Jump to content

[FM20/21] X-FM

Recommended Posts

• Replies 431
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

X1.07 - Llonched like a rocket   De eerste interland van Pol Llonch leverde nog niet het gewenste resultaat op. Wat anderen ook al opmerkten, bij Llonch speel ik weinig wedstrijden waar ik w

Chapter X1.03 – Het echte werk..   Na de eerste twee oefenwedstrijden heb ik mijn assistent (hier nog Arteta) het restant laten simuleren. Dit leidde tot minder speeltijd voor Leemans, maar

Inhoudsopgave in spoiler:         X-FM   Ik hou van managen We spelen allemaal met liefde het spelletje, sommigen al meer dan twintig jaar, anderen missc

Posted Images

Banner.png.6bc0eb4f09906bdb1afc236c4b368f6c.png

1.12 - Welkom in 2020

Bam. 2020. De tijd vliegt. Niet gek als je zoveel wedstrijden speelt als de gemiddelde Premier League ploeg. Na de hectische kerstwedstrijden is het nog niet klaar. Op 1 januari speelt Manchester City namelijk weer een topper tegen Tottenham. Acht wedstrijden deze maand; 4 voor de beker en 4 voor de competitie.

De eerste verloopt succesvol. Leemans, die wat minder opgevallen is in de afgelopen periode, speel best oké tegen Tottenham. Veel uitblinkers zijn er niet, maar met een fraaie assist (bij de 1-2 van Silva) heeft Leemans toch weer zijn aandeel in de overwinning.

Spoiler

1239872068_vsSpurs.thumb.JPG.9efef1425eef84d6c645faa93777c4dc.JPG

Vervolgens spelen we weer een match zonder Leemans. De FA-cup wedstrijd thuis tegen Cardiff wordt aan de hand van Zlatan ruim gewonnen (5-1).

Ook tegen Bournemouth, in de halve finale van de Carabao Cup, wordt er ruim gewonnen. Leemans was weer ouderwets uitblinker, strooide met passes en goede spelhervattingen en legde tot twee keer toe een corner panklaar bij de eerste paal, waar Laporte had binnenkopte.

Spoiler

844029989_CC1Bournemouth.thumb.JPG.4eace78282a1c9f791231c17b1337feb.JPG

Vervolgens was Southampton de tegenstander. De Saints werden compleet weggespeeld en hadden het aan doelman McCarthy te danken dat het slechts bij de 3-0 bleef die al na 20 minuten op het bord stond. Op aangeven van Leemans maakte Fernandinho 1-0 en Laporte kon na een corner van Leemans voor 3-0 zorgen. Twee assists dus, prima!

Spoiler

496989931_vsSoton.thumb.JPG.79ff40ec800705ccf5e73eb521a6fc6f.JPG

Thuis tegen Burnley speelt City zo'n beetje de slechste thuiswedstrijd van het seizoen. De ploeg creëert niets, Leemans faalt van 11 meter (goede redding Pope) en het is de veteraan Ibrahimovic die de ploeg vlak voor tijd redt, door geklungel na een lange inworp af te straffen.

Spoiler

2079173339_vsBurnley.thumb.JPG.4181085f1ae43adc99b655cf96419495.JPG

De wedstrijd nadat Leemans wederom een strafschop miste, kreeg City al in de 19e minuut een herkansing. Nadat Aguëro in de zestien was neergelegd ging Leemans gewoon weer achter de bal staan, ondanks dat De Bruyne ook stond te popelen. Met de nodige druk er op was er niets aan de hand, want Leemans stuurde Pickford de verkeerde kant op en scoorde eindelijk weer eens. Nadat Sterling de score kort hierna verdubbelde gebeurde er een stuk minder. Leemans had echter weer een goede pot achter de rug met een goal en een overwinning voor City, dus we mogen niet klagen.

Spoiler

614245170_vsEverton.thumb.JPG.a2e90d9b1557c0823e5c31859e2f2736.JPG

De vierde ronde van de FA Cup koppelde City aan Bournemouth. Kort voor de return in de Carabao Cup werd deze wedstrijd afgewerkt, wat zou resulteren in 3 confrontaties tussen de ploegen kort na elkaar. In zo'n bekerwedstrijd telt maar 1 ding: winst.

