Jump to content
Satyr

[FM 20] A Journey's End? West Bromwich Albion

Recommended Posts

image.png.20564a586132d68eae05f69d7f1fbdfb.png

@delichris @FlyD @komodo25 @Niejo101 @FM_Lesly @RubenS2 @Marius @Fantasy

@Mordurette @neva @Titan @tdogg16 @True_Legend @Niejo101 @spaansetukker @Zorsky @Makyuro

-----

Premier League:

Het was al vrij duidelijk dat ik de laatste duels om niks zou spelen, omdat ik 5e of 6e zou worden. Het bloedde een beetje dood, op een leuke uitzege na ;) We gaan de Europa League in zag ik staan en omdat Newcastle de League Cup won, heeft Wolves dus niks. Doelstelling voor komend seizoen is middenmoot en het bestuur heeft als doelstelling de club te verkopen... Is al een paar keer misgelopen, dus het kan best nog even duren.

fix.thumb.png.7494d7cc4ee0b8610311df21e5713e49.png

0-5.thumb.png.231070a4d92c3087fe7c8ac867d56f74.png

stand.png.d706336b05c5a54c5580e7987d18171d.png

Voorbereiding seizoen 2024/25:

Het EK 2024 komt er aan en daarmee ook de geruchten op de transfermarkt. Ik word aan veel spelers gelinkt, maar ben op zoek naar een centrale verdediger, een linksbuiten en een linksback. Ik heb de hoogste competities van Italie, Spanje en Duitsland speelbaar gemaakt, met het idee dat ik dan ooit een keer een overstap buiten Engeland kan maken, maar ik kreeg vrijwel meteen een spervuur van boden op Pedri. Ik heb gewoon alles geweigerd, maar het hield een keer op. Real Madrid betaalde uiteindelijk €125.000.000 en dan mocht hij nog een jaartje op huurbasis blijven. Dat gaf mij uiteraard financiele ruimte voor de posities die ik zocht en daarmee haalde ik linksback Guillerme Arana van Sevilla, voor 27 miljoen. Adrian Fein werd gehuurd met optie tot koop van Bayern en voor 15 miljoen kwam hij ook. Centraal achterin en linksvoor schiet het nog niet echt op, er worden krankzinnige looneisen gesteld en dat ga ik niet betalen. Overigens was de eerste aankoop ene Martin Odegaard, die had een aflopend contract in Madrid en kon bijna gratis komen. Uiteindelijk kocht ik voor het bizaare bedrag van 75 miljoen een centrale verdediger van Bayern, Henry Baier is zijn naam. Met Baier en Arana is de gemiddelde leeftijd ook weer wat omhoog gegaan.

Nog even Chelsea op hun doos gegeven. Lekker. Toch een paar mooie resultaten dit jaar hoor. Zeker als promovendus. En dan is dat eindklassement natuurlijk helemaal heerlijk. Met Pedri geweldig kunnen handelen natuurlijk: én gecasht, én toch nog een jaartje gebruik van hem kunnen maken. Beter wordt het niet. Zo'n bedrag van 75 miljoen euro is in de PL natuurlijk een beetje de normaalste zaak van de wereld ondertussen. De aankopen klinken in ieder geval goed, en met Europees voetbal voor de boeg wordt het sowieso een interessant seizoen.

Een mooi einde van het seizoen en je hebt meteen goed gehandeld op de transfermarkt.

Mooie overwinning op Chelsea, lekker hoor, ook al ging het nergens meer om.

De zomerse aankopen zijn ook prima, mooie versterkingen voor West Brom.

Prima einde van het seizoen, keurige zesde plaats en ook zeer goed gehandeld op de transfermarkt!

Seizoen goed afgesloten.  Heerlijke overwinning op Chelsea.  Goed gehandeld op de transfermarkt 

Een uiterst knap seizoen gedraaid hoor! Tijd om de selectie wat te verbreden, want Europees voetbal hakt er nogal in qua wedstrijd drukte

Bedankt voor de felicitaties en reacties :)

@delichris @FlyD @komodo25 @Niejo101 @FM_Lesly @RubenS2 @Marius @Fantasy

@Mordurette @neva @Titan @tdogg16 @True_Legend @Niejo101 @spaansetukker @Zorsky @Makyuro

-----

Als eerste even vervelend nieuws. Newcastle werd 11e, maar won de League Cup en gaat de Europa League in. Bournemouth werd 14e, maar won de UEFA Conference League en gaat ook de Europa League in. En West Bromwich Albion werd 6e en heeft helemaal niks... Ook geen Conference League. Er zit ook geen ander team in de Conference League. Dus helaas, geen Europees voetbal. Als tweede nog een keer vervelend nieuws. Mijn Duitse aankoop, Henry Baier, waar ik 75 miljoen voor betaalde, is eigenlijk een enorme miskoop. Ik weet niet wat de scouts in de thee bij het scouten hadden, maar hij kan er, bij wijze van spreken, geen hout van. Is gewoon mijn 5e keus achterin joh... Ik heb de Bundesliga geladen, dus hopelijk kan ik ergens nog wat centen vangen in de winter. Ik vrees er een beetje voor, hahaha.

