Jump to content
spaansetukker

[FM20] The Flower of Scotland

Recommended Posts

797526420_fmbanner.png.fa0e96f4685c7638a2e417d20ec24c88.png

Allereerst is dit mijn eerste novelle ooit. Volg het forum al jaren, denk zo 10 tot 12 jaar.
Ik lees met plezier de Novelle’s hier en ik dacht maak er nu zelf ook maar 1. Normaal houd ik mijn eigen carriere’s mooi bij in Excel/Word.

Tijd om het eens hier te proberen.
Allereerst zijn tips en tricks altijd welkom. Hopelijk zijn mijn stukken goed leesbaar.
Manager naam: Jose Castilla 29 jaar.

Enjoy!

FC Edinburgh City een club waar ik persoonlijk nooit van gehoord heb en er met stom toeval achter kwam.

Elk jaar bij aanschaf van de nieuwste FM denk ik bij mezelf na, bij wie ga ik het nu een keer proberen. Wat voor leuke projecten ga ik starten? Verschillende ideeën gaan door mijn hoofd.

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar het gebruik van eigen jeugd en het liefst een team dat zoveel mogelijk de nationaliteit van het land zelf heeft.

Bij het aanklikken van carrière klikte ik door een paar landen:
Spanje? Nee geen zin in elk jaar begin ik in Spanje.
Frankrijk? Heb ik op een of andere manier niks mee.
Italië? Klinkt leuk, maar nee dan liever Spanje.
Onder Spanje stond Schotland, klikte erop en tot mijn verbazing zag ik 4 divisies. Ik dacht; dat voetballandje met 4 competities?
Ik klikte op de laagste divisie genaamd Ladbrokes League 2.
En eigenlijk sprong FC Edinburgh er meteen uit.
Ik dacht dat is een historisch grote stad, maar een topploeg als Celtic of Rangers ontbreekt.
Wel weet ik weet dat je de derby Hearts vs. Hibernian hebt ,maar dat zijn voornamelijk subtop/middenmoot ploegen.

Edinburgh de hoofdstad van Schotland zonder topclub? Daar moet verandering in komen, Edinburgh heeft genoeg inwoners(‎482.640) en achterland voor een topploeg.  

Mijn keuze viel dus meteen op FC Edinburgh City. Geloof dat je er wel een club van kan maken die bovenin mee zou moeten doen. Met de juiste sturing en geduld.

Hoofddoelstellingen voor mijzelf zijn, dat zodra ik in de hoogste divisie zit, er alleen spelers met de schotse nationaliteit spelen. Het liefst een goede jeugd tot mijn beschikking heb.
En hofleverancier zijn van het schotse elftal.

De naam van mijn novelle wordt: The Flower Of Scotland.
Heb voor deze naam gekozen omdat het de naam is van het schotse volkslied.
Edinburgh de hoofdstad is en om met alleen Schotten de competitie proberen te winnen ten koste van Celtic of Rangers vond ik dit wel een gepaste naam.

Volgende update volgt er een kennismaking met de club & de eerste wedstrijden als manager van FC Edinburgh City.

Tips? Laat het me graag weten.

Prachtige stad, maar bijzonder inderdaad dat ze geen voetbalclub hebben op het hoogste niveau. Ik ga je volgen, succes!

Deze ga ik zeker volgen. Ooit één keer in Edinburgh geweest, mooie stad en daar hoort ook zeker een voetbalclub bij op het hoogste niveau. Ben dan wel benieuwd hoe groot het stadion is eigenlijk...

Succes!

Wat een mooie uitdaging: Celtic en Rangers verslaan met alleen maar Schotten ...! Maar je moet natuurlijk wel eerst een eindje opklimmen. Klinkt als een heel erg mooi avontuur. Succes!

Een competitie die je niet vaak ziet . Zelf met een journey man kort bij Berwick Rangers gezeten . Succes met deze pittige uitdaging 

Leuke competitie- en clubkeuze met interessante doelstellingen. Veel succes en plezier! 

Gepost (edited)

Welkom in Edinburgh!

5e1709ef48c9e-echte_edeinvurg.png

Over het algemeen kent Edinburgh, net als de rest van Schotland, een gematigd zeeklimaat met relatief zachte winters en zeer koele zomers, al valt er in Edinburgh slechts ongeveer half zo veel neerslag als in Glasgow.

