Jump to content

[FM20/21] X-FM

Recommended Posts

Een fantastisch maand van onze Clint! Weer een handvol doelpunten erbij en mede verantwoordelijk voor het breken van een respectabel record. Wat moet hij nog meer doen om gekozen te worden voor Oranje? Een hattrick in de CL-finale?

• Replies 431
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

X1.07 - Llonched like a rocket   De eerste interland van Pol Llonch leverde nog niet het gewenste resultaat op. Wat anderen ook al opmerkten, bij Llonch speel ik weinig wedstrijden waar ik w

Chapter X1.03 – Het echte werk..   Na de eerste twee oefenwedstrijden heb ik mijn assistent (hier nog Arteta) het restant laten simuleren. Dit leidde tot minder speeltijd voor Leemans, maar

Inhoudsopgave in spoiler:         X-FM   Ik hou van managen We spelen allemaal met liefde het spelletje, sommigen al meer dan twintig jaar, anderen missc

Posted Images

Banner.png.3e1aae1254ae0e0c089a185d0542ad9b.png

X1.23 - De maand waar alles minder wordt

Vorig jaar november was een beetje de tijd dat de bizarre prestaties van Leemans iets normaler werden, om in februari/maart weer te pieken tot het einde van het seizoen.

De laatste wedstrijden waren nog fantastisch, maar kan Leemans het deze keer voortzetten? 

Verder sluiten we deze maand de Nations League af met Spanje, waarin Pol Llonch het opneemt tegen Polen en Oekraïne, om een plaats in de finaleronde van de Nations League af te dwingen.

Clint Leemans

Na de lastige oktobermaand, welke uitstekend begon maar eindigde met twee nederlagen (League Cup & Premier League), begon September met een thuiswedstrijd tegen Shakhtar Donetsk, in de Champions League. De ploeg werd vorige maand in Oekraïne met 1-3 opzij gezet en vandaag, in Engeland, kwam de zege van City wederom niet in gevaar. Zonder groots te spelen (ook Leemans kon niet uitblinken) werd het 1-0 na een vroege goal van Agüero en werd de eindstand op 2-0 gezet door Raheem Sterling, kort na rust.

Spoiler

658238127_1.Shakhtar.thumb.JPG.d9baeb3f7121fee265fc9d372bad5124.JPG

Vervolgens werd de eerste van drie competitiewedstrijden gespeeld deze maand. Tegenstander is het verrassend goed presterende West Ham, dat vorig jaar net degradatie wist af te wenden en dit seizoen fier op de derde plek staat. West Ham liet zien keurig vanuit de organisatie te kunnen spelen, waardoor ze (ondanks een snelle openingstreffer van Jesus) lang in de wedstrijd bleven. Felipe Anderson maakte na rust gelijk en City leek, ondanks een ferm veldoverwicht, tegen het tweede puntverlies van de competitie aan te lopen. Gelukkig dacht de VAR daar anders over. Een klein duwtje van Balbuena op Haaland leidde tot een strafschop, die (uiteraard) werd benut door Clint Leemans: 2-1.

Spoiler

548314614_2.WestHam.thumb.JPG.8a751ec6ed95b82db8c5b42ab2c1d5c1.JPG

Vervolgens maakte City zich op voor een interlandbreak (Leemans bleef weer in Machester achter), welke werd gevolgd door de Manchester Derby op Old Trafford. Een wedstrijd die ze snel zullen willen vergeten, want de Citizens waren nergens en werden compleet weggespeeld. De Red Devils wonnen met 3-1, maar het had ook zomaar 5-0 kunnen worden. Reden genoeg voor de manager om eens anders naar zijn team te kijken en een nieuwe tactiek te verzinnen.

