Jump to content

[FM20/21] X-FM

Recommended Posts

• Replies 431
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

X1.07 - Llonched like a rocket   De eerste interland van Pol Llonch leverde nog niet het gewenste resultaat op. Wat anderen ook al opmerkten, bij Llonch speel ik weinig wedstrijden waar ik w

Chapter X1.03 – Het echte werk..   Na de eerste twee oefenwedstrijden heb ik mijn assistent (hier nog Arteta) het restant laten simuleren. Dit leidde tot minder speeltijd voor Leemans, maar

Inhoudsopgave in spoiler:         X-FM   Ik hou van managen We spelen allemaal met liefde het spelletje, sommigen al meer dan twintig jaar, anderen missc

Posted Images

Wat een knalprestatie in die return tegen Liverpool. Al hebben ze zich natuurlijk nog een beetje kunnen revancheren in de Cup Final. De statistieken van Leemans zijn natuurlijk fenomenaal. Als dit hem geen selectie voor het WK oplevert dan weet ik het ook niet meer.

Een mooie spanningsopouw richting het einde van dit experiment: gaat het dan in Qatar eindelijk gebeuren? Al met al zou het zeer verdiend zijn. Lukt het niet, dan was het een vermakelijk eerste experiment :D 

banner_xfm.thumb.png.8cad19c9c3327fc9a406c824df1b8838.png.968251c4a560c6a763596516f257727e.png

X1.38 - Llonch en een gek City

Juni is de start van de transferperiode. Juni is ook de periode van de laatste interlands van het seizoen. In het kader van de UEFA Nations League komt het Spanje van Llonch weer in actie. In divisie A (groep 3) zijn de Spanjaarden ingedeeld bij buurman Portugal en bij Polen en Hongarije.

Oranje speelt ook. En dus is de vraag, gaat Leemans mee? Hoewel het voor ons absoluut niet ter discussie staat (hij verdient het), is het vermoedelijk ook geen onderwerp van discussie bij Koeman en zijn staf. Wéér geen uitnodiging voor onze Clint, maar we hebben natuurlijk nog een paar maanden om daar aan te werken...

Dat de Spaanse selectie niet overloopt van kwaliteit was al lange tijd duidelijk. De vraag is natuurlijk hoe ver ze straks gaan komen op het WK, om Llonch zo goed mogelijk in de etalage te zetten.

De teller voor Llonch staat op 25 caps en gelukkig is de tienvoudig doelpuntenmaker weer fit om er deze keer bij te zijn. 

In het eerste duel maakt hij ook wel degelijk indruk. Al in de zevende minuut levert de (nog steeds) Willem II-middenvelder een puike assist af bij de goal van Mario Hermoso: 0-1. Een paar minuten later wordt de voorsprong verdubbelt door Morata en na een goed half uur heeft Saúl het duel helemaal beslist. De Spanjaarden hebben het onder controle, spelen zeer aardig, maar laten in de tweede helft de teugels (teveel) vieren. 

Het restant van de wedstrijd was het aanzien nauwelijks waard, al scoorde Nagy nog tegen namens de Hongaren.

De drie punten zijn in ieder geval in de pocket en van de voetbalwatchers kreeg Llonch een dikke voldoende (7,5).

Spoiler

HUN-SPA.thumb.PNG.8736f53d96d613b3a2a1a4b9ef6d4d61.PNG

Thuis tegen Polen was het een stuk minder. Llonch zakte door het ijs en kreeg een krappe voldoende (6,2), wat in mijn ogen gewoon bij lange na niet goed genoeg is. 

De rest van de ploeg bakte er ook niks van en met een 0-1 achterstand gingen we de rust in. Direct na de rust maakte Morata 1-1, maar het eerste puntverlies (in het tweede duel) is alweer een feit.

Geen beste beurt.

Spoiler

SPA-POL.thumb.PNG.9fccde0cc73532b6d24b8255f80beae4.PNG

In Juni staat er voor Manchester City voornamelijk rust op het programma. Hoewel eind juni de voorbereiding alweer start, is het in de tussentijd vooral herstellen en eventueel werken aan versterkingen.

