Jump to content
delichris

[FM20] The Red Devils are back

Recommended Posts

Lekkere stappen gezet al, en mooi dat je meer spelers in het team van het jaar hebt dan de uiteindelijke kampioen!

5e307a3297fa6-manchesterunitedfm20.png

Seizoen 2020-2021

Een nieuw seizoen gaat beginnen en ik heb besloten, maar één speler te gaan halen. En deze had ik al vorig seizoen vast gelegd. We gaan wel afscheid nemen van een heleboel andere spelers. Ook gewaardeerde spelers mogen Old Trafford verlaten. De bekers zijn voor mij geen doelstellingen dit seizoen. Ik wil wel ver komen, maar de echte doelstellingen zijn de Premier League en Champions League. Twee mooie prijzen die ik nog niet heb gewonnen. In de Community Shield spelen wij tegen Manchester City en voor de Europese Super Cup is Real Madrid onze tegenstander. Daar meer over in de volgende update.

Dan nu de uitgaande transfers. Zet jullie je maar schrap. Mata mocht weg vanwege bewezen diensten. Hij gaat naar Leicester City voor 12,75 miljoen. Sotona is een speler die nooit en te nimmer het eerste zou gaan halen. Hij gaat naar Derby voor 53k. Fred wilde meer speeltijd en die kon ik hem gewoon weg niet geven. Hij gaat naar PSG voor 35,5 miljoen. Romero mag ook weg. Hij is gewoon te goed voor de bank. HIj gaat naar Shakhtar voor 11,5 miljoen. Rojo mag ook weg. Hij gaat naar Wolves voor 13,75 miljoen. Fosu-Mensah mag ook weg. Hij gaat naar Watford voor 8,5 miljoen. Smalling kon ook niet meer rekenen op een basisplaats. Hij gaat naar Spurs voor 28,5 miljoen. Herbert was een talent, maar ik heb hem niet nodig. Hij gaat naar Newcastle voor 1,2 miljoen. Sanchez is ook overbodig bij ons. Hij gaat naar Milan voor 25,5 miljoen. Arnason is ook een talent die ik misschien te vroeg heb afgeschreven. Hij gaat naar Watford voor 1,4 miljoen. Jones is ook overbodig. Hij gaat naar Crystal Palace voor 26 miljoen. Bailly is de laatste die definitief vertrekt. Hij gaat naar Atletico Madrid voor 26 miljoen.  De spelers die gratis zijn vertrokken waren totaal niet goed voor ons. En Grant is met pensioen.

Alle verhuurde spelers mogen ervaring op doen. Kehrer wilde graag meer spelen en wilde verhuurt gaan worden. Hij gaat naar Dortmund. Nu heb ik helaas, maar drie centrale verdediger. In de jeugd lopen er wel een paar rond die ik eventueel kan inzetten mocht dit nodig zijn. Ik ga in de winter kijken voor een vierde centrale verdediger.

En dan die ene inkomende transfer. Ik heb Jonathan Panzo van Monaco overgenomen voor 4,5 miljoen. Hij is ook meteen weer verhuurd aan Nimes.

Doelstellingen

5e3af61ec337f-doelstellingen.png

Transfers uit

5e3afb53d203c-transfersuit1.png

5e3af6313380c-transfersuit2.png

Transfers in

5e3afb664a01b-transfersin.png

Selectie Manchester United

De spelers met een rode cirkel zijn allemaal academy spelers. We hebben dus 12 spelers vanuit de academy in de selectie. Oude tijden herleven. Denk aan de Busby Babes in de eindjaren 50 en de jaren 60. En de spelers van Ferguson in de jaren 90.

5e3afb7fbc82b-selectie1.png

5e3afb92405d1-selectie2.png

Loting Champions League

5e3afba753288-lotingcl.png

Antwoorden op posts van users

@Titan Pogba was heel belangrijk voor ons. Waarom dit irl niet lukt is mij een raadsel.

@RubenS2 We hebben een geweldig seizoen gehad en dat merk je overal aan. Chong vond men beter dan Lingard.

@Mordurette We mogen niet klagen.

@Marius Zeer verrassend hoeveel wij er in hadden vergeten met City.

@marcelkeuh Het begint weer langzaam te komen.

@komodo25 Ik ben zeer verheugd met de uitbreiding van het stadion. 