De ploeg speelde niet al te best, Leemans deed het wel redelijk, maar Mahrez werd matchwinnaar door na een individuele actie voor de enige goal te zorgen: 1-0. In ronde 5 wacht straks een wedstrijd uit tegen de Spurs.

Spoiler

97180208_FABournemouth.thumb.JPG.b0892751d61257b09ab334dcc7ba36fd.JPG

De uitwedstrijd bij Bournemouth in de Carabao Cup begon City met liefst zes jeugdspelers in de basis. Zonder Clint Leemans en een hoop andere sterren wist de ploeg de 3-1 overwinning uit de eerste leg te verdedigen. Door een late goal won Bournemouth wel met 2-1, maar City gaat naar de finale, waar Liverpool wacht.

Spoiler

184468379_CC2Bournemouth.thumb.JPG.06c225bfba306b6d90f2d5b568b2a89c.JPG

Wederom een maand waarin Leemans niet zo ontzettend opviel, maar we krijgen straks halverwege februari een korte stop. Wellicht dat hij daarna weer zo bizar kan uitblinken als de eerste periode dit seizoen. 

Positief is wel dat hij in ieder geval niet door het ijs zakt!

---------

Wederom allen bedankt voor alle positieve reacties!

@Marius; Misschien iets teveel laten spelen. Heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

@Krabby; Thanks, zeker. Topscorer Clint, supergaaf natuurlijk!

@komodo25; Die conclusie trok ik ook ja, terwijl hij overal mentaal juist heel goed onder is. Geen stress, geen gezeur, altijd rustig. Maar dit is een stapje te ver.

@Titan; Mee eens, we hebben het beste vast nog niet gezien van hem!

@Superboeren; Gaat gewoon goed komen :D 

@Nummerke10; 2,5 ster is wel veel ja, Mendy, Zinchenko, Walker (!), Bravo en Ibrahimovic hebben dit ook. Die assistent kan dit gewoon niet inschatten denk ik.

@marcelkeuh; Inderdaad niet heel gek, maar wel jammer. Normaal is hij natuurlijk eind december vrij..

Bedankt voor jullie reacties! Dit was inderdaad een wat mindere periode, maar hij lijkt zich wat te herpakken.
Er zit deze keer wat langer tussen de updates, ik heb gewoon geen tijd gehad deze week om de PC aan te slingeren, 't is weer bizar druk met werk geweest..

Banner.png.c958f0cf22adde0670e73aad046edd58.png

1.13 - Druk

Druk kun je op meerdere manieren interpreteren. Het programma in december en januari was erg druk. Ook de aanvoerdersband om de arm van Leemans leek te zorgen voor extra druk. Daarnaast zijn we op titelkoers, dus zal er ook wel druk komen om die titel te gaan pakken.

Februari heeft 1 wedstrijd in petto voor er 2 weken rust gehouden wordt en er daarna nog 3 wedstrijden volgen.

Daarnaast is 1 februari ook voor veel technisch managers een belangrijke datum, want dan is de transferdeadline gesloten.

Overigens heeft Manchester City weinig gedaan op de transfermarkt. Leroy Sané was hersteld van zijn zware blessure en om hem in te schrijven deed City één van zijn vele linksbacks van de hand. Angeliño vertrok op huurbasis naar Fenerbahçe. Op de slotdag werd de ongelukkige Rodri, die uit de basis getorpedeerd werd door Leemans, verhuurd aan Real Madrid.

transfers.JPG.3bc90a0308b65de4740f697262136b19.JPG

Overigens viel er aan de 'B-kant' van dit experiment niets te noteren. Geen enkele ploeg leek geïnteresseerd in Pol Llonch, die het seizoen dus gewoon afmaakt bij Willem II, op weg naar het EK.

Nog 1 wedstrijd dus, voor Leemans weer even mag rusten. In een desastreus duel werd City verslagen door de enige ploeg die nog enigszins in de buurt kan blijven op de ranglijst. Liverpool won liefst met 4-1. Leemans hield zich redelijk staande, maar kon geen potten breken.

