Jump to content
delichris

[FM20] Som els millors d'Espanya

Recommended Posts

Een hele rits individuele prijzen gepakt, wat een weerspiegeling vormt van je schitterende seizoen.

Gepost (edited)

Zeer goede statistieken en overduidelijk de beste in Spanje!

Edited by FMNOOB

Het elftal van het jaar is bijna volledig bezet door Espanyol spelers. Dat zegt meteen ook voldoende!

Gepost (edited)

Wat jammer dat dan net Fati en Martínez een plekje inpikken in het team van het jaar. Maar negen man geeft alsnog genoeg je dominantie aan!

Edited by Tim'

Welverdiende vakantie. Op naar een nieuw mooi seizoen waarin je er inderdaad moet staan om alles te verdedigen

Espanyol.png.b3833d0849eba29ec54009d2064ab2de.png

Seizoen 2025-2026

We staan op het punt om aan het zevende seizoen te gaan beginnen. Ik had nooit verwacht zo lang bij één club te blijven. Ik heb nu drie Copa de Rey's gewonnen, drie keer de titel gepakt, één keer de Supercoppa en één keer de Champions League. Ik heb van Espanyol echt een grote club gemaakt in Spanje. En ik mag ook wel zeggen dat wij op dit moment ook de beste club van Barcelona zijn. Ik ben ook hard op weg om Johan Cruijff te passeren als manager. Louis van Gaal is nog wel even wat verder weg, maar ik ben wel hard op weg om hem te pakken. En dat ik nu zoveel succes heb met Espanyol moet toch ook andere clubs aanwakkeren om mij te halen, maar dat heeft tot op heden alleen maar PSG geprobeerd. De enige club die ik misschien zou willen coachen is Barcelona, maar die stap ligt nogal gevoelig. En zolang er nog niemand komt blijf ik lekker. En wie weet pak ik ook nog eens een bondscoachschap mee. Alleen ik vergeet steeds te kijken of er iets vrij is. En dan ga ik nu de transfers bespreken. Ik waarschuw wel even dat men niet moet schrikken. 

Allereerst Nacho is gestopt en dat betekent een zoektocht naar een nieuwe rechtsback. Alle verhuurde spelers mogen ervaring op doen. Navarro is gratis vertrokken, maar die mis ik niet. Grubisic kon zijn waarde nooit waar maken bij ons en gaat naar Lyon voor 33 miljoen. Ooit gehaald voor 3,3 miljoen en dus bijna 30 miljoen winst opgemaakt. Botunac kon ook geen potten breken in onze aanval, maar ja ik heb ook zulke aanvallers in de selectie. Hij vertrekt voor 6,75 miljoen naar de Wolves. Toch een winst van 6,25 opgemaakt omdat hij ooit kwam voor 500k. Conceicao gaat voor 3,9 miljoen naar Rayo Vallecano. Kwam ooit gratis binnen dus toch een mooie winst van bijna 4 miljoen. En dan de speler die graag weg wilde omdat hij iets anders wilde. Gehaald ooit voor 18,25 miljoen. En nu vertrekt hij voor 94 miljoen naar Chelsea. Marcos Leonardo de man die veel goals bij ons maakte is er niet meer. We maken een winst van 75,75 miljoen. Ezkieta die gehaald was als reservekeeper en geen minuut speelde voor ons gaat terug naar Athletic Bilbao voor 475k. Toch nog een winst van 150k. En dat voor een reservekeeper.

En dan denken jullie vast dat worden veel inkomende transfers, maar dan moet ik jullie teleurstellen. Ik ga proberen met bijna dezelfde selectie te gaan spelen. Zirkzee komt terug van zijn verhuurperiode en zal met Arezo het nieuwe aanvalskoppel gaan vormen. Met daarachter Srsen en van Aken. Ik zal veel rouleren met de aanvallers. Ik ga dus op zoek naar een nieuwe rechtsback en een reservekeeper. Ribeiro wordt de nieuwe reserve rechtsback. Hij komt over van Manchester City voor 26 miljoen. En Rivero komt over van het tweede van Valencia. Hij wordt de nieuwe reserve keeper en kost ons 350k. Ik ben zeer tevreden over onze aankopen. Misschien dat ik in de winter alvast een middenvelder haal voor Verratti, want die wordt ook minder. Maar dat is voor later.

Mijn persoonlijke doelstellingen zullen zijn halve finale Champions League en de titel. Ook wil ik ver komen in de beker, maar dat hangt van de loting af. De SuperCoppa is een leuke prijs, maar niet belangrijk. Wel wil ik graag de Europese Super Cup winnen, want die heeft Espanyol nog nooit gewonnen. Dus dat is wel een dingetje.

Doelstellingen

5ec68528932d9-doelstellingen.png

Transfers uit

5ec685397c01c-transfersuit.png

Transfers in

5ec68544976ad-transfersin.png

Spoiler

5ec685568316e-ribeiro1.png

5ec68565c51b9-rivero2.png

Selectie Espanyol

5ec6857577f07-selectie.png

Loting Champions Leauge

5ec6858819799-lotincl.png

Antwoorden op posts van users

@Fantasy Ik mis alleen de Picchichi beker. Maar verder mogen wij niet klagen. Het was een geweldig seizoen.

@Titan We zijn nu gewoon de beste club van Barcelona. En wie had dat gedacht zeven seizoenen geleden.

