Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

1860.png.06d9574e125f47329b901c03f466fed7.png.21cb88e2feaa8c774c9e8cd16f0465bc.png

TSV 1860 München

De jacht naar succes

image.png

De selectie:

fm1.thumb.png.eea1a18a1d59cd62d898cc1ec5011f8b.png:

Doelstellingen:

fm2.thumb.png.6dd3b3f815f7d32972e2aa6a0d248606.png

Bijzonderheden:

·      Focus op (eigen) jeugdspelers en jeugdopleiding. 

image.jpeg.1c4da810716d126e319d9e21c2f36d85.jpeg

bewerkt door Cyberize7x

• Antwoorden 117
  • Weergaven 2,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• December en Januari: De wisselvalligheid van het elftal is toch nog merkbaar aanwezig. Magdeburg worden genoeg kansen gecreëerd, echter gooit scherpte voor de goal simpelweg roet in het eten. De

• April en Mei De belangrijkste tijd van het seizoen breekt aan. Met een minimaal verschil tussen de nummer 1 en nummer 4 kan het nog alle kanten op. Tegen Kaiserslautern was de uitwedstrijd geëind

• Seizoen 2 Met een titel op zoek van de 3. Liga mogen de mannen van TSV München 1860 zichzelf gaan bewijzen op een niveau hoger. Over afgelopen seizoen ben ik wisselend tevreden. Enkele spelers zi

Geplaatst

Leuke club en hele mooie uitdaging natuurlijk. Succes!

Btw, je screenshots zijn wat wazig.

Geplaatst

Mooie club, succes! Wellicht stoot je na verloop van tijd Bayern zelfs nog van de troon...

Geplaatst
  • Auteur

1860.png.06d9574e125f47329b901c03f466fed7.png.e112b371dfc950c9d36f76562f221700.png

Voorbereiding seizoen

Ter voorbereiding zijn enkele oefenwedstrijden gespeeld tegen diverse tegenstanders:

734870292_voorbereidingtsv.thumb.png.4d1b00e398338da54b21b649180be2b8.png

Na wat puzzelen is besloten om in een klassieke 433 te gaan spelen met de punt naar achteren. Mede omdat ik 2 goede cvm’s heb die wel gebruikt moeten worden. Klassiek is trouwens niet helemaal waar, omdat ik zonder opkomende backs speel en de 3 voorin het moeten doen.

Ik focus op een snelle omschakeling en hoop dat er met de snelheid voorin genoeg goals ontstaan.

543708046_opstellingbegin.thumb.png.2f975960a5a63c62e842555bfb66882d.png

Op transfergebied is er weinig te melden. Mijn beoogde 1e doelman is weggekocht, waardoor ik een vervanger heb moeten halen. Die samen met Hendrik Bonman moeten uitvechten wie de nummer 1 wordt.

keepert.thumb.png.1fe3436d4d5125b913db69679f62437c.png

Verder is er 1 transfervrije multifunctionele middenvelder bijgekomen waardoor er iets meer lucht op het middenveld is en ik eventuele blessures beter kan opvangen.

aankoop1.thumb.png.830da0970bc36929764e30860fd32e98.png

Heb naar mijn idee best een prima selectie en wil eigenlijk proberen het 1e seizoen voor de promotieplekken te spelen. Heel erg benieuwd of dit kan lukken.

bewerkt door Cyberize7x

Geplaatst
  • Auteur
Op 29-1-2020 om 15:45 zei Mordurette:

Succes in Duitsland. 

Bedankt!

Op 29-1-2020 om 16:06 zei Marius:

Leuke club en hele mooie uitdaging natuurlijk. Succes!

Btw, je screenshots zijn wat wazig.

Zijn ze nu beter te lezen?

Op 29-1-2020 om 18:35 zei komodo25:

Succes met 1860 .

Dank!

13 uur geleden zei Niejo101:

Mooie club, succes! Wellicht stoot je na verloop van tijd Bayern zelfs nog van de troon...

Dat is wel mijn uiteindelijke doel!

Geplaatst

Jep, screenshots zien er een pak beter uit! De versterkingen zien er in ieder geval prima uit, net als de oefenperiode. Nu bevestigen tijdens de start van de competitie.