Spoiler

Mbappeeee.thumb.PNG.f1ccfa979dfa0957bae0441f05bc4022.PNG

Er gaan wat spelers weg, ook wat goede spelers, dus er moest weer een absolute wereldster naar het blauwe deel van Manchester toe. 

Tegenover de komst van Mbappé staat wel het vertrek van enkele andere gewaardeerde Citizens. Nathan Aké verlaat ons weer en gaat voor 62 miljoen naar Chelsea, Zinchenko was vorig seizoen verhuurd en maakt nu de definitieve overstap naar West Ham (40 miljoen) en misschien het grootste verlies is het transfervrije vertrek van Sergio Agüero. De veteraan krijgt nog wel een testimionial één dag voor zijn contract afloopt (PSG wordt met 8-3 verslagen; Mbappé maakte de eerste, Agüero scoorde tweemaal). Overigens vervolgt Agüero zijn carrière bij Valencia.

Verder komt er niemand, al keert Foden terug van een verhuurperiode. De selectie voor het nieuwe seizoen is uiteraard om Leemans heen gebouwd:

image.png.dddc9b88dc712294876a0910bbe0e3b0.png

Niet slecht zo, dacht ik.

----------

Uiteraard wil ik iedereen weer bedanken voor het lezen, reageren en liken en mocht er iemand zijn die géén mention meer wil ontvangen, laat het even weten (in topic of via PM).

@Nummerke10; Het is gewoon een held. En ja, zijn cijfers tonen aan dat hij onmisbaar is. Is al een tijdje meer waard dan Ronaldo :D 

@Marius; Heel eerlijk, daar stond ik ook van te kijken :D

@Titan; Wie weet, het zou de ultieme bekroning zijn. Zo niet, is het jammer.

@komodo25; Zeker, beiden waren nadrukkelijk aanwezig. Eens kijken wat de komst van Mbappé doet :D 

@Tim'; Precies dat! Het kán gewoon niet dat hij hem links laat liggen.

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman@Titan@RubenS2 @Krabby @StanleyW @Fantasy @ElPrincipito @petervoetbal @komodo25 @Nummerke10 @Marius @Zorsky

@Tim'

13

Clint z'n marktwaarde blijft toch wel ver achter ten opzichte van de anderen.. Maar wat een wereldploeg heb je bij elkaar weten te verzamelen zeg :< 

Llonch valt nog wel wat tegen heb ik het idee. Het Leemans-experiment is beter geslaagd hehe.

Het blijft gewoon bizar dat het gehele spel hem negeert. Relatief lage transferwaarde, geen interesse van andere topclubs en nog geen international. Blijft voor mij toch wel één van de grote minpunten van FM.

Inderdaad opvallend dat Leemans nog steeds zo weinig waard is. Zo zie je maar dat er qua marktwaarde en nationale selecties alleen dingen kunnen veranderen binnen bepaalde kaders lijkt het wel.

• 2 weeks later...

banner_xfm.thumb.png.8cad19c9c3327fc9a406c824df1b8838.png.7eed7d326d419e561ab9ed6bfd9aca3b.png

X1.39 - De start van een seizoen dat niet eindigt

Best gek eigenlijk. Dit jaar heb ik Mbappé naar City gehaald, omdat ik graag zoveel mogelijk wil winnen en Leemans het zo makkelijk mogelijk wil maken. 

Echter gaan we nu aan een seizoen starten waarvan ik bij voorbaat weet dat ik hem niet afmaak, want de laatste uurtjes van de transferperiode van januari '23, zullen de laatste uurtjes van deze game worden.

Toch neem ik de competitie uiteraard zo serieus als mogelijk, Leemans moet in Oranje. Althans, ik zou het heel leuk vinden als dat gebeurt en ik ben lang niet de enige volgens mij.

