Jump to content

[FM20/21] X-FM

Recommended Posts

• Replies 431
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

X1.07 - Llonched like a rocket   De eerste interland van Pol Llonch leverde nog niet het gewenste resultaat op. Wat anderen ook al opmerkten, bij Llonch speel ik weinig wedstrijden waar ik w

Chapter X1.03 – Het echte werk..   Na de eerste twee oefenwedstrijden heb ik mijn assistent (hier nog Arteta) het restant laten simuleren. Dit leidde tot minder speeltijd voor Leemans, maar

Inhoudsopgave in spoiler:         X-FM   Ik hou van managen We spelen allemaal met liefde het spelletje, sommigen al meer dan twintig jaar, anderen missc

Posted Images

Banner.png.5eee6f4906da582874b75ded64851063.png

Chapter X1.03 – Het echte werk..

Na de eerste twee oefenwedstrijden heb ik mijn assistent (hier nog Arteta) het restant laten simuleren. Dit leidde tot minder speeltijd voor Leemans, maar hij was toch al fit.

Na de verbazingwekkende start in de oefenwedstrijden was het natuurlijk nog wel de vraag of Clint het ook kon laten zien op niveau. Als kampioen van het afgelopen jaar mochten we het met Manchester City opnemen in de strijd om de Community Shield, tegen Liverpool. De Community Shield is de Johan Cruijff Schaal van Engeland en wordt niet altijd even serieus genomen door de teams, maar meer gezien als serieuze oefenwedstrijd. Dit komt ook mede door het feit dat er vijf keer gewisseld mag worden, wat vaak het niveau niet ten goede komt.

Ook de editie van dit jaar was niet al te best, maar wel erg vermakelijk. Wij traden aan met de volgende spelers: Ederson; Walker (71/Cancelo), Stones, Laporte, Angeliño; Leemans, Gündogan (61/Fernandinho), B. Silva (82/Ibrahimovic), De Bruyne (86/Rodri), Gabriel Jesus (52/Foden) en Agüero.

De grote vraag is natuurlijk of Leemans zich staande kan houden. Als we in de 21e minuut een strafschop krijgen (de stand is dan nog 0-0), gaat hij achter de bal staan. Stiekem houd ik mijn adem in, pakt deze keus niet desastreus uit? Nee hoor, Leemans schiet de bal feilloos langs Adrián, waardoor we op 0-1 komen. Na de 0-2 van Jesus krijgt Leemans op een meter of 22 van het doel de bal aangespeeld. Met een vernietigende knal zorgt hij nog voor rust voor de 0-3 en kan er dus wel gezegd worden dat hij niet door de mand zal vallen vandaag.

Na rust daalt het niveau wat, maar in de laatste twintig minuten volgen de goals elkaar in rap tempo op. Milner schiet vanaf de stip raak na een overtreding van Walker, waarna Laporte een corner van Leemans binnenkopt, waarmee de teller voor Leemans op 2 goals en 1 assist uitkomt. Nieuwe Liverpool-aanwinst Milik zorgt direct daarna voor 2-4, waarna Lallana nog voor spannende slotminuten zorgt door de 3-4 de maken. Overigens had Leemans geen enkel aandeel in de tegendoelpunten.

Zo wint Manchester City haar eerste prijs in het tijdperk Leemans met de hoofdpersoon ook daadwerkelijk in een hoofdrol. Dit wordt dan ook beloond, Leemans wordt uitgeroepen tot man van de wedstrijd.

image.png.74702c038352c668d31dc5c506d8d0d0.png

Screenshots:

Spoiler

598954962_LeemansCSdebut(1).JPG.e7d4fb6903449ebf9d514b42a57b578e.JPG

2005648845_LeemansCSdebut(2).JPG.a6b1e9e1aafc5d7dd1084490f093a779.JPG

------------

Ik zal niet iedere wedstrijd uitgebreid toelichten, maar omdat dit toch wel een mijlpaal is heb ik hier wat uitgebreider verslag van gedaan. Ik had zelf het idee om de updates per maand te doen, maar wellicht dat ik daar nog iets aan wijzig.

@Marius; Inderdaad een lekkere start en het vervolg mag er ook zijn

@FMNOOB; Ben benieuwd, kunnen ze het een beetje aan?

@RubenS2; Merci!

@Tim'; Ik hoop eigenlijk dat ze samen kunnen shinen op het middenveld ;)

@Titan; Dat is wel het doel. Een speler van de maand-uitverkiezing zou ook al leuk zijn.

@komodo25; wie? ;c

@Niejo101; Daar hoopte ik al op en voorlopig lijkt het daar inderdaad op

@Superboeren; Bedankt! Gaat inderdaad niet verkeerd.

