Jump to content
Isco22

[FM20] Die Roten Bullen

Recommended Posts

Posted (edited)

Daar ben ik weer!
Na een paar maanden afwezigheid vanwege drukte met school is die natuurlijk sinds kort dicht. Helaas kunnen we wel zeggen. Ooit zij een groot voetballer: "Ieder nadeel heb zijn voordeel" en dit is ook in deze coronacrisis van toepassing (voor mij dan iig). Sinds een week of twee heb ik weer volop tijd om FM te spelen en daarom ben ik ook weer hier. Ik ga ook beginnen met een novelle, dit keer over RasenBallsport Leipzig! 

image.png.6087674e7455c35e8a47446430fff2c6.png

Historie

RasenBallsport Leipzig is in 2009 opgericht. Het doel was om binnen tien jaar in de Bundesliga te spelen en na vijf promoties in zeven jaar werd dit in 2016 werkelijkheid voor Die Roten Bullen. Voor het eerst sinds 2009 speelde er weer een club uit Oost-Duitsland in de Bundesliga en na dertien speeldagen stond de club bovenaan. Er werd daarna van Ingolstadt verloren en de koppositie werd afgestaan aan Bayern München dat die speelronde daarna de eerste plaats verstevigende door van Leipzig te winnen. Aan het eind van het seizoen verzekerde RB Leipzig zich van Champions League en kwam in een poule terecht met FC Porto, AS Monaco en Besiktas. De derde plaats werd behaald in deze poule en daardoor stroomde Leipzig in de knock-outfase van de Europa League in. Na overwinningen op Napoli en Zenit Sint-Petersburg strandde dit eerste Europese avontuur in de kwartfinale tegen Olympique Marseille (dat de finale zou bereiken). 

Tijdens dit Europese avontuur werden de resultaten in de Bundesliga wat minder waardoor Leipzig op een 6e plaats eindigde. De Europa League het seizoen erna verliep ook niet goed door na drie voorrondes in een poule met Red Bull Salzburg, Celtic en Rosenborg als 3e te eindigen. Hierdoor kon de focus op de Bundesliga en daar werd de 3e plaats behaald waarmee RasenBallsport Leipzig zich verzekerde van Champions League voetbal. 

Red Bull Arena

Spoiler

image.thumb.png.a2b1ead9a353352999652cad569d4ad4.png

Dit schitterende stadion biedt plaats aan 44.345 toeschouwers en is tussen 1954 en 1956 gebouwd. Tussen 2000 en 2004 werd het Zentralstadion gerenoveerd en werd het nieuwe stadion om het oude stadion heen verbouwd. Vanaf 2010 speelt RasenBallsport Leipzig in dit stadion en sindsdien heet het dus ook Red Bull Arena. 

Team

Voorafgaand aan het eerste (FM) seizoen ziet het team van Red Bull Leipzig er als volgt uit. 

804351381_Schermafbeelding2020-03-24om11_35_16.png.bed262708114874f4a7f8e51726abedc.png665767485_Schermafbeelding2020-03-24om11_35_53.png.65483a8d5285f48d6f8dad682838958a.png

Tips zijn altijd welkom!

Edited by Isco22

Mooi om je hier weer te mogen verwelkomen! Jouw novelles en feedback werden zeker gemist. Zoals je zelf aangeeft, elk nadeel ...

Over RBL kunnen we kort zijn: ganz geile Mannschaft! Hier moet heel wat mee mogelijk zijn. Succes alvast!

Tof dat je weer een novelle begint! Leipzig, love them or hate them… Volgens mij is het beeld in Europa heel anders dan het beeld in Duitsland. Veel succes in ieder geval, je hebt natuurlijk al een prachtselectie tot je beschikking!

Top dat je er weer bent. Helaas wel de meest klote club uit Duitsland gepakt. Desalnietemin veel succes

Mooi dat je er weer bent en ik hoop dat prive ook alles weer goed gaat met je. Succes met RB Leipzig.

Mooie club, ben benieuwd hoe je hun opmars een vervolg kunt gaan geven. Succes!

Veel succes, Leipzig een gehate ploeg in Duitsland, onterecht vind ik want ze spelen heerlijk voetbal met een goede selectie.

Eerste seizoenshelft

In-game ben ik al wat verder dus aan het eerste seizoen zal ik (helaas) minder aandacht besteden dan aan de rest van de seizoenen. 

