Jump to content

[FM20/21] X-FM

Recommended Posts

• Replies 431
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

X1.07 - Llonched like a rocket   De eerste interland van Pol Llonch leverde nog niet het gewenste resultaat op. Wat anderen ook al opmerkten, bij Llonch speel ik weinig wedstrijden waar ik w

Chapter X1.03 – Het echte werk..   Na de eerste twee oefenwedstrijden heb ik mijn assistent (hier nog Arteta) het restant laten simuleren. Dit leidde tot minder speeltijd voor Leemans, maar

Inhoudsopgave in spoiler:         X-FM   Ik hou van managen We spelen allemaal met liefde het spelletje, sommigen al meer dan twintig jaar, anderen missc

Posted Images

Llonch is wel een sukkel hoor, als je het zo vergelijkt met Leemans. Wordt het niet tijd voor een droommiddenveld bij City of denk je dat dat teveel van het goede is? 

PS: Mij niet taggen is ook geen geslaagd experiment :P

Edited by Nummerke10

Leemans trekt het wat mindere vormpeil gewoon door jammer genoeg. Toch zeer opvallend dat dit zo gelijk loopt met vorig seizoen. Maar als hij het slot over doet is er natuurlijk niets aan de hand.

Banner.png.022d7a3ec7a3279422d8f9c56727915c.png

X1.26 - Twee maanden in één klap

Het moet even anders. Normaal gesproken behandelen we één maand per update en dan het liefst nog Leemans een Llonch gescheiden. Helaas deze keer niet. Door een blessure doet Llonch eind maart niet mee met Spanje.

En omdat City maar 4 wedstrijden per maand speelt in februari en maart, zou het wel een heel karige update worden. Daarom pakken we gewoon even twee maandjes Leemans mee.

Zo onaantastbaar als City vorig jaar leek, is de ploeg nu niet. Wat wel parallel loopt met vorig jaar is dat Leemans een fase kent waarin hij wat minder uit de verf lijkt te komen. Misschien ligt het aan de nieuwe tactiek, dat hij het wat lastiger vind om dwingend aanwezig te zijn. Misschien is het pech. 

Zo komt het niet vaak voor dat wij zes keer scoren en dat Leemans geen enkele goal of assist noteert. Uit bij Southampton speelt hij ook zeker niet slecht, getuige zijn rapportcijfer van een 8,6, maar het is gewoon net niet. 

Wie het wel op zijn heupen heeft is Erling Haaland. Met zijn eerste hattrick in dienst van de blauwen zorgt hij ervoor dat de buit vlotjes binnen is. Ook Agüero en invaller Gabriel Jesus scoren, waardoor alledrie de spitsen uit de selectie het net vinden:

Spoiler

223498273_1.Soton.thumb.JPG.edd28da9f549d319a018405e7dc98d2f.JPG

Na de uithaal bij Southampton wacht een duel met Bournemouth. Mede door een vroege goal van Nathan Aké tegen zijn oude ploeg, loopt City op het gemakje uit naar een simpele zege. Wederom was Clint Leemans een van de mindere spelers aan City-kant. Daarmee had hij eigenlijk geen aandeel in de 4-1 zege.

Spoiler

801534390_2.Bournemouth.thumb.JPG.9432bce0d1652884842b9261e0381015.JPG

Vier dagen later laat Leemans wél zien waar hij toe in staat is. Hij scoort niet, geeft geen assist, maar speelt iets meer teruggetrokken en zet vanuit daar alle lijnen uit. In het Champions League duel met Atletico is Leemans dus weer belangrijk, maar de hoofdrol is voor Agüero, die tweemaal zijn naam op het scorebord zet en ervoor zorgt dat zijn oude ploeg al vrijwel zeker is uitgeschakeld. Een prima uitgangspositie voor de Citizens:

Spoiler

780832797_3.AtleticoCL.thumb.JPG.8dac985567835b6ab62b4f4f3bb3ce0c.JPG

De maand wordt afgesloten met een uitduel bij Newcastle United. Zonder Leemans, hij krijgt rust. In december werd hier nog simpel van gewonnen (3-0), maar op bezoek op St. James' Park liep het even anders. Ja, City was beter. Maar Newcastle was akelig effectief.