We hebben er een korte voorbereiding opzitten (niet gek als je ziet hoe lang seizoenen tegenwoordig duren) met louter monsterscores. De Sergio Agüero-testimonal tegen PSG (debuut van Mbappé en afscheid van Agüero, die een dag later transfervrij naar Valencia zou gaan) leverde een doelpuntenfestijn op. De zeges over de gehele wereld ergens tegen matige ploegjes zeggen al helemaal niets.

Spoiler

image.thumb.png.0f8632eab19ebb12c0d8aad455388c06.png

De laatste oefenwedstrijd is de eerste officiële wedstrijd. De Community Shield hebben jullie tot nu toe elk jaar voorbij zien komen en deze traditie houden we in ere. We winnen hem ook weer, dit jaar. In een matig duel met Liverpool blijft het 90 minuten 0-0, waarna Leemans, C. Ronaldo, Mbappe, Haaland en Bernardo Silva (wat een rijtje) allemaal hun strafschop benutten en Liverpool-ster Salah faalt. Leemans speelde overigens oerdegelijk.

Spoiler

1.thumb.PNG.45c6b006d000ba6d7b29dfb28793895c.PNG

Dus we halen Mbappé omdat ik meer goals van ons wil zien. We starten de competitie tegen Stoke dat echt in de verste verte geen partij voor ons mag zijn. En we dreigen hopeloos te falen, zeker na een vroege rode kaart voor Laporte.

Liefst 87 minuten lang weten we helemaal niet te scoren, maar onze nieuwe ster bewijst gelijk zijn waarde, met twee weergaloze goals in de absolute slotfase. Zo weten we een valse start te voorkomen.

Spoiler

2.thumb.PNG.0af8f3b5cc744cf63398880eed97db0f.PNG

Juli wordt afgesloten met de derby tegen Manchester United. Die rode equipe is altijd lastig te bespelen, de acht duels welke onder mijn leiding gespeeld werden tegen Man U leverden zowel drie zeges als drie nederlagen op, met twee gelijke spelen. Doelsaldo: 7-7. Opvallend detail: 0 goals van Leemans.

Het beloofd dus een enigszins saai duel te worden, maar niets is minder waar. Een blauwe storm raast door Manchester heen en de rivalen van United worden, ondanks dat ze op 0-1 komen, met 4-1 van de mat gespeeld. Sané maakt de gelijkmaker voor rust, Mbappé zet ons op voorsprong en verdedigers Marquinhos en De Ligt doen de rest. Leemans zal dus nooit gaan scoren tegen United, tenzij we ze nog in de beker tegenkomen. Wel speelde hij goed, met een assist op Matthijs de Ligt.

Spoiler

3.thumb.PNG.667a9adbebd339dfca64ab57fd70ea03.PNG

We gaan gelijk door, want Augustus staat voor de deur. De uitwedstrijd tegen Norwich, kort na de 4-1 tegen Man United, levert weer een lastig duel op.  Mbappé opent vroeg de score, maar Norwich doet qua spelbeeld weinig onder voor City. Een pijnlijke constatering. Vlak voor tijd gebeurt er ineens van alles. Mbappé lijkt het duel te beslissen, maar vanaf de aftrap maakt Mings het weer spannend. Uiteindelijk valt de 1-3 in de slotseconde, als Foden van randje zestien uithaalt. Leemans speelde weer een uitstekende pot voetbal, met één assist (op de 0-2).

Spoiler

1.thumb.PNG.cb17fd9ae7b006a51f808b4cafb3e6de.PNG

De Europese Super Cup is een gedrocht van een bekerwedstrijd, gespeeld tussen de winnaar van de CL en de EL, in een van de uithoeken van Europa. Dit keer is de bestemming Helsinki en gaat het duel tussen twee Engelse clubs. Chelsea en Manchester City nemen het tegen elkaar op en hoewel Chelsea het Manchester City bij vlagen erg makkelijk maakt, bijvoorbeeld met twee eigen goals, houden de ploegen elkaar in balans. En als zo'n wedstrijd in balans is moeten er strafschoppen genomen worden. City is net zo goed als eerder tegen Liverpool, al zijn de nemers iets anders (Haaland ontbreekt, Stones neemt er één). Wederom levert het een zege op.

