Jump to content
delichris

[FM20] Som els millors d'Espanya

Recommended Posts

Niet verloren van real in een waar spektakel stuk waarbij je maar eens laat zien over de nodige veerkracht te beschikken. Hierdoor weet je de voorsprong te behouden

Espanyol.png.a91e0ea9e2d128c5e0d9333d7ac0195c.png

Seizoen 2027-2028

Januari de maand van de wintertransfers, maar ook de maand van de Supercoppa en daarin spelen wij tegen Real Madrid. Ook spelen wij de eerste wedstrijden in de Copa del Rey. En in La Liga moeten wij tegen Athletic Bilbao, Barcelona, Real Sporting, Real Valladolid en Betis Sevilla. Allemaal topwedstrijden. Vooral die tegen Barcelona is een pikante want we hebben nog een rekening open staan tegen ze.

En dan nu maar onze transfers. Voor Sehovic kregen wij een aanbieding vanuit China en die wees ik keihard af. Toen kwam meneer bij me. Hoe ik het in mijn hoofd haalde om hem niet een transfer te gunnen. Nou als je zo tekeer gaat dan trap ik je ten eerste uit mijn kantoor en zet ik je direct op de transferlijst. Ik noemde hem nog hijo de puta, want ik accepteer dit niet van geen enkele speler. Hij gaat nu eerst verhuurd worden aan Lyon en in de zomer mag hij wel direct vertrekken. Wat een lul zeg. Miguel mocht ervaring op gaan doen bij Mirandes.

Nu had ik nog maar één linksback en ik wilde ook niet direct met miljoenen smijten. En ik zag dat Alaba op de transferlijst stond en voor 1,3 miljoen mag deze 35 jarige nog wel even bij ons komen spelen. Hij is afkomstig van Bayern. Sebastian is een groot talent en deze jongen gaat naar het tweede toe en komt over van Betis. Hij kost ons 3,8 miljoen. Ik wilde een derde keeper erbij. Eigenlijk voor het tweede en dan volgend jaar aansluiten bij ons. Mijn oog was gevallen op Marlon van Sao Paulo en hij kost ons 26 miljoen. Helaas wilde hij niet naar het tweede en dan komt hij maar bij het eerste en dan gaat Rivero maar naar het tweede. Nu heb ik wel twee topkeepers.

Transfers uit

transfersuit.png

Transfers in

transfersin.png

Spoiler

sebastian.png

mailton2.png

alaba3.png

Halve finale Supercoppa

halvefinalesupercoppa.png

Barcelona - Espanyol La Liga

barcelonaespanyol.png

Januari

januari.png

Stand La Liga

stand.png

Manager van de maand

managervandemaand.png

Loting Copa del Rey

lotingcopadelrey.png

Overzicht manager

overzichtmanager.png

Antwoorden op posts van users

@Fantasy Dit was misschien wel meest bizarre wedstrijd onder mijn leiding. We waren niet kapot te krijgen. Wat Real ook probeerde.

@ElMarcos Helaas is de wedstrijd niet terug te kijken. Ziggo heeft de rechten niet. Ik hoopte echt dat ik Braga kon helpen.

@Tim' Ik viel iedere keer in verbazing en ik hoopte nog stiekem dat wij de 6-5 zouden maken.

@Nummerke10 Het was heel bizar. Steeds kwamen wij terug. En ik dacht dat na de 5-5 wij met de winst er vandoor gingen. We maakten nog wel kans er op.

@komodo25 Ik begreep er zelf ook weinig van. Maar het was gewoon bizar om te zien hoe wij steeds weer terug kwamen.

@Marius En ik geloofde ook nog in een overwinning van ons zelf.

@ElPrincipito De neutrale kijker was spekkoper met zo'n uitslag.

@Titan En ik hoopte ook nog eens dat wij er met de winst er vandoor zouden gaan.

@Isco22 Het was ook erg belangrijk om niet te verliezen en gelukkig niet gedaan. En ik hoopte ook nog eens op een winst van ons zelf.

@mattihamstra We hebben veel veerkracht en toch hoopte ik stiekem op een overwinning. 

@RubenS2 We hebben een hele gunstige loting getroffen en ik hoopte ook nog eens op een overwinning tegen Real.

@Fantasy @DGremlin @Karlo @Zorsky @r4vje @Vis @Cicchio @Mordurette @StanleyW @FlyD @FMNOOB @Swelley

Slim geregeld met Alaba. Real laat zien dat ze hun voet naast je kunnen zetten maar ze hebben wel averij opgelopen in de competitie terwijl je zelf mooi revanche hebt genomen op Barcelona. De tweede competitiehelft kon eigenlijk niet beter beginnen.

Jammer van de Supercopa. In de competitie mooi Barcelona teruggepakt en zelfs eens met 10-0 uitgehaald, knap. Die Braziliaanse keeper lijkt me ook enorm goed.

Goeiedag zeg. Even huisgehouden tegen athletic. Die supercopa is jammer. Al scheelt het je wel een wedstrijd in die lange en drukke januari

Pfoe 10-0 tegen Athletic en dan daar eigenlijk niks over zeggen... Echt ontzettend goed seizoen, absurd dat Real nog steeds ongeslagen is en toch gewoon een gaatje moeten laten richting de nummer 1.

Je hebt een grotere voorsprong op Real en Athletic zo vernederen moet ook een goed gevoel geven! 

Tienklapper in Bilbao, knap werk wederom! Ook een redelijke revanche op Barcelona kunnen nemen na die verrassend harde nederlaag in de vorige wedstrijd!

10-0 tegen Bilbao, 3-0 tegen Barcelona. Jammer van die ene nederlaag, maar toch een prima maand gedraaid. Wat een goals!