-----

Premier League 2024/25

Een goed begin is het halve werk, dat is wat overdreven, maar na een 5-1 zege op Derby staan we wel eerste in de Premier League! Een gelijkspel bij Wolves, een gelijkspel tegen Liverpool en een 5-4 nederlaag op Old Trafford later, staan we weer gewoon 7e. Daarna pakken we de draad op, 4 zeges op rij, in een relatief simpele reeks en zo staan we weer op een plek die normaal gesproken Europees voetbal oplevert...

fix1.thumb.png.73d5265c46446cd3eafc3b53a7ab85b5.png

stand.thumb.png.7b5d1a4b081bdbc5fb3bbc811f7d2512.png

-----

Tactiek:

Ik heb het nog vrijwel nooit over mijn tactiek gehad, maar ik speelde altijd een platte 4-4-2 bij Northampton en in het eerste jaar bij WBA. Toen Pedri kwam, moest ik naar een 4-2-3-1 toe en dat bleek goed te werken. Momenteel heb ik geen echt goede rechtsbuitens en kan mijn linksbuiten ook als linkermiddenvelder aan de slag. De platte 4-4-2 gaat een stuk beter dan de 4-2-3-1 en zo komt Pedri, nu als huurling, wat vaker op de bank te zitten.

tac.thumb.png.a229c788f9747c329c424136f8159d3b.png

-----

Transfers:

Ik heb nog wat mooie transfers kunnen doen in de slotweek, met name de komst van Mason Greenwood was welkom, want ik had maar twee spitsen en met een 4-4-2 is dat wat weinig. Isaac is een Braziliaan, die maar nipt een werkvergunning kreeg, maar die is wel heel goed. Als laatste kwam er een bod van Leverkusen op Jeroen Verhoef en dat was helaas zijn afkoopclausule. Leverkusen had zelf Mousa Diaby onder contract en die was amper minder dan Verhoef. En die had een clausule van 9,5 miljoen. Bedankt he :)

transfers.thumb.png.562e1e4b4d6cf153c17ac43e5349fdf8.png

Selectie:

Dit is de selectie waar ik mee werk

selectie.thumb.png.466f2b4379b6c5c0b7c770a31a9d49d8.png

-----

Financien:

finan.thumb.png.a23784ada0ebc3931d68920aafba6f25.png

Je hebt je selectie weer leuk versterkt. Ook goede bedragen ontvangen voor de vertrokken spelers.

Wat is dat balen zeg! Zesde eindigen in de PL en niet eens Europees voetbal halen, zelfs geen Conference League! Gelukkig het nieuwe seizoen weer uitstekend gestart. Verrassend dat je Greenwood wist te strikken trouwens. Heeft hij soms niet al te veel gespeeld de afgelopen jaren?

28 minuten geleden zei Marius:

Wat is dat balen zeg! Zesde eindigen in de PL en niet eens Europees voetbal halen, zelfs geen Conference League! Gelukkig het nieuwe seizoen weer uitstekend gestart. Verrassend dat je Greenwood wist te strikken trouwens. Heeft hij soms niet al te veel gespeeld de afgelopen jaren?

green.thumb.png.adb6af524325db9909214d291e9d406a.png

Zonde dat Europees voetbal aan je neus voorbij gaat . Wie betaalt er dan ook 75 miljoen voor een spelers van Bayern II ? Had hij zulke goede scout rapporten . Wel benieuwd naar zijn stats want je assistent vind hem weinig . Wel voor de rest goed versterkt en de start is meer dan prima 

Ha, mogen we eens een screentje van Baier? :D 

Zonde van Europees voetbal, maar ik denk dat je dit jaar net een plekkie hoger eindigt. 

41 minuten geleden zei neva:

Ha, mogen we eens een screentje van Baier? :D 

Zonde van Europees voetbal, maar ik denk dat je dit jaar net een plekkie hoger eindigt. 

Spoiler

1.thumb.png.0b5ce08c89ffc299ba00abb852c0a25c.png2.thumb.png.a823c1ae8ff533c660d08c393abd68ba.png

7 minuten geleden zei Satyr:
  Inhoud verbergen

1.thumb.png.0b5ce08c89ffc299ba00abb852c0a25c.png2.thumb.png.a823c1ae8ff533c660d08c393abd68ba.png

Als ik zijn stats zo zie snap ik niet waarom je er zo veel aan hebt betaald. Speel je met "verberg eigenschappen" aan?

