Jump to content
Zeus

MU's Eurovisie Songfestival - Informatie

Recommended Posts

Posted (edited)

Songfestival-MoroccanOil-logos-960px.png.4fc865c2ac95a6fe586d95c0d605ddfd.png

MU's Eurovisie Songfestival 2020 - Informatie

Welkom bij het officiële Eurovisie Songfestival 2020 van Managers United. Zoals jullie inmiddels wel zullen weten heeft de EBU besloten het Europese liedjesfestijn dit jaar af te lasten in verband met het coronavirus. Begrijpelijk, uiteraard, maar wel jammer voor de fans. In tijden van angst, onrust en thuis moeten blijven kan een internationaal muziekfestival voor verbinding en afleiding zorgen. Wij, als MU zijnde, grijpen de kans dan ook aan om het Eurovisie Songfestival 2020 naar ons forum te brengen. Of je nou fan bent van het festival of niet; het is een mooie manier om het ledenbestand te verenigen in een grootschalige stemming. Juist ook als je weinig hebt met het songfestival en de muziek die er doorgaans te horen valt, is dit een uitgelezen mogelijkheid om eens je invloed flink te laten gelden! 

Wat is de bedoeling? 

De gezamenlijke opdracht is een simpele: het kronen van een winnaar van het Eurovisie Songfestival 2020. Dit zal gebeuren door een grootschalige stemming te houden onder onze leden. We zullen het originele schema van de EBU volgen, dat wil zeggen: eerst komen uit de twee halve finales tweemaal tien landen die door zullen stoten naar de finale van twintig landen. De ervaren songfestivalliefhebber zal nu denken: twintig maar? Ja, om het iets overzichtelijker te houden zullen er twintig landen deel uit maken van de finale. Dit zal betekenen dat de grote vijf (Italië, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Spanje) zich zullen voegen bij de halve finales waarvoor zij door de EBU ingedeeld zijn om te stemmen. Omdat het merendeel hier bijna volledig bestaat uit van oorsprong Nederlandse mensen is Nederland tot slot uitgesloten van deelname. 

Stemmen

Als deelnemer stem je in zowel de twee halve finales als in de finale met de standaard puntenverdeling van het Eurovisie Songfestival: je favoriet krijgt 12 punten, dan 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Dit doe je dus in totaal drie keer. Om het uitslagensysteem enigszins na te bootsen zal er tevens worden gewerkt met een zekere vakjury. Deze vakjury zal gevraagd worden met een kritischer oog de nummers van de deelnemende landen te beoordelen aan de hand van een aantal criteria. Ook zij zullen drie keer stemmen. In de halve finales zal de vakjury voor 50% uitmaken welke tien landen er door zullen gaan naar de finale. In de finale zal die verhouding verdwijnen om tot een breed gedragen winnaar te komen van het MU's Eurovisie Songfestival 2020.

Aanmelden

Deze activiteit valt en staat bij leden die de moeite nemen om de nummers te beluisteren en tot driemaal hun stem uit te brengen. Sommige zullen dit een leuk traject vinden en dit moeiteloos doen, waar andere wellicht het iets meer als een lange, zich herhalende zit zullen ervaren. Toch vraag ik ook die mensen het een kans te geven. Doe het voor iedereen die het wel erg leuk zou vinden; doe het voor MU!

Je kan je als deelnemer aanmelden door simpelweg in dit topic te posten. Je kan je niet aanmelden als jury, enkel als televoter. Op den duur zal ik uit de deelnemers een jury samenstellen. Hiervoor zal ik zelf leden benaderen. Dit zal ik op basis van de volgende criteria doen:

- Trackrecord MU Worldvisionsongfestival

- Betrokkenheid bij dit evenement

- Langlopende activiteit in muziekgedeelte

- Een alternatieve, selectieve doch brede muzieksmaak werkt ook in je voordeel

Je mag in je post eventueel aangeven of je wel of niet open staat voor een plek in de jury of dat je liever als televoter stemt. Vergeet niet dat in de finale uiteindelijk ieder zijn stem evenveel zal tellen, dus dat het niet direct je invloed vergroot. Het idee is vooral om in de finale een gespleten uitslag te krijgen zoals we die ook zien bij Eurovisie Songfestival tussen een jury result en een televoting result. Ook voor de spanning is dit een leuke toevoeging. Enkel in de halve finales is er sprake van een hoogstwaarschijnlijk grotere invloed.

Met een post in dit topic heb je je automatisch aangemeld als potentieel stemmer voor het MU Eurovisie Songfestival 2020. Je zal dan een mention ontvangen in beide halve finales en de finale. 