Kort na rust stond Newcastle al met 3-1 voor en toen stonden de volgende statistieken op het bord:

image.png.db64601434d3243e631010e0718fc651.png

Elke keer als ze ook maar in de buurt van het strafschopgebied kwamen ging de bal er in. 3 schoten, 3 doelpunten. Heel frustrerend. Uiteindelijk willen we vol aanvallen, maar wordt het spel alleen maar slordiger en is Newcastle nog gevaarlijker op de counter. Uiteindelijk blijft het 3-1.

Spoiler

1079379300_4.Newcastle.thumb.JPG.3e7f85cae26c80a8c68e4c6fee229cdb.JPG

Nog meer miserie volgt een paar dagen later. Op bezoek bij Bournemouth, in de FA Cup (5e ronde). Ondanks een flink overwicht wil de bal er deze keer niet in. Ook de thuisploeg scoort niet, waardoor we strafschoppen moeten nemen. Leemans neemt de eerste en ziet Ramsdale zijn inzet stoppen. Vervolgens zou ook Haaland missen, waardoor City ook uit de FA Cup ligt.

Spoiler

1023362231_1.BournemouthFA.thumb.JPG.87043f28f0c9991b527ee2061798ee73.JPG

Het is belangrijk dat de concentratie hoog gehouden wordt. De matige duels in de League Cup en FA Cup zetten een streep door 2 prijzen. In de Premier League gaat het gelijk op met Liverpool, die 1 punt voorsprong hebben op City. In de CL kan één slechte wedstrijd ook al fataal zijn. 

Thuis tegen Watford speelt City goed en geconcentreerd. Ook Leemans behoort weer eens tot de uitblinkers en schiet in de slotseconde een strafschop raak. De grootste uitblinker was echter Gabriel Jesus, die drie van de vijf treffers scoorde.

Spoiler

1013110670_2.Watford.thumb.JPG.9e35dd0b4d01c5a0a1d1e81157086c57.JPG

Het uitduel met Liverpool is van cruciaal belang. Een zege zou City weer alleen bovenaan de ranglijst zetten. En die zege zou er komen. De uitploeg speelde weer als een ouderwetse wervelwind en tikte Liverpool bij vlagen helemaal weg. Niet eens met Leemans als uitblinker, maar ditmaal met Ilkay Gündogan. City wint met 1-4 op Anfield en krijgt The Kop aardig stil.

Spoiler

1981204349_3.Liverpool.thumb.JPG.836352915b01b2306ebca0b2ad04ddfe.JPG

De return tegen Atletico is werkelijkwaar niet om aan te gluren. De zege komt nooit in gevaar, Haaland zorgt al vroeg voor 1-0. Maar er waren genoeg spelers die er geen zin in hadden. Zo pakt Cancelo twee stomme gele kaarten, waardoor City een uur met tien man staat. Ook Leemans liep te verzaken. Hij schoot zijn strafschop naast. Het haast leek alsof het expres ging. Leemans krijgt geen onvoldoendes, draagt nog wel bij aan het spel, maar het is echt een flink stuk minder dan tot januari het geval was. 

image.png.3e3ab6921b247012aa4767712e28bff6.png

(sorry voor de slechte kwaliteit, speel normaal ook 2D)

Omdat Atletico vooral kan verdedigen en aanvallend nooit indruk maakt, wordt het een verschrikkelijk duel. Meer dan die ene goal van Haaland wordt er dan ook niet gemaakt.

Spoiler

1398009846_4.Atletico.thumb.JPG.48f7450b74cbb2f269d80e40ae03e809.JPG

Omdat deze update helemaal niet zo vrolijk is, sluiten we nog in misère af. Met Spanje wordt er gestreden om de WK-kwalificatie. Spanje heeft al sinds 1995 geen kwalificatieduel verloren, een bericht dat we kregen na de eclatante 7-1 overwinning op Roemenië. Overigens hadden we drie dagen daarvoor nog tegen Oranje geoefend, iedereen met gestrekt been in laten vliegen, maar geblesseerde middenvelders (en dus een kans voor Leemans) leverde dit niet op. Spanje won met 1-0.

Maar goed, sinds 1995 ongeslagen, een reeks waar Spanje trots op is. Na de ruime zege tegen Roemenië wordt er dus wel écht wat verwacht van de kwalificatiereeks. In Servië wordt er echter op zwaar onbegrijpelijke wijze een k*tpot neergezet en wordt er met 1-0 verloren. DRAMA!

