Jump to content
Satyr

[FM 20] A Journey's End? West Bromwich Albion

Recommended Posts

Met overtuiging de titel binnen gesleept, een beetje zoals ik vooral voorspeld had. Gefeliciteerd in ieder geval! Het aantal punten dat je bovendien behaalde, en de halve finales in de FA Cup doen vermoeden dat je ook al vrij sterk staat voor volgend seizoen. Bij Palace zal de ervaring uiteindelijk misschien de doorslag gegeven hebben. Op het einde gebeuren er altijd nog vreemde dingen. Hopelijk weten ze bij Norwich toch nog het hoofd koel te houden, al misstaat een ploeg als Leeds natuurlijk ook niet op het hoogste niveau.

Wat een fijne updates!!!

Ik ben voor het eerst sind FM12 meegegaan naar de nieuwste versie. Direct gekozen voor mijn jeugdliefde(uit CM01/02(ja ik ben oud :D)) Northampton!! Ik kwam na wat googlen, na jaren terug op dit forum voor wat achtergrond informatie over de mechanics van fm 20(gezien mijn gebrek aan ervaring met nieuwe versies de afgelopen 8 jaar) maar begon te lezen in dit topic.

Je haalt prachtige resultaten en schrijft de stukjes ook nog eens super fijn. Complimenten!!

Ik blijf je let's play zeker volgen(ondanks het wegvallen van Northampton). Ga zo door!!

Dankjewel, ik ben ook al zo oud dat CM 01/02 mijn 2e aankoop was. Speel het nog altijd (y)@Makyuro

Je blijft echt heerlijk presteren. Ook mooi dat je aan een langere visie denkt met het vervangen van een aantal stafleden. De uitbreiding van het stadion kan alleen maar meer geld opbrengen in de komende jaren!

Weer wat updates bijgelezen, heerlijk kampioenschap met WBA, en wat een giga transfer zeg! Ik ben wel benieuwd naar de ontwikkeling van Pedri, hoeft niet nu meteen, maar bijvoorbeeld na het komende PL seizoen ofzo...

Proficiat met het kampioenschap én promotie natuurlijk! Dat Palace zo'n eindsprint heeft gemaakt verbaasd mij ook inderdaad. Dat Norwich als nog promoveert is leuk voor hen. De nieuwe HoYD toevallig Speakman? Dat is zeker een beste.

Wat een seizoen zeg. Kampioen geworden en de halve finale FA Cup. Nu volgend seizoen knallen in de PL.

Mooie promotie, prachtige prestatie. Ben benieuwd wat je komend seizoen kunt gaan presteren op het hoogste niveau.

4 uur geleden zei Mordurette:

Proficiat met het kampioenschap én promotie natuurlijk! Dat Palace zo'n eindsprint heeft gemaakt verbaasd mij ook inderdaad. Dat Norwich als nog promoveert is leuk voor hen. De nieuwe HoYD toevallig Speakman? Dat is zeker een beste.

1.thumb.png.61abba56947cfe3897f90954f7361bc5.png

4 uur geleden zei spaansetukker:

Lekker man!!! gefeliciteerd en succes!

Enig idee hoeveel miljoen je krijgt bij promotie?

€106.000.000 verdeeld over 12 maanden.

5 uur geleden zei Niejo101:

Weer wat updates bijgelezen, heerlijk kampioenschap met WBA, en wat een giga transfer zeg! Ik ben wel benieuwd naar de ontwikkeling van Pedri, hoeft niet nu meteen, maar bijvoorbeeld na het komende PL seizoen ofzo...