Spoiler

2.thumb.PNG.e355e517616e8d5ecc207f2b7e65bdd7.PNG

De twee gelijke spelen leverde alsnog een zege op en de rest van de wedstrijden leverde ook een zege op. Deze reeks overwinningen wordt voortgezet tegen Bournemouth, maar van harte gaat het niet. In een matig duel toont Mbappé zich weer eens matchwinnaar. De 'monsteraankoop' scoort halverwege de eerste helft de enige goal van de verder waardeloze wedstrijd.

Spoiler

3.thumb.PNG.2de41e4e162bb5562376826e9181876d.PNG

Thuis tegen West Ham gaat het een stuk beter. City laat zien waar het toe in staat is en twee goals van Laporte (waarvan 1 op aangeven van Leemans), één goal van Ronaldo en het slotakkoord van Leemans (zijn eerste van het jaar) leveren een overtuigende 4-0 overwinning op. Leemans speelde weer eens fantastisch, maar mede door zijn twee goals kreeg Laporte een iets hogere beoordeling.

Spoiler

4.thumb.PNG.14ba08b3497c6cf11244b58a69d32ef2.PNG

Dan de Carabao Cup. Gaat nergens over, wel wil ik zo ver mogelijk komen. Thuis tegen dwerg Doncaster wordt er eenvoudig gewonnen. Uiteraard. Clint Leemans toont zich een ware Hattrick Hero en neemt dus de halve productie voor zijn rekening. Omdat hij ook een assist geeft, is er geen twijfel over dat hij Man of the Match is.

Spoiler

image.thumb.png.35f803c7e2e8d4a34354ea20d8b5d54b.png

En de goede reeks zetten we voort. In de laatste wedstrijd voor de interlands, levert Clint Leemans een fantastische prestatie in de toeristische trekpleister Brighton. De plaatselijke voetbalclub staat al na een handvol seconden achter, als Leemans Silva in staat stelt de score te openen. Mbappé doet weer eens iets weergaloos en maakt 0-2, waarna Clint Leemans zelf vanaf de stip de stand op 0-3 brengt. Na rust doet de ploeg het rustig aan, maar de 100% score staat nog steeds.

Spoiler

5.thumb.PNG.9675b27a8f87ca5c862ff563a3c46aeb.PNG

Een prima begin van het seizoen dus, maar wat vindt Koeman? Hij vindt dat een matige middenvelder van Lokomotiv Moskou méér recht heeft op een selectieplek dan Leemans. Jammer dit. Ook de bij PSV teruggekeerde Pröpper, AZ-speler Koopmeiners, AS Roma bankzitter De Roon en Madrid's tribuneklant Ünüvar krijgen de voorkeur.

Spoiler

3514866_selectieoranje.thumb.PNG.315eb0d990a2fcbb8bfe13bb56e806d1.PNG

Gelukkig hebben we Pol Llonch nog om naar uit te kijken!

Spoiler

Knipsel.thumb.PNG.dc30d633e26b0041f5b036ce6c473de8.PNG

Of nee, toch niet..

De laatste loodjes wegen het zwaarst. Niet dat het betekent dat ik hier geen zin meer in heb, integendeel. Ik heb er alleen zo verdomd weinig tijd voor. Maar we gaan gewoon heerlijk verder, we zijn al in juli en we zijn er echt bijna, want ik denk dat in november al de selecties bekendgemaakt gaan worden.

Overigens ben ik, om zeker te weten dat ik het ook spannend ga vinden, gestopt met te ver voorlopen in-game, dus ook de game heb ik al lang niet aangeraakt (zit daar nu ook in september). Maar we zijn weer even terug, hopelijk volgt er snel weer een update.

------------------------------------

Uiteraard wil ik iedereen weer bedanken voor het lezen, reageren en liken en mocht er iemand zijn die géén mention meer wil ontvangen, laat het even weten (in topic of via PM).

@Titan; zeker, daarom moet je hem gewoon terug naar PEC sturen ;c

@Fantasy; Precies, Leemans is wel een gaaf deel geworden en Llonch hangt er maar een beetje bij. Die blessures helpen dan ook niet.

