Jump to content
Mordurette

[FM20] MŠK Žilina

Recommended Posts

olp9iy73wr.jpg

Welkom allemaal bij een nieuwe novelle door mij, Mordurette. Anderen kennen me ook wel als Jornski, of gewoon bij mijn eigen naam, Jorn. Normaal gesproken begin ik altijd wel een novelle wanneer een nieuwe FM uitkomt, nu had ik een lange tijd geen idee met welke club ik dat zou gaan doen. Er zijn ondertussen meerdere clubs voorbij gekomen waarmee ik een savegame gestart ben, zoals het Luxemburgse Fola Esch, de failliet verklaarde Italiaanse club Palermo en een korte uitstap naar de Engelse lagere divisies waar ik het bekende Salford wilde gaan managen. Geen van allen boeide me lang genoeg, totdat ik weer en een oude bekende uit kwam... Zilina. Aan het eind van de vorige FM begon ik daar een carrière mee, nadat ik enkele edities geleden met veel plezier een novelle gevolgd had van @QuaLyon met dezelfde club en nadat ik toen de competitie bekeken had, de regels die er gelden en de selectie wist ik genoeg. Dit kon wel eens een leuke keuze zijn! Nu dan eindelijk de novelle met FM20 en ik ben erg benieuwd hoever ik deze club kan brengen.

Als we kijken naar de huidige prijzenkast hebben ze niet stilgezeten. Er werden al meerdere titels gewonnen (waarbij de laatste behaald werd in het seizoen 2016/2017) en ook de nationale Slovnaft Cup werd al één keer gewonnen. De Super Cup zal gespeeld worden tussen de bekerwinnaar van Tsjechië en Slowakije.

De club is opgericht in 1908 maar haar prijzen werden pas gewonnen in de 21e eeuw. De eerste landstitel werd behaald in 2002, waarna MSK Zilina vervolgens nog twee keer achter elkaar kampioen werd van Slowakije. Slovan Bratislava is recordhouders met de meeste titels, namelijk 9 stuks. MSK Zilina komt op de tweede plaats me 7 landstitels.

53hoz2qbtp.jpg

MSK Zilina kampioen in het seizoen 2016/2017 onder leiding van Frans Adelaar

Selectie

Laten we gaan kijken naar de selectie van de club. Zoals ik al eerder zei toen ik het team ging bekijken voordat ik ging starten met deze carrière, het team was behoorlijk en redelijk in balans. Er spelen enkele huurspelers bij de club maar die verlaten Slowakije al in december. Ik heb geen intentie om hen langer aan de club te binden omdat ik dan onze eigen talenten de kans wil geven. MSK Zilina staat niet voor niets bekend om hun geweldige jeugdopleiding.

We trappen de selectie af met de doelmannen.

Doelmannen

b766030b89a15ebd78563306162cf341.png

Zoals jullie kunnen zien beschikt het eerste elftal over drie doelmannen. Holec is duidelijk de beste en zal het doel verdedigen dit seizoen. De tweede man zal oudgediende Volesak worden vanwege zijn ervaring. De jonge Petras, die begeleid zal worden door Holec dit seizoen, zal genoegen moeten nemen als derde doelman en zijn wedstrijden gaan spelen bij Zilina B, dat uitkomt op het tweede niveau en dus ook goede wedstrijdervaring kan opdoen.

Centrale verdedigers

eaae14b88fe1c0ba557e53bf41396c36.png

Ook bij de verdedigers zitten we ruim in de spelers, al is er een duidelijk verschil tussen de vaste krachten en de talenten. Kasa en Kralik zullen mijn vaste koppel worden, afgewisseld met de aankoop Kainandro (die transfervrij was en ik het gokje wel wilde wagen). Dybala heeft geen geweldige eigenschappen en zal nauwelijks aan spelen toekomen op het hoogste niveau, maar in nood kan ik altijd een beroep op hem doen. Huurling Lochoshvili zal in december weer terugkeren naar zijn werkgever Dynamo Kiev, omdat hij huurperiode dan afloopt. Ik heb geen intentie om de samenwerking te verlengen.

Vleugelverdedigers

615f3dea18e32d19ffda747587c9672a.png

Hier hoeven we ons ook geen zorgen te maken. Sluka was mijn vaste waarde in de vorige FM editie en dat zal nu ook zo blijven. In potentie de nieuwe linksback van Slowakije, hopen dat hij dit seizoen al zijn debuut mag maken. Achter hem zal de Macedoniër Demiri klaarstaan. Hij zal ook de nodige minuten gaan krijgen om zich te bewijzen. Aan de rechterkant staat Tomic, ook een talentvolle Slowaak die vorig seizoen al gehuurd werd van Sampdoria en nu definitief overgenomen is. Kanttekening bij hem, hij is linksbenig :classic_mellow:. Zal dus voornamelijk als IWB moeten gaan spelen om het best tot zijn recht te komen. De één jaar jongere Anang zijn zijn stand-in zijn dit seizoen, maar hij heeft nog een lange weg te gaan. De andere spelers zullen voornamelijk minuten maken bij Zilina B.

