Jump to content

[FM20/21] X-FM

neva
 Share

Recommended Posts

Leemans heeft het seizoen netjes kunnen afronden met al die prijzen, maar toch heb ik het gevoel dat hij het niveau van voor nieuwjaar nooit meer heeft kunnen evenaren. Zelfs wanneer hij nu eens een match uitblonk leek hij ook weer op een foutje te betrappen. Al was hij wel zeer aanwezig in de CL finale, en dat is natuurlijk ook wel een statement.

Banner.png.3d70e021df9f7117167a3b57fcb09536.png

X1.29 - New & Out

Het mooie aan de maand juni en juli is, dat je doorgaans de focus kan verleggen op andere sporten. Wimbledon, Tour de France, af en toe de Olympische Zomerspelen.. De FIFA is zo'n beetje de grootste geldwolf ter wereld. Als ze ergens een of ander klotetoernooi uit de grond kunnen stampen om de mensen op te zadelen met de 12e 'El Classico' van het seizoen, doen ze dat graag. Dan richten ze een WK voor clubteams op. Omdat we internationaal eigenlijk ook zo min mogelijk rust mogen hebben of mogen oefenen, hebben ze die verdomde Nations League opgericht. Met Spanje doe ik daar aan mee, met City speel ik het WK en dat leidt er toe dat er zo'n beetje niemand vakantie heeft. Geweldig.

Pol Llonch

Eindelijk hebben we weer wat te vertellen over Pol Llonch. Hij is weer fit, heeft het seizoen teleurstellend afgesloten als 10e met Willem II en zal deze zomer wederom geen transfer maken, omdat de interesse 0,0 is.

Wat we wel te vertellen hebben is dat Llonch zich met het Spaanse team had geplaatst voor de eindronde van de Nations League en dat Spanje het daarin opneemt tegen Frankrijk en de winnaar (of verliezer) van Portugal - Duitsland.

In Portugal (waar de eindronde gespeeld wordt) komt men er achter dat het Spanje gewoon aan kwaliteit ontbreekt. Achterin is het behelpen zonder Sergio Ramos en voorin hebben ze volgens mij sinds Raúl al geen goede spits meer gehad. Met Morata, die nooit 20x in een seizoen scoort, ga je de oorlog gewoon niet winnen.

In de halve finale neemt de ploeg het dus op tegen Frankrijk. Llonch begint goed, geeft de assist (corner) bij de snelle gelijkmaker van Hermoso, maar direct komt de ploeg weer op achterstand. In het laatste kwart van het duel countert Frankrijk via de snelle Dembélé nog naar 3-1 en mag Spanje het om de bronzen medaille opnemen tegen Duitsland.

Overigens waren Llonch en Hermoso de enige die een ruime voldoende scoorden aan Spaanse kant.

Spoiler

image.thumb.png.0b715ef391ad4525e2c1b4df6d06f442.png

Ook tegen de Duitsers werd de kwaliteitsarmoede in de Spaanse selectie duidelijk. Duitsland trapte af, speelde bal een paar keer over en Gnabry scoorde al de eerste goal van de wedstrijd. Uitgerekend Morata zorgde voor de gelijkmaker, maar daarna werd er een uur lang niet gescoord. Overigens wel even een shoutout naar Llonch, want hij was zo'n beetje de enige die nog wat wist te creëren en de enige middenvelder die zijn hoofd boven water kon houden.

In de verlenging volgde de ene fout de andere op en ging Duitsland er met de onvermijdelijke overwinning vandoor. Sané scoorde 2-1, Bartra pakte zijn tweede gele kaart en Werner counterde naar 3-1. 

Ik had een Braziliaan of Fransman moeten selecteren voor dit experiment...

Spoiler

image.thumb.png.90511bcce8d5dd06e5c015a9a3ebb07e.png

Llonch speelde dus best redelijk, maar dit zou niet leiden tot interesse. Zeggen dat dit experiment mislukt is, gaat me te ver, maar ik vind het wel jammer dat de uitkomst niet is wat ik had gehoopt. Misschien na het WK volgend jaar dan :).

