Jump to content

[FM20/21] X-FM

neva
 Share

Recommended Posts

Banner.png.78cf329ccff5bc37d152a9d4c06d3499.png.8570d4e5e4128aef2db50eb666418dde.png

X1.32 - Showvember

De blessure van Pol Llonch maakt ook wat duidelijk. Ja, Spanje is niet best. Maar met een middenveld zonder Llonch loopt het toch beter. 

Sterker nog, de Spanjaarden geven een heuse show weg bij buurjongetje Andorra. Als zelfs je rechtsback een hattrick maakt...

Spoiler

image.thumb.png.eea28bc615841d6f1c47c11c1c9fc9fb.png

Ook tegen Montenegro wordt gewonnen (3-1), waarmee plaatsing voor het WK in Qatar een feit is.

Spoiler

image.thumb.png.f451e566b491f576988260d032600ad4.png

Snel over naar de orde van de dag, naar onze Clint Leemans. Voor de interlandbreak stonden er twee wedstrijden op het programma. 

De eerste was in Oostenrijk, waar RedBull Salzburg slachtoffer werd van 'Mister Champions League', Cristiano Ronaldo. Clint Leemans speelde ook zeer sterk, gezien zijn aantal 'key passes' en het feit dat hij liefst vier kansen wist te creëren voor zijn teamgenoten. Daarnaast gaf hij de assist bij de goal van Aké.

Spoiler

image.thumb.png.e07592578279db9ed410d59e1eb73497.png

En hier had eigenlijk een prachtbericht moeten komen. Helaas heb ik mijn PC geformatteerd en heb ik wel de game opgeslagen, maar niet de screens, want die zijn zo weer gemaakt toch? Helaas vergeet ik daarbij mijn nieuwsbericht, waarin staat dat Koeman in het duel tegen Salzburg op de tribune zat, om de ontwikkeling van Aké, de Jong, Hoedt (RB) en Clint Leemans in de gaten te houden voor Oranje! Geen idee of het iets betekent, maar hij zat er!

Vervolgens denk je het doel weer gevonden te hebben en speel je een verschrikkelijk duel bij Burnley. Tarkowski, toch niet de meest verfijnde voetballer, mag oprukken over rechts en van randje zestien de bal de kruising injagen: 1-0. Een ongeïnspireerd en uiterst lui City doet er vervolgens te weinig aan om een nederlaag te voorkomen en Burnley vindt het wel best.

Spoiler

image.thumb.png.7de9ad39f7c98c9a72052843160b8710.png

Het herstel volgt na de interlandbreak. Thuis tegen Reading is de hoofdrol voor die andere Nederlandstalige middenvelder van City. Of eigenlijk alle drie. De Jong opent de score, Leemans mist eens een strafschop en De Bruyne is met twee goals de grote man: 3-1.

Spoiler

image.thumb.png.93cf018e1fcb7ff71077d24c3ba8217b.png

Vervolgens wacht Leipzig in het duel met de andere RB-franchise. In een wedstrijd waarin voor City niets meer op het spel staat (met 12 uit 4 al zeker van de koppositie) kregen verschillende spelers rust, waaronder Clint Leemans. Met de jonge Tommy Doyle in de basis werd het een puntendeling in een duel zonder al te veel hoogtepunten.

Spoiler

image.thumb.png.0f47766e6ef0c95bfda6a71cdf865507.png

De maand wordt afgesloten op Selhurst Park. Uit bij Palace speelt City een uitstekend duel, hoewel het niet zoveel rendement haalt als dat het zou willen. Met slechts drie tegentreffers, waaronder een prachtige krul van Leemans na een prima aanval, komt Palace nog goed weg. Leemans zette wederom de lijnen uit op het middenveld van de Citizens en wordt weer eens uitgeroepen tot man van de wedstrijd.

Zo, eindelijk wat spektakel met deze update (zonder Llonch), met de 15-0 en het spotten van Koeman op de tribune tegen RB Salzburg. Hopelijk wordt het straks nog een beetje spannender.