Spoiler

S1.thumb.JPG.0aa0e42224051011a4b95e96823a74ca.JPG

S2.thumb.JPG.72b76f5acac6f351955c8cfcf1934c6e.JPG

S3.thumb.JPG.ed4ba47e6b101a1bc8fdf5f5b9e8a272.JPG

Overigens heb ik even jullie hulp nodig.

Leemans is dus wederom niet geselecteerd, hij speelt niet al te best, maar toch. Blijft topscorer Premier League hè. Ingame zit ik nu op 1 juni 2021. Dat betekent dat het experiment in principe nog maar anderhalf jaar zou doorlopen. Nu de grote hamvraag. Ga ik het spel een handje helpen en Ronald Koeman uit zijn functie zetten? Ik zal dan een manager aanmaken, bondscoach van Nederland worden en direct ontslag nemen, zodat het spel zelf een geschikte opvolger kiest. Wat vinden jullie?

-----

@Titan; Meh, nog steeds niet helemaal top. Ook het beslissende lijkt nu te verdwijnen.

@ElPrincipito; Bedankt, ga er bij Llonch niet meer vanuit. Zeker niet na het missen van de interlandperiode.

@petervoetbal; Maar drie maanden op rij geen zes dobbelen wordt wel vervelend ;c 

@komodo25; Ik ben er ook bang voor. Volgend jaar gaat hij maar gewoon voetballen op mijn verjaardag ;c 

@Nummerke10; Ik denk dat als ik Llonch erbij zet dat het experiment over is, want ik wilde verder op 'natuurlijke wijze' zorgen dat hij een toptransfer krijgt. Misschien na afloop van het experiment dat we het een seizoen proberen. Sorry voor de ontbrekende tag, ik doe dat elke keer handmatig omdat ik mensen die een aantal updates achter elkaar niks gepost hebben er uit haal, ik wil namelijk niemand lastigvallen met mentions die ze niet willen ;c . Soms gaat het echter ook mis en haal ik er per ongeluk een trouwe volger uit.

@Marius; Ik heb ook echt geen idee wat de oorzaak is. Feit dat-ie het vorig jaar ook had doet me denken dat het niet aan de tactiek ligt. Maar zeker weten doe je het nooit.

Het heeft even geduurd, ik weet dat ik erg inconsistent ben met de updates. Helaas heb ik nog steeds niet al te veel tijd. Ik ben wel meer en meer actief op het forum, maar dat is vaak tussendoor op mijn mobiel of op het werk. Ingame ben ik al iets verder, het enige dat ik heb voorbereid voor ik zo'n update ga beginnen is dat ik alle screens al heb. Het typen van de tekst, soms nakijken van hoogtepunten, controleren, mentionen en reageren op reacties maakt het een tijdrovend klusje, waar ik al gauw een uur mee zoet ben.

Maar daar wil ik jullie ook juist voor bedanken, want zonder jullie reacties was ik helemaal nergens met mijn verhaaltje. Dus wederom grote dank voor alle reacties, maar ook aan de stille lezers, de volgers van het eerste uur en de meest recente volgers.

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman @Titan @RubenS2 @Krabby @StanleyW @Fantasy

Haha leuke insteek om tegen Nederland te oefenen en alle middenvelders proberen te blesseren :D Jammer dat het niet werkte, maar ik zou het spel zijn werk laten doen en hopen dat Leemans toch nog in the picture gaat komen. Niet elk experiment lukt helaas, maar het is en blijft enorm leuk om te volgen!

Koeman vliegt er in de meeste games al redelijk snel uit, hooguit tot 2022 wat ik tot dusver heb gezien. Wellicht dat je dus een handje wordt geholpen binnenkort! Helaas een mindere maand van Leemans, al speelt hij nog altijd behoorlijke rapportcijfers bij elkaar daar in Manchester!

Soms moet je het experiment een handje helpen. Op die manier weet je ook of het aan de manager ligt of dat er in FM iets zit geprogrammeerd dat spelers met een hoger CA en PA toch gewoon de voorkeur krijgen, ongeacht belachelijk goede prestaties ingame.

Net even je novelle doorgelezen en vind het erg interessant! Wie had gedacht dat Leemans zo veel goals en assists zou geven.