2.thumb.png.a449b6d28bee3e860a1169b89eebfa80.png

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

wba.png.5fa322ec92cb7cfddd3be84cd44fed64.png

@delichris @FlyD @komodo25 @Niejo101 @FM_Lesly @RubenS2 @Marius @Fantasy

@Mordurette @neva @Titan @tdogg16 @True_Legend @Niejo101 @spaansetukker @Zorsky

Voorbereiding 2023/24:

Shit. Ik dacht slim te zijn en de contracten van de gehuurde spelers te verlengen. Dat was op zich niet een probleem, Unuvar en Cosentino blijven nog een jaar, maar toen linksback Maatsen wilde verlengen, ging het stoplicht op rood! Je mag als Premier League ploeg maar twee spelers uit de Premier League lenen... Ok, als ik dat had geweten, had ik Cosentino niet verlengd en Maatsen wel. Of Gallagher. Want ik zit nu dus ineens zonder linksback en middenvelder. Ik heb ze wel, maar geen Premier League niveau. En al gauw blijkt dat de spelers die ik wil niet te halen zijn. Ik moet dus op zoek naar betaalbaar talent dat wel al een beetje kan voetballen. Owen Wijndal is de beste optie op links, maar een centrale middenvelder vinden is een ramp. Clubs uit het buitenland vragen bizarre loonsommen en 100% salaris, dat vaak in de miljoenen loopt. Uiteindelijk haal ik Nathan Jones op bij Fulham, een jongen van 18, die door mijn scouts als wonderkind is ingeschaald. Dan moet hij maar vlieguren maken op een hoger niveau dan dat hij aan kan. Het alternatief is Noa Lang, daar word je ook niet blij van. Ik heb nu dus een vrij smalle selectie, met een hoop jonge spelers in de U23. Die zullen ongetwijfeld ergens hun minuten gaan pakken. Niet slim aangepakt door mezelf dus. De voorbereiding ging verder goed, geen blessures opgepikt.

Premier League 2023/24:

Een blik op het speelschema liet al zien dat er uit de eerste vier duels punten gepakt moesten worden. Dan is de kans aanwezig dat je misschien wel helemaal niet in de buurt van de onderste plaatsen komt. Tegen Chelsea en Liverpool pak je normaal de punten niet, dus het begin was belangrijk. Watford uit leverde een absoluut onterechte zege op en die namen we dankbaar mee naar West Bromwich. Na de wedstrijd nog even ruzie gemaakt met de manager van Watford, die liep te klagen dat we teveel hadden gekregen. Klopte ook wel, maar ik vond dat hij niet moest zeuren. Daarna kwam Crystal Palace op bezoek en die wonnen we simpel. Bournemouth uit leverde een mooi puntje op en we sloten de 'makkelijke' periode af met een dikke 5-1 zege op West Ham.

League Cup:

Over West Ham gesproken... ja hoor, ik lootte weer hun in de League Cup. Voor de derde keer leek een verlenging of meer er aan te komen, maar in de 90+4e minuut werd het nog 2-1. De League Cup is ons niet gegund, want we kregen een uitwedstrijd naar Newcastle. Goed team, lastige opgave en een vrij logische 2-0 nederlaag.

fix.thumb.png.b26844de5a9932a2b2db441708b121a6.png

stand.png.2c90943bc47c7e91884e8f36630e1803.png

-----

Transfers:

Ik heb me heel rustig gehouden en had geen deadline day stress deze keer. Jeroen Verhoef komt via Milan van PSV naar WBA, waar hij met Cosentino en Unuvar om de AML/AMR plekken mag strijden. Comert en Mavropanos werden gehaald voordat ik achter de problemen op de linksback en het middenveld kwam, dat had ik even anders gedaan als ik het wist. Goede spelers hoor, kunnen later ook nog wel met winst de deur uit gok ik. Devine is een back-up voor Wijndal, al ontlopen ze elkaar niet veel.

stadion.thumb.png.7689413a0c7c38b902430d77e6e81253.png

-----

Team:

Hieronder mijn selectie, het is zoals gezegd was aan de smalle kant en Pedri heeft zijn eerste blessure te pakken, hij staat 6 tot 8 weken aan de kant.

team.thumb.png.573ccf52ae3ffc30392b78f4a9bec65b.png

Financien:

fina.thumb.png.a577d84fd8ae851d2eabbe663c1559d3.png

Edited by Satyr

Das Vervelend kende die regel ook niet echt. 2 spelers is niks als promovendus namelijk. 