Clint Leemans

Zo, dan gaan we over naar Clint Leemans. Speelde een vrij goed seizoen afgelopen jaar en gaat in plaats van op vakantie met City naar China voor het eerste officiële WK nieuwe stijl. 

Een verschrikkelijk toernooi, waar de wedstrijden elkaar in hoog tempo opvolgen in een periode dat de jongens niet meer trainen en eigenlijk ook gewoon vakantie zouden verdienen. 

Wat wil de FIFA zien met dit soort dingen? (Geld). Zijn het spannende wedstrijden? (Lukt niet). Zijn het fantastische ploegen die elkaar het vuur aan de schenen leggen met indrukwekkend voetbal? (Gebeurt niet). Zijn het goals? (Die wel).

Het toernooi begint met een groepsfase van 3 teams. City nam het op tegen het Chinese SIPG (met Hulk) en tegen de kampioen van Tunesië (ES Tunis). Alleen maar 2 oefenwedstrijden die ik niet met jeugdspelers mag spelen, want voor dit toernooi mag ik maar 23 man selecteren. Vreselijk. En aangezien we elke prijs willen winnen moeten we wel met de sterkste selectie afreizen.

De eerste pot, tegen de Chinezen, werd zonder Leemans gespeeld. Aangezien niemand fit is, is het af en toe wat husselen met de namen op het formulier. Overigens wordt er simpel gewonnen, enige smetje is dat we de dubbele cijfers niet haalden.

Spoiler

908240501_1_SIPG.thumb.JPG.ac6dd35849cd4da2278aaa0016592f62.JPG

Vervolgens nemen we het mét Leemans op tegen ES Tunis. Ook dit moet een makkie worden en vooraf had ik gehoopt op dubbele cijfers. Dat lukte niet, maar we kwamen best een eind. Clint Leemans speelde een prima pot voetbal, schoot een vrije trap in de kruising (vanaf net buiten de zestien) en benutte een strafschop. Uiteindelijk nam de ploeg wel gas terug, de teller stokte op 7:

Spoiler

1831944325_2.ESTunis.thumb.JPG.3c790157f3b91d3786244fc7786cef15.JPG

Twee dagen later volgt een slijtageslag met Barcelona (kijk eens naar de fitheid van de spelers na 120 minuten). Clint Leemans, na een uur ingevallen, is de man die het duel beslist. In de 4e minuut van de verlenging zorgt hij voor 4-3 vanaf de stip en 4 minuten voor het einde van de verlenging scoort hij met een fraaie volley:

Spoiler

280265823_3.Barca.thumb.JPG.5b8ff5a016e22737a0f011bd06cecb24.JPG

Ook tegen de Spurs krijgen we een penalty en ook die benut Leemans. In een verschrikkelijk slecht duel (gek hè met die vermoeide spelers) trekken we uiteindelijk door een late goal van Sancho aan het langste eind: 2-1.

Spoiler

1926726225_4.Spurs.thumb.JPG.29cf198f0f7e68f1173bd6db848bdd31.JPG

Als laatste winnaars van het WK oude stijl zou het leuk zijn om ook de eerste winnaars te worden van het nieuwe WK. Ook omdat we City zijn en de beste ploeg van de wereld pretenderen te zijn. Dan is het wel evident dat je wereldkampioen wordt.

Toch is de combinatie City/Finales nog geen gelukkige gebleken in die twee seizoenen dat ik aan het roer sta. En dat is gek, want als beste ploeg van de wereld wil je ook alles winnen.

Je raadt het al, de finale gaat verloren. Twee vermoeide teams bevechten elkaar en zien hoe Trent Alexander-Arnold, rechtsback van beroep, met een prachtig schot het vonnis velt over de miljardenequipe van Clint Leemans en de rest.

