Jump to content

[IDS] [FM20] Van Mongolië naar Macau

Recommended Posts

• Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De sterspeler van het afgelopen seizen was Alexis Alarcón, een Australiër die ook over de Chileense nationaliteit beschikt. Inmiddels heeft hij zijn debuut voor Australië mogen maken.     

Posted Images

Zoals voorspeld vlotjes uit de degradatiezorgen. Een stunt volgend jaar of misschien wel aan de slag bij een echte titelkandidaat? Ook daar had ik al een voorspelling klaar, en jouw eigen voorkeur lijkt ook wel duidelijk ondertussen. Wat het ook wordt, ik vermoed sowieso dat er volgend jaar wel een prijs gepakt wordt.

2 minuten geleden zei neva:

Snap niet dat jouw RKC in BOTT het zo matig deed.

Dat was een andere tactiek; sinds een side-game met De Graafschap een paar dingen aangepast die defensief gezien wel werken. ;) BOTT was sowieso geen peil op te trekken :-D

Over een gelukkige samenloop van omstandigheden gesproken! Of hoe alles verbonden is met alles ;) Met dit team moet je simpel kampioen kunnen worden en ik verwacht dan ook niets minder dan dat. Misschien is continentaal ook wat mogelijk? Met Zweden kom je goed weg, maar winnaars moeten nu eenmaal over voldoende geluk beschikken.

En daar is plots die topclub ... een kans die je niet kon laten liggen natuurlijk. Ik vermoed dan ook dat er zeer knappe prestaties in het verschiet liggen. Met Zweden door het kleinste oog van de naald, maar dat telt ook natuurlijk.

Heerlijk dat je een beetje hulp van een oud-speler kan gebruiken in deze fase. Met Zweden blijf je ook prima presteren. Weliswaar geen denderende kwalificatie, maar we worden zo verrast met een WK-winst, daar ben je toe in staat!

575550626_Banner2.png.f2828a5bb687da2b02b417cd0fd110c3.png

Niet lui, wel gefrustreerd

Hopelijk voor één keer een andere vorm van updaten. Ik was zojuist bijna klaar met het verwerken van het WK voetbal toen mijn laptop besloot een blauw scherm te tonen. Voor de game niets aan de hand, die was wel opgeslagen, maar Photoshop doet blijkbaar niet aan herstelbestanden. De bezigheidstherapie van vanochtend kan ik dus niet tonen. Daarom dus een wat sneller alternatief.

Groepsfase

In groep O waren we gekoppeld aan Iran en Honduras. Iran is niet voor niets de nummer 11 van de wereld en heeft met Barça-spits Dousdar een tweevoudig FIFA Player of the Year in de gelederen, die goed is voor 104 doelpunten in 112 interlands. Hem wisten we gelukkig wel aan banden te leggen, wat eigenlijk gold voor het hele Iraanse team. Het eigen doelpunt betekende een welkome start en eigenlijk hadden we eenvoudig naar een zege moeten spelen. De bal ging er niet in en onze spelers waren niet geconcentreerd genoeg om de voorsprong te behouden. De spits van Manchester City maakte in de slotseconden gelijk.

Honduras had wel van Iran gewonnen (1-0) en was dus al door naar de volgende ronde. Met een gelijkspel waren wij er dus ook, maar ik wilde heel graag groepswinnaar worden om een aantal landen te ontlopen in de volgende ronde. Dat lukte. Het was geen hoogstaand duel, maar de zege was verdiend te noemen. Honduras loerde vooral op de counter, maar had niet de spelers om dat in goede banen te leiden.

Citaat

image.png.da6c4fdabcfbfc3ae7bd57491d581cc8.png

image.png.a7ad8d2460f2b1ab2a08ae66b72265da.png

Tweede ronde

We ontliepen Nederland en troffen Senegal, dat met 1 punt naar de volgende ronde was gegaan en daarmee Uruguay achter zich had gelaten. Wat ik in deze wedstrijd wilde voorkomen, was dat we de fysieke duels aangingen met de sterke Afrikanen. Dat ging lang goed, totdat een risicovolle inworp van Jelle Brandt tussen twee spelers inkwam. De sterkste won de bal en stuurde Aziz Keïta de diepte in. Oog in oog met Pettersson faalde hij niet. Toch gingen we met een voorsprong de rust in. Een vrije trap van Spurs-bankzitter Olofsson kwam voor het doel en via een paar benen belandde de bal voor de voeten van Malabia, die eenvoudig kon scoren. Senegal was even van slag en daar profiteerden wij direct van. Högberg kreeg de bal op rechts, twijfelde geen moment en draaide de bal richting de tweede paal, alwaar Kristijan Babic eenvoudig kon scoren. In het tweede bedrijf stond Babic aan de basis van de 1-3. Na een steekpass van Olofsson leek hij richting het doel te kunnen gaan. In plaats van te kiezen voor eigen succes, legde hij de bal met succes af op middenvelder Malabia die met zijn tweede van de avond de wedstrijd besliste.