Geen ideaal weer voor een spanjaard, maar ook hier kunnen we aan wennen.

We gaan meteen door naar de club. Om mijn aanstelling bekend te maken.

De Aanstelling: 1 jarige deal om het waar te maken, zodra de prestaties goed zijn gaan we voor een langdurig traject.

Er zijn wat vraagtekens rond mijn aanstelling maar heb mijzelf verkocht als de Spaanse Julian Nagelsmann.

Na de aanstelling en bespreking van de doelenstellingen krijg ik meteen meer info over de club.

5e170a269502f-AANSTELLING_FOTO.png

Doelstelling vanuit de club: Spreekt van weinig ambitie. Maar daar komt nog wel verandering in.

Komende 5 jaar moeten we gewoon de play-offs halen. Als ik in de competitie zelf kijk zie ik dat alle 10 teams best gelijkwaardig zijn en dat bijna alle teams de play offs moeten halen.

Klinkt makkelijk maar aangezien iedereen gelijkwaardig is op dit niveau wordt het dus toch een stuk moeilijker dan ik verwacht.

De beker is gewoon lekker meedoen maar meer ook niet.

5e170aab6c3b2-DOELSTELLING_FOTO.png

Informatie over de club: Er is dus genoeg om aan te werken. Geen jeugdscouting, Matig trainingscomplex en een slecht jeugdcomplex. Prognose is een 2e plek.

5e170af4c09ad-INFORMATIE_FOTO.png

De tenue’s en het stadion: Moet eerlijk zeggen dat de shirtjes me zeker wel bevallen.
Het stadion kunnen we kort over zijn. Kunstgras en 1 tribune? Tijd voor succes dus.

Daarnaast is dit een tijdelijk stadion aangezien het eigen stadion van Edinburgh (Meadowbank Stadium) momenteel verbouwd wordt, dit staat op de officiële site van de club.

Geen idee of de makers van de game hier rekening mee hebben gehouden.
We lopen meteen door na het trainingsveld om kennis te maken met de selectie.

5e170b7869838-SHIRT_FOTO.png

Het Stadion

5e170b9571fba-STADION_FOTO.png

Eenmaal op het trainingsveld komt een korte kennismaking met de selectie.

De selectie: Ziet er leuk uit qua sterren, maar tis een drama qua kwaliteiten.

5e170be8d6ff6-SELECTIE_FOTO.png

3 spelers springen eruit: Conrad Balatoni, Alex Harris en Blair Henderson.
Adam Wilson een voetballende verdediger op huurbasis, precies wat ik nodig heb.

Iedereen heeft een deeltijd contract van 1 jaar.

Er zijn geen stafleden, dus heb meteen de directeur opdracht gegeven wat advertenties te plaatsen.

Dit was de kennismaking bij de club, kan niet wachten om hier te beginnen.

Schema voor de komende tijd is meteen interessant: De Betfred Cup.

5e170c2e13e0c-1E_GAMES_FOTO.png

De oefenwedstrijd is 1 dag voor mijn aanstelling gespeeld.

Volgende keer een update van de eerste wedstrijden.

@T10 Bedankt :)  @Titan Bedankt :)  @komodo25 Bedankt :)  @Vlonkie Bedankt :)  @Marius Bedankt :) 
@Mordurette Bedankt :)  zie update voor het stadion. Ongeveer 3000 man past erin
@Fantasy Bedankt :)  en ze hebben wel de Edinburgh derby maar dat zijn 2 clubs die eigenlijk nooit echt presteren, tijd voor verandering dus ;) 

@delichris Bedankt :) 

Edited by spaansetukker

De kern is in ieder geval niet op leeftijd, dat is ook al meegenomen. Op dit niveau is het natuurlijk altijd wat afwachten aangezien het allemaal dicht bij mekaar ligt. De Betfred Cup is in ieder geval een mooie gelegenheid om de selectie te leren kennen en eventueel nog bij te sturen voor de competitiestart.

Genoeg werk te verzetten daar, maar dat is ook gelijk het leuke aan deze uitdaging!