Spoiler

1105726295_vsLiverpool.thumb.JPG.86d15db83c9995bf37c0cc40d9549cfb.JPG

Nu dus twee weken rust, dan is het niet lekker als je deze nederlaag niet snel van je af kan voetballen. Wat wel lekker is, zijn de statistieken van Leemans:

3-2.JPG.e701e36632f973d9c152a2ea76ab05e1.JPG

Topscorer, meeste assists, hoogste rating en het vaakst uitgeroepen tot man of the match. Maar nog geen international.

Overigens staat hij er ook redelijk (;)) op als je naar de gehele Premier League kijkt:

Spoiler

5-2.thumb.JPG.fb906107e4ea3ed1b47acfc0fd998588.JPG

Na de rustperiode nam de ploeg het weer op tegen Watford, in een thuiswedstrijd in de Premier League. Nadat Clint Leemans de score al vroeg opende vanaf de strafschopstip en De Bruyne in de 30e minuut voor 2-0 zorgde, gebeurde er lang weinig. In de slotminuut wist Foden van afstand raak te schieten, waardoor City hopelijk de nederlaag tegen Liverpool vergeet:

Spoiler

405585555_vsWatford.thumb.JPG.d8e14f46d5920c5ae6c0578f8e999b32.JPG

Vervolgens wachtte in de eerste KO-ronde van de Champions League de eerste van twee ontmoetingen met Peter Bosz' Leverkusen. In een verschrikkelijke wedstrijd, waarin Leemans niet opviel, bakte City er lange tijd niets van, maar op wonderbaarlijke wijze kwamen ze nog wel met een goede uitgangspositie weg: 

Spoiler

826528997_CLLeverkusen.thumb.JPG.dd81391a570e44775e8aa728612e6671.JPG

De wedstrijd tegen West Ham United werd er ook één om snel te vergeten. Tegen deze laagvlieger leed City eerder al haar eerste competitienederlaag, maar ook nu bleek het een taaie tegenstander. Door twee strafschoppen, eerlijk verdeeld over beide teams, vielen oud-eredivisiespelers op als doelpuntenmakers:

Spoiler

1994318043_vsWHU.thumb.JPG.8cc33809894084a802b3241a47fb94fe.JPG

Een matige ronde voor City en ook Leemans heeft zijn vorm van voor de feestdagen nog niet terug. Volgende maand starten we direct met de finale om de Carabao Cup tegen Liverpool en wachten, naast uiteraard de competitiewedstrijden, nog een kwartfinaleduel tegen Arsenal in de FA Cup en de return tegen Leverkusen voor de Champions League.

Ook wordt er dan (eindelijk!) weer internationaal gespeeld.

@komodo25; Ik denk dat ik vooral iets te verwend ben in die eerste periode :D 

@Titan; hij is inderdaad niet bang. Terecht :)

@Krabby; het knallen lukt nog niet echt, maar gelukkig gaat het nog steeds redelijk

@Nummerke10; Tsja, misschien toch tactisch iets aanpassen :P

@Marius; zijn statistieken zijn inderdaad niet slecht tussen al die sterren ;) 

@marcelkeuh; zeker, maar als de eerste fantastische periode niet goed genoeg was voor Koeman, betwijfel ik of hij nu wel een oproep krijgt.

@Fantasy @FlyD @Rossi @spaansetukker @Niejo101 @RubenS2 @FMNOOB @michael16

Wederom bedankt voor alle reacties en het volgen van dit verhaal. Daarnaast zag ik dat er zelfs een IDS-nominatie was, wil ik jullie ook voor bedanken.

Het titel van dit hoofdstuk slaat natuurlijk ook op het feit dat ik het helaas even heel erg druk heb, vooral met mijn werk. Het kleine beetje tijd dat ik dan over heb ben ik aan het klussen in de kinderkamer, dus er wordt wat weinig ge-FM'd nu.

Ik verwacht dat de drukte niet veel langer aan zal houden (nog 1 a 2 weken), dus ik hoop op korte termijn weer wat frequenter te kunnen updaten.

Ik lees deze novelle nu pas, maar dit is precies de gedachte die ik ook altijd heb.  Ga deze novelle volgen. Je krijgt daarom wel veel penalty’s, wat niet geheel onlogisch is gezien je selectie. Vraag me wel af of er teams interesse gaan tonen in Leemans gezien zijn dure contract. Succes voor de rest.

