Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ben in seizoen 21/22 en na uitschakeling in de Europa League zie ik een loting voor Europa League 2 verschijnen.

Wist niet welke competitie dit was maar vond dit artikel op FM Scout.

Anderen al ervaring met deze competitie?Knipsel.thumb.PNG.d4cd0ed81bb7ccaf0d3b1ca9d8fb179e.PNG

Geplaatst
  • Auteur
9 minuten geleden zei neva:

Jazeker, een derderangs Europees toernooi om de kleinere clubs een boost te geven.

https://www.ad.nl/europees-voetbal/uefa-lanceert-europa-conference-league~ad20aeb8/

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Europa_Conference_League (Engels)

Dat kan wel kloppen ik speel met Wacker Innsbruck:classic_biggrin:

Update loting net geweest, kleinere clubs een boost, ik speel tegen Feijenoord:mrgy:

Knipsel.PNG

bewerkt door Copywriter

Geplaatst

Precies dus ;c 

Het is in principe (omdat de Europa League wordt verkleind naar 32 teams) een toernooi voor clubs welke normaliter stranden in de voorrondes en groepsfases van de Europa League.

De acht groepswinnaars van de ECL komen direct bij de laatste 16.

De acht nummers twee uit de ECL groepsfase nemen het in een 'tussenronde' op tegen de acht nummers 3 uit de Europa League groepsfase, waarna deze winnaars dus ook bij de laatste 16 komen.

Voornamelijk de kleinere landen op de coëfficientenlijst hebben meerdere ploegen in dit toernooi.

Geplaatst

En ik dacht me met Excelsior via de Play Offs te plaatsen voor de Europa Leauge …. :P Ga ik dit toernooi in. Natuurlijk ook minder reputatie dan EL? 

Geplaatst

Neem aan van wel. Leuk om je weer te zien trouwens Daan.

Wel interessant dat dit nu al in FM zit. Was ook zo met de Nations League, waardoor je alvast kon 'wennen' aan het toernooi voordat het in het echt gespeeld werd. Niet dat ik het nu wel snap overigens ;c