Spoiler

642950081_3.ManUtd.thumb.JPG.118e58c7030ca5e162d7c763e0b652dd.JPG

Testen, midden in het seizoen. Als City zijnde kan het wel, omdat je in een groot deel van je wedstrijden toch wel favoriet bent. City wil aanvallender voetbal, maar Leemans moet nog wel zijn beste spel kunnen spelen. Voor nu zal er af en toe gebruik gemaakt worden van een 3-5-2 tactiek, met drie centrale verdedigers, een defensieve middenvelder, vier middenvelders op rij en twee spitsen naast elkaar. De eerste wedstrijd in deze formatie is tegen Slavia Praag in de Champions League. De puntloze hekkensluiter had niets in te brengen en zal wellicht bij rust ook wel aan de 8-0 van de heenwedstrijd gedacht hebben. Door een penalty van Leemans en twee knappe goals van Agüero was het halverwege al 0-3. Uiteindelijk bleef de teller op 4 steken (via De Bruyne) en maakte Slavia zelfs nog een eretreffer. Op het andere veld won Real Madrid met 1-0 van Shakhtar. Dat betekent dat Real Madrid op dit moment derde staat, omdat Shakhtar in Oekraïne met 2-0 van Real won en dus een beter onderling resultaat heeft. Beide ploegen hebben 9 punten. City kan dus in de volgende speelronde Real Madrid uitschakelen.

Spoiler

2134227841_4.Slavia.thumb.JPG.7db711e3c10f8535c42addaa2ac34e56.JPG

In dezelfde 3-5-2 sluit City de maand af tegen Crystal Palace. Met attractief en bij vlagen ook gewoon uitstekend voetbal wordt Palace weggetikt door de thuisploeg. Het enige dat achterblijft is de doelpuntenproductie. Een strafschop van Leemans zorgt na een kwartier voor 1-0, maar City loopt was uit op het moment dat Palace, na rust, met tien man komt te staan. Een schitterend afstandsschot van Leemans verdubbelt de score, waarna het via De Bruyne en Agüero nog 4-0 wordt. Opvallend genoeg weet Crystal Palace bij hun enige doelpoging te scoren, na een goedkope strafschop redt Ayew de eer.

Spoiler

673243022_5.CrystalP.thumb.JPG.6073d914c9a8eda6264c5aef2fcfea68.JPG

Leemans sluit de maand af als matchwinner, dus zal vol vertrouwen de maand december tegemoet zien, waarin onder andere het WK voor clubs op het programma staat en de traditionele Engelse Kerstdrukte. In totaal speelt City volgende maand 9 wedstrijden.

Pol Llonch

Waar Leemans niet opgeroepen wordt terwijl hij op hoog niveau speelt, is het voor Llonch andersom. Ook zo vlak voor december aanbreekt is er nog niets bekend over interesse in de 17-voudig international (7 goals). Llonch kan zich nog één keer echt in de kijker spelen, aangezien dit op nationaal niveau niet lukt (momenteel staat Willem II op plek 10, opvallend genoeg is Top Oss afgelopen jaar gepromoveerd en staan zij op plek 8).

Voor Spanje staat er best nog wel wat op het spel. Het onderlinge resultaat tegen de Engelsen is beter, het aantal punten is hoger (+2), dus twee overwinningen zal leiden tot groepswinst en plaatsing voor de finaleronde.

Makkelijker gezegd dan gedaan, want tegen Polen lijkt Spanje zichzelf in de vingers te snijden als Lewandowski al na acht minuten voor 0-1 mag zorgen. Gelukkig herstellen de Spanjaarden zich, nog voor rust is het 3-1 en we zien Llonch een prima pot spelen. Niet beslissend, maar hij speelde wel goed. Uiteindelijk zag Llonch hoe het via Torres en Paco nog 5-1 werd, een prima overwinning dus voor de Spaanse equipe.

Spoiler

1066015877_6_POL.thumb.JPG.58b41639309ad494335d06a9e0739e26.JPG

Plaatsing voor de finaleronde lijkt slechts een formaliteit, daar waar een puntje tegen Oekraïne voldoende zou zijn. Toch lijkt het hier ook op een gegeven moment mis te gaan, want de eerste helft van Spanje is om te huilen. Het is dat Malinovskiy het cadeautje niet uitpakt wat hem geschonken wordt, want zijn poging om na een half uur een penalty binnen te schieten, wordt onschadelijk gemaakt door doelman De Gea. Toch komt Oekraïne op 1-0, als de Braziliaanse Oekraïner Junior Moraes iedereen te slim af is en van dichtbij binnentikt: 1-0. Wellicht was het de euforie, maar dertig seconden later ziet de defensie van de thuisploeg Asensio over het hoofd, die bij de tweede paal direct de gelijkmaker laat aantekenen.