Het is zeker tijd voor succes in Edinburgh, hopelijk kan jij die behalen. Selectie lijkt me ook wel wat aan de kleine kant. 

Ik zou er toch zelf het liefst nog een speler of vijf bij willen hebben ivm schorsingen en blessures. Maar veel succes gewenst!:checkit:

ik heb mij laten vertellen (in 2009) dat kunstgras (tenminste in Engeland) gelijk stond aan zelfmoord. Ik weet niet hoe dit in Schotland ligt, maar ik vond het hoogst opmerkelijk

Let's start

We beginnen het seizoen met 2 oefenwedstrijden waarvan er al 1 gespeeld is voor ik kwam.
De 2e oefenwedstrijd tegen Berwick wordt met 2-1 verloren (meeste spelers zijn helaas te vermoeid om het 90 minuten vol te houden).

Daarnaast ligt de focus op de Betfred cup.

Betfred Cup;
Ook wel de Scottish League Cup genoemd, is een bekertoernooi voor alle clubs uit de Football League.

De beker draagt de naam Scottish Betfred Cup door een sponsordeal met bookmaker Betfred.

Net als in de Scottish Cup wordt er gewerkt volgens een knock-outsysteem, het toernooi begint met kleine groepsfases.

Het toernooi werd in 1947 voor het eerst gehouden.

5e1849abf3ba3-1.png

Livingston speelt op het hoogste niveau.
Morton & Queen of South spelen op het 2e niveau van Schotland
FC Edinburgh & Albion Rovers spelen op het 4e niveau.

1e wedstrijd spelen we tegen Morton.
Wedstrijd eindigt in een 0-0 en verliezen uiteindelijk na penalty’s
Een redelijk goed begin tegen een team dat 2 divisie hoger speelt, meer kansen gecreëerd en meer balbezit.

Helaas bleef het bij 0-0 en verloren we na Penalty’s. Waardoor wij 1 punt krijgen en Morton 2 punten.

5e184c3b1e1ea-morton-edenbuirgh.png

De 2e wedstrijd spelen we tegen competitiegenoot Albion Rovers.
Wedstrijd wordt 4-0 gewonnen met 2 goals in de blessure tijd van de 2e helft.
Deze wedstrijd waren we overall de bovenliggende partij.

5e184cf3dd879-edin-albion.png

3e wedstrijd spelen we tegen Livingston, een ploeg die acteert op het hoogste niveau.
Voor sommige fans een derby aangezien Livingston tot 1995 in Edinburgh speelde, daarna zijn ze verhuist naar een andere stad zo 31 km verderop.

Wedstrijd eindigt in een 2-1 verlies.

We konden goed weerstand bieden en kwamen zelfs op een 1-0 voorsprong in de 45+1 minuut.
Wedstrijd ging gelijk op met meer balbezit voor ons en ook meer schoten op goal, helaas zijn we niet koelbloedig genoeg en wordt de druk voor sommige spelers teveel. Als de vermoeidheid na 60 minuten er ook bij komt kijken, slaat Lyndon Dykes 2x toe en verliezen we met 2-1. Weliswaar met opgeheven hoofd.

5e184da5cc75b-edin-livignston.png

De laatste wedstrijd spelen we tegen Queen of the South. Acterend op het een na hoogste niveau.
Er is nog een kans om door te gaan mits we deze winnen. Wij hebben 4 punten, Queen heeft er 5 met andere woorden, mochten wij winnen dan gaan wij door.

Kansen in overvloed, maar een vroege tegengoal in de 6e minuut dwingt ons ertoe de aanval te zoeken. En dat gebeurd, 22 keer hebben wij het geprobeerd maar helaas mocht het niet zo zijn.
Als Stephen Dobbie van Queen er in de 90+4 minuut de 2-0 inschiet is het verhaal definitief over in de Betfred cup.

5e184e8286dd3-edin_vs_queen_of_th_esouth

Resultaten Betfred cup:

5e184f18866eb-resultaten.png

Helaas mocht het niet baten maar als 4e divisie club hebben we toch onze tegenstanders het knap lastig gemaakt. Met als hoogtepunt de wedstrijd tegen livingston die op het hoogste niveau acteren. Desondanks kunnen we met opgeheven hoofd beginnen aan de competitie.

