Jump to content
Satyr

[FM 20] A Journey's End? West Bromwich Albion

Recommended Posts

Balen, maar dit is natuurlijk ook de charme. Stel je maar eens voor dat jij in de positie van Sot'on had gezeten. Met oog op volgend seizoen inderdaad een ganse volksverhuizing. Afgaande op de (bekende) namen ga ik me aan een voorspelling wagen en gokken dat je de Championship volledig domineert met deze spelers. Succes alvast!

Mooie transfers en leuk al die Nederlandse inbreng. Hopelijk weten ze je succes te brengen en kun je promotie veiligstellen dit jaar.

Zo zonde zeg, zo'n mooie run en de play-offs gehaald en dan uitgerekend tegen Southampton de finale verliezen. 

Qua transfers prima zaken gedaan, met deze selectie moet promotie wel mogelijk zijn.

Wellicht ook even je topic naam veranderen? 

Ziet er weer prima uit man. Zeer mooie overstap gemaakt naar WBA, jammer dat je in de slotminuten toch nog naast de promotie greep. Echter kan je nu wel met een kampioenschap promoveren ;)

wba.png.5fa322ec92cb7cfddd3be84cd44fed64.png

@delichris @FlyD @komodo25 @Niejo101 @FM_Lesly @RubenS2 @Marius @Fantasy

@Mordurette @neva @Titan @tdogg16 @True_Legend @Niejo101 @spaansetukker

-----

Bedankt voor alle reacties! Uiteraard is de doelstelling om met dit team te promoveren en of dat nou als kampioen of als nummer twee is maakt me niet uit. Die play-offs wil ik wel ontlopen ja.

Championship:

Het is na tien wedstrijden wel duidelijk welke drie teams de beste zijn. Norwich miste vorig jaar dankzij mij de play-offs, maar heeft zich goed versterkt. Degradant Crystal Palace lijkt de gok op directe promotie te nemen en heeft amper spelers verkocht. En dan uiteraard wijzelf. Palace is de eerste die een gaatje moet laten vallen, maar het gat naar beneden is al gemaakt, en met beneden bedoel ik plaats vier.Norwich en ik zijn nog ongeslagen en beide zullen ontevreden zijn met het puntverlies. Ik laat het bijvoorbeeld thuis liggen tegen Ipswich, in zo'n typische 'één schot tegen, 1-1' FM wedstrijd. Maar over het algemeen vliegen de goals er keurig in en dan win je wedstrijden. Na tien duels 26 punten en daarmee gedeeld koploper, ik moet dus niet zo klagen.

League Cup:

Het doel is de 4e ronde te halen en ondanks een lastig programma is dat al gelukt. Shrewsbury uit was nog wel te doen, 0-6 werd het. Daarna uit naar 'rivaal' Stoke, om één of andere reden is dit een rivaliteit. Ja, ze liggen in hetzelfde county, maar West Brom heeft vijf clubs naast de deur om rivaal mee te zijn. Maar goed, deze derby werd in de slotfase beslist: 1-3. De 3e ronde bracht weer weinig geluk, uit naar Londen, naar het knusse Craven Cottage. Fulham bakte er niks van en we wonnen met 1-4. Nou, nu een keer thuis? Nee, uit naar Londen, West Ham dit keer. Vorig jaar verloren we van ze, nu wil ik meer. [edit: Ik krijg de winnaar van Wolves - West Ham, doe maar de buurman dan]

fix.thumb.png.3fa7b0fa6f4992a0f1b3301d9b37b066.png

stand.png.ec22264a0e24325b6485c94780d838cf.png

-----

Transfers:

21 augustus, om 18:00, was de transferdeadline en er was niet zoveel aan de hand. Noa Lang werd verhuurd aan Northampton en op het moment dat de lunch binnenkwam, ging de telefoon. Crystal Palace, onze concurrent, aan de lijn. Ze boden 30 miljoen voor mijn spits Tyler Roberts en ze wilden het NU weten. Huh? Oke, even heel snel nadenken, heb ik een speler op de shortlist staan die ik dan ook NU kan halen? Ja. Oke, ga maar met Tyler in gesprek. Mijn budget is al dik 30 miljoen en als dit doorgaat, krijg ik er vast wel wat bij. Maar ik wil een speler die ik vorig jaar bij Northampton al wilde. Ibrahima Berete heet hij en hij speelt op huurbasis bij Heracles, maar is van PSV. Groot talent en een afkoopsom van 8 miljoen. Bij Northampton kon ik zijn salaris niet betalen, nu kan dat wel. Nog geen twee uur later zit Berete in het vliegtuig en is de zakelijke kant geregeld. Dat komt goed. Intussen belt Tyler Roberts dat hij NIET naar Palace wil! Ja shit, dan heb ik teveel spitsen. Ik gooi Roberts op de transferfax naar alle teams en krijg een bod uit onverwachte hoek: Chelsea... Roberts is in Londen, dus dat scheelt. Een uurtje later is het dan toch geregeld en kan ik gaan eten. [edit: Roberts heeft intussen al 2x gespeeld bij Chelsea]

Financiën:

Geen enkele reden tot zorg en dan is er ook nog een aardig deel naar de uitbreiding van het stadion gegaan.

fina.thumb.png.16921dd7c5ccce04822b209087816319.png

Zeer goede openingsfase van het seizoen. Ook verrassend dat Roberts uiteindelijk niet weg wilde, maar toch maar is gegaan naar een grotere club. Vervanger lijkt me prima in orde!