Centrale middenvelders

fc9165a0e8094b2b209a188a6c1f3d86.png

Een waslijst aan spelers op deze posities. We hebben veteranen, routiniers en talenten rondlopen. Op het middenveld is er plek voor drie, waarbij we spelen met een ruit naar achter. Aangezien Pecovsky de enige speler waarbij zijn natuurlijke positie een DM is, moest ik nog rondkijken naar een nieuwe kracht. Hij zou immers geen heel seizoen voluit kunnen spelen gezien zijn leeftijd en fysieke eigenschappen. Ik kwam uit bij Diego Poyet (omdat hij pas later kwam staat hij nog niet bij de selectie). Oké, hij zou in één klap de best verdienende speler worden bij de club, maar gezien zijn kwaliteiten wil ik die gok wagen. De ruimte qua salarisbudget was er, dus why not? Hij zal uiteraard de vaste waarde worden op het middenveld, samen met Díaz en Kacer. Bernat en Myslovic zijn twee grote, lokale talenten. Die zullen beide ook hun kansen krijgen en voor Bernat zit er wellicht nog wel meer in. De overige twee zullen of verhuurd worden of spelen voor ons reserve team.

Vleugelspelers

c5d3cc2bed9cb0beb04fa3a27ff244cd.png

Oké, de selectie is toch een beetje uit balans. Weinig vleugelspelers, waarbij alleen Vallo basismateriaal kan zijn. Er moet dus wat veranderen en dat gebeurde ook. Fennouche kwam de selectie versterken en werd ook transfervrij binnen gehaald. Nu hebben we op de linkerkant een dubbele bezetting, enkel op rechts niet. Gelukkig kunnen zowel Kacer als Bernat ook op die plek uit de voeten, dus hebben we dat probleem ook weer getackeld.

Spitsen

0749cf1555cfb519726a83c0d7ed33ef.png

Hier zie ik geen problemen. Bozenik zal by far mijn beste spits zijn, helaas heb ik dit talent al heel vroeg in de game moeten verkopen omdat mijn bestuur het bod te goed vond om te weigeren. Fuck it, die beslissing wil ik nemen! Gelukkig heb ik het bestuur ervan kunnen overtuigen te onderhandelen over het bod en een terg verhuur optie erin te verwerken en met geluk. Bozenik speelt nog minstens één seizoen in Slowakije. Wie zal zijn positie daarna moeten overnemen? Het antwoordt is Aivazis. De talentvolle Griek kwam transfervrij over vanuit Amerika en mag gelijk aansluiten bij het eerste. Hopelijk kan hij door een mentor wat meer vastberadenheid krijgen, maar we zullen het moeten afwachten. Balaj zal mijn stormram worden en eigenlijk alleen invallen wanneer dit nodig is. Daarnaast zal hij zijn minuten gaan maken in de tweede divisie, wat ook geen straf is. Dan blijven er nog twee over... Kurminowski is geen slechte spits, maar ik heb gewoon betere. Ook zijn huurperiode zal in december aflopen en ik ben niet bereid om die te verlengen. Gerebenits is talentvol, maar komt nog op veel plekken flink te kort. Hopelijk kan hij dit seizoen wat verbeteren in de belangrijke eigenschappen, dan kan hij wat kansen krijgen. Ook hij zal spelen in het reserve team.

---

In de volgende update zal ik de vriendschappelijke wedstrijden kort bespreken en mogen we gelijk in juli al aan de bak in de competitie. Ook zal ik wellicht kort een samenvatting maken van de Slowaakse clubs in Europees verband, wat hebben zij gedaan in de kwalificatierondes en haalt één of meer teams de groepsfase?

@FM_Lesly @Jotew @Niejo101 @Marius @Superboeren @komodo25 @Vlonkie @T10 @tdogg16 @spaansetukker @Chimpa @RubenS2 @DerSieks @delichris

Allemaal heel erg bedankt voor de eerste lieve woorden. Hopelijk kan ik jullie blijven boeien de komende tijd.

Edited by Mordurette

Een logische clubkeuze - iedereen heeft van die teams waar die in FM op de een of andere manier toch altijd weer door aangetrokken voelt. De selectie is behoorlijk breed, al kon er op de vleugels inderdaad wel iets bij. Veel succes!

Mooie introductie tot de club en de selectie. De novelle van QuaLyon herrinner ik me ook nog goed, mooie prestaties waren dat toen ook, benieuwd of jij in de buurt kan komen. Er is in ieder geval een lange weg af te leggen om ook Europees iets te gaan beteken maar de basis lijkt me alvast aanwezig om op nationaal vlak een goede start te kunnen maken.

Mooie selectie, Er is altijd veel mogelijk bij ZIlina, zal zeker een leuke game zijn!

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...