Spoiler

1559200649_5.Liverpool.thumb.JPG.e9f0791a191a7e2003501d3ad7458db2.JPG

Out

We liggen er uit. Uit de strijd om het wereldkampioenschap, hoewel we ver zijn gekomen. Hoe dan? Vraag ik mezelf meerdere malen af. City is fantastisch, Leemans is een god, waarom lukt het niet om ALLES te winnen?

Simpel. Als je heel kritisch gaat kijken, kunnen sommige spelers gewoon niet (meer). In elke linie moet er eigenlijk nog een topper bij. Dus gaan we dumpen:

Fernandinho loopt uit contract en zal terugkeren in Brazilië (Flamengo), Ilkay Gündogan gaat vervangen worden en vertrekt voor €52 miljoen naar Real Madrid, Benjamin Mendy is overbodig omdat ik zonder backs speel en vertrekt voor €39 miljoen naar AC Milan, Angeliño gaat voor €20 miljoen bij Sevilla weer voorzetten op Luuk de Jong geven, Patrick Roberts vertrekt voor bijna €15 miljoen naar Villa en ook jeugdspeler Harwood-Bellis vertrekt, we vangen ruim €26,5 miljoen van Wolves voor een speler die ik niet ga gebruiken, want ik ben hier niet nog eens vijf jaar.

New

En dus komt er ook wat binnen. Ik had natuurlijk al vermeld dat we zonder backs spelen, dus João Cancelo mag ook weg. Uiteindelijk vertrekt hij gezamenlijk met een zak geld van €65 miljoen euro naar Barcelona en komt Frenkie de Jong naar Manchester toe. Onze versterking op het middenveld is binnen. 

Ook voorin is het nog niet super. Natuurlijk is Jesus een topspits en Agüero zeker ook, maar die laatste is op zijn retour en Haaland zit nog (net) niet op hetzelfde niveau. Wie meer talent heeft dan onze hele selectie bij elkaar en zo goed voor zijn lichaam zorgt dat je op zijn 36e nog nauwelijks aftakeling ziet is Cristiano Ronaldo. Voor €20 miljoen euro en een salaris waar we allemaal jaloers op worden (ook in de selectie) komt hij onze voorhoede versterken.

En achterin dan? We hadden Aké gehaald, hebben Stones, Laporte en Otamendi ook nog lopen. Maar omdat we met drie verdedigers spelen en Otamendi al wel tekenen van slijtage begint te vertonen, moet daar ook nog een wereldtopper bij. €110 Miljoen betalen wij voor Marquinhos van PSG, wat nog iets oploopt (+€10 miljoen) na 30 competitiewedstrijden.

De beoogde basiself is dan ook als volgt: Éderson; Stones, Marquinhos, Laporte; Sané, De Bruyne, Leemans, De Jong, Sancho; Jesus, Ronaldo.

Teveel van het goede? Wellicht. Maar op 1 augustus, als het nieuwe seizoen begint met een duel tegen de Spurs voor de Community Shield, hebben we nog €279.000.000 om aan transfers te besteden. 

De (voetbal)wereld is echt verziekt en wij doen er gewoon aan mee.

Adapt or die.

Screenshot Cristiano Ronaldo:

Spoiler

Ronaldo.thumb.JPG.e974ca55db6c917c32b6bdf817ea67cd.JPG

Screenshot Frenkie de Jong:

Spoiler

FdJ.thumb.JPG.03aa203b1adb09edbf5dd8f095961175.JPG

Screenshot Marquinhos:

Spoiler

MarQ.thumb.JPG.da841484dbb8cf58cfe50a82a6811333.JPG

Ter vergelijking, een screen van Clint Leemans:

Spoiler

image.thumb.png.20ee9d6ce8dacc2f1ec042c75c35457f.png

----

Iedereen wederom bedankt voor jullie reacties en likes!

