Jump to content
chrisje1993

The Voice

Recommended Posts

66: Als we bij de echte voice hadden gezeten had ik na 30 seconde tot een minuut waarschijnlijk wel omgedraaid. Daarna voelt het voor mij echter vooral heel erg hetzelfde aan met relatief weinig variatie. Op zich weinig echt mis met de zangkunsten en dergelijke maar na het complete nummer te hebben beluisterd voor mij een nee.

67: Ik hou wel van de stem van deze zangeres. Ik denk alleen dat ze beter tot haar recht zou komen in een wat rustiger en kleiner nummer. Nu voelt het af en toe wat te gehaast aan en zeker als ze omhoog gaat word het snel schreeuwerig en wat minder mooi en vol. Uiteindelijk voor mij niet genoeg om te draaien.

68: Het begin waar het vrij klein is en de zangeres een lichte galm op haar stem heeft doen me dichter bij de knop brengen. Daarna valt de zang wat naar achter in de mix wat dit nummer niet persé goed doet. Uiteindelijk komt de zang weer wat meer op de voorgrond wat me uiteindelijk wel weer bevalt. In de hoop dat we voor de battles een iets aanwezigere zang is durf ik hier de gok wel aan.

69: Hoewel ik hier best de aantrekkingskracht van kan begrijpen doet het mij over het algemeen vrij weinig. Het is zonder twijfel prima in elkaar gezet en uniek maar voor mij is het een nee.

70: Na een hoop mannen zijn we nu bij de dames uitgekomen. Hier een vrij dromerige zangeres met wat stevige beats. Een zonder twijfel uniek geheel maar niets voor mij dus een nee.

71: Opening met een akoestisch gitaartje voordat we na een halve minuut overgaan op het wat grovere werk. Een relatief bekend nummer maar ik vind het wel een lekker nummer en buiten dit nummer ken ik eerlijk gezegd niks van deze artiest dus ik draai om.

72: Een exotische verrassing zo richting het einde. Een prima klinkende zangeres in een voor mij onverstaanbare taal met een passende muzikale begeleiding. Niet perse heel bijzonder maar wel gewoon prima dus voor mij een ja.

73: Weer eens een nummer dat een tijdje laat wachten op de zang. Muzikaal vind ik het wel interessant alleen de zang valt voor mij in de irritatiezone qua hoe deze zanger het inkleurt wat voor mij uiteindelijk zorgt dat ik hier niet voor zal draaien.

74: Hmmm, hmmm, hmmm. Het begint kabbelt een beetje voort totdat de zanger er uiteindelijk toch wel met een verrassend stemgeluid in komt. Even later komt daar ook nog een vrouwelijke stem bij. Maar na zeven minuten vraag ik me vooral af wat ik hier uiteindelijk van vind. Beide stemmen klinken prima maar voor een nummer dat zo lang is verwacht ik ergens wat meer vuurwerk en dit was voor een groot deel voor mij toch vooral vergetelijk. Daarom dus een nee.

75: Een meerstemmige soulvolle act. Ik mis voor mij persoonlijk een beetje dat rauwe waar ik zelf over het algemeen wat meer van hou. Vooral de tweede zanger kan me niet heel erg overtuigen en voor mij daarom een nee.

66. Bijzondere stem wel. Vrij laag maar wel lichtzinnig. Voor de rest bekruipt mij hetzelfde gevoel als collega Jeroen. Het is allemaal vrij vlakjes en daarmee wordt het ook oninteressant naar verloop van tijd. Zingen kan deze dame wel, maar het is voor mij niet interessant genoeg om voor te draaien.

Verdict: Niet gedraaid

67. De eerste twee seconden dacht ik heel even dat we I Kissed A Girl gingen horen. De stem komt me zeer, zeer bekend voor en ik denk te weten wie dit is. Op basis daarvan draai ik, want ik heb een zwak voor haar stem en het repertoire dat ze met haar band ten gehore brengt. Solo ken ik haar werk niet, dus ik laat me graag verrassen daarin.

Verdict: Gedraaid

68. Weer een song waarbij de zang (te) ver naar de achtergrond is gemixt. Verder best een mooi stemmetje hier. De zanglijnen zijn verder wel heel erg vlak waardoor het geheel vrij steriel klinkt. Muzikaal vind ik de bridge best interessant met die andere toonsoort die er zo opeens inkomt. En toch twijfel ik net te veel om overtuigend een beuk op de knop te geven.

