Jump to content
Sign in to follow this  
r4vje

r4vjez 442

Recommended Posts

In dit topic laat ik de 442 tactiek zien die ik gemaakt heb. Tot nu toe heeft deze mij met Rangers twee keer de nationale treble opgeleverd, daarnaast nog een extra kampioenschap en een beker plus ik heb de Europa League finale gehaald en de kwart finales van de Champions League. Twee van mijn drie kampioenschappen waren ook nog eens ongeslagen seizoenen.

DE FORMATIE

Zoals gezegd een vrij simpele 442. Waarbij de meeste spelersrollen wel voor zich spreken. Op het middenveld gekozen voor een spelmaker een een dynamische middenvelder maar niet voor een echte defensieve rol. Dit komt omdat ik met een standaard defensieve lijn speel en daarnaast is de lijn van waar wij druk zetten op de tegenstander ook niet op zijn hoogst. Hierdoor blijft het veld kleiner en valt er ruimte tussen de defensie van de tegenstander en hun doelman waar mijn spitsen mooi in kunnen lopen na een fatsoenlijke diepe pass vanaf het middenveld bijv. Ik speel een custom made vleugelspel.

ldt5rph.png

IN BALBEZIT

Hier geen bijzonderheden behalve dan dat ik wat breder speel omdat ik via de flanken aanval. Wel heb ik mijn beide vleugelspelers de instructie gegeven om de bal voor te zetten richting tweede paal. Ik heb gemerkt dat dit mij aardig wat doelpunten oplevert.

7CoAPtG.png

OMSCHAKELING

Ook hier geen rare dingen. Enige waar ik wel voor gekozen heb is hergroeperen in plaats van counterpressie omdat ik hierdoor minder doelpunten tegen krijg middels lange ballen over mijn defensie heen van de tegenstander.

P0CQMWa.png

ZONDER BALBEZIT

Zoals gezegd zet ik een stuk minder druk omdat ik de ruimte tussen defensie tegenstander en hun keeper wil benutten. Mocht de wedstrijd niet goed verlopen dan schuif ik beide lijnen op, ga meer druk zetten, vink ik buitenspelval gebruiken aan en breedte van verdedigen gaat terug naar smal.

cANRbXC.png

RESULTATEN

Gewoon een klein voorbeeld van een eindstand van een van mijn seizoenen.

KmoWPJJ.png

DOWNLOAD

https://www.mediafire.com/file/fzwyn3mkq2qdn55/Rangers.fmf/file

MEER INFO?

Bezoek dan mijn blog hier

Edited by r4vje

De lage voorzetten icm voorzetten naar de 2de paal vind ik wel opvallend. Zijn dat ook echt lage voorzetten van je vleugelspelers?

11 uur geleden zei FlyD:

De lage voorzetten icm voorzetten naar de 2de paal vind ik wel opvallend. Zijn dat ook echt lage voorzetten van je vleugelspelers?

Over het algemeen valt mij op dat spelers heel slecht luisteren naar de gegeven instructies. Veel voorzetten gaan toch hoog maar wat ik graag wil zien is een lage voorzet richting de tweede paal. Waarom? Omdat er dan twee tot drie spelers (spits, middenvelder, vleugelaanvaller) van mijn team alleen maar tegen aan hoeven te lopen. Ik heb zo al diverse malen weten te scoren doordat bijv. mijn linksbuiten de bal voorzet naar tweede paal waar dan mijn rechtsbuiten hem binnen tikt.

Daarnaast is een low cross in FM een voorzet die zich dichterbij de grond bevindt, hoeft dus niet per se een voorzet echt over de grond te zijn.

Edited by r4vje

Ik gebruik deze tactiek nu voor de 3de MU-challenge en ik moet zeggen dat het mij bevalt.

Spoiler

1144959801_SpartaPrague_Fixtures.thumb.png.8ccf503d49fa983a72f1633b1edf8537.png

1 uur geleden zei spaansetukker:

Is het een underdog tactiek of vooral voor betere ploegen?

Hij is niet gebaseerd op underdog of voor betere ploegen. Gewoon een vrij universele tactiek die je bij vrijwel elke ploeg kunt gebruiken.