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman@Titan@RubenS2 @Krabby @StanleyW @Fantasy @ElPrincipito @petervoetbal @komodo25 @Nummerke10 @Marius @Zorsky

@Fantasy; Maar nog lang niet genoeg prijzen :D 

@Titan; We gaan gewoon zorgen dat we alles winnen, misschien komt ie dan eens kijken ;c 

Volgende experimenten worden weer helemaal iets anders, maar toch ook wel net zo gek ;) 

@ElPrincipito; Thanks! :)

@Nummerke10; En het erge is dat Oranje met 5 middenvelders speelt (DMC, MCL, MCR, AMCL, AMCR). In het laatste duel (deze zomer): Aké, De Jong, Wijnaldum, Van de Beek, Ihattaren.

@komodo25; Vind ik ook, hopelijk trekt hij het nog een jaar door.

@FMNOOB; Als dat is wat nodig is ga ik gewoon door ;c 

@Marius; Mee eens, wellicht was de oude tactiek toch ietsjes beter voor hem geschikt. Kan nu niet meer terug, heb geen backs meer ;) 

Edited by neva

Llonch en het Spaanse nationale elftal vormen nog altijd geen gelukkig huwelijk, iets wat niet geldt voor Clint en City: wat blijft die man presteren! Zelfs komend seizoen, wanneer er weer een blik vol sterspelers bijkomt, blijft hij zijn plaats op het middenveld behouden.

Agüero is op z'n retour en begint af te takelen, dus haal je Ronaldo :D Nee zonder dollen, CR7 is natuurlijk - ook op z'n 36e - nog gewoon een wereldtopper. Als je het geld hebt, waarom dan ook niet gebruiken om de selectie mee te versterken. 

Dat nieuwe WK voor Clubteams is wel echt een drama zoals je zelf al aangeeft. Midden in de zomer, wedstrijden die elkaar op belachelijk tempo opvolgen en maar 23 spelers mee mogen nemen.. Jammer dat je de finale dan nipt verloor van Liverpool, maar geen ramp. Snap dat je alles wil winnen, maar dit toernooi heeft wel flink wat van z'n charme verloren door de nieuwe opzet. 

3 uur geleden zei Fantasy:

Agüero is op z'n retour en begint af te takelen, dus haal je Ronaldo :D Nee zonder dollen, CR7 is natuurlijk - ook op z'n 36e - nog gewoon een wereldtopper. Als je het geld hebt, waarom dan ook niet gebruiken om de selectie mee te versterken. 

En heb ik nog een week opnieuw gesimuleerd, omdat ik in eerste instantie op deadlineday ook nog M'Bappé gehaald had :D 

Dat vond ik iets teveel van het goede ;c 

Tijd geleden dat ik het forum bezocht, maar natuurlijk flink wat in te halen. Erg leuk om te zien dat je nog steeds bezig bent met het verder finetunen van dit experiment. Desondanks raar dat Koeman na alle cijfers en resultaten blijft besluiten om een (kwa statistieken dan) wereldklasse middenvelder van NL niet op te roepen. 

Toch wel benieuwd of je met de komst van Frenkie ervoor kan zorgen dat Koeman vaker op de tribune zit en daardoor automatisch ook een oog werpt op onze Clint.

Banner.png.545f301944156a0cf8164aa3a34e5e39.png

X1.30 - Lang

Nadat de finale van het WK was verloren, hadden we drie (!) dagen voor de voorbereiding op het nieuwe seizoen begon. Bizar maar waar. Hoewel ik deze volledig aan mijn assistent heb overgelaten, werd alles simpel gewonnen. Hoewel het dus twee seizoenen zijn, gaat dit aanvoelen als één lang seizoen. Heel lang.

Nu even een foutje aan mijn kant; doordat ik iets te lang heb doorgespeeld in mijn enthousiasme (vaak korte sessies, waardoor ik het niet zag zitten een update te maken), zijn niet alle gegevens van de eerste wedstrijden van het seizoen bekend. Ik bewaar vaak weinig info van volledige wedstrijden, omdat ik nu eenmaal geen super PC heb. Stom! Mede doordat ik al wat verder doorgespeeld heb, wordt dit een iets andere update en coveren we een iets langere periode.