In het tweede bedrijf wordt het niet veel beter, veel overtredingen, matig voetbal, maar wel een snelle goal. Paco zorgt kort na rust voor 1-2 en met hangen en wurgen en met vallen en opstaan houdt Spanje stand, wint het met 1-2 en gaat het naar de finaleronde. Pol Llonch viel deze keer wat minder op dan tegen de Polen, was ook vermoeid en werd een goed kwartier voor tijd vervangen om wat rust te pakken.

Spoiler

1214193486_7_UKR.thumb.JPG.9a9b68e604de3451eee8b69c491e5c55.JPG

In de finaleronde van de Nations League gaat Spanje het opnemen tegen Frankrijk en gaat de andere halve finale tussen Duitsland en titelverdediger Portugal. Voor het zover is, zal Spanje (pas in maart!) nog aantreden in de kwalificatie voor het WK22, tegen Roemenië en Servië. Dit zijn direct de enige twee serieuze tegenstanders in de groep, die wordt afgetopt met Andorra en Montenegro.

-------------------------------------------

Iedereen wederom bedankt voor al jullie reacties, voor het volgen, voor het meedenken, voor het haten van Koeman, voor het liken en voor het lezen!

Spoiler

Op 12-4-2020 om 10:45 zei Titan:

Een fantastisch maand van onze Clint! Weer een handvol doelpunten erbij en mede verantwoordelijk voor het breken van een respectabel record. Wat moet hij nog meer doen om gekozen te worden voor Oranje? Een hattrick in de CL-finale?

Dat zou wel lekker zijn ja, maar vorig jaar speelde hij al zo'n goede finale. Maar, we gaan het proberen ;) 

Op 12-4-2020 om 10:49 zei petervoetbal:

Je zou bijna een shirt van Leemans in oranje kopen en die onder de neus drukken van de bondscoach!

Leuk idee, ik ga er een bestellen ;) 

Op 12-4-2020 om 10:56 zei komodo25:

Wat blijft Leemans toch bijzonder knap presteren. Je zou haast een bug noteren bij SI dat ze er in de toekomst wat aan gaan doen. Geen enkele coach zou bij zulke prestaties een speler negeren

Mochten we na 2022 nog geen succes hebben zit ik er inderdaad aan te denken om dit op het SI-forum te laten zien..

Op 12-4-2020 om 12:01 zei Fantasy:

Heerlijke maand weer, ongekend. Je zou bijna tegen Pep Guardiola nu in Manchester zeggen dat 'ie wat filmpjes van Clint op Youtube moet gaan kijken voor een eventuele transfer komende zomer :D 

Ha, van iedereen is een mooie compilatie te maken. Misschien dat ik het maar moet doen. Fakenews op twitter, filmpjes op youtube, de hashtag #Leemans2City is al bijna trending ;c 

Op 12-4-2020 om 12:33 zei Marius:

Leemans blijft maar presteren, al moest er natuurlijk wel eens een eind komen aan de reeks van City. Voor Llonch wordt het meer en meer een moeilijk verhaal.

Zie het inderdaad somber in voor Llonch. Met City komt het wel goed, kan niet een heel seizoen zonder nederlaag blijven natuurlijk, ik ben geen Preston ;) 

Op 12-4-2020 om 14:28 zei Nummerke10:

Dat het met Llonch niet zo gaat als gewenst staat als een Pol boven water. Gelukkig gaat het met City wel nog heerlijk, kan me voorstellen dat je je elke keer weer zit op te vreten als hij niet wordt opgeroepen voor Oranje.

:D. Het was vooral op het begin erg frustrerend, dit seizoen is er vooral sprake van berusting. 

Op 13-4-2020 om 00:24 zei Krabby:

Een hele goede maand weer van Clint hoor, valt weinig op af te dingen. Hopelijk lukt het experiment alsnog. 

We houden gewoon nog even vol :D 

Edited by neva

Leemans en City blijven maar knallen. Op een bepaald moment zou je toch verwachten dat dit iets aan zijn reputatie gaat veranderen. Voor Llonch bloeit het echt een beetje dood vrees ik. Hij speelt zijn partijtjes wel bij Spanje maar verder is het niet heel erg spannend.

De maand dat alles minder gaat, dat geldt dan echt voor vorig seizoen, want de Leemans-trein dendert maar door! Dat experiment zie ik wel slagen; Llonch wordt allemaal wat lastiger, wat geen schande is.