@Fantasy

Allemaal weer erg bedankt voor de reacties en de like(s), ik hoop jullie te kunnen blijven boeien.

Edited by neva
Layout tweak

Banner.png.5eee6f4906da582874b75ded64851063.png

Chapter X1.04 – De eerste stapjes

Na een zeer verdienstelijk debuut (zeg maar gewoon droomdebuut) van Leemans en voor City de eerste prijs van het seizoen ging het vizier op de Premier League.
We beginnen de maand augustus met drie competitiewedstrijden en daarna nog één wedstrijd op 1 september voor de competitie, voordat we het eerste interlandblok ingaan en de focus op Llonch kan.

Na de zege in de Community Shield zou Watford uit geen probleem mogen zijn. De ploeg wordt gezien als een van de degradatiekandidaten en City uiteraard als grootste kanshebber op de titel, samen met Liverpool.
Echter pakt het totaal anders uit. Hoewel City de hele wedstrijd wel een overwicht heeft, komt Watford er geregeld gevaarlijk uit over hun rechterkant, waar Daryl Janmaat de show steelt. De rechtervleugelverdediger wordt niet alleen uitgeroepen tot man van de wedstrijd, maar hij schiet ook de gelijkmaker binnen in de 77e minuut én hij zorgt ervoor dat Sterling niet uit de verf komt. Clint Leemans speelde 90 minuten, maar speelde niet heel opvallend en was niet bij de goal(s) betrokken.

Spoiler

1436933636_vsWatford.thumb.JPG.254e7f3102b60a3baf523ad624408757.JPG

Vervolgens wachtte voor de tweede keer in korte tijd een duel met Liverpool, dit keer thuis, dit keer voor de competitie. Na een wervelende start en de 1-0 van Agüero, krijgen we in de 38 minuut een strafschop. Hoewel hij hem niet slecht inschiet, weet Leemans Adrián niet te passeren, in tegenstelling tot twee weken eerder. Hij herpakt zich wel, speelt geen hoofdrol, maar krijgt wel gewoon een degelijk rapportcijfer. Na de 2-0 van Agüero schiet Origi nog 2-1 binnen, maar City haalt de eerste competitiezege binnen.
Twee serieuze wedstrijden, twee keer kan Leemans zijn stempel niet drukken.

Spoiler

527625957_vsLiverpool.thumb.JPG.1a59e4d20fb1c255ec6e16fe29da93a7.JPG

Dat er geen reden is tot zorgen bewijst Leemans in het duel met Chelsea. In een gelijk opgaand duel bewijst hij zijn waarde door in de 18e minuut de score te openen vanaf de stip en vlak voor rust Agüero met een mooie steekpass voor Kepa te zetten: 0-2. Chelsea doet direct wat terug, maar kort na rust beslist Agüero het duel: 1-3. Met een 8.4 zet Leemans zich nu voor het eerst op de kaart voor de Citizens, in een topwedstrijd in de Premier League.

Spoiler

1044747481_vsChelsea.thumb.JPG.5f3092e7a804e306e6132f63953606d5.JPG

Geen fantastische reeks nog van Leemans, maar Agüero wordt wel uitgeroepen tot speler van de maand. Daar moet de naam van Leemans binnenkort komen, als het aan mij ligt:

192745686_PotMAUG.thumb.JPG.de5eb7c7c477cca31b80a00d6c93bb04.JPG

1269030220_LeemansFormAUG.thumb.JPG.d9f522a937ba9b435a42b1c2b931cb93.JPG

Het eerste blok wedstrijden wordt afgesloten met een thuisduel tegen Villa. Hoewel Leemans wederom een strafschop binnenschiet en een goed eindcijfer haalt (8.2), is het niet genoeg voor een uitverkiezing voor Oranje. Dat had ik ook niet verwacht zo snel, maar het zou wel gaaf zijn als het nog voor het EK van 2020 lukt, al ben ik al blij als het überhaupt lukt in de komende drie jaar.

Spoiler

335316949_vsVilla.thumb.JPG.d589e3db2940b03eaa32a0305be92649.JPG

Next up: Llonch-time

---------

@Superboeren; @Titan, @RubenS2; bedankt, hij gaat de harten veroveren hier ;)

@komodo25; @Marius; bedankt, had dit wel gehoopt, maar niet verwacht!

@Niejo101; @FlyD; thanks :D 

@jenskee; @Fantasy; @FMNOOB

Bedankt heren, voor alle reacties en likes!