De start

We begonnen het echte seizoen natuurlijk in augustus, op 1 augustus om precies te zijn. Tegen de Spurs werd er met 3-0 gewonnen, door goals van Jesus, Stones en Sterling. Wat ik wél terug kan zien, is bij Clint Leemans in zijn rijtje met statistieken dat hij een 9.0 als eindcijfer kreeg, één assist gaf en uitgeroepen werd tot Man of the Match, altijd goed.

Verder mis ik ook de openingsmatch in de PL (thuis tegen Birmingham, 3-1, hattrick De Bruyne) en de wedstrijd om de UEFA Super Cup tegen Real Madrid, welke ook met 3-1 werd gewonnen (goals Silva, de Bruyne en een vrije trap van Leemans).

Wel hebben we dus 2 finales gespeeld, 2 gewonnen, dus wat dat betreft al een goed omslagpunt ten opzichte van afgelopen zomer (lees: vorige maand).

Spoiler

image.png.771864aa882f7edf00420fb8b8646ed0.png

image.png.30659fe4b6a539b27e6083da47f0ef51.png

image.thumb.png.7dda79a40f96f8046a299576e76bd24d.png

De maand augustus was sowieso een goede maand, want ook alle overige wedstrijden worden gewonnen. 

De tweede competitiewedstrijd is uit bij concurrent Liverpool, welke na een matig duel met een gekke slotfase met 1-2 wordt geklopt. Ook Norwich en Southampton werden met 2-1 verslagen, maar dat was vooral een gebrek aan scherpte voorin, die zeges kwamen nooit in gevaar.

Spoiler

1273077545_1.Liverpool.thumb.JPG.61d678863632d3ecd84bf8011e15a220.JPG

1912557249_2.Norwich.thumb.JPG.e7f4effe055a106b206df3950f83d4c0.JPG

104387893_3.Soton.thumb.JPG.de00af07144a1a19e95eb9032d83640a.JPG

Op stoom in september (behalve bij Wolves)

De maand september stond in het teken van goals. Met deze tactiek, welke we nu een jaar hanteren, walsten we in deze maand over elke tegenstander heen. Behalve over de Wolves, waar ik bijna nooit kan winnen.

Als allereerste werd Newcastle overlopen. De ploeg was op stoom, met De Bruyne, Ronaldo en Jesus als absolute uitblinkers. Leemans pakte vanaf de stip zijn goaltje mee. In de Champions League, waar we gekoppeld zijn aan Napoli, RB Salzburg én RB Leipzig, werd die laatste ploeg met 3-1 geklopt. Daarna ging het mis in het uitduel met de Wolves, waar Leemans ondanks het 2-2 gelijkspel de absolute uitblinker was op het middenveld. Dit jaar speelt hij wat meer teruggetrokken (vanaf 6, achter De Bruyne en De Jong/Silva) en dat bevalt prima. Helaas leverde deze wedstrijd wel het eerste puntverlies op.

Vervolgens drie absolute 'goalfests'. Thuis tegen Bolton met 6-0 winnen is niet zo indrukwekkend, aangezien die ploeg in de League One uitkomt (3e niveau). De eclatante overwinning bij Everton (2-8) was al een stuk indrukwekkender en ook de 0-6 in Napels ging de wereld rond.