Banner.png.4752d03aa27b186af3b1828678df9fd0.png

X1.24 - Decemberdrukte en tactische wispelturigheid

Wat lastig is al je met een nieuwe tactiek werkt, is statistieken vergelijken. Het voetbal oogt leuker en ik vind het zelf ook tof dat het weer lijkt te lukken om een beetje een tactiek te maken, in plaats van een te downloaden. Echter valt Leemans wel een pak minder op. Maar als ik in de cijfers kijk, maak ik me toch wel zorgen. Slechts twee assists had Leemans tot op heden, waar hij vorig jaar op 22 kwam in de competitie. Tijd om eens in de hoekschoproutine te duiken. Positief is wel het aantal doelpunten, want hij lijkt op schema te liggen om de 24 goals van afgelopen jaar te overbruggen. 

Lastig allemaal, want hoeveel invloed heeft de nieuwe tactiek hier op? Is het niet misschien handiger om te wachten? Omdat ik nog hevig in twijfel ben (ondanks de uitstekende start), gaan we in december allebei de tactieken regelmatig de revue zien passeren. Ook omdat ik maar drie goede centrale verdedigers heb en ze dus allemaal moet opstellen als ik 352 wil spelen. Hier zal ik in januari dan ook een versterking voor halen.

Liefst negen wedstrijden zitten er tussen 1 december 2020 en 1 januari 2021. Onder meer het WK voor clubs komt voorbij.

De eerste wedstrijd van deze maand is tegen Liverpool, de enige ploeg die gelijk op gaat met City in de competitie.

In de nieuwe 352 speelt City een uitstekende pot voetbal en met een uitstekende Bernardo Silva op de rechterflank komt het zelfs op 3-0 voor. Een vertekenend beeld wordt er dan gevormd als Liverpool tweemaal scoort binnen 40 seconden. De zege kwam nooit echt in gevaar. De invloed van Leemans bleef beperkt tot een assist bij de tweede van Bernardo Silva.

Spoiler

1541504572_1.Liverpool.thumb.JPG.a23998a7125ec89806bb56d8b4aa75e7.JPG

Vervolgens wilde City eens lekker uithalen bij Watford. De ploeg is uit vorm en speelt zonder vertrouwen, ook in eigen huis. 

Er werd voor deze keer weer even teruggegrepen naar de 4231, maar dat kwam het spel niet ten goede. Sterker nog, ondanks een overwicht leek de wedstrijd in een 0-0 te eindigen. Pas in de absolute slotseconde, toen doorjagen van Sterling beloond werd en doelman Dahlberg een matige terugspeelbal niet onder controle kreeg, greep City de zege. 

Spoiler

2111651022_2.Watford.thumb.JPG.5c694543483fa8d49669674c1f5ec8ea.JPG

Vervolgens kon City een flinke tik uitdelen aan Real Madrid. Als City zou winnen en op het andere veld zou Shakhtar van Slavia winnen (dat zat er dik in, aangezien Praag op 0 punten stond), zou Real Madrid al in de groepsfase van het miljardenbal worden uitgeschakeld. Op onderling resultaat zou Shakhtar dan doorgaan. Zonder Clint Leemans, die niet 100% fit oogde, werd er in de attractieve 352 bij vlagen met Madrid gespeeld. Dat het defensief niet altijd helemaal klopte, zal wel gewenning zijn. Met 4-2 werden de Madrilenen naar huis gestuurd en daarmee konden ze een ticket naar de Europa League pakte, want Shakhtar maakte geen fout en gaat met het foutloze City (18 uit 6) mee naar de volgende ronde.

Spoiler

803524765_3.RealMadrid(Leemansrust).thumb.JPG.9a9b08d43cd5fe77a996bed9092a7a57.JPG

Foutloos in de Champions League. En let ook eens op deze wedstrijd, want hoe perfect kan je spelen? Uiteraard hadden we er wellicht wat meer kunnen maken, maar we beëindigen de wedstrijd tegen Newcastle zonder serieuze doelpoging tegen en zelfs zonder ook maar één overtreding gemaakt te hebben. Een simpele 3-0 zege was het gevolg, met een prima spelende Leemans, die helaas niet direct bij een goal betrokken was.