De eindstand:

5e184f4ac647a-eindstand.png

Een 4e plek. Uitgeschakeld en er zat misschien wel meer in maar we mogen zeker niet klagen.
Nu gaan we ons concentreren op de competitie, doelstelling van het bestuur is natuurlijk de  play-off behalen , maar ik wil gewoon promoveren.

Ook mogen we in deze periode 3 nieuwe spelers verwelkomen:

5e184fda76de5-tussen_transfers.png

James MacLennan een Spits.
Michael Mc Farlane een 17 jarige vleugelspeler huren we voor 1 seizoen.
Gary Philiphs huren we ook voor 1 seizoen en is een ervaren speler van 32 jaar.

Ook zijn er wat spelers overgeheveld van ons reserveteam naar het 1e.

Zodat ik een grotere selectie heb.

Mochten er behoefte zijn aan screens van bepaalde spelers schroom je dan niet om het te vragen.

We zijn druk bezig geweest om onze doelen te behalen en hebben een samenwerkingsovereenkomst kunnen sluiten met Aberdeen F.C. acterend op het hoogste niveau van het Schotse voetbal.

5e18505f9e8f5-aberdeen.png

Voor de start van het seizoen wordt de tussenstand bekend gemaakt van het aantal verkochte seizoenkaarten.

Dit aantal is 50 stuks. Beetje aan de lage kant.

5e185085e91c8-seizoenskaarten.png

Competitie

Alvast wat informatie over het reguliere seizoen wat van start gaat in Augustus.
Er zijn 10 teams die 4x tegen elkaar uit komen. In totaal spelen we dus 36 wedstrijden.
Nummer 1 promoveert, de nummers 2 t/m 4 gaan de strijd aan in de play-off. De nummer 10 degradeert.

De teams:

5e1850d30e5d1-ploegen.png

In augustus begint het programma en dat ziet er als volgt uit.

5e185125266b8-schema_aug.png

In september volgen er nog een 2 wedstrijden:

5e185145f1aff-schema_sept.png

Ook staat er wederom een bekercompetitie op het programma.

Extra info

Nog even terugkomend op de vraag van @Vlonkie , heb het een beetje globaal bekeken maar er zijn meerdere ploegen die spelen op kunstgras, zelfs ploegen op het hoogste niveau.

Teams als Kilmarnock FC ,Falkirk FC , Livingston FC & Hamilton Academical FC.  

Dit zijn ploegen in de hoogste competie.

Als je de lagere divisies bekijkt zijn er meerdere met kunstgras.

Ook heb ik deze opmerking van Steven Gerrard (Trainer van Glasgow Rangers) gevonden:

5e1851b3caa21-gerrard_kunstgras.png

Dus denk dat kunstgras wel soort van normaal is in Schotland (helaas).

Volgende update worden de maanden Augustus en September besproken.

@komodo25 Thanks :)  @Niejo101 Bedankt  @michael16 Thankss @True_Legend Zeker 

@Marius Klopt zijn aardig jong allemaal. Dus daar kunnen we een kern mee bouwen.
@Titan Moet genoeg gebeuren maar dat is ook het leukste 
@delichris Zeker te klein gelukkig had ik wat jeugd en reserves om het op te vullen. Volgende update stuur ik me selectie alhoewel er steeds transfervrije spelers bij komen.
@Mordurette Klopt maar wordt langzaamaan groter ;)

Natuurlijk waren er geen verwachtingen voor de League Cup en uiteindelijk heb je toch behoorlijk gepresteerd, dus daar kan je best tevreden mee zijn. De grote overwinning tegen de reeksgenoot geeft bovendien ook wel vertrouwen voor de competiestart. Hopelijk kan je ook profiteren van de samenwerking met Aberdeen, toch een behoorlijke naam in het Schotse voetbal.

Een degelijke start, maar het toont aan dat je veel werk voor de boeg hebt ... Ga dus niet over een nacht ijs om het zo te zeggen ... Plan rustig de dingen en denk op middenlange termijn ... 

Als je uitgaat van een kansloze missie dan hebben de spelers toch vertrouwen op kunnen doen in die wedstrijden. Met Aberdeen heb je een aardige moederclub gevonden; krijg je nog een paar spelers op uitleenbasis van hen?