--------

Uiteraard wil ik iedereen weer bedanken voor het lezen, reageren en liken en mocht er iemand zijn die géén mention meer wil ontvangen, laat het even weten (in topic of via PM).

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman@Titan@RubenS2 @Krabby @StanleyW @Fantasy @ElPrincipito @petervoetbal @komodo25 @Nummerke10 @Marius @Zorsky

@Tim'

@Fantasy; Nee, met Spanje was echt drama. Gelukkig nu wel geplaatst voor het WK, dat moet de Pol Llonch Show worden. Leemans is steady als altijd.

@Nummerke10; Inderdaad, welke sukkel breekt er nou zijn been? ;) 

@ElPrincipito; Ben toch bang dat Llonch voor Spanje een negatievere factor is dan Leemans voor City..

@Titan; Dank u, we gaan ook gewoon lekker door tot het bittere eind :D 

@StanleyW; Tsja, maar soms is 10 mensen voorin zetten niet de manier om kansen te creëren, helaas ;c 

@komodo25; Dankjewel. Nu ietsjes minder zuinig, maar Clint heerst nog steeds net zoveel ;) 

@Marius; Klein beetje dan :P 

@Tim'; Ja soms moet je wat hè :D 

Nu heeft Koeman het eindelijk met eigen ogen kunnen aanschouwen; Clint is de grote één voor Oranje. Tja, een rechtsback blijft toch vaak een mislukte rechtsbuiten, dus drie goals kunnen dan voorkomen ;c Lekkere uitslag hoor!

• 2 weeks later...

Banner.png.78cf329ccff5bc37d152a9d4c06d3499.png.8570d4e5e4128aef2db50eb666418dde.png.8d7c3afe987a1aa7ac7d678d537fd479.png

X1.33 - Decemberdrukte

De laatste maanden waren een beetje.. saai, eigenlijk. Het is duidelijk wachten op het WK en op de volgende interlands, want Koeman is gesignaleerd en dat is altijd prettig. De grote vraag is natuurlijk of hij onder de indruk is geraakt van Leemans. Het zou haast wel moeten, al blijven de cijfers van Leemans dit jaar wat achter als je puur naar goals en assists kijkt. Daarom gaan we volgende maand wel in actie komen op de markt. Met genoeg miljoenen te besteden en genoeg kapitaal op het veld kijken we of we het team mogelijk nog op één of twee plaatsen kunnen versterken.

De maand december beginnen we met een topper tegen Chelsea. De Londenaren zijn samen met Liverpool en in mindere mate Arsenal, de enige die City kunnen bijhouden. Sterker nog, een nederlaag zou Chelsea op gelijke hoogte brengen met de Citizens

(Het is dan ook op moment van schrijven dat ik bedenk dat ik de stand vergeet bij te voegen. Eerste screen welke ik nu heb komt uit maart. Gelukkig zijn de individuele prestaties van Leemans belangrijker ;c).

Zo ver als een nederlaag komt het niet, maar er wordt ook niet gewonnen. Chelsea probeerde ons met van alles en nog wat af te stoppen en had redelijk succes. Het kostte ze dan ook wel wat (12 overtredingen, waarvan de helft een gele kaart opleverde tegenover 6 overtredingen zonder kaarten voor ons), maar het leverde ze ook een punt op. Ondanks dat we tweemaal op voorsprong kwamen, wisten we niet in ons spel te komen. Leemans speelde degelijk, niet meer dan dat, de goals kwamen van oudjes Agüero en Ronaldo.