Ik ben het eens met de anderen dat je Koeman gewoon moeten laten zitten.

Edited by Zorsky

Koemans laten zitten lijkt me het meest logisch, anders manipuleer je het experiment toch net een tikkeltje te veel. Als hij er nu echter nog is verwacht ik niet dat hij voor het WK van 2022 vertrekt. Jammer trouwens dat Clint zijn motor nog steeds blijft sputteren.

Banner.png.022d7a3ec7a3279422d8f9c56727915c.png.5ae5a030832da5f3763f28498b5c5b24.png

X1.27 - Op weg naar zilverwerk

De maand april staat in het teken van prijzen. Nog geen echte prijzen, maar wel de weg er naar toe. Zo kunnen we potentieel al één halve finalewedstrijd in de Champions League spelen en kunnen we in de strijd met Liverpool zorgen dat we hun voorblijven.

Eens kijken of Leemans het weer terug kan vinden, hij staat nog steeds bovenaan in de topscorersranglijst. Dit twee jaar op rij presteren zou toch helemaal goud zijn?

We beginnen meteen met een matig duel. Oei. Gelukkig weten we wel te winnen, maar van harte was het niet. Uiteraard zijn we de betere ploeg in het duel met West Ham, Leemans speelt een hele degelijke pot en ook Gündogan lijkt vanaf '6' prima zijn rol gevonden te hebben. De Hammers worden verslagen, zij het nipt, door een late treffer van Gabriel Jesus, die de niet fitte Agüero uit de basis houdt. Ik denk dat we dit komende periode vaker gaan zien, want de Argentijn begint toch al op leeftijd te raken en Jesus blijkt gewoon een prima spits te zijn. Omdat ook Haaland geblesseerd was, stond Jadon Sancho het eerste uur in de spits, afgelost door jongeling Rogers. Een vervelend mannetje, Rogers, die begon dit jaar al te zeuren waarom hij niet ingeschreven was voor de Champions League. Laat je voeten maar spreken, zou ik zeggen. Dat doet ie niet. Gelukkig doet Jesus het wel en zo is de eerste zege binnen. Omdat Liverpool direct punten laat liggen, is het gat nu 4 punten in ons voordeel.

Spoiler

21518703_1.WestHam.thumb.JPG.7bac54e3d9593e7aa6703de9787db7da.JPG

Vervolgens een Engels onderonsje in de kwartfinale van de Champions League. Met Arsenal hebben we het niet slecht getroffen, al zat bijvoorbeeld Schalke 04 er ook nog in. In het thuisduel met de Londenaren beginnen we desastreus, als Bernardeschi over rechts op mag stomen en ongehinderd op Ederson af kan: 0-1.

Agüero, die geblesseerd was, maar ik wel opstelde omdat ik tegen West Ham niet tevreden was over Sancho in de spits, zorgde gelukkig al snel voor de gelijkmaker. Vervolgens waren we de betere ploeg, maar duurde het heel lang voor de beloning kwam. Een bevlieging van Bernardo Silva was voldoende voor de overwinning. De dribbelkoning passeerde twee man, haalde van de rand van de zestien uit en werd zo de matchwinner. Een zege, maar door die tegengoal zijn we er nog niet gerust op.

Spoiler

1516261818_2.ArsenalCL.thumb.JPG.48091151d17084e92a390bb0ad526a9a.JPG

Dat we het deze fase allemaal lastig hebben blijkt ook in het duel met de Wolves. Hoewel ze meer enkels raakten dan dat ze goede passes naar elkaar gaven, bleken de Wolves een taaie tegenstander. Een fantastische vrije trap van Leemans leek ons de zege te bezorgen, maar in de slotminuut was het Ampadu, één van de 7 verdedigend ingestelde spelers van de Wolves, die van dichtbij kon raaktikken nadat onze defensie de bal niet uit de kluts weg kreeg. Puntverlies dus en Liverpool nadert ons tot 2. Het positieve is dat Clint Leemans weer eens op het scorebord staat, dus ik kan er mee leven.

