Jump to content
Lazy

[FM20] FIFA Ranking Challenge

Recommended Posts

FIFA-Challenge-Football-Manager.jpg.edf9

Tijd om me ook eens te gaan wagen aan Football Manager 2020. Bij een nieuwe release kijk ik altijd reikhalzend uit naar alle databases die gereleased worden. Hierbij kijk ik dan vooral naar de ontbrekende landen en competities. Ik vind grote databases altijd gaaf en dan met name de landen die je normaliter nooit ziet of komt in FM. Inmiddels zijn alle landen en zijn er enorm veel lagere competities beschikbaar in FM20 dat het tijd is voor mij om me te wagen aan een game en verhaal. 

Vorig jaar zomer waagde ik me aan de zelfverzonnen JACHT challenge. In deze challenge wilde ik vanuit de Journeyman meerdere uitdagingen in elkaar laten overlopen. Ik begon toen in Oceanië en wilde op basis van het alfabet de verschillende landen per continent afwerken. Ik begon in Amerikaans Samoa en zodra ik de hoogste competitie en beker zou winnen, zou ik overstappen naar het volgende land. Een immense challenge en uiteindelijk heb ik het 'offline' volgehouden tot land nummer 8 op de lijst in Oceanië.

Een erg leuke en veeleisende uitdaging, maar het feit dat je binnen 1 continent blijft vond ik uiteindelijk een beetje suf. Ik ben juist een manager die ervan houdt om lekker rond te toeren door de wereld en dat ontbrak op deze manier. Kortom: JACHT Challenge 2.0 was geboren! En deze vernieuwde uitdaging noem ik de FIFA Ranking Challenge!

FIFA Ranking Challenge

Het is bij deze challenge de bedoeling dat ik ALLE landen (of in elk geval zo veel mogelijk) op de FIFA ranglijst af ga werken. Officieel gezien staan er 210 landen op de FIFA lijst, maar door het geweldige werk van enkele database creators heb ik de beschikking over 227 landen. Het is de bedoeling dat ik bij het onderste land van de lijst ga beginnen en me dan land voor land omhoog werk op de ranking. Als startpunt neem ik de FIFA ranglijst die in FM20 staat bij het starten van een nieuwe save. Op deze lijst prijkt Frankrijk bovenaan en mag Kiribati zichzelf de twijfelachtige eer geven als laatste.

Het doel is vervolgens om de hoogste competitie en nationale beker te winnen (indien aanwezig). Als die twee prijzen gewonnen zijn is het de bedoeling om naar het volgende land op de lijst te trekken. Om rond te trekken zal ik de Journeyman regels hanteren: zonder diploma's en zonder reputatie beginnen, alleen via sollicitaties naar andere clubs trekken en geen gebruik maken van externe hulpmiddelen of zoekschermen.

Hexagon Challenge 2.0

Gedurende mijn reis over de wereld wil ik de Hexagon Challenge (normaliter Pentagon, maar ik heb ook de OFC Champions League en zijn het er dus 6 geworden) ook voltooien. Hierbij is het doel dat je de Champions Leagues van alle continenten wint. Hoewel het geen specifiek doel is, wil ik wel proberen om tijdens mijn reis meerdere Champions Leagues op mijn naam te schrijven. Om daar een extra level aan toe te voegen wil ik ook proberen de internationale toernooien aan toe te voegen: de Copa America, Africa Cup etc.

Tot slot

In mijn eerstvolgende update zal ik echt een begin maken aan de save. Dan zal ook bekend zijn welke club ik als eerste onder mijn hoede zal nemen in deze save. Het enige dat ik nu al zeker weet is dat het een club uit Kiribati zal zijn! In de tweede post van dit topic zal ik overigens een voortgangslijst bij gaan houden van landen waar ik ben geweest en nog naartoe zal moeten.

Veel plezier bij het volgen van deze FM-story.

FM20 FIFA Ranking Challenge

227. ki.png Kiribati - Oceanië (momenteel bezig)
226. bes.png Bonaire - Noord/Midden-Amerika
225. reu.png Réunion - Afrika
224. glp.png Guadeloupe - Noord/Midden-Amerika
223. wfi.png Wallis and Futuna Islands - Oceanië
222. mtq.png Martinique - Noord/Midden-Amerika
221. may.png Mayotte - Afrika
220. sma.png Saint-Martin - Noord/Midden-Amerika
219. guf.png French Guiana - Noord/Midden-Amerika
218. znz.png Zanzibar - Afrika

Wat een challenge weer! Bijna onbegonnen werk eigenlijk ... Desalniettemin wel een leuke uitdaging. Succes alvast!

Een prachtige challenge; de Hexagon is mij vorig seizoen ook erg goed bevallen. Zo kom je nog eens ergens in FM. Jouw toevoeging van de ranking maakt het extra uitdagend. Veel succes!

Pfoh, ik hoop eerlijk gezegd wel dat je de motivatie vast weet te houden na het zoveelste eiland. Schitterende uitdaging natuurlijk. Ik ga je volgen.

Ik las op FMinside exact dezelfde tekst, kan dat kloppen?

Ik zie je eerlijk gezegd, liever sneller progressie maken..

Hiermee bereik je nooit België! Of is het een dynamische lijst?

Pfoe. Er was een tijd dat ik je zo alle spelers uit de Vanarama League kon opnoemen, maar van clubs uit Kiribati heb ik nog nóóit gehoord. En zo te lezen ga je nog heel veel onbekende clubs tegenkomen. Wat een uitdaging! Ik ga hem volgen, succes!

1-Opening-NL_npvp7w.png

@Marius @Copywriter @Makalakalane @Titan @Mordurette @komodo25 @RubenS2 @Chimpa @germandutch @TheRedOne @T10 @Satyr @Niejo101 @delichris @FMNOOB @Steels @marcelkeuh @True_Legend @neva

Copywriter - Ik laad telkens maar 1 competitie per keer. Het gaat dus rapido rapido :)

Komodo - Reunion staat er wel op! Nummertje 225, dus snel na Kiribati kom ik daar

Chimpa - mooie is dat ik steeds grotere landen bereik. Dat zou voldoende motivatie moeten zijn.

Satyr - klopt, daar doe ik hem in het Engels :)

Steels - Belgie sla ik sowieso over om jou te pesten Jonas ;) 

Teinainano, wie kent het niet? :D Je gaat een gewaagd avontuur aan daar, maar het voelt waarschijnlijk goed om te weten dat je als kanshebber voor de titel wordt gezien. 

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...