Jump to content
007mark

Wielerprono 2020 Discussietopic

Recommended Posts

Over precies 2 weken start het World Tour seizoen van 2020. Wellicht even handig om vooraf met zijn allen te kijken hoe we de kalender gaan indelen, en of we nog iets gaan veranderen aan de puntentelling.

De punten zijn prima wat mij betreft en ik wil de grote rondes wel weer doen.

Van mij mag de kalender wel een stuk kleiner, het is wel heel veel de laatste jaren. De grote eendagskoersen en de erkende rondes (Suisse, Romandie, Dauphine etc) kunnen blijven, maar een Ronde van Turkije/Slovenië/Noorwegen hoef van mij niet per se.

In principe doen we alleen de World Tour koersen, maar in het voorjaar zijn die nogal over vertegenwoordigd. Maar ik vind het ook wel veel ja. 

9 minuten geleden zei Satyr:

Van mij mag de kalender wel een stuk kleiner, het is wel heel veel de laatste jaren. De grote eendagskoersen en de erkende rondes (Suisse, Romandie, Dauphine etc) kunnen blijven, maar een Ronde van Turkije/Slovenië/Noorwegen hoef van mij niet per se.

Eens. Worden vaak toch B-teams naar toegestuurd, dan is het echt puzzelen om überhaupt een team te vullen. 

Vind juist die kleinere koersen wel leuk omdat het dan vooral puzzelen is plus wat verrassingen 

3 minuten geleden zei komodo25:

Vind juist die kleinere koersen wel leuk omdat het dan vooral puzzelen is plus wat verrassingen 

Maar het zijn er teveel.

Wil best wel een deel ervan op mij nemen . Maar als de meerderheid er een deel wil schrappen ook prima natuurlijk 

1 uur geleden zei komodo25:

Wil best wel een deel ervan op mij nemen . Maar als de meerderheid er een deel wil schrappen ook prima natuurlijk 

Het gaat ook niet zozeer om de organisatie er van wat mij betreft. Het constant op moeten letten of je nog een prono in moet vullen, voor die kleinere koersen, vind ik best lastig. Bij de grotere wedstrijden is dat - voor mij iig - geen probleem. 

Wat tdogg zegt, ja. Vond het zelf ook leuker om iets te organiseren dan zelf een prono in te sturen. :-D

Ik stel voor dat we beginnen met Strade Bianchi (7 maart) en Parijs - Nice (8-15 maart)

Eventueel de Tour Down Under, die begint 21 januari al.

Ik doe denk ik ook weer mee. Als er een definitieve kalender is, dan lees ik het graag. Van mij mag t wel starten met Tour Down Under. Heb wel weer zin in een voorspelling.

Goed om je weer terug te zien hier @Gert. Voor wat betreft de kalender; Ik zou inzetten op alle WT-wedstrijden (wat mij betreft evt. zonder Eschborn - Frankfurt, Ronde van Guanxi en de Bretagne Classic - Ouest France). Daarnaast misschien even kijken of we in de augustus maand wat wedstrijden kunnen schrappen. Dit is toch de maand waarbij ik merk dat ik weinig motivatie heb om de kleinere wedstrijden in te vullen. Dan kunnen we wellicht in het voorjaar nog wat andere wedstrijden toevoegen (K-B-K, Ronde van Algarve, Settimana Internazionale Coppi e Bartali) of ons gaan wagen aan een paar grote koersen voor de vrouwen (Giro Rosa, La Course).

En sowieso de Olympische Spelen (tijdrit + wegrit) bij de heren en vrouwen uiteraard.

Welkom terug @Gert :)

@Satyr Deze rondes staan inderdaad al niet op de kalender, want is geen WT.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cz1eNvsVvtVZYiUKm1UCh_1Bs5thvcKR5Unmp760n44/edit#gid=0

Heb nu een voorlopige kalender gemaakt van alle WT-koersen, aangevuld met de wegwedstrijden van de OS en WK (mannen en vrouwen) en de NK's en de Tour de l'Avenir. Tijdritten in de OS en WK heb ik weggelaten. Vind ik persoonlijk altijd een veel te makkelijke invuloefening waar iedereen toch wel een hoop punten kan pakken. Dan komen we uit op een totaal van 42 koersen. Evenveel als afgelopen seizoen.