@spaansetukker Bedankt. We gaan zeker verder zoals we het hele seizoen hebben gespeeld.

@Niejo101 Zo zie je maar hoe goed wij zijn eigenlijk.

@mattihamstra Dat is zeker het doel voor aankomend seizoen.

@Nummerke10 @TheRedOne @FlyD @Fantasy @spaansetukker @True_Legend  @FM_Lesly @Daniell @glennix  @r4vje @ElMarcos @Kelderklasse

Oef, dat was even met de grove borstel erdoor. Hopelijk krijg je hier geen spijt van.

Hahahahah schitterend! Een transferbudget waar je de hele Eredivisie mee kunt versterken en dan maar één speler halen voor 4,5 miljoen! Uiteraard wel heel mooi dat je juist met zoveel geld aan je idealen blijft vasthouden!

Wat een sensatie zeg! Zo veel verdiend en dan amper iets uitgegeven. Aan een speler die je dan meteen zelfs uitleent. Heel erg opvallende strategie om met deze kern aan het seizoen te beginnen. Maar je weet ongetwijfeld waar je mee bezig bent.

Top beleid. Een mooi bedrag in totaal

ontvangen voor spelers die niet nodig zijn of niet goed genoeg. Misschien breekt het aankoop

Beleid je op het einde qua breedte van je selectie wat op want je verliest een hoop ervaren kracht maar ik zienhet wel positief in over het algemeen

Gezien je eerdere novelles en beleid is dit toch wel een trendbreuk: een zeer rustige transferperiode met inkomende spelers. Dit past mooi in je filosofie die je aan het begin van deze novelle noemde. Succes in het nieuwe seizoen!

5e307a3297fa6-manchesterunitedfm20.png

Seizoen 2020-2021

Na al het transfergeweld gaan we nu beginnen aan het nieuwe seizoen. We spelen ook meteen om twee prijzen. De eerste is de Community Shield en daarin spelen wij tegen Manchester City. En we spelen om de Europese Super Cup en daarin spelen wij tegen Real Madrid. Maar eerst gaan we oefenen. Ik heb Mike Phelan opdracht gegeven om de voorbereiding in elkaar te zetten. Na de twee cup wedstrijden gaan we echt los in de Premier League. We spelen tegen Everton, Leicester, Huddersfield en Burnley. 

Dit wordt even de laatste update. Zaterdag ben ik weer terug met een update.

Voorbereiding

5e3c497a93374-voorbereiding.png

Community Shield

5e3c499ef2d78-communityshield.png

Europese Super Cup

5e3c49b2a1d9b-ESC.png

Manchester United - Huddersfield Town Premier League

5e3c49d804d53-unitedhuddersfield.png

Augustus

5e3c4a0fce25c-augustus.png

Stand Premier League

5e3c4a40e1812-stand.png

Talent van de maand

5e3c4aca64858-talentvandemaand.png

Loting Carabao Cup

5e3c4b97be5ed-lotingcarabaocup.png

Overzicht Manager

5e3c4b6f30dec-overzichtmanager.png

@RubenS2 Ik ga zeker geen spijt krijgen van de vertrokken spelers.

@marcelkeuh Ik vond het niet verder nodig om spelers te kopen. Achteraf had ik nog een centrale verdediger moet halen.

@Mordurette Daar staat United om bekend. Om veel met eigen spelers te spelen en dat is iets wat ik ook graag wil.

@Marius Ik weet precies wat ik aan het doen ben. Ik hoop dat ik straks nog meer eigen jeugd heb in de selectie.

@komodo25 Pogba is een academy speler. Hij is gratis van United naar Juventus gegaan toen Sir Alex nog manager was.

@mattihamstra De meeste verkochte spelers waren vorig seizoen verhuurd en daarom heb ik ze nu ook niet meer nodig.

@Titan Ik hoefde niet zo nodig te kopen. We hebben een goede selectie. 

@Nummerke10 Het is niet echt een uitgedunde selectie. We hadden bijna al deze spelers vorig seizoen ook al. 

@TheRedOne @FlyD @Fantasy @spaansetukker @True_Legend  @FM_Lesly @Daniell @glennix  @r4vje @ElMarcos @Kelderklasse

Misschien had je op minstens één prijs gehoopt, maar het mocht helaas niet zo zijn. In de competitie ben je goed gestart! 