Spoiler

1779043307_3.Wolves.thumb.JPG.0453094bae9c263754d404c52b093fbd.JPG

Vervolgens wachtte de return in Londen in de kwartfinale van de Champions League. Arsenal heeft ons in het verleden al wel eens dwarsgezeten en na de krappe 2-1 in Manchester was ik er nog niet gerust op. Gelukkig dacht John Stones hier anders over, want al in de zevende minuut scoorde hij een klutsgoal na een corner van Leemans. Een kolderiek doelpunt, want Saliba wilde uitverdedigen en schoot de bal vol tegen Stones aan. Leno was op slag kansloos. In het vervolg van de wedstrijd had Arsenal het meeste balbezit, wij speelden iets georganiseerder dan normaal en waren op de counter dodelijk. Voordat Everton scoorde namens Arsenal had Gabriel Jesus het tweeluik al beslist met twee puike treffers. Één na een fraaie steekpass van De Bruyne en één na een combinatie met Haaland. Een prima zege en zowaar krijgen we mazzel met de loting. Schalke weet zich op wonderbaarlijke wijze te plaatsen voor de halve finale en krijgt City uit de koker.

Spoiler

76611950_4.ArsenalCL.thumb.JPG.31e2fd23806c9f7159b38de6acaff4c9.JPG

Is het euforie? Is het vermoeidheid? Ik weet het niet, maar uit bij Crystal Palace bakken we er werkelijkwaar geen klote van. Overigens zonder Leemans, die niet 100% uit het duel met Arsenal was gekomen.

Ook wel mijn fout, want na de rode kaart van Otamendi vlak voor rust besluit ik niet om met een extra verdediger te spelen. Twee man achterin is gewoon te weinig, hoe goed ze ook zijn. Ondanks dat we lekker aanvallend speelden kregen we maar weinig voor elkaar, we wisten elkaar niet te vinden en doordat ik liever wilde winnen dan niet verliezen gaan we met 1-0 de boot in na een goal van Max Meyer, op aangeven van oud-PSV'er Oscar Hiljemark. Liverpool wint en pakt zo 1 punt voorsprong en daarmee de koppositie over.

Spoiler

1869979937_5.Palace.thumb.JPG.611d0d9fac393fdc8e90404bdc526654.JPG

Nu staat de druk er op. Dan hoop je op een simpele wedstrijd in eigen huis om het vertrouwen terug te pakken en dan is het ook nog eens hopen dat Liverpool direct punten laat liggen. Die simpele thuiswedstrijd hebben we niet, want de Manchester Derby staat op het programma. O wacht, toch wel. Beide scenario's komen uit. Wij spelen een wereldpot tegen United en we zien Liverpool in eigen huis een nederlaag lijden tegen West Ham United. Leroy Sané opent al in de tweede minuut de score na een fantastische pass van achteruit van Gündogan. De tweede van Sané volgt uit een fraaie vrije trap van Leemans, die op 40 meter van het doel de bal de zestien inslingert en daar precies de linkerwreef van Sané vindt. Als Gündogan na slim terugleggen van Silva nog binnen het uur 3-0 maakt, kunnen we opgelucht ademhalen. De koppositie is weer van ons en de marge is 2. Leemans was, na Sané, de beste man van het veld. Mooi.

Spoiler

878072509_6.ManUnited.thumb.JPG.30f23f7cec971c1440c0b912eb58c279.JPG

Vervolgens een op papier simpel uitduel bij Huddersfield. Ondanks een overwicht en een goed presterende Leemans bakten we er wederom niet heel veel van voorin. Het spitsenduo Haaland/Jesus had het vizier niet scherp staan en ook invaller Agüero kon het verschil niet maken. Dat was ook niet nodig, want op het moment dat de Argentijn klaar stond om in te vallen kregen wij een strafschop, die Clint Leemans benutte. De beste man van het veld werd zo ook terecht matchwinner. Liverpool is niet meer in beste doen na de harde nederlaag tegen ons vorige maand. Ze laten wederom punten liggen; de marge is weer vier.

Spoiler

1363525656_7.Huddersfield.thumb.JPG.0af683081e4da7307f96fc96ffae1bce.JPG

De maand wordt afgesloten met het eerste duel in de halve finales in de Champions League. Met Schalke hadden we een prima tegenstander geloot en dat werd op het veld pijnlijk duidelijk voor de Duitsers. Aan de hand van nota bene oud Schalkespeler Leroy Sané werden de bezoekers helemaal weggespeeld, al kregen ze nog wel een eretreffer op hun naam. Het leed was toen al volbracht, want drie treffers van Sané (waarvan één op aangeven van Leemans), één treffer van Stones (ook op aangeven van Leemans) en een fraaie goal van Jesus hadden de return al tot formaliteit gedecimeerd: 5-1 en dat was gezien het spelbeeld nog relatief genadig.