Spoiler

650354120_4.Newcastle(foutloos).thumb.JPG.96929d41f8595f4039495fc1e6259ed2.JPG

Vervolgens mocht de ploeg afreizen naar Qatar, waar het WK voor clubteams op het programma stond. Als het goed is, is dit de laatste keer in deze opzet, dus reden genoeg om hem te winnen. Om hier kort over te zijn; de wedstrijden waren niet best, maar gewonnen werd er wel. Eerst in een slecht duel tegen Cruz Azul (wel één assist van Leemans), vervolgens de finale tegen Flamengo, waarin de jonge Jayden Braaf weer eens minuten kreeg en dit bekroonde met de derde treffer van City.

Spoiler

1595248950_5.CruzAzul(SFWC).thumb.JPG.4d1bc57fd5d2053eaa04eea6fed21c08.JPG

Spoiler

52380995_6.Flamengo(FWC).thumb.JPG.7763991b83a046f28972fd7b409d6192.JPG

Drie dagen na de finale in Doha moest er alweer aangetreden worden in de Premier League. Op bezoek bij Bournemouth was City de betere ploeg, maar echt overtuigend was het ook allemaal niet. Zonder de vermoeide Leemans bleef de wedstrijd 0-0.

Spoiler

2111061507_7.Bournemouth.thumb.JPG.d102c69e0b8d923847b1794260a1a66d.JPG

Deze periode is fysiek en mentaal zwaar voor voetballers in Engeland. De frustratie wordt dan ook lekker van ons af geschoten in het duel met Chelsea, waarin we met 0-1 winnen (Agüero), maar doelman Kepa Arrizabalaga (Chelsea) de beste man op het veld was. Leemans speelde degelijk, maar was wederom niet bij een goal betrokken. Het wordt tijd dat we weer een penalty krijgen.

Spoiler

953260865_8.Chelsea.thumb.JPG.1981bea1eccc4d0158e1968524f17f81.JPG

Om de maand  december dan toch in de hoofdrol af te sluiten grijpt Leemans alle aandacht tegen Burnley. Eerst zorgt hij met een fenomenaal schot voor 1-0, vervolgens schiet hij een penalty binnen. Mede daardoor wordt de gelijkmaker van Gibson ongedaan gemaakt en pakt City een eenvoudige 3-1 zege.

Spoiler

782803743_9.Burnley.thumb.JPG.d5cc3fbc27e0eb434f02dc1f9e326db7.JPG

Voor City een prima maand, Leemans had iets meer moeite om zich te onderscheiden. Ik ben er nog steeds niet uit of ik met de nieuwe tactiek verder wil. Wel gaat er in januari versterking komen. Omdat de defensie een extra mannetje kan gebruiken, zullen we in januari ons versterken met 22-voudig Oranje-international Nathan Aké van Bournemouth. Voor 43 miljoen euro geven we Ronald Koeman écht een reden om wat vaker naar Manchester City te kijken, want Aké is namelijk vast onderdeel van de selectie van de bondscoach. Laatste kans, voordat ik aan zijn stoelpoten ga zagen.

Ik ben soms wat laks met het tonen van statistieken, excuses daarvoor, maar ik heb voor de verandering wel een keer de stand bijgevoegd. Zoals jullie zien lijkt de titelstrijd weer te gaan tussen Liverpool en City en kijkt de rest zwijgzaam toe, al spartelt United nog wel een beetje tegen. Ondanks een op het oog minder periode is Leemans nog steeds fier topscorer van de Premier League:

100554921_Stand01-01-2021.thumb.JPG.dba1a82282d77138d359979d1dd129c3.JPG

------

Iedereen wederom bedankt voor het volgen, liken en reageren! Ik zag dat ik vorige keer wat mentions vergeten was, excuses!

Op 15-4-2020 om 09:22 zei Marius:

Leemans en City blijven maar knallen. Op een bepaald moment zou je toch verwachten dat dit iets aan zijn reputatie gaat veranderen. Voor Llonch bloeit het echt een beetje dood vrees ik. Hij speelt zijn partijtjes wel bij Spanje maar verder is het niet heel erg spannend.

Voor Llonch lijkt het helaas niet snel beter te worden.. Leemans gaat wel lekker. Wellicht dat ik eind van het jaar eens iets van FM Scout kan downloaden. Kan ik kijken waar zijn reputatie op staat.

Op 15-4-2020 om 09:30 zei Fantasy:

Die nieuwe tactiek werpt z'n vruchten direct af, keurig! 