Na de goede voorbereiding even een tegenvaller in de Super Cups. Maar dat zijn toch maar veredelde oefenwedstrijden. Gelukkig wel overtuigend gestart in de Premiership.

Enorm balen dat je niet één of twee prijzen hebt kunnen pakken zo aan het begin van het nieuwe seizoen. De start in de competitie tegen Everton is ook balen, maar daarna goed herpakt.

2 finales verloren, maar dan gaat het wel om onbeduidende prijzen. Misschien heb ik er eerder overheen gelezen, maar heb jij Hannibal Mejbri verkocht of zit hij nog in je (jeugd) selectie? Hoe zijn zijn kansen bij jou? 

Jammer, maar de supercups zijn natuurlijk van ondergeschikt belang dit seizoen. Je hebt ontzettend veel verkocht, en slechts 23 spelers in je selectie overgehouden. Alles dubbel bezet, maar de wedstrijdlast is in Engeland ontzettend hoog. Het seizoen is nog erg lang, en aan het eind ervan worden de prijzen verdeeld... Ik hoop dat het je niet opbreekt...

5e3eb0f90469d-manchesterunitedfm20.png

Seizoen 2020 - 2021

Ik heb een nieuwe laptop. Met deze kan ik nu jaren vooruit en FM loopt sneller dan ooit te voren. 

We gaan deze maan ook weer los in Europa. En wel in de Champions League. We spelen eerst tegen Internationale en daarna tegen Atletico Madrid. In de Premier League spelen wij tegen Southampton, Arsenal en West Ham. In de Carabao Cup spelen wij tegen Derby County.  

Arsenal - Manchester United Premier League

5e3eb2ddc8e59-arsenalunited.png

Internationale - Manchester United Champions League

5e3eb3da3e519-interunited1.png

5e3eb377eb205-interunited2.png

Manchester United - Atletico Madrid Champions League

5e3eb3c0af305-unitedatletico1.png

5e3eb3e61c5f6-unitedatletico2.png

September

5e3eb3fac97b5-september.png

Stand Premier League

5e3eb40d6d586-standpl.png

Loting Carabao Cup

5e3eb41f36659-lotingcarabaocup.png

Overzicht manager

5e3eb42f1f0e3-overzichtmanager.png

@Titan Ik had gehoopt op de Community Shield, maar nu hebben nog meer prijzen om voor te spelen.

@komodo25 We zijn misschien niet goed gestart, maar het had slechter gekund en het seizoen is nog lang.

@RubenS2 Het zijn niet de belangrijkste prijzen. Wel jammer, maar misschien in de toekomst pakken we ze wel.

@Marius Die prijzen zijn zonde, maar het gaat pas op eind dat de prijzen worden verdeeld.

@Mordurette De wedstrijd tegen Everton was zonde, maar we hebben niet verloren en dat is het belangrijkste.

@marcelkeuh Hannibal zit gewoon in het jeugdteam. Hij wordt in november overgeheveld naar het eerste om wat ervaring op te gaan doen.

@TheRedOne Die cups zijn jammer, maar niet het einde van de wereld. We zijn goed gestart in ieder geval.

@Niejo101 Ik had vorig seizoen drie keepers in de selectie en nu maar twee keepers en dan heb ik Pereira nog in onder de 23. De selectie lijkt klein, maar er is ondertussen al wat veranderd. Ik ben in november ondertussen en er is al een centrale verdediger aangetrokken die ons komt versterken in de winter.

@mattihamstra We hebben het goed voor elkaar op dit moment. Die supercups komen vanzelf wel.

@Nummerke10 

@FlyD @Fantasy @spaansetukker @True_Legend  @FM_Lesly @Daniell @glennix  @r4vje @ElMarcos @Kelderklasse

Prima maand met de wedstrijd tegen Atlético als hoogtepunt. In de Premier League is Bournemouth in ieder geval de vreemde eend bovenaan in de stand.

Dat is een mooie reeks, met de 5-1 tegen Atletico wel als uitschieter. Het zit nog lekker dicht op elkaar, maar das logisch.

Een punt gered tegen Inter in de blessuretijd, maar daarnaast wel weer flink erop los gescoord tegen de Spanjaarden.