Spoiler

1.thumb.PNG.ff2361d3a593151bed566f6dfaeaddbd.PNG

Thuis tegen Aston Villa, een ploeg die tegen degradatie vecht, waren we flink op schot. Leemans speelde weer een beetje flets, is ook wat vermoeid en heeft altijd een dip in deze periode. Niet dat hij slecht was, maar hij kon de rest niet bijbenen in de statistieken. Met liefst 42 doelpogingen, waarvan 19 daadwerkelijk op doel, lijkt er een basis te liggen voor een monsterscore. Helaas was doelman Fariñez ongelooflijk sterk en hield hij er 14 (!) uit. De 3S's scoorden voor ons; Sané maakte een hattrick en Silva en Sterling tilden te teller naar vijf.

Spoiler

2.thumb.PNG.6a0eeb89150a0cda52d01cbf2119d5df.PNG

Daarna wachtte de Champions League. Thuis tegen Napoli werd de al gewonnen groepsfase afgesloten met een ongeïnspireerde prestatie van een veredeld B-team. Met jeugdproduct Tommy Doyle op de plek van Leemans en met nog wat reserves in de basis kwamen de Citizens twee keer op achterstand, maar werd er toch een gelijkspel uit het vuur gesleept. Het jonge spitsenduo Haaland/Rogers was trefzeker.

Spoiler

3.thumb.PNG.4b19d0caba1796d52dd300042d32821d.PNG

Uit bij Arsenal, die andere hoogvlieger, kwamen we er helemaal niet aan te pas. Een matige prestatie is niet voldoende om het sterke Arsenal van slag te kunnen brengen. De ploeg van Unai Emery won met 1-0, door een tik van Aubameyang vroeg in de tweede helft, die wij niet meer te boven kwamen.

Spoiler

4.thumb.PNG.7dde1f64aa223c65ce1a4e823311b4c5.PNG

Vervolgens wordt er zelfs voor de derde keer op rij niet gewonnen. Uit bij rivaal Manchester United (met uitblinker Ziyech) wordt er in de Carabao Cup een zwaar duel gespeeld. Na 90 minuten staat er 1-1 op het bord, waarna een penaltyserie uitsluitsel moet brengen. Gek genoeg mist 'zekerheidje' Leemans de eerste, waarna we de hele serie achter de feiten aanlopen. Als Jesus de bal dan ook op het kruis schiet, zit de serie (en de Carabao Cup) er op.

image.png.0c0da0e61b3df98afbe95909114951f5.png

De Gea is onderweg om de strafschop van Leemans te keren © MU Photography

Spoiler

5.thumb.PNG.e918fc685100f5407481478a433158cc.PNG

Thuis tegen Brighton volgt er direct herstel. Een fantastische prestatie van een door Leemans geïnspireerd Manchester City laat de defensie van Brighton meervoudig tollen. Met één goal en drie assists is Leemans eindelijk weer echt belangrijk en weet hij de show te stelen. De score eindigt bij zes goals, waarvan Leemans dus bij vier daarvan betrokken was. Uiteindelijk had de score nog wel wat hoger op mogen lopen, maar na drie wedstrijden zonder zege is dit een lekkere uithaal.

Spoiler

6.thumb.PNG.22d8c2b9daebbd64026d05a52de4fbd3.PNG

Het échte herstel volgt een paar dagen later. Wederom staat de Manchester Derby op het programma. Ditmaal in een competitie die er toe doet (Premier League) én in het lichtblauwe gedeelte van Manchester. Een vroege goal van uitgerekend Cristiano Ronaldo zorgt voor 1-0, waarna Laporte een doodschop uitdeelt en slechts geel krijgt. De toon is gezet, we spelen met wat meer 'body' dan normaal, bijten resoluut van ons af en zien United niet meer langszij komen. Zonder al te hoge rapportcijfers, zonder al te veel spektakel, maar met drie punten in de pocket gaan we richting de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar.

Spoiler

7.thumb.PNG.fad0297ef36f1210356c40df63d1196b.PNG

En de laatste wedstrijd van 2021 brengt ons naar Craven Cottage. Met Clint Leemans als uitblinker wordt Fulham helemaal weggespeeld. Na 72 minuten staat er 0-5 op het bord, met twee assists van Leemans. Om maar even een mooie clickbait-headliner er uit te gooien... En wat er toen gebeurde, zal je volledig doen wegblazen.