@StanleyW; Mooi hè, nietsnut die Ronaldo ;)

@FMNOOB; Absoluut. Ünüvar wordt nu bijvoorbeeld geselecteerd, maar die heeft 2 seizoenen terug zijn debuut gemaakt bij Ajax (10 eredivisiewedstrijden, geen goals of assists). Afgelopen seizoen speelde hij voor het eerst 34 wedstrijden (6 goals, 3 assists en gemiddeld een 6.84). Voor 58 miljoen is hij naar Madrid gegaan, waar hij nu 3x is ingevallen (geen goals, assists, gemiddeld 6.90). Slaat nergens op. Evenals Bazoer (30 duels in twee seizoenen Rusland) en De Roon (ging voor 43 miljoen naar Roma, staat op 13 duels in iets meer dan één jaar)

@komodo25; Zeker een heerlijke selectie ja :D 

@Nummerke10; Bedankt, ben ook blij met selectie. Brede selectie is niet nodig, maak het seizoen niet af en heb genoeg talent in de jeugd om een paar duels eventueel te overbruggen. Rodri is inderdaad al vanaf het begin ongelukkig, heb hem twee keer verhuurd, maar komt er gewoon niet aan te pas met Leemans :D 

@Marius; Als het er op aan komt geeft hij niet thuis, helaas. Nu dus ook weer een blessure.

@Tim'; Daar lijkt het helaas inderdaad wel op. Maar we geven nog niet op, het WK komt in zicht :) 

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman@Titan@RubenS2 @Krabby @StanleyW @Fantasy @ElPrincipito @petervoetbal @komodo25 @Nummerke10 @Marius @Zorsky

@Tim'

Edited by neva

Bazoer en Pröpper boven Leemans, dat is wel pijnlijk. Maar we hebben al een tijdje door dat dit soort dingen echt een fout zijn in FM. Ik ben ook boos op Koeman maar eigenlijk is hij ook een slachtoffer van het systeem genaamd FM.

@Nummerke10 Ik roep helaas geen bankzitters van Heracles Almelo op, want dat is de status van Clintje bij mij.

banner_xfm.thumb.png.8cad19c9c3327fc9a406c824df1b8838.png.49bc93bba4baab3c521ba51198cc619c.png

X1.40 - Wake me up when September ends

De maand september is aangebroken, het WK komt vlotjes dichterbij. Eind september zullen de selecties bekend gaan worden voor de Nations League duels welke begin oktober op het programma staan; ik ben benieuwd of Pröpper, Bazoer, Luckassen en andere prutsers nog steeds de voorkeur krijgen op het Oranje-middenveld of dat Leemans er eindelijk eens bij zit. En daarnaast is het denk ik ook wel prettig om Pol Llonch weer eens te kunnen noemen.

September begint overigens helemaal ruk. Hadden we tot nu toe met City alles gewonnen, blameren we ons bij freakin' Southampton. Na een waardeloos begin was het binnen tien minuten 2-0. De aansluitingstreffer viel nog wel en eigenlijk was ik gerustgesteld toen de bal tien minuten voor tijd op de stip ging. Clint Leemans faalde echter hopeloos. Gauw vergeten deze wedstrijd.

Spoiler

1.thumb.PNG.02ce088d5eda1adeceba38d68f6b426a.PNG

Leemans en falen, dat gaat niet samen. Daarom is het wel lekker dat de ploeg sportieve wraak neemt tegen SS Lazio. De Italianen zijn één van de drie tegenstanders in de poulefase van de Champions League, naast Shakhtar Donetsk en Wolfsburg. Moet te doen zijn dus.

Lazio wordt dan ook compleet weggevaagd, in een wedstrijd waarin City wél laat zien dat het een fantastisch team is. En hoe lekker is het dan, dat je binnen drie minuten vanaf elf meter weer mag aanleggen en Leemans zo het startschot mag geven voor deze monsterscore. Een masterclass van het gouden trio Mbappé (3 goals), Ronaldo (2 goals, 2 assists) en Leemans (1 goal, 3 assists).