Spoiler

2082776854_8.Schalke.thumb.JPG.618c56a5db2a4ba90d2bcb2e71829d74.JPG

-----------

Ik heb nog niet verder gespeeld ingame, maar besluit om naar jullie te luisteren. Bedankt voor de feedback en ik zal het idee van @komodo25 inderdaad uitvoeren. Het spel sla ik onder een andere naam nog eens op en als dit experiment zonder voldoening eindigt, zal ik in sneltreinvaart vanaf hier weer opnieuw simuleren, maar dan zonder verder verslag van City zelf.

@Fantasy; helaas, alleen een van mijn eigen team viel geblesseerd uit :D 

@Titan; dan wachten we het even af. Gelukkig is bij Clint de vorm wel enigszins aan het terugkeren.

@StanleyW; Ieder toptalent heeft wel eens een terugval ;c 

@Nummerke10; Vind ik ook wel, maar kan me er ook in vinden dat we het experiment even z'n natuurlijke gang laten gaan. We wachten het nog even af!

@Zorsky; Super leuk dat je hem gelezen hebt! En ja, misschien is Leemans voor andere managers hier wel een goedkope topaankoop in hun game ;) 

@Marius; Gelukkig is de vorm van Leemans al weer een beetje aan het terugkeren!

@FMNOOB; Opties genoeg, maar we laten het nu even hoe het is. Bedankt :) 

@komodo25; Hij komt er weer bovenop. Bedankt voor het idee, ga dat aanhouden.

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman@Titan@RubenS2 @Krabby @StanleyW @Fantasy @ElPrincipito @petervoetbal @komodo25 @Nummerke10 @Marius @Zorsky

Iedereen wederom enorm bedankt voor het lezen, reageren en liken. Mochten er mensen zijn die een mention ontvangen maar deze liever niet meer krijgen, laat het even weten (no hard feelings ;c).

Banner.png.2c317d07250b142f2ae889487cf49d6b.png

X1.28 - Leemans: "In mei zijn alle prijzen voor mij"

Oogsten. Dat is wat er gebeurt in de maand mei. City kan de Champions League en de Premier League winnen. Leemans kan nog topscorer worden en speler van het jaar.

Daarvoor moet hij wel indruk maken, want het kalenderjaar 2021 was tot nu toe vrij magertjes.

Daarnaast moet City gewoon blijven winnen, want met nog drie wedstrijden in de Premier League te gaan, is de voorsprong op Liverpool 4 punten.

De maand start tegen Fulham. Raheem Sterling, die in belangstelling zou staan van FC Barcelona (dat volgens de media 185 miljoen voor de buitenspeler zou over hebben), is de grote redder van Manchester City en haar titelaspiraties. In een zeer zwak duel (ook Leemans bakte er weinig van) waren twee bevliegingen van de Engelse rechtsbuiten voldoende om Fulham op de knieën te krijgen. Maar het ging héél moeizaam.

Spoiler

1061574194_1.Fulham.thumb.JPG.38ab417d2a393278e287f72f590af735.JPG

In het duel met Schalke 04, de return voor de halve finale van de Champions League, speelde City met wat reservespelers in de basis. Al vroeg kwamen de Duitsers op voorsprong, maar City raakte geen moment in paniek. Uiteindelijk werd het een gelijkspelletje. Clint Leemans scoorde niet, maar heerste wel op het middenveld en was de beste man aan City-zijde. 

De UEFA zou uiteindelijk voor Suat Serdar kiezen als Man of the Match.

Het belangrijkste is dat de CL-Finale bereikt is, waarin men Chelsea treft, momenteel de nummer 5 van de Premier League.

Spoiler

506521250_2.Schalke.thumb.JPG.5d41fb1b8d5a11ad8e6605da3937f50c.JPG

Het uitduel bij Norwich werd een mooi duel. Niet omdat het spannend was, of ontzettend goed, maar City speelde zeer degelijk en haalde hier de titelprolongatie binnen.