69. Deze stem gaat qua klankkleur enigszins in de richting van Ellie Goulding. Daarmee is het behoorlijk uniek in dit deelnemersveld. Muzikaal gebeurt er verder een hoop en ook hierin is het vrij onderscheidend. Vind ik het verder echt mooi? Nee, niet echt, meer apart dan mooi. Ondanks mijn besluit om niet te drukken, heb ik wel vier minuten met interesse geluisterd.

70. Een zangtechniek waarbij de dame de tonen er soms echt naartoe trekt, beetje a la Sandra van Nieuwland. Na een mysterieus begin vind ik de beat die er vervolgens bijkomt volledig misplaatst. Past in mijn ogen totaal niet bij het intro. Daarna volgt er een refrein maar eindigt het in mijn ogen net te abrupt allemaal. Hier had nog prima een escalerende opbouw achteraan gekund. Bijzondere auditie, maar het raakt me niet.

71. Complimenten aan onze organisator dat hij tot nu toe vrijwel alleen maar artiesten heeft doorgelaten die ik niet ken. Dat is op zich best een prestatie. Hier wordt echter een song ten gehore gebracht die een jaar of twintig geleden toch een behoorlijke hit opleverde. Ik ben hier als coach vooral om nieuw talent te ontdekken. Door deze song te performen laat de inzender niet echt blijk van originaliteit zien. Nu gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik deze dame waarschijnlijk niet had herkend als ze een ander nummer ten gehore had gebracht. Los van dit alles vind ik deze dame ook geen geweldig fijne stem hebben.

72. We duiken de Afrikaanse invloeden in. Vind het wel gaaf dat ook dit genre een platform krijgt in deze competitie. De stem van deze dame past goed bij de begeleiding, ondanks mijn bevinding dat ze geen uniek stemgeluid heeft. Deze dame weet met haar geluid desondanks wel te overtuigen. Ben heel benieuwd hoe dit live gaat uitpakken. Het kan eigenlijk niet tegenvallen denk ik.

73. Leuke 'beat displacements' zitten er in deze track. Maakt het direct interessant om naar te luisteren. Het lange intro vind ik dan ook totaal geen bezwaar. Dan de zang: waar collega Jeroen die niet te pruimen vind, daar stoor ik me er totaal niet aan. Geen vuurwerk, zoals ik dat nu opeens wel buiten zie, maar het past prima bij de muziek. Zeer degelijke auditie wat mij betreft en qua totaalplaatje zeker een aanwinst voor mijn team.

74. Tjonge, hier is het wel heel erg lang wachten geblazen totdat er eindelijk iets interessants gebeurt. Maar dan opeens komt er een doorleefd soulgeluid uit, iets wat toch wel zeer welkom was na al dat gemijmer. Mooie galm zit er ook overheen. En dan herken ik opeens het liedje, maar heb ik geen idee wie dit zingt. Vermoed dat ik dit ooit in een albumradio heb gehoord op Spotify. Inmiddels toch een vermoeden wie dit zingt. Zingen kan 'ie in ieder geval wel. Heerlijk stemgeluid en mooie gospelbackings.

75. Meer soul, kan nooit kwaad in een competitie waar we ook al ongelofelijk veel rockacts hebben gehad. Deze soul bevat wat mij betreft echter helaas geen echte 'soul'. Ik voel het niet. Het is allemaal verschrikkelijk vlak en ik voel geen bezieling in de zang. Niet slecht, maar we hebben beter gehoord deze editie en dus houd ik mijn stoel stil.

76: Met mijn team al zo goed als vol is het echt de buitenkansjes waar ik me nu nog op richt. Dit is voor mij niet een van die buitenkansjes dus voor mij een nee. Niet dat er nou perse veel mis mee is maar ik denk niet dat deze act een kans maakt in de battles tegen wat ik nu al heb.

77: Een voor het grootste deel prima nummer waar af en toe iets teveel productie overheen gegaan is. Ik zie wel een plek in mijn team voor deze act dus een ja voor mij.

78: Opnieuw een auditie waar op zich weinig echt mis mee is. Desondanks op dit moment voor mij een nee.

79: Zoals eerder gezegd op dit moment draait het eigenlijk al om de battles voor mijn team. Deze artiest is niet iets waar ik kans voor zie om daar voor mij hoge ogen te gaan gooien dus ook hier een nee.

80: Een absolute topper voor het laatst bewaard. Heerlijk nummer en een zangeres met een heerlijke stem. Absolute ja van mijn kant.

Ik had maar een zin nodig om te weten wie auditie 80 is. Absolute topartiest is dat. Ik had haar zelf bij mijn inzendingen overgeslagen en als te bekend afgedaan, staat ook regelmatig in Nederland op festivals en staat daar verre van onderaan op de poster.