Jump to content
delichris

[FM20] Som els millors d'Espanya

Recommended Posts

Posted (edited)

5e5bbac7a8dd7-Espanyol.png

Seizoen 2019-2020

Ik ga een sidegame starten met de tweede club van Barcelona. Ik wil er een grote club van maken. De prognose is dit seizoen 13e en ik denk dat wij zeker top 10 kunnen halen. Misschien wel Europees voetbal. Dat is wel een doelstelling van het bestuur. Qua transferbudget is er weinig. Ik heb 5 miljoen en daar moet ik het meedoen. Ik zal veel spelers verkopen uit Espanyol B om meer ruimte te creëren. Ik heb eerder met Espanyol gespeeld en dat was een hele mooie game. Ik hoop jullie veel plezier te geven met deze game.

Welkom

5e5bbb297f365-welkom.png

Introductie

5e5bbc6214ace-introductie.png

Doelstellingen

5e5bbc7b6ebbd-doelstellingen.png

Transfers uit

De spelers onder de rode streep zijn van mij en het zijn geen schokkende uitgaande transfers.

5e5bbc8ec0078-transfersuit.png

Transfers in

Ik heb drie spelers zelf gehaald. De eerste is Antony. Hij wordt voor een jaar gehuurd van Sao Paulo. De tweede die komt is Patric en hij is een rechtsback. Hij is gekocht van Lazio voor 2,8 miljoen. Ik zocht nog een linker winger en kwam uit bij een bekende van ons Nederlanders. Kishna komt ook over van Lazio en kostte ons 1,7 miljoen.

5e5bbcc0c59dc-transfersin.png

Spoiler

Screens inkomende transfers.

5e5bbd7da05e2-antony1.png

5e5bbda4649df-patric2.png

5e5bbdb50e175-kishna3.png

Selectie Espanyol

5e5bbdc25e2fc-selectieespanyol.png

Taktiek

Ik ga spelen met dezelfde taktiek als in de United game.

5e5bbde51305d-taktiek.png

Antwoorden op posts van users

@Mordurette @mattihamstra @Marius @spaansetukker @Fantasy @Titan @komodo25 @Nummerke10 @True_Legend @ElPrincipito

Edited by delichris

Zo zo ... Ben benieuwd hoe het lang het gaat duren vooraleer je Barcelona het vuur aan de schenen legt ! Je hebt een ploeg waarmee je wel eens aangenaam kan verrassen ... Ben benieuwd 

Een verrassende, maar niet minder leuke clubkeuze. Veel succes bij Espanyol! Is dat die Antony die naar Ajax gaat? 

Verrassende keuze uit alle opties die je in eerste instantie voor ogen had... Succes met Espanyol. Qua transfers leuke zaken gedaan, Patric is een prima back en ook Anthony is voor dit seizoen een leuke toevoeging, ook al is het maar op huurbasis. 

Niet meteen een club waar ik iets mee heb, maar dit wordt ongetwijfeld weer een leuke novelle. Van de selectie ken ik ook weinig eerlijk gezegd. Qua tactiek vind ik het wel opvallend om met twee spelverdelers (voor de defensie) te spelen op het middenveld. Succes in ieder geval!

Verrassende clubkeuze . Wel leuk . Zo heb ik al jaren het idee om zoiets te doen met Rayo Vallecano . Mooie transfers gedaan heb je een optie tot koop op Anthony ?

Succes! Ben weer benieuwd wat je gaat brengen, met een zo te zien, aanvallende opstelling. 

Espanyol.png.7438c794d56f9b3c5a8233a43d852c60.png

Seizoen 2019 - 2020

We gaan beginnen aan het seizoen. We moeten ons nog wel zien te kwalificeren voor de Europa League. We stromen in bij de tweede voorronde. Dus we moeten nog even drie rondes zien te overleven om de groepsfase te gaan bereiken. We spelen tegen FK Ordabasy Shymkent of te wel Dostyk. Ik heb zelf nog nooit van deze club gehoord. De voorbereiding laat ik over aan mijn assistent. Ook kregen wij een domper te verwerken in een zware blessure van Kishna. 

Blessure Kishna

5e5d2ff4228d4-blessurekishna.png

Voorbereiding

5e5d327b2a7a0-voorbereidingjuli.png

Debuut Espanyol

5e5d328b52348-debuutinELwedstrijd.png

Dostyk - Espanyol voorronde Europa League

5e5d329e081ee-dostykespanyol.png

Espanyol - Dostyk voorronde Europa League

5e5d32af5b90d-espanyoldostykEL.png

Loting volgende ronde Europa League

5e5d32c19e6a0-lotingELvoorronde.png

@True_Legend Dat kan nog wel even duren, want Barcelona staat mijlenver op ons.

@Titan Het is inderdaad een verrassende keuze, maar wel een hele mooie uitdaging. Het is inderdaad de Antony die naar Ajax gaat.

@Mordurette Ik heb alle opties bekeken en ik vond geen van alle een uitdaging. Ik had er geen gevoel bij toen ik de selecties zag. Patric is een fijne aankoop en met Antony heb ik een talent voor een jaar tot mijn beschikking.

@Marius Het is ook geen club waar ik iets mee heb, maar ooit een fijne game mee gehad en dat was wel heel mooi. Ik speel bewust met deze twee middenvelders. Ze zijn namelijk mijn beste middenvelders op die posities.