Clint Leemans heerste weer eens op het middenveld, maar het was Agüero die werd uitgeroepen tot beste man op het veld. Niet gek, hij scoorde twee zeer fraaie goals, beide op aangeven van Clint Leemans. Door de 0-4 overwinning kan Liverpool (dat ook won) niet meer langszij komen.

Spoiler

473806942_3.Norwich.thumb.JPG.a3c4d1fe5e6fe9a32f1b5f0d512f862f.JPG

Thuis tegen Tottenham ging nergens meer over. City speelde eigenlijk heel relaxed, kwam zonder moeite op 3-0, maar kwam in de slotfase met de schrik vrij toen Dele Alli twee keer scoorde, binnen een minuut van elkaar. 

Clint Leemans speelde ook heel relaxed, misschien wel te relaxed. Hij gaf twee assists, hij stond aan de basis van de goal van Mendy uit een standaardsituatie en balverlies na de aftrap stond aan de basis van de tweede goal van Spurs-spits Dele Alli. Geen al te beste beurt dus. Wel wist concurrent en oud-Spurs speler Harry Kane niet te scoren in het duel van Liverpool, dat met 2-3 won van Southampton. Daardoor is voor Clint Leemans voor het tweede jaar op rij de topscorerstitel binnen.

Spoiler

907077310_4.Tottenham.thumb.JPG.afe924e2376a9ddb1e4a68db194754fe.JPG

De Finale

De Champions League Finale van 2021 werd gespeeld in het Russische Sint-Petersburg. In de Russische miljoenenstad, 30 jaar terug nog Leningrad geheten, werd het publiek niet getrakteerd op een spannend duel. Manchester City was vanaf de eerste minuut heer en meester, onder leiding van Clint Leemans, die iets teruggetrokken speelde en vanaf '6' heerste als vanouds. 

Het enige minpuntje aan het duel was het feit dat het liefst zevenenzestig minuten duurde voor de score werd geopend. Halverwege de tweede helft werd Gabriel Jesus diep gestuurd door Clint Leemans, waarop de Braziliaan met een scherpe voorzet het hoofd van Leroy Sané vond: 1-0. Zes minuten later was het duel beslist. Bernardo Silva ontving de bal van Leemans, draaide simpel weg bij Christensen, glipte tussen James en Rüdiger door en passeerde Kepa met een geplaatste inzet: 2-0. Voor Chelsea-trainer Zinedine Zidane genoeg aanleiding om Rüdiger direct te wisselen.

Veel nut had het allemaal niet, in het laatste kwartier kwam City ook niet in gevaar en door gepruts achterin bij Chelsea werd het zelfs op kolderieke wijze 3-0. Een lange vrije trap van Leemans (vanaf de middenlijn) landde in het zestienmetergebied, net te ver van Aké af. Kingsley Coman, buitenspeler van Chelsea die begin dit jaar voor €96 miljoen de overstap naar Londen maakte, trachtte de bal uit te verdedigen. Met Mach 3 schoot hij de bal vol tegen de bovenbenen van Nathan Aké aan, waardoor de bal in het Chelseadoel belandde. 

Spoiler

1794344480_5.ChelseaCLF.thumb.JPG.8ffd5b2b14ef4d5c89ed87a279c9cedb.JPG

Zo pakt City voor het tweede jaar op rij de Champions League en is het bestuur uiterst tevreden. De ploeg maakte indruk dit jaar, kende een mindere fase na de winter, maar vooral voor de winter waren ze fenomenaal. Verder stond de ploeg op als het moest en zijn ze verdiend kampioen geworden en winnen ze ook verdiend de Champions League (ongeslagen).

Prijzen en overzichten

Eindstand Premier League; Chelsea grijpt naast Champions League voetbal, West Ham stort na de winter in en ook de Spurs spelen geen Europees voetbal. Watford en Leicester City zien verrassend genoeg hun dienstverband in de Premier League eindigen en Huddersfield speelde helemaal een kansloos jaar.

Clint Leemans kwam bij de assists niet voor in de lijst, maar wordt wel voor het tweede jaar op rij topscorer in de Champions League. Daarnaast werd hij ook 9 keer uitgeroepen tot man of the match, voornamelijk in de eerste fase van het seizoen was het raak.