Seizoen 2027-2028

We gaan weer Champions League spelen en we beginnen met uitwedstrijd tegen Rennes. In La Liga spelen wij tegen Athletic Bilbao, Atletico Madrid, Levante en Valencia. In de Copa del Rey spelen wij tegen Real Valladolid en daarna de eerste wedstrijd in de halve finale tegen Deportivo. We krijgen ook slecht nieuws te verwerken. Mijn eerste keeper Neves raakt geblesseerd.

Blessure Neves

blessureneves.png

Atletico Madrid - Espanyol La Liga

atleticoespanyol.png

Rennes - Espanyol Champions League

rennesespanyol.png

Februari

februari.png

Stand La Liga

stand.png

Overzicht manager

overzichtmanager.png

@Marius Met Alaba heb ik een hele ervaren linksback erbij. We zijn heel goed bezig op dit moment, maar we moeten wel waakzaam zijn.

@RubenS2 Die keeper komt sneller in actie dan dat ik had gewild. We hebben een hele goede maand gehad.

@komodo25 De Supercopa had geen waarde voor mij, maar Barcelona verslaan is gewoon een hele goede graadmeter van hoe goed wij zijn.

@mattihamstra Het was heerlijk om Athletic zo te verslaan. En daarna ook nog eens Barcelona. Het was al met al een goede maand voor ons.

@Nummerke10 Ik was volledig bezig met Barcelona. Zij waren belangrijker dan Athletic. Real doet het heel goed, maar wij doen het toch net wat beter.

@Isco22 We doen het heel goed en nu moeten wij het gaan afmaken.

@ElMarcos Het was een hele mooie maand voor ons en nu moeten wij dit doorzetten.

@Titan Die 10-0 was heel leuk, maar Barcelona verslaan was nog leuker. 

@Tim' Dit zijn wel de wedstrijden waar je het voor doet. Maar nu moeten wij nog beter gaan worden.

@Fantasy @ElPrincipito @DGremlin @Karlo @Zorsky @r4vje @Vis @Cicchio @Mordurette @StanleyW @FlyD @FMNOOB @Swelley

Gepost (edited)

Ook in deze drukke maand boek je weer zeer goede resultaten! De voorsprong op je naaste concurrent is solide en de volgende ronde van de CL lijk je ook al wel binnen te hebben.

Edited by ElMarcos

Met 1 been in de volgende ronde van de CL. In La Liga blijft wel enige spanning aanwezig.

Auwch, pijnlijke zaak altijd als je iemand zo lang moet missen.

Voor de rest alweer voortreffelijke resultaten, met toch wel enkele lastige tegenstanders afgelopen maand.

Ook zonder je topkeeper gaat het je prima af hoor! Rennes als tegenstander in de CL is een cadeautje, en dat heb je al een flink eind uitgepakt.

De finale van de beker bereikt, mooi uitgepakt in de Champions League en een prima gat geslagen in de competitie: komt de treble eraan?

Leuk dat Rennes in de knock-outfase van de Champions League staat. Je had er weinig moeite mee en staat nu al met 1,5 been inde volgende ronde!

Seizoen 2027-2028

Deze maand kan de competitie beslist gaan worden, want we spelen tegen Real Madrid. Bij winst zie ik ze ons niet meer voorbij komen en bij een nederlaag is de race compleet open. Verder spelen wij nog in La Liga tegen Celta en Mallorca. Ook gaan we de return in de Copa del Rey spelen. Hierin in spelen wij tegen Deportivo. En in de Champions League spelen wij de return tegen Rennes. En wij krijgen een nieuwe lichting talenten. Helaas zitten er geen toppers bij.

Talenten

talenten.png

Real Madrid - Espanyol La Liga

realespanyol.png

Espanyol - Rennes Champions League

espanyolrennes.png

Maart

maart.png

Stand La Liga

stand.png

Individuele prijzen

spelervandemaand.png

managervandemaand.png

Loting kwartfinale Champions League

lotingcl.png

Affiche Copa del Rey finale

affichefinalecopadelrey.png

Overzicht manager

overzichtmanager.png

@ElMarcos Het was allemaal goed en Real op afstand zetten is echt mijn doel geworden en in de CL moeten wij nu een ronde verder komen.

@Marius De volgende CL is wel binnen en of het nog spannend gaat worden in de competitie weet ik niet.

@RubenS2 Dit was echt een geluk bij een ongeluk.

@DGremlin Ik baalde echt heel erg. Vooral omdat Neves de afgelopen twee seizoenen alles heeft gespeeld. Verder ben ik zeer tevreden over de resultaten.

@komodo25 Ik heb niets te klagen.

@Titan Nu kan mijn nieuwe keeper meteen laten zien hoe goed hij is. En Rennes is al zowat uitgeschakeld.

@Tim' De finale was nog niet helemaal binnen hoor. In de CL zijn we zowat al door en of er een treble komt weet ik echt niet.

@Isco22 Eens wat anders dan standaard Manchester City. De volgende ronde is wel binnen voor ons.

@mattihamstra @Nummerke10 @Fantasy @ElPrincipito @Karlo @Zorsky @r4vje @Vis @Cicchio @Mordurette @StanleyW @FlyD @FMNOOB @Swelley

De titel lijkt nu ook wel beslist. Bovendien lijkt Real helemaal een tik gekregen te hebben na het onderlinge duel. Nu kan er net iets meer focus op de CL!

Niet heel veel bijzonders aan instroom, maar wie heeft dat nodig als je er zo voor staat?  Die titel kan je niet meer ontgaan. Het valt op dat het kampioenschap de afgelopen jaren vaak in deze fase beslist wordt (staat me bij van de voorgaande jaren).