Ik heb intussen ook een Discord server aangemaakt dus mocht je mij makkelijker willen bereiken klik dan hier !

Wat nou leuk zou zijn is als men deze tactiek gebruikt er feedback en resultaten worden gepost :)

@r4vje Ik had het al in de challenge topic gepost. Maar ik zet het hier er nu ook bij.

Resultaten met Sparta Praag, seizoen 1:

Spoiler

881453784_CzechFirstDivision_Profile.png.da4d2662ee387625fc881e98f901ddc3.png

999176640_CzechFACup_FixturesResults.thumb.png.d50f4c70af64cc4bc536851e48d0f587.png

721900736_SpartaPrague_Fixtures-2.thumb.png.2205750e272ff39587763309646b7b2b.png

Edited by FMNOOB

Ziet er nationaal goed uit, in Europa wat meer moeite gehad. Merk nu zelf sinds de laatste patch dat ik wat moet gaan tweaken.

Print screen lukte even niet dus maar even een foto gemaakt.

Seizoen 1 waren we oppermachtig met Hsv nu seizoen 2 hebben we veel punten gepakt aan het begin van het seizoen maar nu zitten we in een dipje maar de tactiek werkt super👌

20200211_171618.jpg

Ik ben gisteren begonnen met deze tactiek en toevallig ook met Hamburger SV. Paar wedstrijden gespeeld in de voorbereiding. Wat me opviel is dat we veel schoten en kansen kregen en de tegenstander nagenoeg geen (kan ook aan de teams gelegen hebben, waren geen hoogvliegers). De competitie begint nu dus ben benieuwd naar de komende wedstrijden. Wat me wel direct opviel is dat de aansluiting vanuit het middenveld tijdens een aanval wat tegenviel.  

@rink_hsv heb jij nog suggesties voor spelers die met het beperkte budget aan het begin van het seizoen te halen zijn? Merkte dat ik op een aantal posities niet ruim in de mensen zit.

Edited by DennisL

2 uur geleden zei DennisL:

Ik ben gisteren begonnen met deze tactiek en toevallig ook met Hamburger SV. Paar wedstrijden gespeeld in de voorbereiding. Wat me opviel is dat we veel schoten en kansen kregen en de tegenstander nagenoeg geen (kan ook aan de teams gelegen hebben, waren geen hoogvliegers). De competitie begint nu dus ben benieuwd naar de komende wedstrijden. Wat me wel direct opviel is dat de aansluiting vanuit het middenveld tijdens een aanval wat tegenviel.  

@rink_hsv heb jij nog suggesties voor spelers die met het beperkte budget aan het begin van het seizoen te halen zijn? Merkte dat ik op een aantal posities niet ruim in de mensen zit.

Ik speelde nog zonder de winterupdate en had bozenik gehaald voor iets meer dan anderhalf miljoen.

Kevin Ehlers heb ik gehaald als vervanger voor van drongelen die graag weg wilde die ontwikkeld zich ook goed.

Mohammed daramy heb ik gehaald voor ongeveer 2 miljoen die is echt enorm op de brommer:-D

15 minuten geleden zei rink_hsv:

Ik speelde nog zonder de winterupdate en had bozenik gehaald voor iets meer dan anderhalf miljoen.

Kevin Ehlers heb ik gehaald als vervanger voor van drongelen die graag weg wilde die ontwikkeld zich ook goed.

Mohammed daramy heb ik gehaald voor ongeveer 2 miljoen die is echt enorm op de brommer:-D

Van Drongelen kan ik momenteel nog handhaven dus die blijft nog wel een (half)jaar. Goede tip van Ehlers, Bozenik en Daramy. Ga eens kijken welke voor mij nu haalbaar zijn.

21 uur geleden zei DennisL:

Veel succes ;)

Misschien is dit niet de plek om de vraag te stellen op het forum, maar ik doe toch hier een gok.

Ik ben goed op weg met Hamburger Sv, zal later een screenshot posten van de stand, maar ik merk dat ik de teamsamenhang slecht is. Ik merk daar nog niet heel veel van maar ik ben erg benieuwd hoe ik dit hoger kan krijgen voordat het problemen gaat opleveren. Zijn daar specifieke acties voor nodig of is het een kwestie van tijd en wedstrijden spelen?