Verder valt vooral het aantal gele kaarten van "Jonny the Wolve" op:

Spoiler

1102081348_PLEindstand.thumb.JPG.c32370d567761bad9e58c7ce064c1a3c.JPG

Liefst zeven man werden verkozen in het Team of the Year. Naast de vaste verwachte namen als Ederson, de Bruyne, Sterling en Agüero, werd ook Gabriel Jesus verkozen. Het zevental wordt gecompleteerd door de Nederlandse spelers van City. Aké en Leemans treffen met Virgil van Dijk (Liverpool) nóg een Nederlander in de PL Best XI:

Spoiler

TOTY.JPG.f0f0bd3eb4525319adc7bcaa8728c4c0.JPG

Ook de volgende nationale prijzen werden overigens gewonnen:

Spoiler

Prijsjes.JPG.020e07ec188c5fa89d9563f9009ddf02.JPG

In het Champions League dreamteam is City vertegenwoordigd door zes man. Fernandinho en Otamendi krijgen de voorkeur boven Aké (en Van Dijk). Leemans en De Bruyne vormen wederom het centrale middenveld en ook het spitsenduo is onveranderd:

Spoiler

491018445_CLTOTS.thumb.JPG.d7d20ef57ec9b8b4bf11065792f337a7.JPG

Logischerwijs winnen Ederson (keeper van het jaar), Leemans (middenvelder van het jaar) en Jesus (aanvaller van het jaar) de nodige prijzen. Alleen verdediger van het jaar was ditmaal niet voor een Citizen, maar David Alaba troefde Otamendi af in de verkiezing:

Spoiler

1826941798_CLAwards.JPG.0577f29b951e19a5c385749fc3738f1e.JPG

Clint Leemans reageerde niet heel uitbundig op mijn felicitatie. De beste man is de rust zelve:

Spoiler

image.thumb.png.0395858e53465db195f1b5f29d339255.png

Op clubniveau mochten de supporters ook prijzen uitreiken. Tussen al die sterspelers werd Leemans met overmacht gekozen tot speler van het jaar, aangezien 76% van de stemmen op de middenvelder werden uitgebracht. Ook de 352 formatie kreeg de voorkeur boven de 4231 van begin dit seizoen:

Spoiler

1714968831_EoSAwards.thumb.JPG.9438821c8e0100813ecf8a79a5e43e33.JPG

Daarmee komt het seizoen voor Leemans tot een einde. Straks kunnen we eindelijk weer eens de focus op Llonch leggen, die de eindronde van de Nations League gaat spelen. Daarnaast houden we natuurlijk de ontwikkelingen op transfergebied rond de Spanjaard in de gaten en gaan we zien of er bij City nog mutaties gaan plaatsvinden.

--------

Wederom iedereen bedankt voor de reacties, het lezen en het liken!

@FMNOOB @Oldskool @Cyberize7x @Rossi @FlyD @spaansetukker @RicardoKaka8 @marcelkeuh @Srangaman@Titan@RubenS2 @Krabby @StanleyW @Fantasy @ElPrincipito @petervoetbal @komodo25 @Nummerke10 @Marius @Zorsky

@Titan; In de finale staat-ie er gewoon weer hoor :D 

@komodo25; Sterk slot zo, die finale was top. Ga eens kijken of hij op DM (C) beter tot zijn recht komt komend jaar.

@Nummerke10; Dat kan toch ook niet :D 

@ElPrincipito; Bedankt. Speel af en toe ook wel een reguliere game, paar dagen geleden een begonnen met PSV (heb ik elk jaar een lange game mee). Verder heb ik een Journeyman lopen waar ik in 2025/26 zit (via de krochten van het Zweedse voetbal en AIK terecht gekomen bij Nürnberg), maar daar ben ik een beetje de feeling mee verloren, dus betwijfel of die nog verder gaat. Heb meer zin in mijn volgende experimenten eigenlijk :D 

@Marius; Het eindschot mag er ook wel zijn ;) 

@StanleyW; Gelukkig wel! Komend seizoen wordt allesbepalend.

Edited by neva

Meer kan Leemans echt niet meer doen om opgeroepen te worden door Koeman, wat een prijzenregen! Ik ben ook wel benieuwd welke experimenten je hierna in petto hebt voor ons!

• neva changed the title to [FM20/21] X-FM