Anyway, Leemans loopt op zijn tenen. Pittige maand, veel wedstrijden, hij zat er vandaag lekker in. Dus ik haal hem naar de kant. Hij wordt gewisseld op het moment dat wij (!) een inworp nemen op de eigen helft. Balverlies; 1-5. Veertig seconden later: 2-5.

Gelukkig kwam het niet verder dan dat, maar een minuut nadat ik Leemans er af haalde hadden we twee tegentreffers. Nadeel is dat daardoor Bowen werd uitgeroepen tot Man of the Match, wat anders Leemans had geweest. In plaats van een "Gouden Wissel" is dit meer een "Advocaat Wissel". Dat dit nooit meer mag gebeuren zit er natuurlijk Dick in.

Spoiler

8.thumb.PNG.9561a02032baf02e8c534d2a756d6bc9.PNG

Een rare maand, met een matig begin en een overtuigend herstel brengen ons naar januari. Op transfergebied gaat er iets gebeuren, City gaat namelijk een 100-miljoen-plus transfer voltooien, allemaal om Leemans te kunnen helpen. Wie, hoe en waarom volgt in een volgende update.

Rond Pol Llonch zal het nog wel stil blijven. Vanwege zijn beenbreuk gaat er in januari (en ook bij de oefeninterland in maart straks) helemaal niets gebeuren rondom hem. 

Maar... wat zijn de plannen van Koeman op nieuwjaarsdag?

----------------------

Uiteraard wil ik iedereen weer bedanken voor het lezen, reageren en liken en mocht er iemand zijn die géén mention meer wil ontvangen, laat het even weten (in topic of via PM).

@Fantasy; Lekker lullig, zonder Llonch :D Maar stond er wel van te kijken, ja.

@Titan; Hopelijk kunnen we hem nu écht overtuigen. En rechtsbacks.. Ach, ik vond Manolev al goed, dus ik heb geen verstand van backs :D

@Tim'; Mij trekt het ook niet zonder Llonch, vind het een vreselijk team ;c 

@El Principito; Nou, ik mag hopen dat het niet aan Llonch ligt. Maar Llonch of pak 'm beet Isco/Koke op het middenveld scheelt wel een beetje in kwaliteit.. En Leemans in Oranje zou natuurlijk een ultieme beloning zijn.

@Marius; Ik weet wat Koeman op 1 januari gedaan heeft ;) 

@komodo25; Laten we het hopen..

@FMNOOB; Dat kan ook natuurlijk, maar dan moet ik nog langer doorspelen.. Ik wil graag naar het volgende experiment ;c 

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman@Titan@RubenS2 @Krabby @StanleyW @Fantasy @ElPrincipito @petervoetbal @komodo25 @Nummerke10 @Marius @Zorsky

@Tim'

Edited by neva

Manolev was ook een redelijke back hoor ;c Het gaat weer als vanouds van ons Clint! Als Koeman tijdens de jaarwisseling niet te diep in het glaasje kijkt (of juist wel), dan maakt hij een verstandige keuze binnenkort.

Banner.png.78cf329ccff5bc37d152a9d4c06d3499.png.8570d4e5e4128aef2db50eb666418dde.png.3fcab46918ac3dc7940c18821b9e48bf.png

X1.33 - De laatste 12 maanden

Het zal zwaar worden. Sinds mijn verjaardag (eind januari) ben ik al bezig met dit experiment. Hard gaat het niet, ik heb wat minder tijd dan dat ik zou willen. Leuk vind ik het echter wel, ook met alle vaste volgers, geweldig. Aan alles komt echter een eind...

Maar voor we stoppen met dít experiment en er een volgende aan komt, hebben we nog wel 12 maanden! Of eigenlijk 13, aangezien ik de transferperiode ná het WK in Qatar (december dit jaar) ook af wil wachten om te zien wat Llonch doet (niks, denk ik).