Geplaatst

Enorm balen dat je eerste doelman weggekocht is. Hopen dat zijn vervanger(s) het verlies kunnen opvangen. Als 1860 München zijnde moet je gewoon strijden voor promotie, maar het kampioenschap moet ook te behalen zijn.

Geplaatst

goede aanwinsten, zeker aan die Wannenwetsch heb je wat; voldoende opties hebben op het middenveld is belangrijk. 

Geplaatst
  • Auteur
21 uur geleden zei Marius:
21 uur geleden zei Marius:

Jep, screenshots zien er een pak beter uit! De versterkingen zien er in ieder geval prima uit, net als de oefenperiode. Nu bevestigen tijdens de start van de competitie.

Mooi zo! Ben inderdaad tevreden ermee!

Geplaatst
  • Auteur
22 uur geleden zei komodo25:

Twee goede aanwinsten.  Voorbereiding is prima verlopen 

Ben inderdaad erg tevreden over de voorbereiding. 

16 uur geleden zei Niejo101:

goede aanwinsten, zeker aan die Wannenwetsch heb je wat; voldoende opties hebben op het middenveld is belangrijk. 

Ja inderdaad, mocht er een blessuregolf komen dan kan ik op deze manier toch nog een redelijk middenveld opstellen.

Op 31-1-2020 om 14:51 zei Mordurette:

Enorm balen dat je eerste doelman weggekocht is. Hopen dat zijn vervanger(s) het verlies kunnen opvangen. Als 1860 München zijnde moet je gewoon strijden voor promotie, maar het kampioenschap moet ook te behalen zijn.

Ja, ik weigerde in eerst instantie maar meneer bleef zeuren dat hij weg wilde. Aan ontevreden spelers heb je weinig dus uiteindelijk besloten om voor het dubbele van zijn marktwaarde plus 30% doorverkoop akkoord te gaan. Zit nu op de bank in Tirol dus met het oog op zijn carrière was het niet slim van hem.

Geplaatst
  • Auteur

1860.png.06d9574e125f47329b901c03f466fed7.png.f5867765df62db83b4894b74fb1d1858.png

Clubinformatie:

De thuiswedstrijden zullen plaatsvinden in het "An der Grünwalder strassen stadion" te München.

Met een capaciteit van 15.000 mensen bungelen we in middenmoot wat betreft stadions. Over de accommodatie zelf ben ik zeer tevreden. We hebben een uitmuntend jeugdcomplex en een goed trainingscomplex. De jeugdopleiding zelf is adequaat en met de werving van nieuwe jeugdspelers zit het ook wel snor. Ben daarom ook erg tevreden hoe het met de instroom van nieuwe talenten zit in het voorjaar.

clubinfo.thumb.png.4f0a28a86a95467152b18e0e9080e8e5.png

Prognose:

De bookies schatten ons in met een notering van 7.00, waarmee we conform de gestelde eisen van het bestuur redelijk tevreden mee kunnen zijn. Zelf mik ik echter op een plek bij de 1e 3 plekken, waarmee hopelijk promotie veiliggesteld kan

worden

.prognose.png.d36eed16e20d85e0d59adb811708cb29.png 

Waar in de voorbereiding de focus met name werd gelegd op het tactisch trainen en het wennen aan de tactiek, wordt er in de laatste week met name op teamwork en aanvallen getraind. Het seizoen begint in de 3. Liga al 20 juli, en wel tegen Uerdingen. Een geduchte tegenstander die thuis ijzersterk is. De week erop zal de thuiswedstrijd tegen Duisburg op het programma staan, de club die vorig seizoen nog actief was in de 2. Bundesliga. 

Wat betreft het team ga ik het doen met de jongens die er nu staan. Alleen indien een beoogde basisspeler wordt weggekocht zal ik mogelijk kijken naar een passende vervanger, maar verder ga ik het vooral in eigen gelederen zoeken.

bewerkt door Cyberize7x

Geplaatst
  • Auteur

1860.png.06d9574e125f47329b901c03f466fed7.png.cca3f50c4a3adcee0952db5f59c44a2a.png

Seizoensopening

Uerdingen uit, altijd lastig zou je denken. We hebben de laatste week scherp getraind en ik heb vertrouwen in mijn team. 