Banner.png.fe10b9249f6be7ee6a6fa6c529f18e58.png

1.14 - Als de eerste prijzen verdeeld worden

In maart gaat er weer internationaal gevoetbald worden. Voor het echter zover is, staat er een return in de CL knockoutfase op het programma en mogelijk twee finales in nationale bekers.

Voor Clint Leemans is dit natuurlijk wel de fase om zich in de kijker te spelen, want na deze interlandperiode komt het EK er al weer aan. Een mooi platform om je te laten zien, is een finale. De Carabao Cup stelt echter het minste voor van al deze finales. Waar topteams het zo'n beetje tot de halve finale met een B-team doen, wordt er in de finale echter wel volle kracht gestreden. Liverpool, enige overgebleven uitdager in de strijd om de Premier League, is de tegenstander en door een doelpunt van Milik ook de winnaar van deze tweestrijd. Leemans deed het redelijk, viel niet op, maar was zeker ook niet een van de mindere spelers. Hij kan in ieder geval deze prijs nog niet pakken met City, dus zal hij na dit seizoen vast nog niet toe zijn aan een nieuwe uitdaging.

Spoiler

745697711_ccLiverpool.thumb.JPG.fc35c84450e0a1a88ac8cef20e5447aa.JPG

Vervolgens wachtte drie dagen later wederom een bekerduel. De FA Cup wordt een stuk serieuzer genomen en met een uitwedstrijd tegen de Spurs in de halve finale stond er heel wat op het spel. City, dat nu drie officiële duels op rij niet wist te winnen, leek een flinke flater te slaan na goals van Alli en Wanyama. In het laatste kwartier, met Leemans die voor de verandering invaller was, kwam echter Sergio Agüero op stoom. Zonder dat Leemans bij een van de doelpunten was betrokken, draaide Agüero de stand volledig om en schoot hij City naar de FA Cup finale, later deze maand tegen Arsenal.

Spoiler

433849381_FASpurs.thumb.JPG.f6d5861c7acb26559001c6d8f49339e8.JPG

Vervolgens wachtte weer een thuiswedstrijd in de Premier League, tegen het matig presterende Leicester City. Wellicht dat het te maken heeft met het weer, de zachte temperaturen half maart, maar Clint Leemans was on fire.

Nadat hij in de 25e minuut vanaf de stip voor 1-0 zorgde, was hij met twee assists (een vrije trap en een corner) van grote waarde bij de goals van het centrale verdedigingsduo. Dat was hard nodig, want lange tijd leek City wéér niet te gaan winnen. Overigens viel Sterling later deze week op de training geblesseerd uit, waardoor hij de rest van het seizoen lijkt te missen.

Spoiler

175250476_vsLeicester.thumb.JPG.449ada5cdae8c918205a4a4a8432e1c3.JPG

Na de zege op Leicester kwam er wederom een belangrijk duel aan. Meer dan ooit zijn nu alle duels belangrijk, aangezien Liverpool ook maar blijft winnen in de competitie. Voor de CL moest Bayer Leverkusen van Peter Bosz nog opzij gezet worden voor een plek in de kwartfinale. Na de matige wedstrijd in Duitsland kwamen de Citizens thuis nimmer in de problemen. Bernardo Silva scoorde in de 7e minuut al na een mooie combinatie met Leemans, die nog in de eerste helft de wedstrijd vanaf de stip besliste. In de kwartfinale wacht in april Chelsea.

Spoiler

1956648330_CLBayer.thumb.JPG.3a753647b84a76abc5e311c1fdb4d8ca.JPG

Nu het tweede (tevens laatste) Premier League duel van maart. De altijd beladen derby tegen Manchester United. Het eerste duel (afgelopen december) was een verschrikking en eindigde zonder doelpunten. Dit duel zat er niet ver vandaan. Beide ploegen creëerden niet heel veel kansen, maar het was meer dan de heenronde. Doordat Leemans weer eens een vrije trap panklaar op het hoofd van Laporte legde, wist City deze keer wel beslag te leggen op de 'bragging rights'.