Stand

Spoiler

image.png.4afe5b9a4c5bc69454396f55fa662590.png

Dit is halverwege de tussenstand. De nummers 9 t/m 2 staan dicht op elkaar en Bayern München is de enige ploeg die er bovenuit steekt. Helaas konden we het gat niet verkleinen en verloren we met 1-0 maar ik denk dat er nog mogelijkheden zijn om een gooi te doen naar het kampioenschap. 

Transfers

De transfers in de zomerperiode had ik uitgeschakeld. Het leek mij het leukst om te beginnen met de selectie die er irl ook is. Tijdens de winterse transferwindow deden we maar één aankoop: Thiago Almada. De Argentijnse middenvelder kwam voor bijna 6 miljoen over van Vélez en werd vervolgens een half jaar verhuurd aan SC Freiburg. 

Vanuit de jeugd schoven al vrij snel Tom Krauß, Fabrice Hartmann en Solomon Bonnah door. Door het doorschuiven van Krauß en Hartmann kregen we op het middenveld een kleine overbezetting. Konrad Laimer mocht, net als Almada, om die reden het seizoen elders afmaken. De Oostenrijker zocht zijn thuisland op en ging voor Sturm Graz voetballen. 

Wél wisten we deze transferwindow alvast een transfervrije speler aan te trekken voor het volgende seizoen. Op de linksbackpositie hebben we momenteel Marcel Halstenberg en Angeliño. Helaas is de Spanjaard gehuurd. Om die reden hebben we alvast Sergio Reguilón gecontracteerd voor het nieuwe seizoen. 

(Deze screens zijn op dit latere moment in de game gemaakt)

Spoiler

Sergio Reguilón

1498978244_Schermafbeelding2020-03-24om14_09_45.thumb.png.d8edd6200d539389cfd703b2f1e0381b.png

Tom Krauß

1916598919_Schermafbeelding2020-03-24om19_28_07.thumb.png.aee8df95f752f62dc0dc90cf221ba067.png

Fabrice Hartmann

752280440_Schermafbeelding2020-03-24om19_28_27.thumb.png.fb207009b1b4a718512af52d5950f02c.png

Solomon Bonnah

2142949426_Schermafbeelding2020-03-24om19_28_45.thumb.png.ab7b43507fabc632900483e675b4f761.png

DFB Pokal

Helaas liggen we wel al uit het bekertoernooi. Na een 2-0 overwinning op Lübeck en een 2-3 overwinning op Borussia Mönchengladbach, hebben we met 3-1 verloren van Mainz 05. Jean-Philipe Mateta was met een hattrick de grote meneer deze wedstrijd .

Champions League

We werden ingedeeld in een poule met Juventus, Atletico Madrid en Celtic. Van te voren dacht ik dat dit een zware kluif ging worden maar uiteindelijk viel het mee. De eerste drie wedstrijden werden gewonnen (2-0 Celtic, 2-3 Atletico, 3-0 Juventus) en de andere drie wedstrijden werden gelijkgespeeld (2-2 Juventus, 1-1 Celtic, 1-1 Atletico). We eindigden dus ongeslagen bovenaan in de poule en de volgende ronde mogen we optreden tegen Inter. 

1189973205_Schermafbeelding2020-03-24om19_36_18.png.1f7d670c515971c556a5eaa3cfce50f1.png

@Marius @Titan @komodo25 @TheRedOne @delichris @Fantasy @Krabby @Mordurette @petervoetbal @glennix @germandutch @FlyD

Tips zijn altijd welkom!

Bedankt voor jullie reacties en het warme welkom (terug)!

@delichris Momenteel gaat het echt stukken beter met me. Voor het coronavirus met mijn psycholoog afgesproken dat we gaan afronden en dat we nu de laatste vijf meetings hebben. Dat zou betekenen dat ik rond mei/juni daar klaar zou zijn. Daarna moet ik het een aantal maanden (keuze maken tussen 3 of 6) zonder doen om te kijken hoe dat gaat. Echter is nu door het coronavirus afspreken geen mogelijkheid meer dus ik vraag me af of ik dit niet al als een soort 'test' kan zien. Thanks! 

Een lastig seizoen tot nu toe in Duitsland, maar je staat in ieder geval op een plek die je de CL in kan sturen aan het einde van het seizoen. In de CL zelf uitstekend gepresteerd, hopelijk kun je die lijn doortrekken tegen Inter Milan!

Bayern duidelijk een maatje te groot voor iedereen. Hopen dat je sowieso die CL plek kan behouden eind van het seizoen, gezien je selectie zou dat moeten lukken. Almada natuurlijk een goede aankoop, hopelijk kan hij komend half jaar zich aanpassen in Duitsland. 

Succes tegen Inter.