Maar wat een fantastisch begin. Waar in de 3e minuut al een levensgrote kans van Owusu rakelings voorlangs ging, was zijn 2e poging succesvol. Met een heerlijke uithaal van 23 meter pegelde hij de bal in de linkeronderhoek. Om na 6 minuten met 0-1 voor te komen leek mijn team enorme vleugels te geven. Met flitsende aanvallen werd het doel van Uerdingen onder vuur genomen, wat resulteerde in een uitbraak op links waardoor de rechtsback van Uerdingen aan de noodrem moest trekken. Een schelle fluit en een reprimande van de scheids, een gele kaart én een penalty! Felix Weber, de rots achterin, aarzelde geen moment en ala Neeskens zonder aarzelen dwars door het midden. 0-2!! Het spelbeeld bleef eenzijdig en na wederom een snelle counter kon Stefan Lex in de 67e minuut voor de 0-3 zorgen. Hiermee was het ook meteen gedaan met alle spanning en kon de wedstrijd rustig uitgevoetbalt worden. Een moment van verslapping bij een afvallende bal bracht een lichte spanning terug in het stadion toen Osawe de 1-3 binnenschoot. Desondanks wist invaller Mölders binnen 3minuten na zijn invalbeurt nog de 1-4 te maken waarmee het seizoen op een enorm lekkere manier is begonnen.

WED1.png.6ac8b00bbc23874593db469f6fe2283b.png

Een nadelig punt van mijn pressiespel is de zeer hoge lijn van mijn verdediging. Gezien de snelheid achterin te wensen overlaat, zorgt dat voor een aantal hachelijke momenten en regelmatig tackles die een gele kaart opleveren. Ik hoop niet dat dit voor teveel problemen gaat zorgen maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

WED2.png.8ef60aa9f72c0b54d52bb83623845f7c.png

Tegen Duisburg blijkt dat het niveau in de competitie toch erg gelijkmatig verdeeld is. Een zware thuiswedstrijd met weinig echt grote kansen maar met name veel strijd op het middenveld. Beide teams lijken tevreden te zijn met een gelijkspel tot dat in de 85 minuut Lex het stadion, met ruim 14.000 toeschouwers bijna uitverkocht, laat ontploffen! Een zakelijke 1-0 overwinning waardoor het seizoen met 6 uit 2 uitstekend is begonnen. Op naar Ingolstadt, toch wel de gedoodverfde titelkandidaat dit seizoen.

De wedstrijd tegen Ingolstadt begint uitermate lekker, met 2 snelle doelpunten binnen ruim 30 minuten spelen. Er wordt echt goed druk gezet door het hele elftal en er lijkt geen vuiltje aan de lucht te zijn, totdat rechtsback Aaron Berzel een enorme kortsluiting heeft en binnen 1 minuut 2 gele kaarten pakt. Hierbij moet wel verteld worden dat de scheidsrechter toch wel erg aanwezig lijkt te fluiten voor de thuisploeg en regelmatig rare beslissingen neemt. Desondanks betekent dit wel dat we met 10 man de 2e helft in zullen moeten gaan. Samen met de stafleden wordt druk overlegd hoe we dit gaan aanpakken, gaan we schuiven met de posities of gokken we op ons middenveld door de bvm een linie terug te schuiven. Uiteindelijk nemen we de beslissing om in een 4-2-2-1 te gaan voetballen, waardoor er een middenvelder opgeofferd dient te worden voor rechtsback Paul. Helaas brengt Marcel Gaus de spanning terug door de aansluitingstreffer te produceren en het thuispubliek weer hoop te geven. Druk coachend langs de lijn probeer ik het team bij de les te houden en geloof in een goed resultaat te stimuleren. Dit lijkt wonder boven wonder nog te lukken ook, totdat uit het niets Robin KrauSe de gelijkmaker binnenkopt uit een corner, 4 minuten voor tijd. En uiteraard, hoe kan het ook anders, Stefan Kutschke lepelt uit de eerstvolgende aanval ook de 3-2 binnen. Een ongelofelijke deceptie wordt werkelijkheid. Op voorhand zou ik 3-2 absoluut kunnen accepteren, maar nu?? Echt heel jammer, met 11-11 waren we echt beduidend beter. Op naar augustus, 6 uit 3 is nog steeds een lekker begin!

pechwedstrijd.png.7e034a9c580c6765eb8b09fbbe316903.png

bewerkt door Cyberize7x

Geplaatst

Jammer dat een rode prent roet in het eten gooide tegen Ingolstadt, je hebt een knappe seizoensstart neergezet.