Verder lekker begin en verliezen van LFC en CFC is geen schande.

Keurige start van het seizoen. De regel van huurlingen in de Premier League ken ik ook niet heel goed, wel jammer dat het nu slecht van pas komt!

Een mooie voorbereiding en een heerlijke start van het seizoen. Je transfers zien er goed uit.

Die regel werkt niet mee, maar op zich is het niet onlogisch. Gelukkig wel goed gestart, zo hou je de druk alvast af als promovendus.

Keurige start, mooie spelers weten te halen ook. Degraderen zit er niet in, als het even mee zit kan je zelfs meedoen om Europees voetbal!

wba.png.5fa322ec92cb7cfddd3be84cd44fed64.png

@delichris @FlyD @komodo25 @Niejo101 @FM_Lesly @RubenS2 @Marius @Fantasy

@Mordurette @neva @Titan @tdogg16 @True_Legend @Niejo101 @spaansetukker @Zorsky

-----

- De start was inderdaad goed en met een serie met Chelsea, Arsenal, Man City en Liverpool was dat ook wel nodig.

Premier League:

De opdracht die ik mezelf heb gegeven is vrij simpel: Niet verliezen van teams die onder ons staan. Ik had echt een idiote reeks met de vier clubs hierboven, met Aston Villa en Wolves thuis als 'must win' er tussen door. Of in ieder geval 4 punten pakken. Dat laatste lukte, met name Aston Villa werd met overtuiging verslagen. Even los van de grote zeges en nipte nederlagen gaat het allemaal best moeizaam. Ik merk dat ik toch echt spelers te kort kom op het middenveld en zou het liefst met vier verdedigers spelen, één centrale middenvelder, een AML, AMC en AMR en dan twee spitsen. Geen goed plan, hahaha. Dus ja, er moet echt een tweede middenvelder bij komen in de winter. Jones en Field doen het prima hoor, met Noa Lang als back-up, maar Field is recordhouder kaarten pakken en Jones is nog maar 18 en kan nog niet elke week twee keer 90 minuten spelen. En Lang kan ook niet allebei vervangen. Dus ik haal dan Pedri van de AMC naar de MC, zet Unuvar als AMC en Verhoef dan als AML. Met als gevolg dat die drie spelers buiten hun favoriete positie spelen. Dat ze alle drie een half groene cirkel hebben. Maar goed, eigen schuld en we hebben al een hoop punten gepakt. Er staat een enorme shortlist klaar voor januari, er zal toch wel één willen/mogen komen?

fix1.thumb.png.510aaae30174829b1829f783992e6d06.png

stand.png.1e45be0e490a0144c84bb573f7738c7b.png

-----

Bekertoernooien:

Bij Northampton was ik al geen fan van de Football League Trophy, maar daar krijg ik nu weer mee te maken, want de U23 doet daar automatisch aan mee. Ik krijg daar alleen een melding van in het nieuwsoverzicht en we liggen er na nederlagen tegen Luten en Crawley al uit. Er werd nog wel gewonnen van Colchester. In de League Cup verloor ik een ronde te vroeg van Newcastle, ik moest de 4e ronde halen en dat lukte niet. Geen grote problemen verder, alleen dat rode duimpje blijft dan een heel seizoen staan. De loting voor de FA Cup is nog niet bekend.

Contractverlenging:

Er kwamen diverse aanbiedingen om manager te worden bij andere clubs, onder andere van Brighton en Watford, maar ik wil niet weg. Mijn contract loopt echter wel af na dit seizoen en het bestuur heeft gevraagd om te verlengen. Ik heb tot 2024/25 bijgetekend en blijf dus gewoon bij WBA als manager.

Financiën:

Nog altijd niks aan de hand, nu eens kijken hoe we er eind januari voor staan.

fina.thumb.png.45290ed4a70b35e23ae94e1a41e4c96a.png

Gewoon heel degelijk. Hopen inderdaad op 1 of 2 gerichte versterkingen van de winter.