Dank u, ik denk ook wel dat het hem gaat worden. Laat ze er nog even op trainen en moet die setpieces weer dodelijk zien te maken.

Op 15-4-2020 om 09:31 zei Titan:

De maand dat alles minder gaat, dat geldt dan echt voor vorig seizoen, want de Leemans-trein dendert maar door! Dat experiment zie ik wel slagen; Llonch wordt allemaal wat lastiger, wat geen schande is.

Leemans zit op het juiste spoor :D Voor Llonch is het inderdaad een beetje einde verhaal aan het worden.

Op 15-4-2020 om 13:59 zei Krabby:

Aardig wat goals gescoord in de nieuwe tactiek en Clint blijft z'n pingels er ook gewoon nog lekker in jagen. Met hem moet het uiteindelijk wel goed komen. 

Volgens mij nog geen één gemist dit jaar.

Op 15-4-2020 om 18:26 zei komodo25:

Nieuwe tactiek lijkt goed uit te pakken

Yep. Vooral duel tegen Newcastle (geen overtredingen) ben ik erg blij mee.

Op 15-4-2020 om 20:24 zei petervoetbal:

Nieuwe tacktiek, same Leemans!

Same shit, different day :D 

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman @Titan @RubenS2

Qua betrokkenheid bij doelpunten net iets minder deze periode. Opvallend dat dit vorig jaar rond deze periode ook al het geval was. Leuk trucje trouwens door een international van Oranje te halen. Betwijfel of het invloed gaat hebben maar je weet maar nooit.

Banner.png.7c8a37e47d69139a1b083d510f3a0f6a.png

X1.25 - Een nieuwe transferperiode

Llonch

Wederom een transferperiode en dus wederom de kans voor Llonch om de 'b-kant' van dit experiment te doen slagen. De lijst met clubs die interesse hebben is als volgt:

;c 

Helemaal niets dus. De hoge marktwaarde welke Willem II aan Llonch koppelt (9,25 miljoen) in combinatie met zijn contract dat nog 2,5 jaar doorloopt en het feit dat Willem II (en Llonch eigenlijk ook) een grijze middenmoter is dit jaar, hebben wederom de clubs niet weten te verleiden om Llonch vast te leggen. Dit experiment zie ik ook niet meer slagen, want bij de interlandperiode welke in maart gaat komen, is Llonch ook nog eens geblesseerd, door een blessure welke hij eind februari op zal lopen en hem 6 weken aan de kant houdt.

Leemans

Dan over naar Leemans, het echte werk. Even niets ten nadele van onze Spaanse vriend, maar dit is toch wel de 'a-kant' van de elpee. De verrassing van het spel en de man die vriend en vijand verrast en FM een beetje voor joker zet. 

O ja, de transfermarkt is open, maar behalve de komst van Aké verricht City geen noemenswaardige zaken, er worden alleen wat jeugdspelers verhuurd en verkocht.

In januari, net als december een drukke maand, wachten er zeven duels. Als eerste neemt de ploeg het op tegen Watford in het kader van de FA Cup. Watford draait een zeer matig seizoen en vecht tegen degradatie, dus ze hopen in het oudste bekertoernooi ter wereld hun seizoen nog even te redden. Dat gaat niet lukken. 

In de 352-formatie heerst City met Leemans voorop. Fernandinho geeft de 0-1 van Agüero aan, maar Leemans is de aangever bij de goals van Silva en Walker, die een prima 0-3 op het bord zetten.

Spoiler

212456445_1.WatfordFA.thumb.JPG.185b60a347d5f8479653115f606f1cba.JPG

De competitie wordt hervat met een duel tegen Everton, thuis. Uit had de ploeg simpel gewonnen (dat was toen de 19e op rij, een record). Thuis was het lang iets moeizamer, ook omdat Clint Leemans een strafschop miste, een zeldzaamheid dit seizoen. Door twee treffers van Jesus in de slotfase werd er toch een ruime zege genoteerd.

Spoiler

840053455_2.Everton.thumb.JPG.76b6657d00575d9c5cc6616683f1cb16.JPG

Een gemiste strafschop kan in je hoofd gaan zitten, maar niet bij Leemans. Scheelt ook wel dat je de eerstvolgende wedstrijd al binnen een kwartier weer mag aanleggen vanaf elf meter. Ditmaal faalt Leemans niet, tegen Leicester City zet hij Manchester City zo vroeg op 0-1. Hij speelt best een prima pot, maar wordt direct na de 0-3 van De Bruyne naar de kant gehaald, om wat rust te pakken. Uiteindelijk wordt het 1-4 en is Silva de uitblinker van de dag.