Assistent-organisator

Ook is er een rol beschikbaar als assistent-organisator. Je zal met name een ondersteunende rol spelen in het grafische aspect van de activiteit. Daarom is het ook wenselijk als je enigszins vaardig bent met grafische aspecten of mogelijk het editten van filmpjes, inclusief het toevoegen van beelden en/of audio. Je hoeft geen pro te zijn, maar een zekere basisvaardigheid is meer dan welkom. Tevens neem je mijn rol als organisator over in het geval dat ik om wat voor reden dan ook uit zou vallen. Als assistent-organisator vraag ik tevens van je om het evenement te promoten op het forum door zoveel mogelijk stemmers te werven. Een rol als assistent-organisator vergroot de kans op een plek in de jury.

Aanmelden als assistent-organisator mag eveneens gewoon in dit topic. Graag een korte beredenering waarom jij geschikt zou zijn voor de rol. Op een later moment zal ik iemand aanwijzen. Bij meerdere geschikte kandidaten zal ik niet moeilijk doen en hebben we gewoon twee of drie assistent-organisatoren. Alles voor de kwaliteit en het slagen van het MU Eurovisie Songfestival 2020!

Mentions

@Fabian. @Chimpa @Erwin. @Satyr @Grote Ree @hjs @Christian. @Laki @chrisje1993 @Tamara84 @Kelvin @ivago @Jeroen. @007mark @Hansje @Roprop @Stefanos @Vilhena @Chiemel @komodo25 @bas2204 @nasje92 @Pinolero @cimbomcu @Rogier. @Regis @Dysproz @himan @Juca @Platina32 @Lazvic @Hwb @ElPrincipito @sennid @Tijn @QuaLyon @MarkHouten @Viva La Vida @TeamWesil @ForzaUtreg @Vitesse88 @delichris @Jespresso @Rexcoder @Titan @Richaro.

Edited by Zeus

Gepost (edited)

Songfestival-MoroccanOil-logos-960px.png.4fc865c2ac95a6fe586d95c0d605ddfd.png

Organisatie

• Zeus
  • QuaLyon (assistent-organisator)

Jury

• bas2204
  • Erwin.
  • Jeroen.
  • QuaLyon
  • Zeus
  • ivago

Televoters

• komodo25
  • chrisje1993
  • Chiemel
  • Titan
  • 007mark
  • Hwb
  • KayDeManaager
  • Grote Ree
  • Fabian
  • Lazvic
  • Tamara84
  • Rogier.
  • Chimpa
  • cimbomcu
  • Nasje92

Edited by Zeus

Ik doe mee. Liefst ook als jury aangezien de muziek keus bij de meeste mensen ver onder peil is 

Wat ik even mis in je verhaal is: over wat voor nummers hebben we het en wie gaat die lijst vullen?

De oorspronkelijke inzendingen voor ESC 2020. 

Wil zeker ook wel meedoen. Denk dat je bij de jury vooral moet zorgen dat er variatie in smaak is, misschien moet je daar eerst nog naar vragen alvorens een keuze te maken. 

Ik zal niet meedoen. Het idee is wel tof, maar ik weet dat ik het uiteindelijk weer vergeet.

Tof, dank ook voor de mention! De rol maakt me geen kloot uit verder, m.u.v. assistent.

Zoals aangegeven doe ik graag mee. Ook als vakjury stel ik mijzelf verkiesbaar.

Ik zal proberen mee te doen, maar moet op voorhand zeggen dat ik de komende periode verdomd weinig tijd heb

Ik heb wel oren naar een juryplek. Ik heb alle nummers al beluisterd dus wellicht is dat een pluspunt. Voor fancontests heb ik in het verleden (eenvoudige) recaps gemaakt in Sony Vegas dus wellicht kan ik hierbij helpen?

2 uur geleden zei QuaLyon:

Ik heb wel oren naar een juryplek. Ik heb alle nummers al beluisterd dus wellicht is dat een pluspunt. Voor fancontests heb ik in het verleden (eenvoudige) recaps gemaakt in Sony Vegas dus wellicht kan ik hierbij helpen?

Ben benieuwd naar wat je kan. Mijn PM-box staat altijd open.

Als televoter draag ik met liefde een steentje bij, ik ambieer geen jurypositie

Nice! Ik doe mee als vakjury of televoter, maakt me niet zoveel uit. Is de vakjury wel net zo corrupt als bij de echte Eurovisie? ;)

Dat mag nu al, de topics zijn er in elk geval al. Zeker voor mensen die vermoeden het de komende tijd druk te gaan krijgen kan het verstandig zijn om nu al te gaan luisteren en stemmen. Met een deadline wacht ik nog even. 

Inschrijven mag ook nog steeds!