3 minuten geleden zei RubenS2:

Als ik zijn stats zo zie snap ik niet waarom je er zo veel aan hebt betaald. Speel je met "verberg eigenschappen" aan?

Nee, ik had een verdediger nodig en niemand van mijn shortlist wilde komen. Hij speelde bij Bayern, had alleen maar goede scoutingrapporten en koste een hoop geld. Zijn waarde was 93 miljoen! Maar blijkbaar viel het allemaal wat tegen...

Greenwood voor minder dan 20 is wel écht een koopje zeg! Hopelijk heeft zijn ontwikkeling bij United niet te lang stil gestaan. Hij kan namelijk een dodelijke doelpuntenmaker worden. 

oef, die baier is wel een echte miskoop zeg.... altijd een speler ook zelf ff bekijken ;)

Verder wel lekker gehandeld, en een prima tactische keuze gemaakt om naar de 442 te schakelen.

@delichris @FlyD @komodo25 @Niejo101 @FM_Lesly @RubenS2 @Marius @Fantasy @Lazy

-----

Premier League:

We gaan als een trein, met hier en daar een logische misstap. Of logisch, ik pak meer punten tegen directe concurrenten dan dat ik er verlies. Bij de uitslagen hieronder staat een 1-1 bij Blackburn, dat was zo'n wedstrijd waarin je 1 kans tegen krijgt en er zelf 25 krijgt. Uiteindelijk maak ik in de 93e minuut nog 1-1. Maar verder weinig reden tot klagen. Opvallend is wel dat er nu bekende namen manager gaan worden. Xavi zit bij Norwich, Simone Inzaghi is manager bij Leicester en Pipo Inzaghi bij Chievo. Zelf heb ik Jamie Vardy als U18 manager aangesteld, hij was werkloos na een Turks avontuur. De doelstelling van het bestuur is naar boven bijgesteld, ik moest in het linkerrijtje eindigen, nu moet ik Europees voetbal halen. Voor de zekerheid dus maar minimaal 5e worden. In de competitie trek ik al twee jaar iedere wedstrijd een volle bak en sinds een maand hebben we nu 38.000 zitplaatsen.

fix.thumb.png.6614894ff88b224dbe2ca28192d82f7f.png

stand.png.cb808840b9398d833e27bbf08b5051fd.png

-----

Stéphane Valerius:

Mijn Frans wonderkind is nog altijd maar 20 jaar, maar hij zal niet lang meer blijven. De goals blijven maar vallen en hij heeft in december al zijn goalbonus voor 20 én 25 goals gekregen. Hij is 2x op rij tot Golden Boy uitgeroepen en in de Premier League won hij elke maand de Jonge Speler van de Maand trofee. Met belangstelling uit Madrid, Barcelona, Munchen, Parijs en de Engelse top, denk ik niet dat hij gaat blijven. Hij heeft overigens geen afkoopclausule, dus ik mag vragen wat ik wil.

Spoiler

valerius1.thumb.png.863228649e8b59b91c069864049282f6.png

valerius2.thumb.png.d58b806c6e049d1bd46a7268a96e5eeb.png

valerius3.thumb.png.18c2dea877b385c162c3dd676163cdda.png

valerius4.thumb.png.0096e63c09f4f5d6306c85953eff9ebd.png

valerius5.thumb.png.43e9d2669a85ecc0bf9cfe51aa5b4b65.png

valerius6.thumb.png.d83ebe987dcfde2a1c2b27f259c3caf2.png

------

Bekertoernooien:

We verloren in de League Cup van Everton, maar haalden wel de verwachte 4e ronde. In de FA Cup treffen we weer Everton, waar we in de competitie overigens ook al van verloren. Nu maar eens winnen...

-----

Financiën:

finan.thumb.png.64633f1c9ea2b4979a6b56ce8730708d.png

Jeugdinstroom:

Er zou weer wat moois tussen kunnen zitten dit jaar. Nog even wachten en we weten meer...

jeugd1.png.bfba0a11d51dc1121aa984a81db7b08c.png

Je doet het meer dan uitstekend zeg! Een derde plaats in zowat de helft van de competitie is zeer knap. Minstens vijfde eindigen vind ik trouwens behoorlijk uitdagend als ambitie. Zoals het er nu voor staat moet je dan gewoon even City of Liverpool of Chelsea achter je laten ..

Je mag absoluut trots zijn op je prestaties dit seizoen. Hopen dat je het wonderkind kan behouden, anders voor meer dan honderd miljoen verkopen!

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...