege! Enerzijds jammer dat het verhaal hier dan stopt maar ik begrijp het natuurlijk ook wel. 

Mooie overzicht ook in deze laatste update trouwens. En voor mij ook opmerkelijk de halve finalisten in die Conference League, toch een behoorlijk sterk deelnemersveld.

Gefeliciteerd met de winst van de CL! Mooi dat je United nu wel pakt, ook al had je strafschoppen nodig. Ook een mooi overzicht van de andere competities!

33 minuten geleden zei Isco22:

Jullie hadden al gezien dat er vijf Duitse ploegen naar de Champions League gaan volgend jaar dus dit is geen verrassing meer natuurlijk. Wel zei @ElMarcos terecht dat er ook een Duitse ploeg de Europa League had kunnen winnen, we gaan dus even kijken hoe het daar is gegaan.

Volgens mij krijg je die een extra CL plek alleen als een club uit jouw land de EL wint. Gaat de winnaar van de CL al via de competitie naar de CL, dan gaat die plek naar de eerste competitie die nog geen rechtstreekse plaats heeft. Zoals voor Nederland dit jaar het geval kan zijn. :classic_blush:

Een prachtige loopbaan bij leipzig gehad. Zonder dat je niet door gaat met je novelle bij barcelona. Schijnt nog wel een aardige nederlandse spits rond te lopen namelijk;) 

Jammer dat je stopt met dit verhaal, maar ik snap het wel. Het verhaal is nu eigenlijk mooi rond. Je hebt Leipzig opgebouwd tot de absoluut grootste club van Duitsland en daar verdien je genoeg complimenten voor!

Een waardig einde van deze game met Leipzig! Drie keer de CL is een prima prestatie. Gelijk ontzettend Duits door dat drie keer na strafschoppen te doen :D