Citaat

image.png.7a28629e89dedfc12d8a26772dbf135f.png

Derde ronde

De Mexicanen, het blijven rare jongens op voetbalgebied. In de tweede ronde zorgden ze voor een stunt door van Argentinië te winnen. Aan de andere kant: de Argentijnen hadden in de groepsfase nog voetballes gekregen van Bulgarije (3-0). Het werd een draak van een wedstrijd waarin wij vooral werden geholpen door de lompe verdediging van de Noord-Amerikanen. Twee strafschoppen en twee treffers later was de hashtag #noerapenal weer helemaal trending op Twitter. Gelukkig was de VAR objectiever dan een Mexicaanse Calimero en moesten wij alleen de tweede helft nog uitspelen. Dat ging prima. Het spel was niet om aan te zien, maar datis bij ons geen verrassing. Toch ging ik na afloop nog even uit mijn plaat tegen de spelers. Voor de tweede keer in vier duels kregen we in de blessuretijd een tegentreffer om de oren.

Citaat

image.png.6c6765d4156a11b77f893790ed69b3d7.png

Kwartfinale

Na Senegal mochten we het opnieuw opnemen tegen een Afrikaanse ploeg. Nigeria had in de derde ronde tegen Ivoorkust gespeeld en likte daar de wonden nog van. Nu is een Afrikaans onderonsje altijd al een garantie voor veel strijd en passie, laat staan dan aan zo´n  wedstrijd nog dertig minuten extra speeltijd wordt toegevoegd. Nigeria won uiteindelijk met 4-1, maar keek wel tegen een aantal schorsingen en blessures aan. Het weerhield het land er niet van om er ook nu weer een fysieke strijd van te maken. Voor ons was het opnieuw zaak om hier niet te veel in mee te gaan en tegelijkertijd op te passen voor de razendsnelle aanvallers van The Eagles. De beste kansen waren wel voor ons, maar tot een velddoelpunt kwam het niet. Net als tegen Mexico werd het een trap vanaf elf meter die de wedstrijd besliste. Daar Babic al was gewisseld, mocht nu Malabia aanleggen. De spelmaker faalde niet en bezorgde ons een halvefinaleplek. 

Citaat

image.png.a2fad4a58d80458d5d3b326635fdaa6f.png

Halve finale

Ook Portugal had een zware vorige ronde gehad. In de kwartfinale speelden de Zuid-Europeanen tegen Slowakije, dat in de ronde daarvoor voor een verrassing had gezorgd door de Duitsers naar huis te sturen. Uiteindelijk moesten de Slowaken in de verlenging buigen voor Portugal (1-0). De tegenstander was geen onbekende meer voor mij en tijdens de wedstrijd gebeurde precies was ik vooraf verwachtte. De Portugese spelers lieten vooral hun liefde voor de bal zien door hem zo lang mogelijk in de ploeg te houden. Het leverde amper kansen op, want wie in zo'n laag tempo door ons defensieve blok van tien man wil komen, moet heel wat in zijn mars hebben. Onze uitbraken waren gevaarlijker en naarmate de wedstrijd vorderde, begon het geloof in een finaleplek steeds groter te worden. Roberte Olivieri deed het: de lange, sterke middenvelder stond op de juiste plek bij een hoekschop van Olofsson en kopte de bal in de kruising. 

Citaat

image.png.2d51c5bd1b3f860d4d56d203a4ec5567.png

Finale

In de andere halve finale was de kraker tussen Spanje en Nederland gespeeld. Het werd maar liefst 4-0 voor de Spanjaarden; een uitslag die als een mokerslag was binnengekomen in het Oranje kamp. Het mocht dus niemand verbazen dat Spanje als favoriet aan de finale begon. Het land heeft echter één probleem: het wil té graag laten zien hoe goed ze kunnen voetballen. Met vlot combinatievoetbal en veel pressie moet en zal de tegenstander gekleineerd worden. Veel pressie is echter één van de domste dingen die je kunt doen tegen Zweden. Het betekent namelijk dat je veel ruimte achter de verdediging laat en aangezien we zonder spitsen spelen, hebben de centrale verdedigers geen idee wie ze moeten opvangen als we de bal diep spelen. Kristijan Babic en Tom Birgersson konden op die wijze eenvoudig hun doelpunt meepikken. Een terecht gegeven penalty bracht de spanning weer terug. Laten we wel wezen, Spanje heeft een uitstekende ploeg en creëerde een aantal mooie kansen. Bijna werd het nog 2-2, maar de in mijn ogen mooiste treffer van de avond zorgde voor de 3-1. Spelmaker voor de defensie Olofsson kreeg de bal en week ermee uit naar de rechterkant van het veld. Waar hij normaal de bal probeert af te spelen aan een mannetje dichtbij hem, gaf hij nu een sublieme steekpass op Thomas Hallstensson. De middenvelder sneed voorlangs bij zijn man en joeg de bal vervolgens snoeihard in de verre hoek. Desondanks was Spanje nog niet verslagen, want in de 81e minuut werd het weer ongemeen spannend. Björn Gunnarsson, de 33-jarige linksback van Fenerbahçe, verkeek zich in zijn honderste interland op een crosspass en zag zijn directe tegenstander de aansluitingstreffer maken. Tien uiterste zenuwachtige minuten later was het gedaan; de beker ging omhoog!

Citaat

image.png.eb5198df0ac0df8aa5953d01859fae0a.png

Edited by Titan