Spoiler

2.thumb.PNG.221c79808c589a22db93f7e4debcee57.PNG

Heerlijk, die zege op Lazio. Helaas blijft de euforie een beetje hangen, denken we bij City dat de match tegen The Saints een incident was. Daarom verslikken we ons in Fulham, waar we er met moeite een gelijkspelletje uitslepen. Oei. Leemans speelde wel oké, zonder echt uit te blinken. Erling Haaland was de man die de meubelen redde voor City.

Spoiler

3.thumb.PNG.265e1af1608db27f0864671d6bf5d6a6.PNG

Vervolgens een wederom moeizaam duel. Na de oorwassing van Lazio gingen we er een beetje vanuit dat alle groepsduels wel ruim gewonnen konden worden. Echter is het in de Volkswagen Arena in Wolfsburg een meer gelijke strijd dan men vooraf had verwacht. Uiteraard is City wel de betere, maar ook de Duitsers spelen vrij aardig. Toch is het City dat wint: na een verre inworp van Leemans belandt de bal in de doelmond, waar Wolfsburg hem niet weg krijgt. Laporte krijgt wel zijn voet er tegenaan en wordt zo de gelukkige matchwinnaar.

Spoiler

4.thumb.PNG.88ff24040cf1cae491ac624a3622dd86.PNG

Vervolgens de topper tegen Liverpool. De ploeg van (nog steeds) Jürgen Klopp staat bovenaan, met twee punten meer dan Manchester City. Op het veld is daar deze keer niets van te merken. Na een prachtige eerste helft, vol fraaie goals (waaronder 2 van Leemans), staat er uiteindelijk een 5-1 ruststand op het scorebord. Liverpool wordt compleet van de mat getikt door het gouden trio Leemans, Mbappé, Ronaldo. 

Uiteindelijk hebben we nog wel een beetje 'Mersey' met de koploper en blijft de teller uiteindelijk steken op 7-1. Hebben we ze mooi Klopp gegeven en zo The Kop positie weer overgenomen. 

Spoiler

5.thumb.PNG.2987ea6b299e20612a1dd256f425d934.PNG

De wisselvallige maand wordt afgesloten met een uitwedstrijd bij Shakhtar. Leemans pakt eerst een vroege gele kaart, waarmee hij de terugwedstrijd moet missen, maar schiet City ook op 0-1. Vanaf de stip is hij na een goed kwartier spelen trefzeker. 

Nog voor rust valt de 0-2 via Silva en verder is er eigenlijk weinig aan. Een zakelijke overwinning.

Spoiler

6.thumb.PNG.f92cc960241b1e0b082122e05afee809.PNG

Terug aangekomen in Engeland liggen er twee envelopjes klaar van de KNVB. Teleurgesteld druipt Leemans af - de uitnodigingen zijn (uiteraard) voor Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong.

Gelukkig kunnen we ons alsnog focussen op de interlands, want de bondscoach van Spanje komt weer terug van een vakantie om Pol Llonch na zijn blessures weer eens uit te nodigen. 

NoLlonch.PNG.7140a3a5c07b26f483f5154a7f84e4c2.PNG

Fuuuuuuuuuuuu...... Altijd hetzelfde met die gozer...

------------------------

@Titan; Wordt gewoon een dikke anti-climax :D 

@Marius; De droom van elke coach: Leemans/Mbappe/Ronaldo :D 

@Nummerke10; Hoe zeggen ze dat altijd, er zijn 16 miljoen bondscoaches in dit land? 15.999.998 zouden Leemans selecteren, maar er zijn er twee heel koppig ;c 

@komodo25; Eens.

@Tim'; Bah, wat een onrealistische game heb jij zeg :D 

@Tim'

Zijn dat nou sterallures bij Clint, dat hij alleen in de topwedstrijden nog echt laat zien wat hij kan? Zou dus eigenlijk perfect zijn voor het Nederlands Elftal, maar helaas. Llonch rondt de boel wel in stijl af :D 

• neva changed the title to [FM20/21] X-FM