Januari dus. Hij was er nog niet meteen, maar toch stel ik hem alvast voor. De man van €135.000.000. De duurste verdediger ooit. De duurste Nederlander ooit.

image.thumb.png.a25b2441ff4c727cddbb1c12310a55e8.png

En zo heeft vaste volger @Nummerke10 gelijk gekregen. Nadat we ons vorige periode wisten te versterken met Marquinhos, krijgt de defensie wederom een impuls. En eigenlijk het spel van Leemans. Twee redenen: met nóg een wereldtopper achterin kan ik een echte, onvervalste 3-4-3 spelen. Daarnaast scoorden we weer te weinig door de lucht, waar Matthijs best wel in uitblinkt. Dit levert weer assists op voor onze Clint. 

Voordat we van tactiek gaan veranderen laten we De Ligt eerst even wennen aan onze selectie en aan onze competitie, dus dat gaat nog een maandje duren. Overigens was hij ook niet direct op 1 januari van de partij. Wat was er ook alweer met 1 januari? O ja, de nieuwjaarsplannen van Koeman. 

Wij speelden thuis in de FA Cup, een derderondewedstrijd tegen het kleine Cheltenham Town. En hoe spoel je makkelijker je kater weg dan met een lekker verdund biertje en een portie doelpunten?

Leemans.thumb.PNG.ed040bc65d5cc007660c6d3c6b5470a6.PNG

Nog zonder dat we wisten dat De Ligt er aan zat te komen maken we gehakt van het kleine Cheltenham. Helaas gaan hattricks vóór op de strafschoppennemers, anders had Leemans er 2 bij kunnen prikken. Nu was het aan Haaland om zijn hattrick te voltooien, wat lukte. Ook Frenkie de Jong legde aan om zijn hattrick te voltooien en de '10' vol te maken, maar hij strandde op de doelman. Al met al een mooie zege. Met zeven key passes en twee assists mag Leemans ook niet klagen overigens.

Spoiler

1.thumb.PNG.d8ddd5341b9634fcefed8bcdd75ccfd1.PNG

De competitie wordt hervat met een uitduel tegen de Spurs. In een matig duel gebeurt er lange tijd niets, om in het laatste kwart van de wedstrijd tóch volledig te ontbranden. Als Chiesa de thuisploeg op 1-0 zet voel ik de bui al hangen, maar Gabriel Jesus kreeg het ineens op zijn heupen en als invaller Haaland er dan ook één bij prikt, staat er gewoon een mooie zege op het bord.

Spoiler

2.thumb.PNG.7d674b89670bbc02c3fc62428e794f84.PNG

Thuis tegen Everton is het dan een ander verhaal. De 2-0 uitslag doet vermoeden alsof het moeizaam ging, maar de bezoekers werden helemaal zoek gespeeld. Het was dan ook niet voor niets, dat doelman Jordan Pickford werd uitgeroepen tot Man of the Match, al had die prijs net zo goed naar Leemans kunnen gaan. Van de 15 schoten tussen de palen wist Pickford er 13 te stoppen, genoeg om nipt beter beoordeeld te worden dan Leemans, die 82 minuten lang de lijnen uitzette en een assist gaf.

Spoiler

3.thumb.PNG.7e6e2b97bae146ab3a9909cb8532d49c.PNG

Thuis tegen Brentford is ook weer een apart verhaal. Ook Brentford wordt scheel getikt door de Citymachine, maar na rust lijkt het de blauwen aan inspiratie te ontbreken. Met de huidige eindstand mag Brentford niets klagen. Ik eigenlijk ook niet, want Leemans is de absolute uitblinker aan onze kant en met twee assists staat hij er weer mooi op. Het begint weer te komen!