Spoiler

958124030_vsManU.thumb.JPG.c51913b0229eb39b7ecc32ae1a3eab03.JPG

De maand wordt afgesloten, met Leemans in vorm in de basis, met de tweede finale van deze maand. Tegen Arsenal wordt er op Wembley echter wederom een matige pot voetbal neergezet. Al na dertig seconden zorgt Pépé ervoor dat er met een achterstand aan het duel wordt begonnen, wat de ploeg niet meer te boven komt. Leemans zorgt bij de aansluitingstreffer van Stones nog voor de assist (uit een corner), maar het kwaad was al geschied door een fraaie uithaal van Tierney. Na rust vielen er geen treffers meer, waardoor City de tweede finale op rij verliest.

Spoiler

558940434_FAArsenal.thumb.JPG.b1fb3568e3409047119bb3c0944d1516.JPG

Waar Leemans alles doorzag, zijn visie tentoonstelde op hoog niveau en openingen zag waar anderen deze niet zagen, zag Koeman helemaal niks. Geen enkele keer zat hij bij onze wedstrijden op de tribune, dus een uitnodiging voor de laatste interlands voor het EK bleef wederom uit. 

Enig hoop kan worden geput uit het feit dat een voorselectie voor het EK uit 30 man mag bestaan, dus laten we daar dan al onze hoop op vestigen. Wie weet, misschien raken er nog wel een paar middenvelders ergens geblesseerd.

Anders kunnen we als laatste redmiddel altijd nog De Roon, Toornstra, van de Beek, Klaassen, Sinkgraven en Strootman aantrekken voor ons -18 elftal.

Daarnaast zijn er uiteraard zorgen over het feit dat er twee finales verloren worden, maar gelukkig liggen we nog volop op koers voor de titels in de Premier League en Champions League, al zullen we geen offday meer kunnen gebruiken.

Ook wordt het programma nog een uitdaging, met volgende maand 8 (en mogelijk zelfs 9) wedstrijden.

----

Iedereen wederom bedankt voor alle reacties, jullie zitten er weer razendsnel bovenop nadat het van mijn kant een week stil is geweest en dat doet mij deugd. Bedankt daarvoor!

@Fantasy; Dank u, hij is nog zeker wel lekker bezig. Jammer dat Koeman niet meegaat in dit onrealisme door hem niet op te roepen..

@Marius; Zeker, zolang de strafschoppen er in vliegen en de corners en vrije trappen worden binnengekopt is er niks aan de hand :D 

@komodo25; We hebben beter gezien, maar het is gelukkig inderdaad nog steeds 'oké'

@Krabby; Inderdaad, maar gelukkig is deze periode weer nóg iets beter

@Nummerke10; Blijft inderdaad wel ziek, leidt nog steeds (nipt) de topscorerslijst en ruim in de ranglijst der assists. Het wordt beter weer en zijn prestaties worden gelijk beter, dus ik ben benieuwd of je gelijk hebt.

@Titan; Ik hoop ook dat hij er bovenuit steekt als de ploeg wél draait :D

@FMNOOB; Mispoes ;c 

@marcelkeuh; Van mij mogen ze hem ontslaan

@petervoetbal; Bedankt, ik ben blij dat je me gevonden hebt! Voor Leemans zal er weinig interesse komen, maar dat geeft niet. Zijn doel is natuurlijk international worden. Voor Llonch had ik al wel wat interesse verwacht, maar ook dat blijft voorlopig uit. Misschien dat zijn hoge waarde hem de das om doet.

@RubenS2 @FlyD - Bedankt voor jullie likes!

@Rossi @Niejo101 @spaansetukker @michael16

Edited by neva

Aan Leemans heeft het niet gelegen; het zijn dan toch de vedettes die niet altijd brengen wat er van hen wordt verwacht. Koeman lijkt wel blind te zijn voor zijn kwaliteiten, maar misschien wordt het iets in de voorselectie!

Leemans terug op weg naar een betere vorm in ieder geval. Jammer dat niet al zijn ploegmaten volgen. Voor een selectie had misschien ook net iets meer nodig geweest dan doelpunten en assists uit stilstaande fases op dit moment. Ik heb het gevoel dat Koeman naast een Leemans van het najaar niet omheen had gekund. Nu zij er waarschijnlijk nog andere alternatieven.

• neva changed the title to [FM20/21] X-FM