@spaansetukker Ik hoop dat het een mooie novelle gaat worden.

@komodo25 Het is een aparte club keuze, maar dat maakt de uitdaging juist mooier. Helaas heb ik geen optie tot koop. Achteraf spijt van gehad.

@ElPrincipito Daar ben ik zelf ook erg benieuwd naar.

@TheRedOne Dankje.

@Krabby Ik speel graag zo. Ik hoop dat het ons ver gaat brengen.

@mattihamstra @Nummerke10 @RubenS2 @Fantasy @Vlonkie

Van de voorbereiding kan je nog niet erg veel zeggen. Ook de eerste Europese wedstrijden geven nog niet al te veel inzicht gezien het niveau van de tegenstander. Ook de volgende ronde moet goed te doen zijn.

Flinke blessure van Kishna, heeft er natuurlijk al een verleden mee... Als team uit groot voetballand moet je altijd de poulefase halen, dit lijkt me geen probleem te worden.

Enorm zonde van Kishna. Helaas heeft hij een verleden met grote blessures. Succes tegen Esbjerg. 

Dostyk was een hapklare brok en ook Esjbjerg zal snel gaan liggen voor jouw kwaliteit ! Speel je trouwens met de update want dan moet je RDT al hebben  ! ( Heb er waarschijnlijk over gekeken ) ... Spijtig van Kishna 

Ai ai ai Kishna... zonde. Wel een leuke club, zou ook mijn voorkeur genieten als ik in Spanje zou starten!

Een niet al te zware voorbereiding gehad, wat ook wel logisch is gezien het Europese seizoen dat vroeg voor je begint. Als je Dostyk kunt pakken, dan Esbjerg toch zeker ook wel?

Van Kishna kun je helaas zo'n blessure verwachten.  Aardige voorbereiding en de 1e goede in Europees verband leverde geen probleem op.  Esbjerg moet ook te pakken zijn 

Kishna heeft al een rijk verleden qua blessures, evengoed jammer. Wel prima eerste resultaten en nu Esbjerg ook oprollen. 

Espanyol.png.7438c794d56f9b3c5a8233a43d852c60.png

Seizoen 2019 - 2020

Achteraf had ik beter moeten kijken naar Kishna, maar ik zag een buitenkansje. Het was een risico. Maar hij is nu al meer waard dan toen ik hem kocht. Ik zal proberen hem te verkopen in de zomer en dan maak ik nog winst op hem ook. Deze maand spelen wij nog twee oefenwedstrijden. En uiteraard de tweeluik tegen Esbjerg. In LaLiga openen wij tegen Sevilla en daarna spelen wij nog tegen Real Valladolid. Allemaal heerlijke wedstrijden.

Esbjerg - Espanyol voorronde Europa League

5e5fb4fa8d2c5-esbjergespanyol.png

Espanyol - Esbjerg voorronde Europa League

5e5fb53e61ece-espanyolesbjerg.png

Loting volgende ronde Europa League

5e5fb55627988-lotingELvoorronde2.png

AEK - Espanyol voorronde Europa League

5e5fb579149fe-aekespanyol.png

Espanyol - AEK voorronde Europa League

5e5fb5a271b1f-espanyolaek.png

Augustus

5e5fb5bad08d2-augustus.png

Stand LaLiga

5e5fb5f4bb378-standlaliga.png

Overzicht manager

5e5fb6218e795-overzichtmanager.png

@Marius We zijn nog vol in de opbouw van het seizoen. Langzaam aan worden we wel fit. De competitie is lang, maar ik hoop gewoon fit te worden deze periode met de selectie.

@Nummerke10 Ik ken Kishna niet zo goed, maar ik baal wel van zijn blessure en wij moeten ook de poulefase halen.

@Mordurette Het is een blessure die gewoon niet fijn is en nu moeten wij hierop handelen. 

@True_Legend De eerste voorronde was makkelijk, maar de tegenstanders worden zwaarder. Ik speel met de update zoals die in het begin uit kwam. Dus geen RDT.

@Jotew Is het een leuke club die nog nooit hele grote prijzen heeft gewonnen.

@Titan Ik wilde inderdaad niet te zwaar programma draaien omdat wij ons nog moeten kwalificeren voor de EL groepsfase.

@John Terry De blessure is heel erg balen voor ons, maar nu moet ik gaan schakelen. We doen het voor als nog prima.

@komodo25 We zijn goed gestart in ieder geval en nu een goed vervolg gaan geven. Die blessure is gewoon beroerd.

@Krabby Helaas wist ik niet van zijn eerdere blessures, maar ik zal er mee moeten omgaan. We starten dit seizoen in ieder geval goed.

@spaansetukker @ElPrincipito @TheRedOne @mattihamstra @Vlonkie @RubenS2 @Fantasy

In Europa toch met meer moeite dan gedacht. Maar dat zal wel te maken hebben met roteren en fit krijgen van alle spelers. In La Liga al meteen een mooie overwinning tegen Sevilla zeg. Dat belooft als dat de maatstaf wordt.

Goed gedaan in Europa tot dusver. Over de competitie valt nog weinig zinnigs te zeggen na twee potjes, maar de eerste punten zijn al wel binnen.