Dat gezegd hebbende staan naar mijn mening de volgende koersen dan op de nominatie om weg te halen:

AG Driedaagse Brugge-De Panne

Eschborn-Frankfurt

Prudential RideLondon-Surrey Classic

Betekent overigens ook dat Kuurne in dit geval niet op de kalender staat. Wat mij betreft prima, aangezien geen WT is, en dat weekend ook de Omloop is @Elano.

Verder noemt @tdogg16 ook echt wel interessante koersen, maar ik denk dat het niet handig is om nog meer koersen toe te voegen, aangezien ik hier toch voornamelijk de roep lees tot minder koersen. En dat kan ik ook goed begrijpen. Vaak genoeg geweest dat ik bijna blind nog even een lijstje opstelde 'omdat het moest'.

Kan @Fabian. of @Lazy het Wielerprono 2019 unsticky en Wielerprono 2020 sticky maken? 

Ik vind een koers als kuurne heel wat meer status hebben dan zo’n cadel evans race..het vlaamse voorjaar spreekt toch wat meer aan dan die voorbereidingskoersen wat mij betreft..desnoods organiseer ik Kuurne wel. Ik zou de panne ook laten staan, die hadden vorig jaar een mooi deelnemersveld.

1 uur geleden zei 007mark:

Kan @Fabian. of @Lazy het Wielerprono 2019 unsticky en Wielerprono 2020 sticky maken? 

Graag gedaan ;)

11 minuten geleden zei Erwin.:

Graag gedaan ;)

Heet jij Fabian of Lazy? 

;c

De Panne en Frankfurt sowieso schrappen, Londen kan ook wel.

Andere die wmb eruit kunnen:

Cadel Evans

UAE Tour

Guanxi

Koersen waarbij ik met niet zou verzetten tegen verwijdering:

Polen

Hamburg

Bretagne

21 uur geleden zei Elano:

Ik vind een koers als kuurne heel wat meer status hebben dan zo’n cadel evans race..het vlaamse voorjaar spreekt toch wat meer aan dan die voorbereidingskoersen wat mij betreft..desnoods organiseer ik Kuurne wel. Ik zou de panne ook laten staan, die hadden vorig jaar een mooi deelnemersveld.

Als iedereen het ermee eens is dat Kuurne erbij komt dan vind ik dat ook prima. Al heeft het niet mijn voorkeur.

2 minuten geleden zei Hwb:

De Panne en Frankfurt sowieso schrappen, Londen kan ook wel.

Andere die wmb eruit kunnen:

Cadel Evans

UAE Tour

Guanxi

Koersen waarbij ik met niet zou verzetten tegen verwijdering:

Polen

Hamburg

Bretagne

Wat mij betreft eens. Al deze 9 koersen zouden w.m.b. eruit kunnen. Scheelt al een hoop.

Oja, Kuurne erbij ben ik voor. Idioot die dat er ooit uit is gegaan, zeker als je ziet wat voor koersen we wel doen.

Hamburg eruit dan ook de Prudential Ride London, zijn notabene op dezelfde dag dit jaar dus zullen beide niet topbezetting hebben.

Enige reden waarom ik Hamburg iets hoger inschaal, is dat die een iets langere geschiedenis heeft (ook pas sinds midden jaren '90).

Om dezelfde reden zou ik Frankfurt er nog wel in willen houden (mooie traditie, vaste datum op de kalender), maar dat is qua koers echt niet interessant genoeg eigenlijk. Bovendien hebben ze de traditionele naam veranderd, dan vraag je erom natuurlijk.

36 minuten geleden zei Hwb:

Enige reden waarom ik Hamburg iets hoger inschaal, is dat die een iets langere geschiedenis heeft (ook pas sinds midden jaren '90).

Om dezelfde reden zou ik Frankfurt er nog wel in willen houden (mooie traditie, vaste datum op de kalender), maar dat is qua koers echt niet interessant genoeg eigenlijk. Bovendien hebben ze de traditionele naam veranderd, dan vraag je erom natuurlijk.

image.jpeg.bb90970f1e78888828dcb81ac9b4f4e1.jpeg