@RubenS2 Dit liet zien hoe goed wij waren afgelopen seizoen en nu mogen wij dit gaan verdedigen.

@FMNOOB Het was een geweldig seizoen en nu moeten wij kijken of we dit kunnen herhalen.

@ElMarcos Die terugblikken vindt ik zelf ook altijd mooi om te zien. Hopelijk komt er weer één langs aan het einde van dit seizoen.

@Marius Hopelijk wordt het nu eens een heel elftal vol Espanyol spelers, maar dat is afwachten.

@komodo25 Dankje. 

@Isco22 Er had wat mij betreft nog wel wat meer bij gekund.

@Tim' Het is wel jammer, maar ik had nog wel wat wissels op de bank zitten.

@mattihamstra We zullen fris moeten zijn en kijken of we extra prijzen kunnen pakken en de andere kunnen gaan verdedigen. Dat zou wel uniek zijn denk ik zo.

@Nummerke10 @Vis @Jeroen. @Mordurette @Karlo @spaansetukker @Cicchio

Vooral stevig verkocht, hopelijk ben je niet te hard verzwakt. Al heb je nog voldoende toppers rondlopen zo te zien.

Financieel een prima transferperiode voor je, met de terugkeer van Zirkzee zit het voorin ook wel goed. 

Gezien de selectie die er nu staat waren versterkingen ook niet heel hard nodig. De meeste spelers die er nu zijn hebben je nochtans de CL bezorgd, dus waarom te veel willen veranderen?

Mooi dat je met grotendeels dezelfde kern blijft werken. Leonardo ga je wellicht missen, maar je hebt zoveel kwaliteit in je selectie dat het prima op te vangen is. 

Twee spelers voor dikke bedragen verkocht, lekker! De opvolger van Leonardo heb je met Zirkzee al in huis. 

Lekker lopen cashen. Mooi dat je vertrouwen hebt in de selectie en waarom ook niet. Poule moet te doen zijn

Mooi om er voor te kiezen om niet te veel nieuwkomers aan te werven. Vind ik toch een knap gegeven!

Soms is slim inkopen beter dan duur inkopen. Versterking halen waar het nodig is en verder vertrouwen op je vaste spelers. Dat is verstandig zaken doen!

Espanyol.png.b3833d0849eba29ec54009d2064ab2de.png

Seizoen 2025-2026

We mogen eindelijk los gaan. We spelen eerst wat lokale wedstrijden en gaan dan voor twee wedstrijden naar Zuid-Korea. Dit is mooi om meteen ons gezicht daar te laten zien. Als we terug zijn spelen wij nog tegen FC Groningen, Mirandes en Europa. We sluiten onze voorbereiding af tegen Monatanesa en Sants. Daarna gaat de La Liga voor ons beginnen. Eerst spelen nog tegen Chelsea om de Europese Super Cup en daarna spelen wij tegen Levante, Girona en  Villarreal. 

Voorbereidingen

5ec7f9aa87f96-voorbereiding.png

Europese Super Cup

5ec7f9c4b68e6-ESC.png

5ec7f9df20ad2-winstesc.png

Villarreal - Espanyol La Liga

5ec7f9f69f6cc-villarrealespanyol.png

Augustus

5ec7fa2b8c824-augustus.png

Stand La Liga

5ec7fa3dd4089-stand.png

Overzicht manager

5ec7fa509b9c9-overzichtmanager.png

Antwoorden op posts van users

@RubenS2 Ik had voornamelijk verhuurde spelers verkocht. Alleen Leonardo was een echte basisspeler.

@Karlo Zirkzee is een geweldige speler en die gaat veel goals scoren vermoed ik zo.

@Titan Meestal verkoop ik wel weer spelers om zo iedereen scherp te houden, maar nu ga ik voor het eerst vol met bijna dezelfde selectie spelen.

@ElMarcos Ik ga zeker hem missen, maar ik weet zeker dat de andere spitsen gewoon blijven scoren.

@Isco22 Zirkzee is een geweldige aanvaller en met van Aken en Srsen en Arezo heb ik nog meer goede spitsen.

@komodo25 Ik heb heel veel vertrouwen in deze selectie en de CL poule moet gewoon te doen zijn voor ons.

@Marius Het is voor mij ook weer eens wat anders.

@mattihamstra Als je al goede spelers hebt dan hoef je alleen de vertrokken spelers  vervangen en ik ben zeer tevreden over deze nieuwe jongens.

@Tim' Ik ben zeer tevreden over onze zaken op de transfermarkt. En we hebben goede winst gemaakt.

@Fantasy @FMNOOB @Nummerke10 @Vis @Jeroen. @Mordurette @spaansetukker @Cicchio

Een hele nette overwinning in de Supercup, weer een prijs erbij. In de competitie had je drie fijne tegenstanders om het seizoen tegen te beginnen.

Lekker kunnen opwarmen in de competitie. De Europese Supercup winnen is altijd knap.

Zirkzee is op schot! De gebruikelijke drukke voorbereiding legt de basis voor een uitstekende seizoensstart. 

De eerste prijs is al weer binnen, keurig. Prima start in de competitie ook weer.

Een prima resultaat in de Super Cup en ook weer goed begonnen aan de competitie, zoals we eigenlijk gewend zijn van je!