Spoiler

156019296_1.Newcastle.thumb.JPG.2fdc66c39546ffbf271fc8f7c321b03c.JPG

1693456420_2_RBL.thumb.JPG.ffa4fa2acdc232d7a3948d5cfb0694c6.JPG

2117739242_3.Wolves.thumb.JPG.4b9d2fc599c92fa959550ce1a0df1033.JPG

1611150189_4.Bolton.thumb.JPG.212ca11db3fc881d41226a2cfc82ce9a.JPG

1658275910_5.Leemans.thumb.JPG.2dc5ded7b5b7ca309a11a3d0569afe9d.JPG

225843743_6.Napoli.thumb.JPG.56cc0cfaee25d7f42e0520213ccfab55.JPG

Pol Llonch

Soms denk je een moment van ommekeer te herkennen. Met een tactiek welke ik heb gedownload van onze Strikerless Expert Nom de Guerre, ben ik met het Spaanse elftal de strijd aangegaan met Andorra en Montenegro. De wedstrijden waren verschrikkelijk, maar Llonch scoorde in beide wedstrijden. In het duel met Andorra werd hij zelfs uitgeroepen tot man of the match!

Dit geeft de burger moed, hoewel de wedstrijden zelf zeer matig waren:

Spoiler

1683798469_1_AND.thumb.JPG.0b9ad7782194b4ddcfa92c5d0c4855dd.JPG

655760606_2_MTG.thumb.JPG.42a7f266e940af6cda72dab5254f5f08.JPG

Toch zag dit er even positief uit voor Pol Llonch, want met 25 caps en 10 goals achter zijn naam, kan hij prima cijfers overleggen. Afgelopen zomer was er natuurlijk geen interesse, dus wellicht nu wel komende winter? Met nog een ontmoeting met Andorra op het programma (in november) begin ik ineens weer zin te krijgen in dit deel van het experiment.

Of toch niet?

Spoiler

1237867586_3_Dood.JPG.77020eb908aca0a0d7bd12ff92a29b2f.JPG

Screenshot is van december, dus in totaal zal Llonch 6 tot 9 maanden moeten toekijken. Zijn seizoen is in principe over, gelukkig is het WK volgend jaar in december en niet in juli.

Even een wat rommeligere update, hoop dat jullie het me vergeven. Tempo komt er zo wel goed in ;)

Wederom iedereen ook bedankt voor alle likes en reacties, mochten er mensen géén mention meer willen ontvangen, laat het dan even weten  (in topic of via PM).

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman@Titan@RubenS2 @Krabby @StanleyW @Fantasy @ElPrincipito @petervoetbal @komodo25 @Nummerke10 @Marius @Zorsky

@Titan; Het huwelijk Spanje/Llonch begint zo een vechtscheiding te worden, vrees ik..

@Fantasy; Ach ja.. :D Heel slecht, maar Ronaldo is nog zó goed. En had dus eigenlijk ook M'Bappé, maar dat heb ik maar opnieuw geladen, dat was echt te bizar. Dit team is al extreem vind ik. En we zijn het echt eens over het WK, wat een graftoernooi.

@ElPrincipito; Dat was ook het doel van het experiment, maar het mag helaas niet zo zijn..

@Nummerke10; Gelukkig worden De Jong en Aké nog wel opgeroepen :D

@komodo25; Lekkere transfers ja, Ronaldo bij City is natuurlijk afschuwelijk..

@Marius; Het kan nóg gekker hoor, als je wil ;) 

@Tim'; Zat ik ook even aan te denken, om dan ook de transfervrije Wijnaldum te halen en die te laten verpieteren in onder 23. Echter kon ik het niet over mijn hart verkrijgen :D Nu zit Gini bij PSG.

@Cyberize7x; Blij dat je de weg terug wel hebt weten te vinden ;) Ik heb Koeman nog niet daadwerkelijk op de tribune gespot, maar misschien dat daar volgende periode verandering in komt...

Het zit Llonch ook niet mee; laat hij zich weer eens zien, gaat het fysiek gigantisch mis. Op Leemans zit nog altijd geen rem, die blijft maar goede prestaties op de mat leggen. Is de bondscoach al wel eens op bezoek geweest om hem te bekijken?

• 2 weeks later...