Prima start met Leipzig. Bayern heeft alweer een flinke voorsprong te pakken hoor. En een hele knappe prestatie in de Champions League. Juventus en Atletico zijn niet zomaar clubs die je zomaar passeert natuurlijk. 

Bayern is een klasse apart maar met een derde plaats doe je het in ieder geval zeker niet slecht in de tussenstand. Getuige de prestaties in de CL waar je toch een zeer moeilijke poule overleefd hebt. Tegen Inter ben je bijgevolg niet kansloos denk ik.

Leuke ploeg. Altijd wel tof gevonden ondanks de massale haat op Leipzig. Zie liever zo'n ploeg waar geld wordt gekoppeld met visie, dan de meeste ploegen waar het flinke geld zit.

Helaas is de titel al uit zicht, maar Bayern presteert echt prima. 

Gepost (edited)

Tweede seizoenshelft

Met een achterstand van 10 punten op koploper Bayern gingen we de laatste 12 wedstrijden van het seizoen in. Onze titelhoop had ik eigenlijk al in de koelkast gezet, maar wie weet wat er kan gebeuren in de laatste 12 wedstrijden. Ook hebben we nog de Champions League wedstrijden tegen Inter op het programma staan. 

Bundesliga

Wedstrijden

Spoiler

167128688_Schermafbeelding2020-03-25om19_47_05.thumb.png.afb32dfd24c4000da9048fb7af3e96ac.png

We hadden een prima eindspurt met negen overwinningen in twaalf wedstrijden. Waaronder overwinningen op concurrenten Schalke 04, Bayer Leverkusen, Mainz 05 en Borussia Dortmund. 

Stand

Spoiler

1975234371_Schermafbeelding2020-03-25om19_46_08.thumb.png.13046340000c9887c9edc7c5473df324.png

Zoals we al dachten konden we Bayern München niet meer bijtrekken en kroonden zij zich wederom tot kampioen. Om de alleenheerschappij te stoppen is wat meer nodig dan 72 punten helaas. Het is wel goed om te zien dat we uiteindelijk een voorsprong van elf punten hebben op de nummer drie.

Champions League

Na een overtuigende poulefase waarin we als eerste eindigde in een poule met Juventus, Atletico Madrid en Celtic moesten we het opnemen tegen Inter. De Italianen eindigden met dertien punten als nummer twee achter Bayern München dat zestien punten bijeen raapte in een poule met verder Ajax en LASK Linz. 

Wedstrijden

Spoiler

1/2

571203223_Schermafbeelding2020-03-25om19_59_23.png.c1499811a567b26b09a6101b0db32f80.png

2/2

1155723527_Schermafbeelding2020-03-25om20_01_34.png.ab0df6da4f32a09a6880349a610636e6.png

In twee gelijkopgaande wedstrijden wisten we helaas niet aan het langste eind te trekken. Stefan de Vrij kopte in de eerste wedstrijd al vroeg raak en daar konden we helaas weinig meer tegenover brengen. Lang leken we in de tweede wedstrijd af te stevenen op in ieder geval een verlenging maar daar stak Lautaro Martinez een stokje voor. 

Inter schakelde in de kwartfinale Manchester City uit, weer met 2-1 over twee wedstrijden. De Italianen vonden hun waterloo in de halve finale waar zij het weer tegen Bayern München moesten opnemen. Een goal van Tolisso was over twee wedstrijden genoeg om Bayern naar de finale te schieten. De finale Bayern München - Barcelona was erg spectaculair, Lewandowski maakte in de 53e minuut een penalty waarmee hij de wedstrijd besliste. 

EK

Hier nog een screen van het EK die uiteindelijk gewonnen werd door Spanje. 

Spoiler

441783150_Schermafbeelding2020-03-25om20_12_31.thumb.png.54a0b689c24d4cc132454936c142a3fc.png

@Marius @Titan @komodo25 @TheRedOne @delichris @Fantasy @Krabby @Mordurette @petervoetbal @glennix @germandutch @FlyD @RicardoKaka8 @ElMarcos  

Tips zijn altijd welkom!

Bedankt voor jullie reacties!

Helaas hebben we Inter niet kunnen kloppen en konden we Bayern München niet meer inhalen. We hebben wel op overtuigende manier een plek binnen de top 4 gepakt waardoor we volgend seizoen weer Champions League mogen gaan voetballen. 

Edited by Isco22

Prima eerste seizoen. Om Bayern van de troon te stoten is wat meer nodig. Ben benieuwd naar je transfers en of dat ook typische RB transfers worden!