Geplaatst
  • Auteur
Op 1-2-2020 om 18:42 zei komodo25:

Goed gestart . Toch vreemd om kfc te zien spelen in Düsseldorf.  Wel jammer van de nederlaag tegen ingolstadt

Hoe bedoel je?

Op 2-2-2020 om 12:41 zei delichris:

Succes met 1860. Spelen zij ook nog in het zelfde stadion als Bayern?

Ik dacht van wel, maar dat blijkt dus niet het geval. Dit stadion kan 15k toeschouwers verwelkomen, waar de Allianz met 75k ruim 5x zo groot is. 

Op 2-2-2020 om 20:47 zei Niejo101:

Jammer dat een rode prent roet in het eten gooide tegen Ingolstadt, je hebt een knappe seizoensstart neergezet.

Ik baalde enorm ja, was onnodig en zeker op deze manier verliezen doet pijn. Nog bedankt voor je banner trouwens, echt heel vet gemaakt!

Geplaatst
  • Auteur

1860.png.06d9574e125f47329b901c03f466fed7.png.5efbced1266980c24cceb50a603a06dd.png

aug.thumb.png.4b88e4b37dd478919222d9a8c5d9f9fe.png

Augustus:

De wedstrijd tegen Ingolstadt lijkt een incident te zijn geweest. In de hieropvolgende wedstrijden wordt er 3x achter elkaar gewonnen met overtuiging, waarbij er tevens geen enkele tegentreffer wordt geïncasseerd. Tegen Köln is het rechtervleugelspits Lex die met 2 doelpunten en een assist op spits Mölders het team naar de overwinning helpt. De week erop mag Mölders wederom een doelpunt bijschrijven en weet ook vedette Bekiroglu er 1 te maken op verplaatsing bij Meppen. De 24e is Chemnitz te gast, waar Lex wederom 2 doelpunten weet te scoren en hierdoor ruim topscoorder van het elftal is. De andere treffer komt op naam van linksback Steinhart, uit een mooie vrije trap. Jena uit wordt typisch een wedstrijd waarin niets lukt. Er wordt geen fatsoenlijke kans gecreëerd, helaas doet Jena dat wel. Een zure nederlaag volgt die eigenlijk gewoon terecht is. We sluiten Augustus af met een gedeeld 3e plek op de ranglijst. 

sept.thumb.png.5d302009edd3c87699103c2f8a0468ef.png

September:

Met de nederlaag in ons achterhoofd wil ik toch iets minder kansen per wedstrijd tegen krijgen. Er wordt een kleine tactische aanpassing gedaan door met de verdedigende lijn iets verder achteruit te gaan staan en in omschakeling balbezit tegen zo niet tegen vervelende counters aan te lopen. In de toekomst wil ik dit wel weer omzetten, alleen mist mijn huidige centrum gewoon te veel snelheid om dat fatsoenlijk uit te voeren. Helaas werkt het tactische plan niet tegen Unterhaching. Hoewel de kansen schaars blijven weten ze toch 2x te scoren en lukt het Efkan Bekiroglu alleen de eer te redden. Ook tegen Rostock een week later wederom geen best voetbal en ik begin toch te geloven dat mijn beoogde tactiek niet helemaal werkt zo als ik dat wil zien. Gelukkig wordt de derby tegen het 2e van Bayern overtuigend gewonnen, wat een waar volksfeest op de tribunes ontketend. De wedstrijd tegen de nummer 10 Mannheim is een mooi schaakspel met kansen over en weer, maar levert uiteindelijk terecht geen winnaar op. We zakken 2 plaatsen op de ranglijst en gaan oktober in als nummer 5, met 1 punt achterstand op nummer 4 Magdeburg. Ik verzoek het bestuur om iets te doen aan het tekort aan trainers waardoor ik 1 extra conditietrainer kan aannemen. Ik merk dat er een enorme hoeveelheid blessures is en wil toch wat meer fysieke trainingen gaan doen om dit wat in te kunnen perken.

Geplaatst
  • Auteur
4 uur geleden zei komodo25:

Dat KFC Uerdingen niet in hun eigen stadion spelen . 

Nu je het zegt ja!