Banner.png.78cf329ccff5bc37d152a9d4c06d3499.png

X1.31 - September, een Spaans Slagveld

De maand september heeft nog interlands. En nog waardeloze interlands ook. Ik zie wel dat er in de vorige update nog iets fout is gegaan, want bij deze interlands was Llonch nog wél aanwezig. Sorry hoor, dat krijg je als je de 'vibe' een beetje verliest en te ver vooruit werkt... Daarom was ik deze interlands een beetje vergeten en ik denk dat jullie wel snappen waarom.

Het was gewoon niet best.

Pol Llonch wel, althans, in het duel met Roemenië. Het eerste van de twee kwalificatieduels eindigt in een teleurstellend gelijkspel. Goed nieuws was er toen nog wel voor Pol Llonch, aangezien hij met een vlammend schot van 'randje zestien' de 0-2 op het bord zette, nadat hij de corner had afgeleverd waaruit Hermoso de score opende.

Helaas stortte de Spaanse equipe neer alsof het Spaanse griep had. Roemenië kwam langszij in de 89e minuut en twee minuten later had Carvajal rood gekregen en schoot Andone nog een bal op de buitenkant van de paal.

Spoiler

image.thumb.png.e7e67879729ba46e054dc11139bd728c.png

Vervolgens zette de griep zich door want de wedstrijd thuis tegen Servië, daar werden de mensen gewoon ziek van. Wat een waardeloze pot voetbal werd er op de mat gelegd. Helaas kon ook Pol Llonch zich niet onttrekken aan de malaise en in de 21e minuut wist de Willem II-middenvelder een strafschop zó ver naast te schieten, dat de doelman niet eens de moeite nam om te duiken. 

Servië won door twee vieze counters en kroonde zich daarmee tot groepswinnaar. Spanje had nog wel alles in eigen hand, maar dan moesten Andorra én Montenegro geklopt worden in november.

Spoiler

image.thumb.png.1b7659af5ec7697a1ebc85a6303bd6e9.png

En zo eindigt het interlandjaar van Pol Llonch, omdat hij begin oktober een zware blessure oploopt in een duel met Fortuna Sittard. Nu staat hij op 25 wedstrijden en 10 goals (en dus niet in de vorige update al). Geen slecht gemiddelde, maar ik hield al geen rekening met een transfer, nu gaat er helemaal een streep door de winterse transferperiode als het om Pol Llonch gaat.

Na september (30 goals in 6 wedstrijden) wilde Manchester City de goede reeks doorzetten en de concurrentie reduceren tot een hoopje stof. Helaas liep oktober wat lastiger, omdat de aanvallers ineens moeite hadden om het net te vinden.

Niet dat er slecht gespeeld werd, integendeel, maar de ploeg scoorde gewoon een pak minder. 

Dat je thuis tegen Tottenham geen monsterscore neer zet neemt overigens niemand City kwalijk. Al bij rust stond de eindstand op het bord, na goals van Sané (na een knappe actie van Sterling) en van De Bruyne, uit een vrije trap van onze Clint Leemans.

Spoiler

image.thumb.png.a849e90f37827228f033534d88d3ee45.png

Uit bij Brentford werd er echter helemaal niet gescoord en dat was een fikse tegenvaller. Misschien kwam het wel omdat we nét de interlandbreak hadden gehad. Misschien had de doelman van Brentford een goede dag. Misschien wij wel een slechte dag. 

Spoiler

image.thumb.png.ab15ef6c2d7a3e3b4092e468d8515042.png

Dan de Champions League. Nadat eerder Napoli en RB Leipzig aan de kant werden gezet met duidelijke cijfers, werden ook de drie punten gepakt tegen het andere team van de blikjesfabrikant in onze poule. RB Salzburg werd geklopt, maar wist zich wel een uur lang zeer knap staande te houden. Sterker nog, de ploeg speelde zeer gedurfd en eindigde zelfs met een pak meer balbezit dan City. Helaas voor hun telt alleen wat je met een bal doet en dan kan je natuurlijk wel terecht bij Clint Leemans, die weer eens een puntgave vrije trap op het hoofd van Aké legde en bij Cristiano Ronaldo, die kort daarna het duel beslist na een fraaie pass van Rodri.