Hectisch, zo'n deadlineday haha. Heb je een screen van Roberts en je nieuwe spits voor mij?

21 minuten geleden zei Fantasy:

Hectisch, zo'n deadlineday haha. Heb je een screen van Roberts en je nieuwe spits voor mij?

Spoiler

image.thumb.png.c02dd683f4a91b54a13075b31af2a787.png

Spoiler

image.thumb.png.308257abee618ea477ee6fcd2e198720.png

De start ligt in de lijn der verwachtingen. Keurig op kop en amper puntenverlies. Mooi dat je ook nog in de League Cup zit. Ondanks de uitslagen waren dat toch geen eenvoudige tegenstanders. Die laatste transferuurtjes waren nog wel even stressen :)

Je bent goed van start gegaan en er is inderdaad al een gaatje. Zo'n transferdeadline is soms heel hectisch, maar je bent er zeker niet zwakker op geworden.

Een schitterende start en West Brom is favoriet voor promotie dit seizoen ! Ik doe amper mee op die laatste transferdag, maar voor sommige clubs kan het hectisch zijn 

Een hectische trasfer deadline day pakt niet altijd goed uit. In dit geval echter wel, Berete is een hele fijne!

Heerlijk begin! Dit seizoen moet promotie toch zeker wel lukken.

wba.png.5fa322ec92cb7cfddd3be84cd44fed64.png

@delichris @FlyD @komodo25 @Niejo101 @FM_Lesly @RubenS2 @Marius @Fantasy

@Mordurette @neva @Titan @tdogg16 @True_Legend @Niejo101 @spaansetukker @Zorsky

-----

Championship:

Waar ik in een vorige update nog zeker wist dat Norwich, Palace en ik de top drie gingen vormen, is dat niet helemaal waar. Norwich wel en ik ook, maar het is Derby County dat de 3e plek heeft overgenomen. In de laatste update stonden ze nog 7 punten achter, intussen is dat nog maar twee en heeft hun manager 2x de Manager of the Month prijs gepakt. Andere opvallende play-off kandidaat: Northampton! Die had ik echt als laatste verwacht, gezien hun dramatische reeks nadat ik weg ging. Maar ze staan er keurig voor en zijn tot nu toe de enigen die van West Brom wisten te winnen. Norwich en ik gingen lange tijd gelijk op, totdat ik verloor van Northampton. Daarna wonnen we bijna alles en de onderlinge wedstrijd bracht mij dan weer op de eerste plaats. Maar nogmaals, Derby blijft ook alles maar winnen. Ik dacht heel even een bug ofzoiets te hebben, want ik heb geen wedstrijden tussen 29 oktober en 26 december! Maar dan is het WK in Qatar... gelukkig geen foutje in het spel.

fix1.thumb.png.fe8e0e20a35ee7635c65a075253f1150.png

stand.png.4ef0121f11a738a33c5a489354de2917.png

-----

Financien:

Geen problemen, ook niet voor de lange termijn en al helemaal niet als we promoveren.

fina.thumb.png.95093b2a1cc9ba16cdac7783e578aa61.png

-----

Oefencampagne:

Ik heb bijna twee maanden niks, dus we hebben een oefenprogramma in elkaar gedraaid. We accepteerden een uitnodiging van Roda, Marseille en Ajax, en vroegen zelf nog wat grotere teams om een potje te spelen.

fix.thumb.png.eb085991e244534f63ce2cad21c91b0f.png

Mijn huidige team:

team.thumb.png.b100853506f58d1c9bce4f9fde6a0091.png

De top-drie lijkt al zo goed als vast te staan. Maar er zijn natuurlijk maar twee plaatsen die recht geven op rechtstreekse promotie. Dat wordt dus nog een pittige strijd. Vermoedelijk zal je vooral fysiek sterk moeten staan want door dat WK zullen er wel weer veel wedstrijden op korte tijd moeten afgewerkt worden.

Ha, leuk om te zien dat Northampton. Na de winterstop/WK-stop zal het wel vol gas aanpoten worden.

Benieuwd waar je gaat eindigen!

Het gaat een strijd met drie worden voor de titel ... Tien punten voor op die vierde plek is niet heel veel, maar het geeft toch een bepaalde marge ... Maar jij moet gewoon elke wedstrijd blijven knallen en dan wordt je kampioen