Jump to content
Satyr

[FM 20] A Journey's End? West Bromwich Albion

Recommended Posts

image.png.20564a586132d68eae05f69d7f1fbdfb.png

@delichris @FlyD @komodo25 @Niejo101 @FM_Lesly @RubenS2 @Marius @Fantasy @Lazy @KayDeManaager

@Mordurette @neva @Titan @tdogg16 @True_Legend @Niejo101 @spaansetukker @Zorsky @Makyuro

Beste lezers en volgers, ik ga stoppen met schrijven over mijn FM avontuur met West Brom.

Ik heb twee seizoenen geleden de Serie A, Bundesliga en Primera Division erbij geladen, met het idee om ooit in die landen aan de slag te kunnen. Het probleem is echter nu dat die landen ook veel rijke clubs hebben en ik vind dat er een onrealistische situatie is ontstaan. Bijvoorbeeld de slotdag van het Engelse transferwindow in 2025. Juventus wil mijn Noorse spits kopen en bied een gigantisch bedrag, ruim 3x zijn marktwaarde. Ik heb het geld niet nodig, maar accepteer het maar, want ik kan voor hetzelfde bedrag Erling Haland oppikken bij Man Utd, waar hij op de transferlijst staat. Uit Barcelona komt een email dat Ansu Fati te huur is en die verkiest West Brom boven Bayern, Dortmund en Arsenal. Mijn aanvallende spelers bestaan nu uit Haland, Greenwood, Ansu Fati, Moussa Diaby en dan heb ik Fiete Arp op de bank moeten zetten. En Martin Odegaard, die ik gratis oppikte bij Madrid, werd door Man Utd voor 35 miljoen (oplopend naar 52!) gekocht.

Dus: Man Utd zet Haland in de verkoop, ik verkoop Lomsdalen voor 65 miljoen aan Juve, huur Haland met een verplichte afkoopsom van 70 miljoen van Man Utd en Utd haalt vervolgens Odegaard bij mij op voor 52 miljoen. Idioot gedoe...

En wat krijg je dan? Heel veel goals. Ik moet bijna zonder keeper gaan spelen om te verliezen, tegen teams als Crystal Palace, Burnley en Newcastle.

Speel ik een keer zonder in-game editor, wordt het er niet echt realistischer op.

1.png.00d41ab88299405356ef575758e539d8.png

2.png.f1478e244f7daeb269f74421682447fd.png

Dit gaat nergens meer over.

Goh. In de Premier League rolt het geld nu eenmaal en dan loopt de situatie wel eens uit de hand. Jammer dat je er geen uitdaging meer in vind, maar niet onbegrijpelijk natuurlijk.

Dat is nou precies de reden dat ik niet meer in Engeland wil spelen. Je kan op een gegeven moment een heel team bij elkaar kopen omdat geld geen probleem is. Nee, laat mij maar lekker in een obscuur land manager spelen met een stuk minder geld en wat moois opbouwen. 

Aan de ene kant vind ik het heel jammer, aan de andere kant snap ik het ook wel. De AI is gewoon nog steeds niet snugger genoeg om hun teams op de juiste manier te managen, waardoor je heel veel rare transfers krijgt. 

Spelers welke je kan verkopen voor de hoofdprijs en een jaar later voor een fooi weer op kan halen omdat ze op de TL staan, waarna je ze weer een jaar later wederom voor de hoofdprijs kan verkopen..

Zonde, volgde je game met veel interesse. Mocht je een nieuwe, leuke game hebben en er over willen schrijven, tag me dan maar weer.

Zonde dat je stopt, al snap ik het wel als ik deze situatie zie. Bij een nieuwe novelle mag je me terug taggen.

Heel jammer, maar inderdaad begrijpelijk. Misschien hervind je het spelplezier ergens onderin de krochten van het Armeense voetbal of zoiets? ;)