Spoiler

4.thumb.PNG.6ab86560e1659976d79850edfe791385.PNG

.. of toch niet. Dat we het altijd lastig hebben met Manchester United moge duidelijk zijn. Voorafgaand aan dit duel stond de onderlinge teller op 3 zeges, 2 gelijke spelen en 2 nederlagen. United maakt die stand echter weer gelijk. In de beginfase worden we compleet weggespeeld en eigenlijk creëren we ook niets. Hoewel United in de stand best wel een stukje achter staat, weten ze ons te stoppen en gaan wij met een rotgevoel weer op de fiets naar huis..

Spoiler

5.thumb.PNG.7e5495f4553f7ce99ec39ab3fb41e709.PNG

Gelukkig stoten we wel weer door in de FA Cup. In het vierderondeduel met Leicester City boeken we een simpele zege, zonder groots te spelen. Leemans opent de score vanaf de stip, maar draagt verder vandaag niet heel veel bij. In ieder geval niet in aanvallend opzicht, want bij 0-3 haal ik hem naar de kant, waarna het nog 2-4 wordt. Defensief zal hij dan toch ook wel belangrijk zijn.

Spoiler

6.thumb.PNG.4d7ab8dc20c99588214adb0caf02ccfa.PNG

Januari wordt afgesloten met de vuurdoop van Matthijs de Ligt. Tevens zal dit in principe de laatste wedstrijd zijn in de oude tactiek. Met de twee beste Nederlandse verdedigers ooit op het veld (De Ligt en Van Dijk) wordt het een moeizaam duel. De Bruyne opent de score halverwege de eerste helft en de prima defensies van beide ploegen zorgen ervoor dat er geen doelpunten meer gemaakt worden. Drie belangrijke punten, een verdienstelijk debuut van De Ligt en wederom een uitstekende Leemans. Prima dagje zo.

Spoiler

7.thumb.PNG.22509fcf0e9e23b6de85cf4d247e9ff3.PNG

De update sluiten we af met wat extra informatie. Zo onder meer de uitgaande transfers, waarbij ook wel een verrassing te noteren viel. Niet het vertrek van Walker, die diep ongelukkig is, maar de transfer van jeugdspeler Felix Nmecha springt in het oog. Zelf laat ik transfers van de jeugdteams door mijn staf doen (normaal niet, deze game wel). Dus €51 miljoen euro voor een speler waar ik de rest van de game niet naar zou gaan kijken, is dan natuurlijk best wel vet! 

Transuit.PNG.305a33397fd030c4d19e1155e19fb8d2.PNG

Ingaand was het minder qua kwantiteit, maar genoeg kwaliteit (sorry voor de teamnamen, ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd en had de realnamefix nog niet gedaan).

Frenkie de Jong, Cristiano Ronaldo, Marquinhos en Matthijs de Ligt. Prima transfers dit jaar. En dat tegen een netto verlies op de transferbalans van 'slechts' 118 miljoen euro.

Transfers.PNG.714df1df679ebb786e561d5ac2ab0136.PNG

En nu eerst twee weken vakantie, voordat half februari de competitie weer wordt hervat. Ook staan er in maart weer interlands op het programma, dus ik ben benieuwd wat Koeman precies gezien en genoteerd heeft op 1 januari. Spanje (zonder de geblesseerde Llonch) oefent overigens tegen Brazilië. 

En City gaat aantreden in de nieuwe tactiek...

Spoiler

image.png.af224fe80447eef4c3f7c528a451ac79.png

------

@Titan; Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen van Koeman..

@Marius; En ik denk dat ie nóg beter kan!

@komodo25; Zeker, gelukkig wel! 

@Tim'; Leemans is gewoon onmisbaar. Duidelijk zat ;)

@Nummerke10; Goed geraden! En nog een landgenoot ook..

@ElPrincipito; Yes, Leemans piekt hopelijk op tijd. Één Oranje-uitverkiezing is genoeg.. 

@Tim'

Edited by neva

• neva changed the title to [FM20/21] X-FM