@Copywriter; @Nummerke10; @Tim'; heb jullie nu ook een mention gegeven op basis van eerdere reacties. Op het moment dat dit niet op prijs wordt gesteld, laat het dan even weten - no hard feelings ;)

Edited by neva

Al bij al toch prima start. Een penalty missen en toch nog een degelijk cijfer scoren is niet iedereen gegeven. En de volgende wedstrijd staat hij gewoon weer achter de bal als die op stip ligt. Die had allemaal slechter kunnen verlopen, zeker als je ziet dat je Liverpool en Chelsea al gehad hebt.

Banner.png.926ede1a51704a687efbdde13468b739.png

Chapter X1.05 – Llonchtime

Vandaag komen aan bij de ‘B-kant’ van dit experiment. Tijd om de carrière van Pol Llonch een boost te geven. Hij is al 27, dus op zijn piek. Ik gun hem een mooie transfer en om hem daarbij te helpen gaat hij het nationale team van Spanje helpen:

1413755315_LlonchCallup(1).thumb.JPG.34800fcdbdc0066f9ab886e31885c05e.JPG

Voor de liefhebbers; een screenshot van de volledige selectie staat in de spoiler:

Spoiler

image.png.e3e4103cb1564ccdc98e3ac2a6f0e585.png

Uiteraard hoop ik dat Llonch zich bij het nationale elftal net zo goed manifesteert als onze Leemans doet bij City. In de poule zit er weinig uitdaging meer (geen screen, sorry!), we hebben een ruime voorsprong (6 punten) op de rest van de groep en met wedstrijden tegen Roemenië, Zweden, Faroer en Malta is er weinig aan de hand. 

Llonch start in de wedstrijd tegen Roemenië als box-2-box-middenvelder:

De Gea; Alba, Ramos, Martinez, Carvajal; Llonch, Koke, Isco; Vitolo, D. Costa en Williams

Vol verwachting trappen we af.

Al in de negende minuut krijgt Llonch echter last van zijn hamstring, waardoor hij niet helemaal lekker in de wedstrijd komt. Daarnaast had ik hem niet de opdracht gegeven om de vrije trappen en corners te nemen, omdat hij hier niet in uitblinkt. Echter blijkt dan dat hij te weinig in het spel voor komt. 

De wedstrijd zelf was ook niet veel soeps, al doet Llonch ook niets fout. Al vroeg krijgt Roemenië een strafschop, maar Andone strandt op De Gea. Spanje overheerst, maar komt aanvallend kwaliteiten tekort om het de Roemenen echt lastig te maken.

Kort na de pauze zorgt Iñaki Williams echter voor de 1-0, waarna Stanciu zijn tweede gele kaart pakt. Tegen tien man breidt Spanje de voorsprong wel uit, via goals van Rodrigo en Iñigo Martinez, maar echt hoogstaand was het nooit: 3-0.

image.png.ebe353763a40f450b8802b884379c236.png

Spoiler

372670966_LlonchDebut(1).JPG.63ec9689eed5c9648e3fbb45c8d4d61d.JPG

Llonch speelde dus onopvallend, misschien omdat we zijn debuut en dus ook zijn hamstring iets teveel forceerden. Met een 7.0 kunnen we niet ontevreden zijn, maar we hebben natuurlijk maar een paar wedstrijden per jaar, waardoor ik beter had gehoopt. Tot overmaat van ramp is ook zijn blessure dusdanig vervelend, dat we hem tegen Zweden niet kunnen gaan gebruiken:

image.png.b907ec6464f9fbbe4ceeded882057035.png

Helaas nog geen succes, maar wellicht dat we zo wel al wat interesse in hem hebben kunnen genereren.. Het is afwachten tot november, wanneer de interlands tegen Farøer en Malta op het programma staan.

Het Llonch-loze duel tegen Zweden eindigde overigens in 0-0. Na dit tweeluik was Spanje dan ook geplaatst voor het EK 2020.

--------------------

@Marius @Niejo101; Inderdaad, doorgaans na een gemiste strafschop blijft het cijfer kelderen. Die van Leemans viel ook wel even terug naar 6.2, maar hij heeft zich uitstekend herpakt.

@Jespresso @RubenS2; bedankt!

@Titan @komodo25; niet makkelijk nee, maar goed, dat is Premier League hè ;)

@Nummerke10; Ik hoop het!

@TheRedOne; Gelukkig wel!

@Koenbres; Misschien is dat dan een minder prettige update dan gehoopt, maar wellicht volgende keer beter ;)

@Fantasy @germandutch; Bedankt voor de likes!

@Superboeren@FlyD@jenskee@FMNOOB@Copywriter@Tim'

Allen, erg bedankt voor de reacties en likes, ik word daar nog enthousiaster van :) Hopelijk spoedig weer een update, dan gaan we zien of Leemans zijn goede vorm kan voortzetten.

Edited by neva
  • neva changed the title to [FM20/21] X-FM