Spoiler

image.thumb.png.8f5901ca723882d79b9ad5725f20417f.png

Thuis tegen Fulham leek het helemaal nergens op. De ploeg stond terecht met 0-1 achter, was ronduit slordig op de helft van de Londenaren, al kwam men nog wel tot zeventien schoten tussen de palen. Helaas voor City had de Slowaak Rodák een goede dag op doel. Het was oudgediende Sergio Agüero, die de ploeg door de jaren heen wel vaker in de slotfase over een lastig punt hielp, die als invaller met twee late treffers de drie punten in The City of Manchester Stadium hield. Toch was hij niet man of the match, maar werd Clint Leemans verkozen als beste speler op het veld. Leemans, dit seizoen dus korter op de defensie speelt, heerste en verdeelde het spel en stond met een rush over 30 meter (hoewel hij zeker niet de snelste is) en een slimme steekpass aan de basis van de winnende treffer.

Spoiler

image.thumb.png.407062ac2393e207c33366e6ebb4f332.png

Vervolgens wéér naar Brentford. Ditmaal voor de vierde ronde van de Carabao Cup. En wederom komen we goed weg. Na een vroege treffer van McBurnie (1-0) duurde het tot na de negentigste minuut voordat de gelijkmaker viel. De enige écht goede aanval, via Leemans, Ronaldo en Haaland kwam via Jesus tot een gelijkmaker. Omdat er in de Carabao Cup geen verlenging is, vreesde ik het ergste. Echter wisten alle zes de Citizens het hoofd koel te houden en wist Nick Pope na vijf keer vissen een penalty te stoppen.

Spoiler

image.thumb.png.a35e6c0b8c122a75a989a791fa0cf597.png

De maand wordt net zo zuinig afgesloten als dat de rest van de maand verliep. West Ham United wordt in Manchester helemaal weggespeeld en had er zomaar met een monsterscore af kunnen gaan. De ploeg kwam slechts tot 1 doelpoging en City nam het doel 23 keer onder vuur, waarvan 13 keer tussen de palen. West Ham doelman Andrada hield er 12 van tegen, wat hem de Man of the Match award opleverde. In afwezigheid van Leemans (griep) was Sergio Agüero vanaf elf meter trefzeker, waardoor de druk er na twintig minuten wel een beetje af was ook.

----

Zo, het heeft even geduurd, meerdere redenen (mooi weer :D en een andere FM-save). Maar we zijn er weer ;)

Uiteraard wil ik iedereen weer bedanken voor het lezen, reageren en liken en mocht er iemand zijn die géén mention meer wil ontvangen, laat het even weten (in topic of via PM).

@Tim'

@ElPrincipito; Voor Llonch zit het duel er helaas op, dus er zal geen interesse zijn. Als Schøne het kan, kan Leemans het ook :D 

@Titan; Klopt, het ging eventjes goed met Pol, maar nu lijkt het wel echt klaar.

@Fantasy; Zoveel als jij de laatste tijd met Njarðvik lijkt te scoren, lukt mij niet helaas.

@Nummerke10; Zeer zuur inderdaad, maar het is niet anders.

@Tim'; Ik heb het idee dat ie vast wel een keertje komt kijken ;) 

@komodo25; Ja, voor Llonch is het zuur en Leemans blijft een held.

@Marius; We zijn niet allemaal geboren voor het geluk ;c 

---

Een beetje dubbel natuurlijk, enerzijds met City prima resultaten kunnen overleggen maar met Spanje houdt het niet over allemaal. Hopelijk gaat het snel weer zoals vanouds en weet ook Clint Leemans weer veelvuldig betrokken te zijn bij doelpunten.

• neva changed the title to [FM20/21] X-FM