Spoiler

1452867406_3.Leicester.thumb.JPG.cfc4e5112429d21cf8cc5d3d9ba46a96.JPG

Dan weer een topwedstrijd. Een dag nadat Liverpool punten liet liggen bij laagvlieger Fulham kon City hier goede zaken doen met oog op de titelstrijd. Echter was het een zeer geniepig Arsenal dat in de slotfase een 0-1 achterstand omboog. In de slotseconde was Pépé de gelukkige, met een benutte strafschop. Leemans speelde, net als de rest van het elftal, een beetje matig.

Spoiler

1454792068_4.Arsenal.thumb.JPG.6ecebacd1f571439ca110090531eb1c3.JPG

Thuis tegen Chelsea werd er, drie dagen later, laten zien dat er wel van topploegen uit Londen gewonnen kan worden. Uitgerekend tegen zijn oude werkgever maakte winteraankoop Nathan Aké zijn eerste Londense treffer. Ook Cancelo en Sterling waren trefzeker, in een wedstrijd waarin Leemans weer werd gewisseld. Hij heeft het conditioneel lastig, maar we willen hem ook niet missen..

Spoiler

412823125_5.Chelsea.thumb.JPG.dbe6e0f6f590191ea3adaa86740555a3.JPG

Een wedstrijdje tegen Middelsbrough, een laagvlieger op het niveau onder de Premier League, zou een uitstekende kans zijn om Leemans wat rust te geven. Spijt als haren op mijn hoofd, want we krijgen twee strafschoppen. Bij gebrek aan Clint neemt Agüero beide penalty's. Overigens ook foutloos. In een niet al te hoogstaand duel plaatst City zich simpel voor de 5e ronde, waar een uitduel met Bournemouth wacht.

Spoiler

78919676_6.MboroFA.thumb.JPG.3fbfd8f33526a483af766068c015fba8.JPG

De maand wordt afgesloten op mijn verjaardag met een thuisduel tegen Brentford. Leroy Sané wil mij een prima verjaardagscadeau gunnen en schiet tussen de 14e en 18e minuut driemaal raak. Overigens is Leemans nog steeds afwezig vandaag (hij zat bij mijn vrouw taart te eten), maar dat boeit niet. Het wordt een eenvoudige zege: 4-1. Op naar februari.

Spoiler

1124192206_7.Brentford.thumb.JPG.026c97e9c36ed4de742877d9cfc54558.JPG

Een beetje anonieme (saaie) maand weer van Leemans, maar dat zagen we vorig jaar ook. Hij zal vast het beste voor het laatst bewaren...

-----

Wederom grote dank iedereen voor de reacties en de likes!

@Titan; Wie is Pogba dan? O ja, die gozer die voor een schamele 89 miljoen op de transferlijst staat, maar niemand wil hem.

@komodo25; Echte helden zullen altijd helden blijven. Hij komt er wel weer bovenop hoor :)

@Krabby; Inderdaad. "Gewoon" topscorer. 2e jaar op rij. Hopelijk houdt hij het vol.

@StanleyW; Ben benieuwd waar hij volgend jaar speelt, als er dan weer gespeeld wordt. En met je eens wat betreft Llonch, hij krijgt nauwelijks kans zich te onderscheiden zo.

@ElPrincipito; Jazeker, dat is inderdaad even schrikken ;) Leuk dat je ook meeleest en reageert!

@Marius; Misschien toch een mooiweervoetballer ;c Denk niet dat de komst van Aké echt invloed zal hebben, maar wellicht dat Koeman wel een keer echt op de tribune zit bij ons. Verder zal het denk ik geen bal uitmaken. Had ook gewoon een in Engeland opgeleide centrale verdediger nodig die niet zeurt als hij moet banken, maar wel goed genoeg is om wat toe te voegen. Klein beetje toeval dus, maar kwam wel goed uit.

@petervoetbal; Ik hoop dat hij je aanmoediging voor de volgende update gehoord heeft ;) 

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman @Titan @RubenS2

Edited by neva
  • neva changed the title to [FM20/21] X-FM